yamaha_tenere_duben




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Brusíno (7) napsal 19.04.2016 v 09:18

Může mi někdo vysvětlit co z něho dělá malou motorku? Když koukni na rozvor, dýlku, výšku sedla např u XJR o který asi nikdo neřekne že je pro malé lidi, tak rozdíl je v podstatě jen v sedle o 2cm..

Myschan (187) napsal 28.01.2016 v 18:34+4

Harley, nebo rejže, nebo špagety s lešením. Není to jedno? Ať si každý pořídí, co vyhovuje jemu. Proč jen chválit to, co mám já a hanit něco, z čeho má jinej radost?! Buďme rádi, že jsme jakž takž zdraví a máme nějakou motorku a můžeme jezdit. Doufám, že nepřijde doba, kdy si budem na silnici nadávat a urážet se jak plechovkáři.
A vo vo vo tom snad motorky taky jsou, ne?

klukfuk (-128) napsal 27.01.2016 v 16:25

Jak by řekla moje prababička ( a měla by pravdu) bez ohledu na to jaký druh motocyklu či značky bych ji postavil před čumák řekla by " No jo no, má to dvě kola".

vitik (77) napsal 27.01.2016 v 11:13+1

Být ironický, napsal bych, že když H-D dělá motorky tak dlouho, jak to, že se to ještě nenaučili. Ale oni je tak dělají schválně. Prostě retro. Takto je nutné k tomu přistupovat, vevnitř je to technicky na úrovni doby. Předražené? A co Bavor a Dukna, jsou na tom cenově podobně. BTW, Dukna začínala rádiama, Royal enfield a Jawa jako zbrojovky, Bavor leteckýma motorama, Honda šicíma strojema či čím, takže H-D je jeden z mála původních výrobců motorek...A nafoukaných snobů na nich jezdí opravdu trošku přes limit, tak buďte rádi, že jezděj na harykách, a nemusíte je trpět mezi sebou na těch vašich značkách, s některejma je to pořízení vopravdu těžký ...

Stajny95 (31) napsal 27.01.2016 v 10:19

HonzaHus, MartinNTV-panove, neznam vas ani jednoho a ani nevim, jestli s znate navzajem.
Ale to co jste oba napsali se dokonale doplnuje, je uplne presny a trefne jste odpovedeli natvrdlejsim ucastnikum tehle diskuse.
Souhlasim s vami a podepisuju se pod to v plnem rozsahu,
Fakt to mate skvele napsany obsahem i formou.

MartinNTV (32) napsal 27.01.2016 v 09:37+1

Anti:
S tím souhlasím - marketing HD je opravdu vlezlej, a jsem na něj poměrně alergickej. Ale takhle se prezentují prakticky všechny americké firmy - je to tam zvykem a lidi to tak berou. Pravdou je, že jim to asi funguje, prodávat umí velmi dobře. Takže se nám to může nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit...Ale firma prodává a prodává, a to, že se to českejm "motorkářům" nelíbí je jí fuk.
Každopádně, faktem je, že není na světě moc firem, který vyrábějí motorky nepřetržitě 113 let (momentálně si ani na žádnou jinou nemůžu vzpomenout). Ať chceme, nebo ne, ty zkušenosti se musí do výrobku promítnout. Ono je vůbec málo firem, co existují tak dlouho.
Ty řeči o poctivém železe bych bral opravdu jen jako reklamní žvásty typu "das Auto". Ale přesto musíme vidět, že HD vyrábí určitý typ motocyklu, který se mnozí jiní snaží kopírovat.
Ale znovu zopakuji: na těch motorkách se jezdí dobře, jsou to normální moderní stroje, který mají určitá specifika (tak jako každý jiný motocykl) pro která je jedni milují, jiní zatracují. Ale připadá mi zbytečné psát tu takový romány o tom, jak jsou to blbý motorky. Nejsou. Je zajímavý, že něco podobnýho se tady člověk nedočte třeba o Jawě, natož o motocyklech ruských.
A poslední věc: kolik z těch, kdo ohrnují nos nad "malým" výkonem 883 ho dokáže opravdu plně využít? Otočit heftem na doraz na rovince umí každej, na tom nic není. Většina lidí, co nutně potřebuje větší výkon, ho potřebuje na to, aby stačila bláznivým kamarádům, co se předváděj, jak jim to jede na rovinkách, na celkovou rychlost jízdy pak takový exhibice nemaj velkej vliv. Na předjetí zdržujících aut stačí i výkon mnohem menší, předjíždět rychleji jedoucí osobáky za chvíli eurokomunisti zatrhnou s pomocí stíhacích aut a stacionárních radarů v polích - viz. náš vzor Skandinávie.

HonzaHus (62) napsal 27.01.2016 v 09:19+1

Nejsem nadšeným přívržencem jedné značky, kromě Sportyho jsem měl i jiné motorky. Ovšem Sportster je opravdu jedinečný, jde mimo kategorie (883R - takovej klasicky vyhlížející naháč s V-Twinem OHV), pořídil jsem si ho tehdy protože se mi líbil ze všech motorek nejvíc. Nejdřív hlavně vzhledově, pak mě dostal tím svým motorem - zvukem, zátahem i spotřebou a báječným zážitkem z jízdy. To se skutečně nedá s ničím jiným porovnat.
Svezl jsem se třeba i na Bonnevillovi, který má ke Sportsteru hodně blízko, nejen svými parametry nebo cenou. Taky vypadá skvěle, jede dobře a jeho motor je jedinečný, ale jinak. A pro Sportyho byl tehdy trumfem i bezúdržbový řemen.
Máte pravdu všichni, co tvrdíte, že Harley-Davidson marketing umí. Na tom, že někdo svoji práci dělá dobře ale není nic špatného, mnozí (napadá mě třeba Jawa) by se od něj mohli hodně naučit.
Kromě měkkých předních vidlí (které už jsou ale u nového Irona vylepšené), mě na Harley-Davidsonu neseděla snad jediná další věc: občas se na něm vyskytne i nějaký namachrovaný pitomec. Ale většinou jsem potkával skvělé, přátelské lidi. Není tomu tak ale u všech značek?

Brusíno (7) napsal 27.01.2016 v 08:47-1

Nový Sportstery jsou opravdu pěkný, mám rád HD od mala, ne kvůli marketingu, prostě se mi líbí stejně jako spousta japonců. Jen ta cena je neopodstatněná, nic "navíc" na tý motorce není.

Anti (390) napsal 27.01.2016 v 05:36-2+2

MartinNTV:Kdyby se HD prezentoval jako ostatní značky,neměl bych s tím problém.Ale ty žvásty typu "jediná správná značka","opravdové železo","motorka s nejušlechtilejším rodokmenem" je přesně to co mě a jiné irituje.Ještě bych pochopil že je to klasická "Americká velkohubost" a jejich přirozený způsob reklamy,ale když to začnou papouškovat fandové a majitelé značky spolu s argumenty mám odježděno x let na rejži ale tohle je jinej level,tak to prostě některé z nás prudí.
Abych to shrnul,velmi mi vadí jistá forma nadřazenosti,kterou se HD(potažmo celé USA) prezentují.Jak to tu už zaznělo,je to jen stroj,hromada železa a hliníku,nic jiného.

Stajny95 (31) napsal 26.01.2016 v 22:58

Me ta debata prijde v pohode.
Jen proste s nekterymi naziry nesouhlaim, protoze to vidim jinak.
A je teda uplna blbost, ze je nekdo zmasirovanej marketingem.
Takovej clovek mi prijde mirne nesvepravnej.
Znacky jako H-D, BMW, Triumph, Moto Guuzzi, Norton nebo Indian jsou proste jinde nez masova produkce z Japonska.
A vubec-kazdej podle svyho vkusu. To neni otazka financi, ale priorit.

splasenytrubky (117) napsal 26.01.2016 v 22:42+2

Kurva, to je tady teda debata, něco podobnýho, jako kdyby jediný pravý vysavač byl Elektrolux, což?
Jak ta léta budovaná image tím lidem motorkářským cloumá. Každýho věc, ale proč si myslet, že jen tomu jedinýmu správnýmu rodokmenu HD se nic nevyrovná? Je to jen o tom, kolik se nasype do marketingu, ne o tom, co vám bublá pod prdelí. Je určitá sorta lidí, která bude učurávat před čímkoliv, když je jí to patřičnou marketngovou masírkou podá. A v té je fakt HD nejlepší, to mu nelze upřít. Ostatně důkazem je sama tato diskuse.

biker.ch (8) napsal 26.01.2016 v 20:30+1

HonzaHus : Původně jsem si chtěl koupit VN 2000, bohužel mi "utekl" dřív než dorazily prašule (o 5 dní) a šikl se mi VN 1600 a nelituju. Už kdysi mi na posez sedla stará VN 1500 a můžu říct, že i podle toho jede a je pohodlná. Přesně podle očekávání. I líp brzdí než má stará CBR 1000 f (rv88). Líbí se mi ergonomie a hlavně že se dá (v rámci kategorie) klopit oproti HD. Na tom jsem sice nejel, ale zkoušel jsem posez a dost mě překvapila ergoška a myslím že i náklony nebudou co u Japončíka. Ale co se týče vzhledu, tak je HD pro mě rozhodně nejhezčí z chopperů a cruiserů. Škoda mi fakt nesedí do ruky a pod prdel. Jeho motor je už od zavedení TC88 fakt to nejhezčí véčko.

MartinNTV (32) napsal 26.01.2016 v 20:24+4

Každej "test" kdy se dotyčný sveze na motorce pár kilometrů prezentuje jen subjektivní 1. dojem. Každej komentář lidí, který na motorce ani nikdy neseděli, jen o ní něco četli, nebo slyšeli je pouhý nepodložený názor.
Měl jsem 5 let 883 R. R, jako Roadster. Koupil jsem ho proto, že se mi líbil z HD nejvíc. Vypadal jako stará motorka, měl tradici (Sportstery se vyrábí od r. 1957) a přitom dva kotouče a celkem přijatelná výška. Podotýkám, že nejsem prcek. Kdybych tu motorku kupoval podle názorů "motorkářů" tak bych si jí nikdy nepořídil. Takže uvedu na pravou míru několik mýtů:
1. je to motorka pro holky - toje každá, pokud jí ta holka zvládne - tenhle stroj váží přes 250 kg, takže to musí bejt "pořádná holka".
2 je to špatně ovladatelný - Sportster je jedna z nejlépe ovladatelných motorek ve své kategorii. Samozřejmě je nemístné ji srovnávat s CBR, nebo R1. Spíše s Bonevillem, W 800, CB ...
3. nebrzdí to - brzdí úplně normálně, jako každá jiná moderní motorka.
4. nejede to - jede, v rámci 53 koní, populární W800 jich má ještě míň. Před 20 lety bylo 50 koní celkem dost. Musí se s tím umět - motor se musí poměrně točit - zde se hodí otáčkoměr, který se dá přikoupit. Pokud se drží otáčky kolem 4000, jede parádně. Samozřejmě, může mít problém předjet auto, pokud to auto jede 160. Troufám si říct, že stejně na tom bude každá motorka - TÉTO KATEGORIE.
5. Je to malý - rozvor "R" je 1520 mm. To je víc než třeba CB 750, rozhodně víc, než W800. Vepředu je 19 kolo - tohle je malá motorka? Dneska by každej chtěl snad co největší obludu, lidi vzpamatujte se, sedněte si na Jawu 350 a uvědomte si, že před 30 lety to byla docela normálně velká motorka. Proti Sportsteru je to prcek. Sporster je normálně velký stroj. Kromě verze low - ten je opravdu snížen pro malý lidi.

Když jsem ho koupil, byl jsem docela dlouho rozčarován - až zklamán, z provedení (zvyklý na japonské stroje), z průběhu výkonu, ale po pár tisících kilometrech jsem obejvil jeho kouzlo. Od tý doby jsem měl několik HD a na Sportstera vzpomínám, občas i tak, že přemýšlím, jestli se k němu nevrátím.
Co je to "poctivé železo" - to nevím, mnoho těch "poctivě plechových" dílů pod sebou ukrývá plastové, na tý motorce by se asi dalo lehce ušetřit minimálně 10 kg, ale pocit z jízdy je opravdu trochu odlišný oproti jiným strojům - protože je to jeden z mála motocyklů s dlouhozdvihovým motorem na trhu. A dnes už asi jediný OHV. Jo, je zastaralý, ale ten motor vydrží vše a spotřebu má, jako 350. Přitom se na tom dá jezdit úplně stejně rychle, jako na jakýkoli jiný motorce.
Nevím, kde se bere taková nevraživost vůči HD. Nikdy jsem si nevšiml, že by majitelé Harleyů u nás tak dehonestovali jiný značky.

Hogon (75) napsal 26.01.2016 v 20:24

a proč je v záporu "jen pro malé lidi" ?? Jako kdyby nebylo dost velkých motorek..pro "velké lidi"

klukfuk (-128) napsal 26.01.2016 v 20:08-1

stajny-to není o tom kdo jak dlouho jezdí a kdo je větší borec-stejně tak tu nikde Harley nepomlouvám, pouze nedám na kecy typu, že je něco legenda, že má něco rodokmen, srdce atd. proboha je to jenom stroj-nic víc...nevím jaká je filozofie značky Harley, pouze tak nějak laicky jsem si všimnul že mají ty motorky 100 let prakticky pořád stejné, není nic jednoduššího něž dělat pořád dokola to samé, nic nového nevymyslet a přitom se ohánět rodokmenem a značkou za hříšné peníze...

Stajny95 (31) napsal 26.01.2016 v 19:45-1

klukfuk-taky nechodim na clanky o Suzuki pomlouvat tuhle znacku.
Vidim to jinak, holt se nehodnem a tak si kazdej nechame to svy.
Jezdim teprve 37 let a tak jsi holt vetsi borec.

klukfuk (-128) napsal 26.01.2016 v 19:12-2

stajny- blbost a obyčejné reklamní kecy, o jakém pocitu tady mluvíš ? , Harley nebo Suzuki je to úplně jedno, pořád je to jenom kus železa -stroj, nic víc, nechápu že to vůbec někdo takhle žere a bere kecy o legendě vážně...

Opatrný (29) napsal 26.01.2016 v 16:34+1

Image značky za 2. Poměr cena/výkon za 4 - .
Takže je to zase jenom o osobních preferencích.
A tak to má být.
Na pohled se mi líbí, ale pokud nebudu budovat sbírku, tak do toho nepůjdu.

Stadakk11 (277) napsal 26.01.2016 v 14:22+1

S tím nejušlechtilejším rodokmenem naprosto souhlasím...Brembo, NGK, Mikuni nebo Denso takže pak už je hd vlastně taky tak "trochu" japonec

Stajny95 (31) napsal 26.01.2016 v 11:29-1+2

Pro SuperSic58- Sorry hochu, ale vubec jsi nepochopil filozofii znacky a modelu.
Je mraky motorkaru, ktery nezajimaji plechovkari at uz jim to jezdi na cokoliv a jezdi pro svy vlastni zazitky.
Nic proti japoncum, taky jsem jich par mel. Jenze jezdit na jakymkoliv Harley-Davidsonu je o pocitu, ze mam pod sebou stroj s tim nejuslechtilejsim rodokmenem.

SuperSic58 (1307) napsal 26.01.2016 v 09:32-4+2

Raději pořídím o x desítek levnějšího japonce, kterej navíc brzdí, zatáčí a nemá problém předjet vidláka v naftovym pekáči...

..Roko.. (7) napsal 26.01.2016 v 05:56

MIleek: jj taky jsem si všimnul, že tam všude trčí kabely a hadice a není ani trochu snaha to něak krýt. Tohle se dnes už nevídí snad ani u čínské produkce. Jinak se mi to líbí, tento styl a s tím kitem 1200ccm, už stím může bejt solidní sranda

Mileek (330) napsal 26.01.2016 v 04:51

Krasne detaily, treba ta drcpaskou chycena kabelaz pod nadrzi to za tu cenu mysli vazne? Mimochodem fakt to ani trochu nejede...

HonzaHus (62) napsal 25.01.2016 v 22:51

biker.ch: mě se zase vzhledově líbí Heritage Softail Classic. Líbit se mi nepřestal, ale poté, co jsem si ho projel, bych to nechtěl: lokomotiva, která hodně brzo drhne plotnama. Na Sportsteru užiješ mnohem víc srandy, ten Heritage je spíš do Ameriky na dálkové přesuny, naše zemička je na něj moc malá.

Saxn (4) napsal 25.01.2016 v 22:03

Myslím, že je to docela super stroj a co se výkonu týče ,tak tyhle typy motocyklů si lidi nekupují na závodění , když chce někdo závodit koupí si superbike , ale tohle je prostě pohádka a relax Co se velikosti týče ,každému vyhovuje něco jiného , nikdy není problém si to upravit podle obrazu svého .

Anti (390) napsal 25.01.2016 v 21:18-1+2

K motorce se vyjadřovat nebudu,na HD mám svůj názor a nebudu tu čílit emoce,nicméně si vždy rád pročtu komentáře a úryvek jednoho mě fakt dostal:
"tak ze ti co budu prskat na HD jsou jen obycejni bezpaterni bezmozci kteri si mysli jak jsou chytri a vtipni ale ve skrytu duse by HD chteli taky. HAWK... "
Je správné pokud je člověk zamilovaný do své motorky,ale nadávat někomu za to že se mnou nesdílí názor a myslet si že je to kvůli tomu že ji ve skrytu duše chtějí mi připadá trochu zvláštní.

crowack (58) napsal 25.01.2016 v 20:12

zdá se mi to, nebo s příchodem té 750 korejské mrdky malej sporťák dost důrazně podražil?

biker.ch (8) napsal 25.01.2016 v 19:22

Tak za sebe můžu říct, že vzhledově se mi nejvíc od HD líbí Softail custom a nebo třeba Road king classic. Samo že je to subjektivní. Nikomu to neberu. Taky se mi na těch velkejch HD potvorách líbí springer vidle. A klasicky hodně chromu - žádnej mat.

steve2 (102) napsal 25.01.2016 v 19:21+1

Plně souhlasím se Stajnym. Jen blb říká, že je Sportster motorka pro ženský, pro ně je jich spousta mnohem vhodnějších. V první řadě to není stroj pro honiče rychlostí nebo ega. Lidi, keří vědí do čeho jdou jsou spokojený a každopádně to je úplně někde jinde než běžná produkce a je hloupost to s ní srovnávat - tohle je prostě Sportster baby! Osobně mám už 4 roky 883 předělanou na 1200 a bez jiných úprav mi na brzdě ukázala 83 koní a 135Nm krouťáku. Každá jízda je zvukový a krouťákový zážitek! Menší problém je opravdu jen to pérování, ale když ji miluješ není co řešit. Na pohodlí mám auto.

erpik (6) napsal 25.01.2016 v 19:19+5

Mám 183 cm a jízda v pohodě. Měl jsem všechny typy HD a na Sportyho nedám dopustit. Jestli pro někoho bike za 250 hadrů je pro socky či baby, no nevím. Průměrná mzda je v ČR 26 hadrů. Já jsem začínal na pincku a byl jsem v ulici král .Než jsem se vyškrábal na HD trvalo to dalších několik desítek let. Makám celý život.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist