globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Petak76 (4) napsal 12.04.2019 v 10:23

Duranga: Dovolím si nesouhlasit stejně jako MIG35. Nepotřebuješ roviny aby jsi si užil cruisera...naopak...akorát to do zatáčky nevalim 150, ale třebas jenom 110:))...a ač mam Triumpha Thunderbirda a ne HD...tuším podobnost:)))...no někdy se na HD budu muset projet:)

Duranga (132) napsal 11.04.2019 v 09:25

OK, takže cílovka je USA, kde jedeš 300 mil rovně, tam budou jejich vlastnosti pozitivum.

Mig_35 (345) napsal 10.04.2019 v 19:59

Duranga: to ale motáš hrušky a jabka dohromady. Kdybys napsal "sportovní jízdní vlastnosti" tak by to možná sedělo. Rozvor, kila navíc atd jsou věci, které bohužel jízdní komfort zvyšují a motorka je následně stabilnější a pohodlnější, třeba pro cestování ve dvou. Pohodlná cestovní motorka prostě nikdy nemůže vážit 180 kilo...

Duranga (132) napsal 10.04.2019 v 09:41

Nevím jestli někdy pochopím, proč s sebou tahat 150kg železa navíc, které akorát zhorší jízdní vlastnosti, protože fyziku nikdo neokecá. I kdybych si koupil jednu motorku na prdlání kolem komína a druhou na dlouhé trasy, na kila i peníze to vyjde skoro stejně.

Bikeserker (10) napsal 09.04.2019 v 21:58

Diavel je brutalita, ale stejně řadím na první místo Haryka, je nádhernej, posez nejvíc badass. Guzzina není pěkná a jezdec na ní vypadá komicky

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 16:59

ProchyTom
Jo ty “setrvačníky” místo drátů u FLSTF drobet váží. (Slim se vodil líp)
A to širší kolo u nových modelů je sice móóc hezký, ale taky nepomáhá.

Zed44 (0) napsal 09.04.2019 v 16:47

ProchyTom
Díky, přehlédnul jsem se. Fat Bob nebo FXDR by tam asi sedly více, pravda.

ProchyTom (190) napsal 09.04.2019 v 16:38

Zed44: atas psal Fat bob. Ten uz je tak dobrej, ze bych ho nejradsi postavil proti velkoobjemovym nahacum, a prave s diavelem by se slusne popral. To Fat boy se nechce tak snadno skladat do zatacek a celkove mi moc nesedl, stejne jako zde moto guzzi.

Zed44 (0) napsal 09.04.2019 v 16:14

Jo a vůbec nejlepší je jít na stránky HD a objednat se na zkušební jízdu zdarma. Můžete si vyzkoušet kterýkoliv model a udělat si sami obrázek, jak se věci mají.

Osobně mě jízda na Fat Boyovi nebavila, ale na Breakoutu ano

Mrberanek (44) napsal 09.04.2019 v 16:08

to afro-r1: Superbike nemá jedničku do 180, ale např. do 140 (třeba BMW S 1000 RR). Počítej, že každých 10 km/h na jedničku je tisíc otáček, takže v 50 km/h točí pět tisíc a tak přibližně dál každých tisíc otáček 10 km/h. Podle údajů z měření na brzdě (třeba tady - https://www.reddit.com/r/motorcycles/comments/1q49z0/s1000r_vs_s1000rr_dyno_curves_all_that_glorious/) má RRo v 5 tisících 55 koní, v 6 tisicích 75 koní, v 7 tisících 95 koní, v 8 tisících 109 koní, v 9 tisících 136 koní a 10 tisících 156 koní (všechno údaje na zadním kole, takže na klice cca o 10-12% víc).

A co z toho teda plyne?

Zed44 (0) napsal 09.04.2019 v 16:04

Mrberanek a ostatní, co se ptáte proč tak malý výkon
HD má vzduchem chlazený motor, to by mohl být jeden z důvodů. Vzduchem chlazené motory Porsche zaostávaly výkonově za konkurencí, takže Porsche posléze šel cestou olejem chlazených hlav, aby uchladil ventilový můstek a pak přešel na vodou chlazené motory, aby ten výkon celkově uchladil. V příručce HD mám napsáno, abych při velmi teplém počasí vypínal na křižovatce motor, důvodem je opět chlazení. Dále můžeme spekulovat o vlivu zdvihu motoru na jeho výkon, ale tady si netroufám argumentovat. Pro mě je jednoznačně jasnou volbou dlouhozdvihový vzduchem chlazený motor s nižším výkonem, než vysokootáčková vodní vrtačka. Nemyslím to nijak hanlivě. Např. mám velmi rád vzduchem chlazené motory osobních Tatrovek, se kterými jezdím už 22 let. Koupím si raději shnilou Tatru 613, Jaguar XJR, Mustanga 5.0 nebo HD namísto Octavie RS nebo Porsche. To píšu jen jako reakci "proč to kupovat". Tisíc lidí, tisíc chutí. Někomu se pyšní ego jízdou na HD, někomu jízdou na čemkoliv rychlém, co jede 300. Nejlepší je jezdit pro radost a ego nechat doma. A také hodotit bez ega.

Fat Boy má vepředu široké kolo jako vzadu, tak také nemyslím, že by se hodil do tohoto testu více než Breakout.

A poslední info. Pro rychlou jízdu nebo dálniční přejezdy se dá na HD dokoupit a jednoduše nacvaknout štít, který hezky chrání před větrem.

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 15:47

MrBeranek
Můj odhad byl, že mě na konci u druhých světel dá. Ale praxe byla jiná. Ono na 120metrech chtít po starým Blekovi aby se nadechl, když hned musí brzdit. Stačilo aby to bylo aspoň o 50metrů delší a neměl bych šanci. V těch 50mil/h (80km/h) mě s 17 letou moto dochází dech a vím že nebrzdí, jen přibržďuje.
Zkuste si to půjčit.

afro-r1 (513) napsal 09.04.2019 v 15:18

Pro nechapave polopate: Pokud ma superbike jednicku do 180 a zdvihy ventilu nastavene na poslednich 5000otacek pred omezovacem, potom ma mezi 50 a 100km/h jake otacky a jaky vykon?

Apropos, studium jeste nikoho nezabilo a dava odpovedi na spoustu otazek.
: o )

Mrberanek (44) napsal 09.04.2019 v 14:38

to Medvidek1: Nechci tu začínat nějaké diskuse typu "můj táta přepere tvýho tátu" ale odhaduju, že 200 koňový superbike by v téhle disciplíně měl porazit cokoliv. Jasně, čím kratší dráha, tím víc bude záležet na schopnostech správně pustit spojku než na maximálním výkonu, ale moderní superbiky už mají launch-control, které to dost usnadní. Ale jak říkám, je to jen můj odhad.

LuckyLoser (89) napsal 09.04.2019 v 10:04

Jo, ještě k úvodníku článku, společenská prestiž je u motorky to nejdůležitější.

afro-r1 (513) napsal 09.04.2019 v 09:35

MB: neres uplne jine kategorie. Slick ti take nebude ve meste drzet a nejlepsi krosova guma bude treba pri trialu uplne na houby.

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 09:32

MrBeranek
Schválně jsem se koukal do mapy průměrně 5křižovatek po 120metrech. (disciplína rozjet se a zabrzdit)

afro-r1 (513) napsal 09.04.2019 v 09:24+1

Brejlovec: potom bych ti pral videt zoufale tvare ergonomu v BMW, kdyz se obcas pokouseli skloubit predkopnute nohy s postrannimi valci... Vzdy z toho vysla pozice jako na zachode. No porovnej sam z prvni fotky v clanku..
: o )

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 09:17

MrBeránek
Ty údaje jsou na konci článků v techn. datech, nebo webu výrobce. Navíc nemám otáčkoměr . zbytečné protože mé max.otáčky jsou u japonce zvýšený volnoběh
A 20metrů mezi semaforama nemáme ;)

Mrberanek (44) napsal 09.04.2019 v 08:55

Samotný údaj o točivém momentu bez informace o tom, v jakých otáčkách ho motor dosahuje a jak je to zpřevodovaný, těžko něco řekne. Při startu z nuly (při srovnatelném zpřevodování) bude mít motorka s větším točivým momentem v nízkých otáčkách (tj. s vyšším výkonem v nižších otáčkách) samozřejmě výhodu (ještě při srovnatelné hmotnosti), takže ano - velká V2 jako je ten HD s vysokým točivým momentem dole může v závodu na 20 m získat proti supersportu náskok. Pak už těch 90 koní, 300 kilo a těžký převody udělají svoje.

vencysta (78) napsal 09.04.2019 v 08:29

U mě jednoznačně MG

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 08:21

Migu35
No vždyť jo. Marcel na Blekoušovi mě zkrátka nerozvážně vyzval na domácí půdě ;)

Mig_35 (345) napsal 09.04.2019 v 08:15

však o tom mluvím. v první sekundě nebo sekundách bude mít navrch točivý moment, tedy výkon od nízkých otáček. jako v tom videu. pak se situace obrátí...

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 08:08

Migu35
Kamarád to zkoušel 5x mezi semaforama. Na dalším vždy červená, takže než se rozjel, musel brzdit. Za městem mě vždy natřel.

Mig_35 (345) napsal 09.04.2019 v 08:05

Při vší úctě Medvídku, viděl bych to asi takto:)
https://www.youtube.com/watch?v=AmiWeMX3aQc

Medvidek1 (24) napsal 09.04.2019 v 07:59

Migu35
Víš jak je zábavné na “požitkářské motorce pro důchodce” sledovat mezi semaforama SuperSport v zrcátku ;)
Kamarád na BlackBirdu mi vždy nadává, že bych mu měl dát náskok. Prý není tolik zlé mě vidět mizet, jako pak dostat tu salvu s výfuků

Fullgas1 (746) napsal 09.04.2019 v 07:59

MG je krásna, Ducati moderná ale ten posed na nej mi príde hodne divný. Vždy keď niekoho vidím na Diavelu tak mi to evokuje posed na záchode.

Brejlovec (7) napsal 09.04.2019 v 07:21

afro-r1 > Tady bych ti oponoval. Nejlepší cruiser co jsem jel je MG California a to včetně všech HD a včetně Electry. Ale bude to tím, že jsem nevelkého vzrůstu a nohy mám kam dát. Audace jsem bohužel nevyzkoušel, před zkušební jízdou přestela jet.

Matheo_ (27) napsal 09.04.2019 v 07:12

Anti: tak k zivotu to nepotrebuji, ale je fajn, kdyz decka mavaji. Svym zpusobem to k tomu patri. Spis jsem chtel "vyjadrit" ten wow efekt, pac neco takoveho nevidis kazdy den.

LuckyLoser (89) napsal 09.04.2019 v 07:07

Velká motorka = dobrá motorka. A tyhle tři velké jsou. Pak dle gusta každého soudruha. Jinak se nedívejte jen na koně hoši, důležitý a dost je kroutící moment a toho má HD o dvě třídy víc.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist