yamaha_tenere_duben




H-D XL1200CX Roadster: americké sportovní "kafíčko"

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Petřičák (184) napsal 09.05.2016 v 01:45

Boha jeho, to je zase pindů, že na supersporty v ČR nejsou silnice. V tom případě asi žiju v nějaké paralelní dimenzi, když si i s relativně těžkým, přemotorovaným hypersportem dokážu ve své vlasti příjemně zablbnout. Vždycky, když potkám na trochu rozbitější venkovské okresce strašně důležitě se tvářící piloty na čendurech, směju se do helmy od ucha k uchu.

HonzaHus (62) napsal 05.05.2016 v 22:18

Dneska jsem na benzínce potkal kluka na nejobyčejnějším Sportsteru 883 – ten zvuk, když to natočil, je rajská hudba pro mé uši.
Před lety už jsem jednoho měl (oranžového 883R) a mezitím se svezl i na větších Harley-Davidsonech. Sportster je jednoznačně nejovladatelnější a nejzábavnější ze všech mašin téhle značky, trochu se mu blíží Dyna, ale Softaily nebo Kingové mi přišly už moc velké a těžkopádné.
Se Sportserem jsem v zatáčkovitých a kopcovitých silnicích dokázal držet krok i se sportovnějšími mašinami, protože má slušný točivý moment, dobře brzdí a pěkně se dá naklopit. Obecně mám ke klasickým motorkám s minimem chromu stejně jako Stajny95 taky hodně blízko a právě tenhle nový Roadster je mašina, kvůli které se časem možná k H-D vrátím, protože vyřešil podle mě jedinou podstatnou slabinu předchozího "eRka" – mizerné tlumiče pérování.
Na Sportsterech se mi líbí ti to, že rozhodně nejde o motorky na nějaké machrování a samozřejmě možnost si toho svého upravit tak, že jiný takový na světě nebude.

Stajny95 (31) napsal 05.05.2016 v 09:54

Jo a Johny, mas dojem, ze rave ten Rocket je malo podobnej Harley Road King, nebo Fat Boy?
Taky je to obslehnuta motorka.
Mam hodne rad i veterany, jezdil jsem hobby enduro a na zavodech v motokrosu me jako divaka najdes casteji nez na vystave customu.
Jenom nemam rad to navazeni do Harleye.
Me bavi vsechno old a retro. Dneska kazdej musi mit veeelikou motorku jako BMW GS nebo prave Rocketa. Nic proti, to je vec vkusu a penezenky kazdyho. Ja preferuju normalni a klasicky stroje jako je Sportster, nebo ted ta nova a vazne nadherna Moto Guzzi V9 Roamer a blahem tecu z Triumphu Scramber a Boneville, Ducati Scrambler, Norton Commando ktery maji ve vrbovce a je to doslova umelecky dilo, stejne tak i BMW Nine T. Tudy pro me vede cesta.

Stajny95 (31) napsal 05.05.2016 v 09:42

Johny: No jo, mas pravdu a uz jsem vychladnul.
Ale nektery veci jsou proste pravda.
Ze nas lidi povazujou za snoby vim a je mi to jedno. Ja si a svy motorky vydelal sam a kdyz mam masinu zaflakanou od blata at uz u nas nebo kdyz jsem byl v Rumunsku, musim ji taky svejma rukama umejt jako kazdej jinej. Ono o tom snobstvi taky jsou jen reci. nebo spis predsudky.
A ano, v rybnicku chopperúcruiser komplet vsichni kopirujou tu "kaplicku" na nadrzi se spinackou a tachometrem.
No a ten Triumph Rocket je krasnej a moc se mi libi. Jenze je drahej prave pro ten rodokmen znacky a lidi lati za to logo na nadrzi. Tak to holt je.

JohnnyS08 (218) napsal 05.05.2016 v 00:30

letecsletadlem, Stajny95> dejte si mokrej hadr na čelo oba dva

Letče, nikdo netvrdí, že Sportster je vrchol techniky a nikdo normální by v něm nehledal konkurenci s supersportům.

Co se týče tebou proklamované 100-leté zaostalosti - nevím, kolik máš zkušeností s motorkami ze začátku minulého století. Klidně se přiznám, že já žádnou, ale mám pár zkušeností se strojema z 50-60tých let a věř tomu nebo ne, je tu pár rozdílů. Trochu jinak to jede, trochu jinak se to vlní, a hodně jinak to brzdí.

Navíc je tu další problém, do nový motorky leješ benzín a jednou za rok jí dáš do servisu (nebo si ho uděláš sám). U starý motorky musíš bejt celem zručněj mechanik a stejně jen těžko dosáhneš spolehlivosti současných strojů. O tom, jaké peklo je někdy schánění náhradních dílů ani nemluvě...takže se nediv, že jsou tu lidé, co chtějí motorku která jen vypadá jako stará.

A ještě k té zastaralosti H-D - v některých technických aspektech samozřejmě Harleje zastaralé jsou. V některých jsou ale zcela na úrovni doby a dokonce je i pár oblastí, kde jsou modernější, než konkurence.

Stajny, sorry, ale kecy o rodokmenu a kopírování, jaký jsi tu předved, jsou přesně důvod, proč mají Harlejáři snobskou pověst. Opravdu nechápu, co okopírovala od Harleje třeba moje Suzuki GSX1100 '82. Nebo, pokud zůstaneme v chopper/cruiser rybníčku, co si od něj vzal třeba Triumph Rocket či Aprilia Red Rose. Rodokmen radši nekomentuju.

Mimochodem, ta zmíněná GSX-R, to je tan bike co je technicky tak dekádu pozadu za konkurencí?

Stajny95 (31) napsal 04.05.2016 v 22:01

KECY, a ne KECI!!! Opras si gramatiku. A ano, ja myslim vazne, ze CHCI motorku, ktera vypada jako stara a pritom je to novej stroj.
Kolik desitek tisic kilometru jsi najezdil na Harley-Davidsonech a v kolika statech, ze rikas, ze se na tom neda jezdit?
Ja mam tretiho Harleye po spouste Jaw a Japoncu.
A uz v roce 2003 jsem na mym prvnim 883R lital ve vypustenych rybnicich a na tom co mam ted v uprave scrambler jsem nedavno skakal v jenom lomu u Konepruskych jeskyni(endurari vedi kde to je).
No a rikam, ze GSX-R je k nicemu. V tomto state na tu motorku a supersporty obecne nejsou, opakuji NEJSOU silnice. Ty co si mysleli neco jinyho uz maji pomnicky u silnic.
Jezdim od peti let a v rodine jsem ctvrta generace motorkaru uz od Prvni reubliky. Ale nikoho z nas by nikdy nenapadlo videt v motorkach vrchol techniky.

Na svete nebyl, neni a nebude vyroben motocykl, co by mel uslechtilejsi rodokmen nez H-D. Zato i strejda Gugl vi, ze bez jedine prokazatelne vyjimky od Harleye kopirujou vsechny ostatni znacky a ani se tim netaji, ze nejsou schopni vyslet necoo vlastniho.

letecsletadlem (-2) napsal 04.05.2016 v 20:43

Pro Stajny95: Učil sem se dobře, neměj strach.Na Yuki nejezdim a po Harykovi fakt neslintam. Právě proto, že se mi to nelíbí, tak to kritizuju. Kdyby se mi to líbílo, asi bych to nedělal, no ne?
Je to přesně jak píšeš, GSX-R (a spousta jinejch) je skvělá motorka a tim pádem nemůže nikdo říct, že je k ničemu. Oproti tomu "Haryk" je nepoužitelnej stroj na ježdění. Je to dobrý na leštění, koukání, vytváření keců o americkém "sportovním" kafíčku a podobných lejnech, ale ne na ježdění. To si můžu rovnou vzít starou Avii, nebo Pragu V3S a vyrazit na vyjížďku.
Je mi jedno na čem kdo jezdí, ale ty KECI o americkém sportovním kafíčku a podobně, kurva co je na tom sportovního???
A kupovat si to protože to vypadá staře a je to nový, no to snad nemůže vymyslet nikdo normální. Když už, tak si koupim starej stroj a ten si hejčkam a vypiplam k top stavu. Klidně i nějakej H-D, protože ten starej bude mít duši, ale tyhle nový ji nemají, ty jsou prostě jen 100let pozadu.
V motorkách sem vždycky viděl vrchol techniky. Asi to mam jinak, vy máte rádi když je to 100 let pozadu a je to nový.
Normálně články o H-D nečtu a na takovýhle diskuze nelezu, ale ten nadpis mě donutil se podívat na to sportovní kafíčko od H-D a neodolal sem.
Musel sem to tady trochu rozvířit, aby to nevypadalo, že musíme všichni prodat svoje stroje, koupit "Haryky"-nejlíp XL1200CX, vyměnit jim řidítka a stupačky, aby se na nich nechalo vůbec jezdit a polemizovat o tom, jestli některej dekl neměl bejt radši oranžovej.

Stajny95 (31) napsal 04.05.2016 v 11:55

letec: ty jsi kokot, co jezdi na Yuki a zavistive slinta nad Harykem.
Kdyz se ti to nelibi tupoune, tak to nekritizuj.
Taky nechodim do disluzi o Suzuki rikar, ze GSX-R je k nicemu.
Je to skvela motorka, jen ja jezdim jinak.
Ses fakt zoufalec a neni mi te lito. Mel ses lip ucit.

letecsletadlem (-2) napsal 03.05.2016 v 11:47-5+2

Fuj. 100let dozadu, nebo spíš pozadu? Mam kopřivku jenom ten kbel vidim. Natož na to vlezt a pokusit se s tou prašivkou jet. A pak všude hlásit jaká je to pecka, v podstatě takovej vrchol techniky. sportovní techniky na jízdu na kávu. Možná do putiky, po 10 dvanáctkách bych to možná překous.

MartinNTV (32) napsal 03.05.2016 v 10:50

S MG9 bych srovnal spíš XL 883 R, který se už letos, ale neprodává. Výkonově to bude podobný, jen cena byla u HD nižší. Stylově to je přesně stejná kategorie. Jsou to krásní klasici. Motorky pro fandy, který mají rádi "starý stroje", ale přitom by rádi nový stroj. A to je krásné, že si dnes můžeme pořídit stroj - každý dle svého vkusu.

HonzaHus (62) napsal 03.05.2016 v 09:35

Spíš než s Grisem bych Sportstera srovnával s tou MG V9, co se tu o ní psalo před pár dny. Obě motorky vypadají pěkně, jízda na nich bude hodně podobná, akorát V9 je o něco slabší, lehčí a levnější, H-D je zase větší nářez. Jsem nadšenej, že se u prodejců pořád objevují takové nové a přitom nádherné stroje. Nezapomeňme ani na novou řadu Bonneville, to je taky pecka.

johnyboy (25) napsal 03.05.2016 v 08:01

pro Dolph-cz : na konci první strany každého testu z poslední doby je jméno a výška redaktora resp. testovacího jezdce...

JohnnyS08 (218) napsal 02.05.2016 v 22:50

Gonzo> Proč by to nemoh srovnávat? Jel si vůbec na nějakym starším erku? Já na Grisu jo a podle mě ty motorky nemaj od sebe až tak daleko...

Sportster je celkem kompaktní motorka, Griso je o dost větší - delší a vyšší. Ergonomie ani jedný motorky neni podle mě úplně ideální, na obou se sedí trochu specificky.

Delší rozvor dává Grisu dost jiný charakter - není tak obratná, ale když se dostane do náklonu, prolítne zatáčkou jak tažená kružítkem. Sportster je nazdory vysoké hmotnosti docela obratrý bike, je s ním sranda po městě a tak, ale ve vyšších rychlostech začíná být trochu nervózní.

To souvisí s odpružením, které skutečně je slabinou minulé generace sportstrů, určitě horší než u Grisa. Nová generace je technicky vylepšená, uvidíme...

Brzdy, rám - u obou strojů mi brzdy i rám přišly adekvátně dimenzovaný.

Motor - Sportster 1200 je v sérii někde mezi Grisem 850 a dvoventilovou 1100. S trochou snahy (sání, výfuky, mapa) se nechá dostat k té jedenáctce na dostřel, s větší snahou (hlavy, vačky) se jí může vyrovnat. Samozřejmě, jsem si vědom toho, že Griso později přešlo na čtyřventil, proti tomu už Sportster nemá co postavit...

Co se pohodlí týče, oba stroje bych zařadil mezi méně pohodlné biky, tady si podle mě nemají naprosto co vyčítat.

Celkově si myslím, že jsou na tom ty mašiny vlastně podobně - na obou se dá jezdit sportovně, ale ani jedna z nich to s tím sportováním nemyslí úplně vážně - respektive je tu plejáda jiných strojů, které dokáží dynamickou jízdu interpetovat úplně na jiném levelu. Souhlasím s tím, že Griso je technicky vyspělejší a stavěné na dynamičtější provoz než Sportster, ale ten rozdíl mezi nimi není tak velký, aby se nedaly porovnávat. Nakonec je to podle mě hodně otázka stylu, zda někomu víc sedne konzervativní H-D, nebo avantgardní moderna v podání Guzzi.

FilipT (16) napsal 02.05.2016 v 22:39+1

Ještě výška jezdce - měřím 195 cm a přestože pode mnou Sportster už vypadá trochu moc jako malý motocykl, z hlediska pohodlí bylo vše OK. Autor.

Gonzo (60) napsal 02.05.2016 v 21:07

Fanda-gsxr- s grisem to srovnavat vubec nemuzes, guzzina ma o pulku koni vic, ma central, lepsi vidlici, lepsi brzdy, pevnejsi ram. je daleko sportovnejsi a pritom pohodlnejsi.

Stajny95 (31) napsal 02.05.2016 v 19:21

Taky se u vyrobce primlouvam za vic oranzove. Sam mam 883R a je to proste fesak.

Hogon (75) napsal 02.05.2016 v 19:13+1

Zelinář (292) napsal 02.05.2016 v 15:44-1

Ze slova " kaficko " uz dostavam osypky . Jinak H-D na hrad !!!

mopedracing (3) napsal 02.05.2016 v 15:03

Honza hus - máš pravdu, ta oranž tomu chybí

Dolph-cz (58) napsal 02.05.2016 v 14:50+1

kolik měří ten jezdec?... má kolena až u řídítek...,to bude pohodlíčko

HonzaHus (62) napsal 02.05.2016 v 14:42

Mě se ta motorka taky moc líbí!
Na fotkách vypadá malá, ale na mojí výšku lehce 180 cm je tak akorát.
A jak už dole zmiňuje Johny, barvy jsou vyčichlé, chybí mi tam verze v oranžové "racing", ta těmhle mašinám stejně sluší nejvíc.

steve2 (102) napsal 02.05.2016 v 12:39

Konečně ten boží sporťácký motor v trochu lepším podvozku. Teď jen vyřešit ty stupačky a nebude to mít chybu. Jsem rád, že to autor moc nestrhal i když byl rozrušený z toho, že od řidítek a světla vedou nějaké kabely a bowdeny.

Fanda-gsxr (26) napsal 02.05.2016 v 12:03

jsem rád že už na tom někdo lonečně jel.. moc se mi líbí, tak jsem čekal jaké budou dojmy z jízdy... zajímalo by mě, jestli se to nechá srovnat třeba s grisem?

FilipT (16) napsal 02.05.2016 v 11:58+1

Omlouvám se za obě chyby, samozřejmě je to pětikvalt jako ostatní Sportstery, jezdili jsme ve skupině společně s novou Dyna Low Rider S, která byla šestikvalt (a taky pekelně dlouhý), Autor.

To-ma-s (7) napsal 02.05.2016 v 10:51

JohnnyS08 (218) napsal 02.05.2016 v 10:10

V textu je zmíněná šestistupňová převodovka, ale podle všech jiných zpráv, co jsem na netu viděl, by měl být vybaven standartní pětistupňovou, jako všechny ostatní Sportstery. Není to podobný překlep jako s tím vodou chlazeným motorem?

Jinak vítám modifikované odpružení, to skutečně byla slabina předchozích modelů. A taky se mi líbí zvětšené zadní kolo. Co se mi naopak nelíbí jsou zkrácené blatníky a nevýrazné barvené kombinace.

Brusíno (7) napsal 02.05.2016 v 10:06

Je krásnej, jen ty stupačky k nízkým řidítkum nepasujou, posez je takovej nelogickej, kolena vysoko, lokty nízko. Je pravda že cílová skupina kolem 170cm se s tím líp srovná

callowsick (463) napsal 02.05.2016 v 10:00+1

pěkný, ale XR se mi líbilo o hodně víc. Snad bude mít tenhle model delší život...




TOPlist