yamaha_demo_tour




H-D FXDB Dyna Street Bob

Kapitoly článku

Jak je patrné z předchozích řádků, H-D nasadilo v letošním roce do svých motocyklů zcela nový motor Twin Cam 96. Stalo se tak po předchozích sedmi letech, kdy byl v roce 1999 představen dosavadní Twin Cam 88. Bohužel, současné emisní normy by pro stávající motor 1450 ccm znamenaly po úpravách asi až přílišnou ztrátu výkonu, a tak výrobce raději přišel s novým motorem o vyšším objemu. Po loňské šestistupňové převodovce je tak celý proces zásadní modernizace na určitou dobu opět završen. U nové šestnáctistovky (1584 ccm) zůstalo stejné vrtání válců (95,3 mm). Změnu tak prodělala klika se současným zdvihem 111,1 mm oproti předchozí 101,6 mm. Jak výrobce udává, tyto změny by měly přinést cca 15% nárůst výkonu.


Pravdou je, že motocykl je výrazně živý již od velice nízkých otáček a maximum kroutícího momentu 123 Nm tak dosahuje již při 3125 ot/min. Určitý podíl na těchto bezesporu slušných parametrech mají zřejmě i nově použité přívěry v sání a právě ve výše zmiňovaném výfuku. Ortodoxním příznivcům se to asi nebude moc zamlouvat, ale bohužel je to tak, a nezbude, než se s tím stejně jako se vstřikováním smířit. Každopádně motocyklu to dalo na větším klidu v nižších režimech otáček. Nicméně typicky brumlavý potenciál a lehce skotačivý neklid i přes gumové silentbloky a všechny ty vymoženosti např. v olejovém ústrojí motoru nadále zůstal. Pokud by to i tak nestačilo, lze si u Screamin Eagle objednat kit, který Vám udělá z motocyklu osmnáctistovku bez ztráty na záruku. Motor je i nadále ve dvou variantách, a to bez vyvažovací hřídele pro motocykly řady Dyna a Touring a tradičně s vyvažovací hřídelí pro motocykly řady Softail. Jízdní vlastnosti jsou i díky nové šestistupňové převodovce značně na výši oproti předchozím generacím H-D. Motocykl je úměrně stylu stroje dobře ovladatelný, spojka jde velmi lehce a jednotlivé rychlostní stupně se řadí bez větších problémů. Od nízkých otáček je patrný zmiňovaný masivní přísun krouťáku, který Vás při rozjezdech slušně katapultuje vpřed. Díky rozložení jednotlivých rychlostních stupňů Vás to nutí i poměrně včas řadit a motor zbytečně nevytáčet. Šestý rychlostní stupeň využijete spíše v maximálních rychlostech, či nutných dálničních přesunech. V běžném režimu jízdy si bez větších potíží vystačíte 1-5. Do 140 km/h je jízda v rámci možností pohodlná a i přes již značný opor vzduchu stále bezproblémová. Zlom přichází někde kolem 160 km/h, kdy s Vámi začne odpor vzduchu značně cloumat a motocykl Vám neklidných chováním lehce naznačí, že někde zde je bezpečná hranice motocykl a sebe dál nehnat. Pro větší pohodlí by mohly být poněkud více vpředu zmiňované stupačky, které Vám rovněž přinesou dosti značnou porci vibrací, což při delším cestování docela pocítíte v nohou.


Trochu kritiky také snese umístění koncovek výfuku, které jsou dost nízko a při větším náklonu se tak brousí jejich držáky. Celkově je jízda však velice zábavná a projížďka po okreskách krajinou jen tak na pohodu je na tomto stroji opravdovým zážitkem. Odpružení zvládá vše v rámci možností na výbornou, i když je pravdou, že díky nízkému usazením oceníte spíše kvalitnější povrch bez zbytečných výmolů. Jízdu si na tomto motocyklu musíte tzv. vybojovat a rozhodně Vám nedá nic zadarmo. Určitě se nejedná o žádnou luxusní cestovní loď a večer zcela jistě ucítíte ve svém těle každý km. Člověk, který si však tuto velice pěknou klasiku chce pořídit, asi ani nic jiného nečeká. Více než zářivých originálů potkáte na silnici asi porůznu překopaných verzí, které vystihují především styl a vkus svého majitele a o tom asi právě tento motocykl od H-D bude ze všeho nejvíc. Průměrná spotřeba v testu se ustálila na velice sympatických 6,4 l/100km.

Závěr

FXDB Dyna Street Bob jen dokazuje, že i přes všechnu moderní techniku, která je v současné generaci, si tento motocykl dokáže udržet pěkný a klasický styl s náležitým šarmem bez zbytečných cinkrlátek. Sedlo pro jednoho, vysoká řidítka, vyplétaná kola a 160 mm zadní pneumatika s aktuálně novým srdcem z produkce H-D. Bez velkých fanfár jeden z posledních opravdových motocyklů mezi ostatními stroji na trhu. V testovaném metalickém provedení za 400 371 Kč. Klady
  • motor
  • kvalitní lakování a bezchybné zpracování
  • šestistupňová převodovka
  • historický vzhled některých konstrukčně moderních částí (světlomet aj.)
  • Zápory
  • stupačky
  • nízko uložené držáky a koncovky výfuků
  • Informace o redaktorovi

    Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (4x):



    TOPlist