yamaha_demo_tour




Ducati Monster 1000S

Ducati. Proslulá značka s ještě proslulejší zarputilostí v používání desmodromických rozvodů, musí v každém motorkáři zvednout krevní tlak a touhu po svezení. Už ten zvuk při nastartování, hluboký, dunivý, osobitý doprovázený tradičním rachotem suché spojky, která však při zmáčknutí páčky a v tahu ztichne a my se můžeme potěšit čistým zvukem vidlicového dvouválce do eL. Stejně jako k této značce patří zvuk, tak i precizní jízdní vlastnosti společné všem modelům této firmy bez výjimky.

Kapitoly článku

Design


Ducati Monster 1000S. Příšera? - jak zní překlad? Možná zvukovým projevem, který zvedá chlupy na těle. Jinak má do příšery dost daleko a já bych ho spíše nazval „smart fellow“. Pravda. Vzhledem je osobitý jako ostatně vše spojené s touto značkou a nikde není psáno, že se musí líbit každému. Na druhou stranu i pokud to není něčí „šálek kávy“, tak charisma mu neupřete.
Už pohled na profil tohoto stroje třídy „naked“ je velmi zajímavý. Obrácená přední vidlice uchycená na příhradovém rámu z chrom-molybdenových trubek, protáhlá nádrž plynule přecházející v sedlo a krátký zadek tvoří dojem přikrčené šelmy připravené ke skoku. A takový i dokáže být. Živý, drsný, dravý. Ale také hodný a přívětivý, pokud se nechceme s ostatními rvát a pravým zápěstím zacházíme střídmě.


Motor, spojka, brzdy


Klíček tedy do spínačky a za pomoci "sytiče" nastartovat. Slovo sytič jsem dal schválně do uvozovek, jelikož motocykl má eletronické vstřikování a zde je o páčku na pootvírání klapek sání, která plní podobnou funkci jako sytič. Zajímavé a funkční. Ozve se již výše popsaný zvuk a po pár vteřinách lze sytič vypnout. Je vhodné nechat motor běžet než se prohřeje o čemž nás informuje nápis na displeji. Poté už můžeme řadit za jedna a hurá si užívat asfaltového eldoráda.




Vzduchem chlazený vstřikový motor s dvěma svíčkami na válec dobře táhne již od dvou tisíc otáček, a tak není třeba se nijak nervovat častým řazením. Ovšem pokud se přeneseme přes mírné vibrace, které ustávají v pěti a půl tisících a vytvářejí pod zadkem dojem přejížděných malých dlažebních kostek. Je tedy příjemnější jet nad touto hranicí a je to také zábavnější. Volnost máme někam k devíti tisícům, kde zasahuje omezovač. Tam se však netřeba honit, jelikož motoru to chutná i v podstatně nižších otáčkách a rychle zajedete i bez nutnosti pokoušet pomyslné červené pole. Suchá spojka funguje dobře, nijak ztuha a přitom velmi citlivě. Stejně i řazení, které je přesné a rychlé.


A když už se stádo 94 koní rozeběhne, je třeba ho také něčím zkrotit. K tomu nám slouží dvojité kotoučové brzdy o průměru 320mm s čtyřpístky vpředu a dvoupístek ve spolupráci s 245 mm kotoučem vzadu. Jejich dávkovatelnost je velmi dobrá, snad v porovnání se současnými radiálními brzdami je třeba užít větší síly k ovládání. Zde se však jedná o ročník 2003 a tak je vše v pořádku. A jiných poznámek na jejich adresu nelze mít. Brzdí dobře a nevadnou a k tomu mají ve čtyřech polohách štelovací páčku. Věcí, která stojí za zmínku je odklápěcí nádrž. Prostě vyháknete vpředu přezku a nádrž se sklopí směrem vzad, čímž se nám otevře pohled na rozměrný vzduchový čistič.




Informace o redaktorovi

Jan Cihelka - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist