husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CBF1000

Kapitoly článku

Po předloňské premiéře a následném úspěchu CBF 600S se Honda vcelku logicky rozhodla tuto u zákazníků oblíbenou řadu rozšířit i o silnější variantu s litrovým motorem. Navržená koncepce univerzálního praktického motocyklu se nadmíru osvědčila, a tak i u nového stroje nebylo důvodu tuto základní tezi výrazně měnit.


Nová CBF 1000 dostala cestovně upravené srdce se sportovního Fireblada, a jak sem se v testu osobně přesvědčil, je to myslím správná volba. Před dvěmi lety jsem měl kratší dostaveníčko i se slabší CBF 600S a musím konstatovat, že přednosti tohoto stroje, jako snadná ovladatelnost, vzpřímenější pohodlné usazení, dělené sedlo, komfortnější odpružení a řada dalších méně či více důležitých předností přetrvává i u silnější litrové novinky.


Za zmínku stojí zcela jistě přední vzhledově vcelku vydařená polokapotáž, která má oproti slabší verzi ostřeji tvarované rysy, které přecházejí i zde k palivové nádrži o objemu 19 l. Jezdce zde stejně jako u slabší verze chrání do určité míry nastavitelné plexi. Bohužel jako ideál by se jevilo, kdyby bylo ještě o nějaký ten centimetr vyšší, takhle musí jezdec při svižnější cestovní jízdě zalehnout za řidítka. Nejedná se však o žádný extrém, vítr s Vámi nijak necloumá, aerodynamika je dobrá, jen z dlouhodobějšího hlediska, třeba při jízdě po dálnici může být větší nápor proudícího vzduchu nepříjemný. Snadno to lze však vyřešit výměnou za vyšší plexi.

Ovládací prvky jsou standardní, mezi palubními přístroji nechybí ručičkový ukazatel paliva. Za vzhledově pěkné považuji paprsková kola a dvojici zploštělých nerezových koncovek výfuku, které stroji dodávají výrazně na atraktivním vzhledu.
Předností nového stroje je jednoznačně motor, který nezapře svůj původ v CBR1000RR. Pro potřeby CBF však byl upraven více do síly především v nízkých a středních otáčkách. Jezdec si tak užívá především plynulý zátah a vitalitu při rozjezdech a výjezdech ze zatáček bez toho, aby musel motor vytáčet do závratných výšin sportovních strojů. Při jízdě samotné si jezdec uvědomuje proti sportovní variantně především mohutnou sílu motoru a naopak při podřazování adekvátní brzdný účinek. Toto naladění stroji vyhovuje a jen podtrhuje jeho cestovní ambice, kde síla motoru tak jezdci nabízí jízdu takřka libovolný rychlostní stupeň i v nižších otáčkách bez nutnosti častého řazení.

Samozřejmostí i vzhledem k emisním limitům je použití vstřikování paliva PGM-FI a katalyzátoru. Bohužel, to se lehce podepsalo v základu na nepříliš výrazné zvukové kulise. Systém vstřikování paliva je oproti Firebladu vzhledem k požadavkům na styl jízdy navržen poněkud odlišně. Není zde použito duálního sekvenčního vstřikování paliva. Místo toho jsou použita sací hrdla o průměru 36 mm osazená vstřikovacími tryskami s 12 otvory. Sací hrdla menšího průměru a přímější sací kanály podporují rychlost sání pro více efektivní plnění válců a mají tak rovněž podíl na silném kroutícím momentu motoru.
Upraveny byly rovněž trubky výfukových svodů, které mají menší průměr. Odpružení stroje je spíše komfortnější a zvládne tak i nějaký ten výmol, či nerovnost, což je myslím, hlavně teď z jara pro vyjížďky na našich komunikacích více než ideální. V motocyklu je použita vpředu konvenční teleskopické vidlice a vzadu Pro-link s dvoukomorovým systémem HMAS. Brzdy jsou vpředu tvořeny dvojicí kotoučů (296 mm) se čtyřpístkovými třmeny a vzadu jedním kotoučem (240 mm) poskytující dimenzím tohoto stroje adekvátní brzdný účinek. Navíc je možné za příplatek získat i variantu se systémem ABS.


Stroj je celkově velice dobře ovladatelný, na vyžádání poskytne jezdci i adekvátní sportovní zážitek bez jakýchkoliv záludností. I při delších jízdách Vás cestování díky usazení příliš neunaví, a to i v případě jízdy se spolujezdcem.
CBF 1000 se jeví jako ideální silný motocykl pro každodenní ježdění, bez přehnaných nároků na údržbu. Svým hodně univerzálním pojetím má zajištěnou širokou škálu potenciálních zákazníků všech věkových skupin, kteří touží po sympatickém nenáročném stroji většího objemu. Motocykl lze na přání dovybavit od výrobce širokou škálou doplňků a příslušenství. Stroj je nabízen v několika barevných provedeních, pro mě osobně je však favoritem oranžová metalíza. Honda uvedením tohoto stroje rozhodně potěšila řadu svých příznivců, především majitelé slabších CBF 600S mají asi neklidné spaní. Pokud bychom mluvili o konkurenci jako nejbližší se mi na trhu jeví Suzuki Bandit 1200S, ale ten je o nějaký ten tisíc levnější.

Lukáš Růžička

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist