husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CBR 600F

Honda CBR 600F je ve výrobním programu Hondy již od roku 1987. Po celou tu dobu patří tento model mezi nejprodávanější sériové šestistovky a neméně dobře si vede i na závodních tratích ve třídě supersport. Pro letošní rok přišla Honda nejen s modernizací klasické CBR 600F, ale doplnila jej na trhu také verzí Sport.

Kapitoly článku


Verze Sport je ostře vyhlížející silniční motocykl, který se spíš podobá závodnímu stroji než civilní úhledné CBR, na kterou jsme byli dosud zvyklí. Ostře řezaný tvar přední kapotáže se dvěmi kruhovými světlomety zdůrazňuje agresivnější a sportovnější charakter nové CBR. Změny doznaly i sací kanály, které jsou nyní schopny přivádět větší objem vzduchu. Na zádi je potom nové dvojdílné sedlo, které dává motocyklu ještě sportovnější vzhled a umožňuje jezdci citlivější řízení stroje v případě, že se rozhodne nechat svého spolujezdce doma.

Srdcem motocyklu je stále čtyřdobý, kapalinou chlazený šestnáctiventilový řadový čtyřválec DOHC. Asi nejpodstatnější změnou je nové elektronické vstřikování paliva PGM-FI, které bylo převzato z modelu CBR 900RR Fireblade. Je vybaveno řídící jednotkou rychlejší o 130 % oproti předchozí verzi. Díky novým snímačům úhlu škrtící klapky, polohy vačkového hřídele a teploty chladící kapaliny dostává řídící jednotka přesnější informace a umožňuje tak docílit rychlou reakci motoru na pohyb plynové rukojeti, lineární narůst otáček po celý rozsah otáčkoměru a také o něco nižší spotřebu paliva. Nové snímače si však vynutily celkové přepracování hlavy válců a víka rozvodů. Jak už jsem zmínil, nové sací kanály přivádějí více vzduchu do komory sání, jejíž objem byl zvětšen z 6,6 l na 8,1 l. U sacích kanálů jsou použity rezonanční komory, které uklidní přiváděný vzduch a zajistí stabilní přívod vzduchu do komory sání. Tím se zamezí prodlevě motoru při prudkém přidání plynu.

Mezi další změny patří také automatický sytič, odolnější ventilový rozvod a nové iridiové svíčky, které byly poprvé použity u modelu VTR1000SP-1. Další novinkou je systém vstřikování přídavného vzduchu. Vstříknutím malého množství čerstvého vzduchu do výfukového kanálu se docílí dodatečného spálení škodlivin a zbytků paliva. Díky tomuto systému a třícestnému řízenému katalyzátoru HECS3 je obsah emisí ve výfukových plynech mnohem nižší, než stanovuje norma EURO-1. Rám je páteřový, ale díky novým odlitkům hlavy řízení a uchycení čepu kyvné vidlice více odolává zatížení při prudkém brzdění a umožňuje citlivěji ovládat motocykl.

Nastavení předního i zadního odpružení je vyladěno pro rovnováhu mezi závodními a standardními jízdními podmínkami. Stroj je obut do pneumatik rozměrů vpředu 120/70 ZR 17, vzadu 190/50 ZR 17 na duté třípaprskové ráfky, které přispívají ke snížení hmotnosti. Ani brzdy nezůstaly ve vývoji pozadu. Brzdové pístky jsou z hliníku a obložení je z nového vysoce odolného materiálu.

V kapotáži je integrován digitální panel s multifunkčním ukazatelem a klasickým kulatým otáčkoměrem. Příjemně mě potěšilo, že namísto klasické kontrolky rezervy se zde objeví čtyři dílky na displeji, které pak postupně ubývají.

Závěrem bych chtěl říci, že CBR600F Sport je určen pro ty z Vás, kteří mají rádi vysoké rychlosti, ostré zatáčky a neupřednostňují pohodlí. Pro tu druhou skupinu bude asi lepší klasická verze, která by měla zajišťovat pohodlí a komfort starších modelů. Cena testovaného modelu činí 335 000 Kč.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist