Ducati Monster S4Rs

Nejsem pravověrný Ducatista a srdcem ani duší „silničář“. A určitě jsou mému naturelu blíž motocykly schopné výletu mimo asfalt. Ovšem když jsem uviděl nového Monstera S4Rs, rozbušilo se mi srdce a rozzářily oči. Už jen perleťový lak s „rychlým“ červeným pruhem táhnoucím se středem nádrže a krytu spolujezdcova sedátka ve mně vyvolával velké emoce.
Ona ta motorka totiž není jen tak obyčejný Monster. Nejede obyčejně, nevypadá obyčejně, nejsou na ní použity obyčejné díly, a ani cena není až tak moc obyčejná. Toto všechno dohromady z ní dělá mimořádný stroj, plný nepopsatelného náboje, hodný zájmu a obdivu.

Ducati Monster S4Rs

Kapitoly článku

Design


Vzhled je každopádně první věcí, která ho odlišuje od ostatních motocyklů. Ne snad že by nějak extra vybočoval z řady Monsterů, ale to co na něj technici namontovali, jej posouvá o třídu nebo dvě výš.




Jedna z nejmarkantnějších věcí je letmé zavěšení zadního kola. Krásný magneziový ráfek Marchesini velikosti 5.50 x 17 a guma 180/55 ZR 17.
Kolo stejného vzhledu je i na předku o velikosti 3.50 x 17 (120/70 ZR 17), nicméně uložené v „luxusní“ vidlici Öhlins 43mm upside-down TiN se zdvihem 130 mm. Samozřejmě stejně jako u zadní pružící jednotky Öhlins monoshock a zdvihem 148 mm plně nastavitelné.





Dokonalé komponenty spolu s tuhým příhradovým rámem z CrMo trubek, dávají řidiči perfektní kontrolu prakticky na každém povrchu, pokud vynecháme nejhorší „české tankodromy“. Stejně tak jízdní vlastnosti a ovládání motocyklu jsou v podstatě bez výhrad a souhrnem se dají popsat jako sportovní. Snad až v rychlostech hodně nad dvěstě kilometrů za hodinu se začíná projevovat určitý neklid, který je ovšem daný spíše tím, že se jedná o „naháče“ s minimem aerodynamických prvků a bez tlumiče řízení.





Brzdy


Další věcí, která má co dělat nejen se vzhledem, ale hlavně s bezpečností jízdy, jsou brzdy. Přední radiální 4pístkové brzdiče Brembo zakusující se do 320mm kotoučů jsou výborně dávkovatelné, s ohromující účinností a přitom jemností ovládání, za což lze jistě poděkovat radiální brzdové (i spojkové) pumpě s možností nastavení páček podle požadavků jezdce. Na zadním kole asistuje 245 mm kotouč s dvoupístkovým třmenem, který brzdí přesně tolik, kolik je potřeba.


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist