Harley-Davidson FLSTI Heritage Softail

Po v loňském roce testovaném FXSTI, se nám před nedávnem dostal do redakce další motocykl z řady Softail, tentokrát lehce nostalgicky působící model Heritage. Nablýskané hluboké blatníky, mohutný přední světlomet a široké plošinové stupačky, tak to jsou jen některé z atributů, které pod taktovkou hřmícího dvouválce Twin Cam 88B útočí na emoce všech svých příznivců. Tento klasický motocykl si ve stylu velkých cruiserů nehraje na žádná malicherná gesta. Použitou moderní technikou klasického vzhledu rámu hardtail a robustností, je usazen mezi motocykly H-D přesně tam, kde ho všichni chtějí mít. Snad jen díky použitému lakování a některým dalším drobnostem je spolu s modelem Softail Springer a Heritage Classic historickým vzpomínkám ještě o trochu blíže než ostatní soukmenovci této řady.

Harley-Davidson FLSTI Heritage Softail

Kapitoly článku

Vývoj a design:


O použité technice a historickému vývoji jsem se obšírněji věnoval již v loňském roce. Dovolil bych si tedy pro tentokrát přejít rovnou k motocyklu samotnému. Již na první pohled je patrná snaha přiblížit se co nejvíce kořenům. Ať již se podíváme na historicky vyhlížející velký světlomet Osram s čirou optikou nebo na nostalgii vzbuzující lakování, je nám hned jasné, kam konstruktéři míří.




Základem je samozřejmě dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek, na který je celá ta paráda poskládána. Samozřejmě nemůže chybět to, co dělá každý Softail tím, čím je a to skryté odpružení přes dvojici horizontálně montovaných pružících jednotek. Tento motocykl je cruiser se vším všudy a tudíž 16“ vyplétaná kola a náležitě masivní přední vidlice s nízko položenými široce rozevřenými řidítky nikoho příliš nepřekvapí. Poctivá práce se nezapře a u H-D to platí dvojnásob. Hluboké plechové blatníky s kvalitním lakováním a chromovými ozdobami jsou toho tak jen důkazem.


Z mého pohledu jen lehce nepatřičně působila dvojice zadních blinkrů, které mi svým umístěním na masivním držáku pod menším přehledným světlem a držákem značky osobně příliš nesedí. Široká řidítka a pohodlné široce dimenzované sedlo zaručují společně s plošinovými stupačkami maximální pohodlí na delší cesty. Jezdec má o dění kolem sebe náležitý rozhled a něco vidět je i v pěkně vyvedených zrcátkách.


Plošinové stupačky jsou sklápěcí, takže v zatáčkách jejich úplné ubroušení rozhodně nehrozí. Spolujezdec je na tom s pohodlím o trochu hůře, nicméně i zde není nic ztraceno. Motocykl lze vybavit dodatečně opěrkou, či si zvolit pohodlnější sedlo. Jeho demontáž je více než snadná, sedlo je uchyceno k blatníku pouze přes jeden šroub. Ovládací prvky jsou klasické v H-D stylu stejně, jako tomu je u ostatních modelů. Jezdci odkojení “Japonci“ si budou chvíli asi zvykat především na rozdělené spínače blinkrů do obou rukojetí. Podobně jako u ostatních motocyklů řady Softail i zde je na namontována dostačující nádrž o objemu 18,9 l, která je doplněna o středovou kapličku, která skrývá kromě hlavního vypínače (klíčku) i kulatý rychloměr a další důležité kontrolky. Rovněž i zde je ukazatel paliva řešen formou falešného víčka na nádrži.


O sekundární převod se stejně jako na ostatních aktuálních modelech stará tradičně bezúdržbový ozubený řemen. Z příplatkové výbavy nemůže chybět tradičně dvojice koncovek Screaming Eagle II, které dávají celé té parádě pořádné emoce a zvuk. Rovněž dvojice zakroucených padáků lze považovat z praktického hlediska jako správnou volbu. U modelu FXSTI mi trochu překážel ten vpravo v pohodlném brždění, zde bylo vše bez problémů.
Při spuštění motocyklu z očí se hodí namontovaný poměrně hlasitý alarm proti nenechavcům. Ten začne opravdu naříkat již při sebemenší manipulaci, či zatahání za řidítka. Volba a ovládání bezpečnostního systému jsou na zákazníkovi. Testovaný model měl stejně, jako tomu bylo třeba v případě V-Roda, dálkový ovladač, přes který se alarm manuálně aktivoval. Osobně se mi toto řešení zamlouvá víc, než automatický časový spínač, protože u toho se alarm aktivoval třeba i v době, kdy jsem to zrovna nepotřeboval. Alarm lze kombinovat samozřejmě i s dalšími ochrannými prvky, jakými je různé zasílání textových zpráv na mobil aj.


Testovaný motocykl byl v krásném tmavě modrém provedení s nostalgicky vyhlížejícími nápisy, které mají připomínat lesk a slávu modelů, které již sice odvál čas, ale v srdcích majitelů H-D stále zůstávají. Softail Heritage se vyrábí ještě v dalších třech barevných provedeních a to červené, vínové a uhrančivě černé.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist