globalmoto_duben_nolan




Honda CBF600S

Kapitoly článku

Názor Lukáše


Jak se píše v oficiálním materiálu, Honda CBF 600S byla vyvinuta jako široce použitelný motocykl pro méně zkušené a náročné jezdce střední třídy o objemu do 600 cm3. Myslím, že tato věta celkem trefně vystihuje podstatu tohoto stroje, ačkoli by se asi mělo navíc zvýraznit a podtrhnout široce použitelný, protože to tento motocykl skutečně je. Za celým projektem stojí evropské vývojové centrum v Německu, které střízlivým přístupem k požadavkům trhu vyvinulo stroj, který dokáže oslovit opravdu širokou skupinu jezdců. Agregát byl použit ze všem dobře známého Horneta, avšak v zájmu univerzálnosti a spíše cestovních ambicí byl jeho výkon snížen na “pouhých“ 77 k při 10 500 ot/min, kde se maximum točivého momentu ustálilo na 58 Nm při 8000 ot/min.


To možná není pro některé jezdce mnoho, nicméně posunutím kroutícího momentu více do nízkých a středních otáček dostal motor klidnější charakter, který přesně odpovídá požadavkům a stylu, který je od tohoto motocyklu očekáván. Pohonná jednotka je usazena v páteřovém rámu, který pochází rovněž z Horneta a jak se zdá, je i on díky své konstrukci pro CBF více než dostačující. Ačkoli na tomto stroji není dáván tolik na odiv, při podrobnějším prozkoumání zjistíme, že prodělal jen minimální modifikace. Koneckonců, proč taky měnit něco, co je již vymyšleno a funguje lépe než výborně. Za povšimnutí rovněž stojí široká škála volitelných vylepšení a doplňků. Z techniky mě osobně nejvíce zaujala možnost připlatit si za systém ABS, který není zrovna v této kategorii strojů běžnou záležitostí. U CBF je však k dispozici za příplatek 20 000 Kč a nutno podotknout, že náš testovací stroj o něj nebyl ochuzen. Pokud jste otrlý jezdec, asi Vám bude chybět funkce jeho vypnutí, když se rozhodnete se strojem trochu skotačit, nicméně pro kultivované ježdění je ABS jednoznačně pozitivem.


Usazení na motocyklu je dostatečně komfortní. Trochu si však zpočátku připadáte nezvykle, všude máte nějak více místa. Zdání výjimečně neklame, vše je totiž maximálně dimenzováno i pro výrazněji robustnější postavy. Navíc sedlo i řidítka mohou být ještě dále seřízeny vůči Vaším proporcím. Já osobně jsem však nutkání něco měnit v nastavení neměl. Jízda je zárukou klidu a bezpečí. Poryvy větru eliminuje vcelku obstojné plexi a přední maska, které dominují dva světlomety a přehledné blinkry.


Motocykl se za jízdy chová naprosto klidně a vcelku ochotně ho lze poslat i do náklonů. Na přijatelné stabilitě se do určité míry podílí i delší rozvor a rozumně dimenzované odpružení. Cestovní charakter jízdy je na většině našich silnic, kde není nouze o nečekaný výmol nebo nekvalitní povrch a zácpy, pro CBF žádnou neznámou. Výkon stroje mě sice občas v prudkém stoupání donutil k podřazení, to však neznamená, že by motocykl nějak ztrácel rytmus nebo se chystal překvapit nečekaným škubáním apod. Celkově vzato, CBF 600S zcela určitě není stroj, který by s Vámi lámal okruhové rekordy. Je to především motocykl “pracant“, který s vámi zvládne každodenní rutinu a těm méně zkušeným poslouží rovněž jako spolehlivý pomocník a zdroj zábavy a nových zkušeností.
Text: Lukáš Růžička

Názory majitelů CBF


Já jsem se svou CBF nesmírně spokojená, od března jsme zatím najezdily 15 tisíc km - dovolená, víkendové vyjížďky a hlavně i velmi často běžné každodenní cestování do práce (cca 100 km trasa Dobříš - Praha). Co se jízdních vlastností týká, jsem z průběhem výkonu stále spokojená, dříve jsem jezdila na enduru (XT, ročně cca 12-14 tis.km), takže jsem ji zpočátku asi dost podtáčela a výkonu nevyužívala, pak jsem si zvykla a obvyklé otáčky 5-6 tis. pro běžnou jízdu se mi zdají naprosto optimální, motor je živý a nepotřebuje neustále přeřazovat.


Vibrace??? Vůbec žádné, zatáčí, nekroutí se, je lehká a i mojí postavě (174 cm) nastavitelná. Takže nevibruje (možná to necítím vzhledem k tomu, že jednobuch byl v tomto směru velmi vydatný :-), ani mě nelechtá. Výkon mi stačí - nejsem žádný streetfighter, jezdím tedy po obou kolech (to jinak ani neumím, že ano). Trochu se bojím, že nebudu příští sezonu stačit mému muži, kupuje Varadero, ale to budu řešit, až mi to finance dovolí, případně si sednu za něj a zpomalím ho. Vřele ji doporučuji, ideální hodná mašina i pro začátečníky a báječně ovladatelná i ve městě. Jediné dva řešitelné minusy - výfuk (už mám konečně objednaný laďák) a zrcátka. Já s nimi prostě dozadu pořádně nevidím.. asi mám široká ramena :-)
Text: Marcela Novotná Ahoj,
CBFko bych označil jako dobrou cestovní motorku. Tuto sezónu jsem najezdil něco kolem 6000km a musím říct, že tato motorka nabízí dostatečné pohodlí a to na ní jezdím úseky přes 300km bez zastávky. Výkon bych označil jako dostatečný, není to sice žádné žihadlo, ale pro cestování do 160km/h plně vystačující a taky se mi líbí, že se sbírá už od 3000ot/min. Ve srovnání s Banditem, který má stejný výkon, tak podle mě je na tom motor Hondy podstatně líp. Samozřejmě bych si dokázal představit tento stroj s neškrceným motorem z Hornetu. Ale u motorek je to tak, že chuť za vyšším výkonem pořád roste a každá motorka se začne jevit postupem času jako slabá :o)


Co se týče vibrací, tak prvních 500km jsem cítil v oblasti 6000ot/min mravenčení do stupaček, ale ty postupem času odezněly. Při delším odstavení stroje se někdy objeví, ale jen na chvíli a zase odezní. Co se mi moc nelíbí na mém stroji, je výhled ve zpětných zrcátkách, kde pozoruji spíš své ruce než to, co se děje za mnou. A taky se mi podařilo několikrát nedořadit ze 4. na 5. rychlosní stupeň a po uvolnění spojky tam rychlost spadla samozřejmě s odekvátním akustickým projevem. Na druhou stranu musím pochválit spotřebu motoru, který si při mých delších trasách neveme víc než 5litrů. Při záběhu, kdy jsem jezdil do 5000ot/min si dokonce řekla o pouhé 4litry.
To je asi tak v kostce to, co mě napadlo.
Text: Karel
Stáhnout zvuk (MP3: 400 KB) Stáhnout video (AVI: 13 MB)

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist