husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CBR600RR

Kapitoly článku

Na aktuálním modelu CBR600RR je dobře vidět, jak rychle postupuje technika kupředu. Technické finesy patřící v nedávné době jen vyvoleným jsou dnes v plné míře dodávány do většiny sériové produkce. To je vidět i u tohoto stroje. Nová upside-down vidlice, radiální třmeny od Tokica, inovovaný rám, kyvná vidlice, úpravy v motoru a v neposlední řadě opět snížená hmotnost. To všechno a další drobnější úpravy jsou záležitosti, kterými se pyšní nové CBR600RR pro modelový rok 2005. Vybavena geny z RC211V tak opět tato šestistovka vyráží v plné síle do boje s konkurencí a nutno říci, že se jí to daří více než dobře. Ne nadarmo ji už dva roky v této kategorii sedlají mistři světa. Nejen na závodní dráze, ale i při jízdě na běžných komunikacích nám tak poskytuje ten správný adrenalinový zážitek.


Usazení na stroji má ještě více sportovně zaměřený charakter a vzorně čalouněné a tuhé sedlo to dává jezdci patřičně najevo. Při delším výletu se je třeba připravit na slušnou masáž celého těla. Ovládání stroje je opravdovým zážitkem. Jezdec je doslova vtažen do dění, které mu tento nový motocykl servíruje s naprostou přesností. Vše funguje jak má, spojka, převodovka, reakce na plyn prostě jedna báseň. Velice mě potěšily nové brzdy, které jsou ostré, jak břitva. Již při prvním usazení a několika kilometrech je patrné celkově vylepšené odpružení, na čemž se nemalou měrou podílí nová přední vidlice.


Avizovaný nárůst točivého momentu a úpravy mi osobně nepřišly tak razantní, nicméně to není z mého pohledu běžného jezdce zas tolik důležité. Využít veškerý možný potenciál na běžné komunikaci je opravdu problém, který jsem pociťoval již u předchozí generace. Otáčky letí zprvu nenápadně, o to později doslova jak raketa až do výšin a než se stačíte rozkoukat a přeřadit za zatáčkou na čtyřku a výš, už je zde většinou zas nějaká ta příčina, která zkrotí Vaše vášně. Vzhledem ke snížené hmotnosti stroje až na aktuálních 163kg je veškeré dění doslova dílem okamžiku.


Každopádně tento motocykl je zrozen pro okruhové řádění, jak žádný jiný a asi jen tam nejlépe využijete plně jeho výkonový a technický potenciál. Jízda po běžných komunikacích je možná a zábavná, ale celkově vzato, okruh bude to pravé. I sebemenší cestovní charakter se u tohoto stroje hledá velice těžko. To však asi nikdo, kdo si u Hondy kupuje motocykl s označením RR, ani nečeká. Pokud přemýšlíte o nabroušeném čtyřválcovém šestikilu se vším všudy, tahle Honda rozhodně nebude špatná volba a to ani v případě předchozí generace třeba z bazaru.

Lukáš Růžička



Model Honda CBR 600 RR

Motor kapalinou chlazený čtyřdobý řadový čtyřválec
Rozvod DOHC/ 16V
Vrtání x zdvih 67 x 42,5
Objem 599 ccm
Výkon 86kW při 13000 ot/min
Kroutící moment 66 Nm při 11000 ot/min
Počet rychlostí 6
Pneu přední 120/70-ZR17
Pneu zadní 180/55-ZR17
Přední vidlice teleskopická typu Upside-Down plně nastavitelné předpětí pružiny
Zavěšení zadního kola Unit Pro-Link s plně nastavitelným předpětím pružiny
Brzdy- vpředu/ vzadu dvojkotouč, 310mm-čtyřpístková/ jednoduchá kotouč 220mm
Sekundární převod O-kroužkový řetěz
Vnější rozměry d x š x v (mm) 2010 x 690 x 1115
Průměrná spotřeba 5,8l /100 km (záleží na zátěži)
Výška sedla 820 mm
Max. rychlost >250 km/h
Suchá hmotnost 163 kg
Objem palivové nádrže 18 l (3,5l rezerva včetně)
Cena: (ke dni 6.6.2005) 319 900 Kč
Video: Honda CBR600RR
Délka: 3, 10 min.
Velikost: 20 MB

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist