yamaha_demo_tour




Honda CBR 600F

V loňském roce jsme měli půjčenou Hondu CBR 600 F Sport. Uběhl rok a máme její sestřičku CBR 600 F v klasické verzi. Jelikož jsou oba motocykly dost podobné, chtěl bych v následujícím článku popsat, čím se od sebe liší, a upozornit především na tyto změny.

Kapitoly článku


Design:


Co se designu týče, jsou oba motocykly téměř shodné. Laik by je na první pohled od sebe stěží rozeznal. Všímavějším z nás však neunikne, že oproti verzi sport je sedlo nedělené. Díky tomu se samozřejmě trochu liší i podsedlový plast. Obě verze se dají také vcelku lehce rozpoznat díky odlišnému barevnému provedení.






Motor a jízdní vlastnosti:


Stroj je poháněn řadovým čtyřdobým kapalinou chlazeným čtyřválcem o objemu 599 ccm, který dosahuje největšího výkonu 81kW (110k) při 12500 otáčkách. U obou verzí je použito totožné elektronické vstřikování paliva PGM-FI. Sací ventily u verze sport mají navíc jednu vratnou pružinu, která zabezpečuje lepší zavírání ventilu při extrémním namáhání ve vysokých otáčkách, a jsou použita o 0,3mm nižší zdvihátka. Obě verze se liší také v tom, že u klasické verze je použita sedmilamelová spojka oproti osmilamelové u verze sport. Další rozdíl je v zadní rozetě, kde má sportovní verze o jeden zub víc, celkem tedy 46 zubů a o 4mm kratší rozvor, což by mělo trochu přispět na ostřejším zátahu.


Podvozek je plně nastavitelný a myslím, že každý jezdec si přijde na své. Motocykl lze nastavit vhodně jak na dovádění na okruhu tak i na pohodlnější cestování ve dvou. Přední teleskopická vidlice je průměru 43 mm a zdvih má 120 mm, stejný zdvih je i vzadu. Dnes už téměř samozřejmostí u této kategorie je plně nastavitelné předpětí pružiny. Pneumatiky jsou rozměrů vpředu 120/70 ZR17 a vzadu 180/55 ZR17. Co ocení především sportovněji založení jezdci, je výborná ovladatelnost, lehkost vedení stroje a skvělé brzdy. Lze přesně dávkovat brzdnou sílu a je možno si vcelku snadno ohlídat kritický okamžik při divočejším dovádění. Cestovatelé zase ocení, že si nevyslechnou nadávky z úst spolujezdce hned po prvních kilometrech jízdy, protože jednodílné sedlo je opravdu pohodlné jak pro řidiče tak i pro spolujezdce. Alespoň v mezích supersportovního stroje, není to cestovní enduro.


Také vhodné jsou úchyty pro upevnění zavazadla a na supersport vcelku dost prostoru pod sedlem. V kapotáži je integrována přístrojová deska s ručičkovým otáčkoměrem a multifunkční display s digitálním ukazatelem paliva, teploty, počtu ujetých kilometrů a hodinami. Motocykl je vybaven bezpečnostním zařízením H.I.S.S. U této verze najdete i prakticky využitelný hlavní stojan.


Závěr:


Shrnu-li to, myslím si že Honda CBR 600 F je takový praktický supersport. Potěší vyznavače rychlé a ostré jízdy, ale není nutno s ní brousit celý den slidery na závodním okruhu, protože má možnost v klidu přibalit spolujezdce se zavazadlem a někam vyrazit. Díky své jednoduché ovladatelnosti přetrpíte i jízdu v hustším provozu, ale méně zdatné jezdce by mohla nemile překvapit. Je to motocykl pro každodenní užívání, který si můžete pořídit za 325 000 Kč. Stáhnout zvuk (wav: 323KB).

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist