yamaha_demo_tour




Harley-Davidson CVO Street Glide

Na konci loňské sezóny jsem se dostal na několik dní do spárů orla z Milwaukee. Harley-Davidson je svou tovární úpravou motocyklů proslavený a nutno podotknout, že testováná CVO Street Glide je toho zdárným příkladem. Omezená produkce, jedinečnost a ultimátní vyjádření všech funkčních prvků. To vše a mnohem víc je tento motocykl s orlem ve znaku. Pro někoho možná až lehce za hranou běžných snů a představ, ale křik a lamentace Vám zde nepomohou. Při setkání tváří v tvář je jasné kdo bude vítěz.

Kapitoly článku

Street Glide je respektovaný a oblíbený motocykl mezi všemi příznivci značky pro svůj neotřelý vzhled a pohodlné svezení na dlouhé trati. Navíc poskytuje v cestovní třídě komfortní výbavu, dostatečný dojezd a v neposlední řadě dobrou ochranu jezdce a přiměřený zavazadlový prostor. V tovární úpravě CVO se však veškeré parametry tohoto motocyklu dostávají úplně na jinou úroveň, která v mnohých aspektech koketuje s přirovnáním k uměleckému dílu na dvou kolech. Je opravdu třeba smeknout před tím, co lze ještě vyrobit v „sériové“ produkci.
Na tento „bagger“ by se možná měl vydávat i speciální průkaz od hygieny, protože pokud je někde rychlostní limit kvůli hluku, tak tento koráb ho spolehlivě zboří. Stačí, když si jezdec pustí pro pobavení třeba „Ace of Spades“ a všichni zastánci 50 km/h budou litovat dne, kdy pro něj lobovali na magistrátní ruletě. Součástí výbavy motocyklu je totiž zdrcující audio soustava Harman Kardon o výkonu 400 wattů, která Vám ochotně na vyžádání naservíruje přímo pod škopek hudbu z 8 reproduktorů. Ve výsledku detail, který krom tlukotu Vašeho srdce přebije snad jen zvuk vyšlechtěného motoru Twin Cam 110™ s dvojicí řvoucích koncovek (2-1-2). Kromě běžné výbavy v podobě rádia s přehrávačem zde navíc v „základu“ najdeme pro pobavení i 8GB iPod. Zkrátka když pořádnou muziku, tak se vším všudy.
O dostatečné množství zábavy je tak bezezbytku postaráno v každé situaci a potom jen záleží na Vašem vkusu a náladě. Podobně je na tom i zbytek motocyklu. Vše je dotaženo k maximální dokonalosti. Jezdec je hýčkán bohatě polstrovaným sedlem a pro spolujezdce samozřejmě nechybí pohodlná opěrka. Tím to však teprve začíná. Za řidítky si připadáte ve všem tom kvalitním laku a provedení budíku více jako pilot historického letadla, než jezdec na korábu silnic. Samozřejmostí je řazení špička-pata a dostatek prostoru pro nohy.
I přes celkový majestát je při prvním usednutí a prvních metrech motocykl překvapivě dobře ovladatelný. K tomu jezdci opticky napomáhá i divoké zabarvení „Phantom Flame Graphics“ a množství chromu, které tak přeci jen hned na počátku odpoutá obavy a myšlenky na jinak masivní a drahý celek. Na první pohled je zde patrný maximální cit pro detail a technickou dokonalost, což jen potvrzují bohatě chromované doplňky, či hydraulické ovládání spojky. Že sedláte i na poměry H-D nejvyšší ligu Vám dává na vědomí krom jiného i speciálně vyvedená kaplička s výmluvným logem.
Přes všechnu tu parádu však nechybí ani tradiční součásti jako jsou boční plastové kufry. Zde pravda trochu ochuzené o část zavazadlového prostoru díky integrované audio soustavě - kdo by se však zlobil. Krom ostatních detailů mě u tohoto modelu zaujala především zadní část s dvojicí led blinkrů integrovaných do zadního blatníku. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou zde potom překrásně vyvedená sedmipaprsková kola „Agitator“, kouřové plexi, či pro tuto třídu nezbytný doplněk v podobě tempomatu. V kontextu všeho dění je na závěr dobré věnovat trochu Vaší pozornosti také ručně dotažené nádrži s příznačným logem orla. Zde totiž zcela jistě spočine jezdcův zrak při prvním letmém kontaktu s tímto motocyklem.
Pokud budeme v oblasti vzhledu hovořit o odlehčeném charakteru, potom Twin Cam 110™ (1802 ccm) vás vrátí bezpečně na zem. Poctivý a náležitě vyšlechtěný vzduchem chlazený dvouválec zde hraje o nejvyšší příčky pozornosti. Již první otočení plynové rukojeti budí respekt a pokoru v myšlenkách na chvíle budoucí. Hřmící dvouválec s rozvody OHV vám s rychlostí orla servíruje všechno to dědictví svých předků přímo pod zadek a vám nezbývá než vyrazit. První převodový stupeň je hlučnější, ale jinak vše běží jak po másle krom jiného i díky prémiové spojce. Reakce je díky hydraulice o chlup hbitější a vy tak máte více prostoru užít si výjimečný charakter a nástup tohoto motocyklu. Motor má rozhodně sil a krouťáku na rozdávání o čemž na požádání velice ochotně a vždy přesvědčí.
Vzhledem k ochraně jezdce není problém jet i pořádný kalup, ale tradičně to není zde to nejdůležitější. Nicméně šestý rychlostní stupeň tu na delších přesunech rozhodně najde své místo. V případě tohoto motocyklu je zde patrná touha po pořádných porcích kilometrů, k čemuž napomáhá velice komfortní výbava a ochrana jezdce. Silný motor však rozhodně nezahálí. I přes výjimečnou výbavu se zde bavíme o 372 kg suché váhy a to je hodnota, která vyžaduje opravdu silné srdce. Vše by však nefungovalo jak má bez dobře odladěného povozku, na němž H-D v oblasti cestovní řady v posledních letech dost intenzivně pracuje.
Součástí je tak pevný rám typu „backbone“ s kyvnou vidlicí vzadu doplněný o hydraulické tlumiče s možností dodatečného nastavení. Více než sportovní jízdu v zatáčkách však na podvozku oceníte příkladnou manévrovatelnost v nižších rychlostech, která je při této hmotnosti a parametrech opravdu výborná. Svižnější tempo a kroucené zatáčky však rovněž nejsou tomuto motocyklu úplně cizí. K jízdě je však třeba přistupovat s náležitým respektem a s přihlédnutím k parametrům tohoto dospělého motocyklu. Díky celkově nižšímu poskládání včetně stupaček a celkové délce tak vyžaduje svižnější jízda patřičnou obezřetnost. Drobné chyby se zde díky délce a hmotnosti napravují opravdu obtížně.
K celkově dobré ovladatelnosti tohoto motocyklu, ale myslím velice napomáhají rovněž použitá větší kola a opravdu dostatečně dimenzované brzdy Brembo se systémem ABS. Jako opravdu vynikající rozhodnutí považuji na zadní brzdě použít také čtyřpístkový třmen. Jezdec má hned o poznání lepší pocit v krizových situacích. Brzdy mají opravdu rychlý nástup a ani vyšší hmotnost motocyklu je rozhodně neunaví. Pokud by se stalo i u ostatních modelů standardem rozhodně se zlobit nebudu. Pokud bych měl motocyklu něco vytknout, tak by to byla opravdu asi jen až možná velká okázalost, ale jedná se o motocykl ze země neomezených možností a tak je ho třeba brát. Bohužel v českých zemích si možnosti vykládá každý jinak, tak je třeba počítat v případě pořízení i s patřičně zabezpečenou garáží. Nenechavců je u nás opravdu hodně, o čemž se v jiných rukou přesvědčil i testovaný kousek. Samozřejmostí je u tohoto modelu „Smart-Security“ systém. I přes vytříbený charakter motoru nepřesáhla kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km.
Pro příznivce této řady motocyklu vysněná meta, která bude po vašem boku opravdovým unikátem za všech okolností. Výsledná cenovka je stejně výjimečná jako motocykl, nicméně pokud je to váš sen a máte doma co vysvětlovat, jeden argument by tu byl. V průběhu let motocykl příliš neztrácí na ceně a u řady kousků je to spíše naopak. H-D CVO Street Glide z omezené série může být Váš za 33 600 eur.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ nezaměnitelný styl a prvky
+ výjimečná tovární úprava
+ motor
+ spousty doplňků a ultimátní audiosoustava


- láká nenechavce


Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):



TOPlist