yamaha_demo_tour




Ducati 999 vs Honda CBR 1000RR

Vidlicový dvouválec nebo řadový čtyřválec? Japonská preciznost nebo italský smysl pro krásu v každém detailu? To a mnohem více odhaluje redakční test dvojice litrových supersportovních motocyklů, které nemohou nechat nikoho chladným. Honda CBR 1000RR nastoupila ve válečném zbarvení Repsol replica proti charismatickému dvouválci Ducati 999.

Kapitoly článku


Oba stroje se řadí do kategorie nejrychlejších sportovních motocyklů dneška, oba zaujmou svým vyzývavým designem, s oběma si užijete spoustu zábavy a vzbudíte rozruch kdekoli se objevíte. A přesto jde každý jinou cestou.


Honda sází s modelem Repsol replica na výstřednost. Designově a aerodynamicky zdařilý motocykl, za kterým se však v záplavě japonských strojů na ulici otočí již málokdo. Chcete vybočovat z řady? Kupte si Repsol replicu a k ní tmavé plexi na přilbu. Jen tak budete moci při zastavení na semaforech odolávat zvědavým pohledům. Jen málokterý chodec se nezastaví a zvědavě si neprohlédne váš stroj. Majitelé tuningových aut ztiší své hi-fi aparatury a přestanou si pohrávat s plynovým pedálem, je zde predátor! Mimořádně atraktivní zbarvení tohoto motocyklu skutečně nenechá nikoho na pochybách, že se jedná o výjimečný stroj. I největší „střelci“ vám budou dělat místo pro předjetí.


Za řidítky Ducati budete nemenším středem pozornosti, avšak Italové na to šli zcela jinak. Zářivě rudá barva, nadpozemsky krásné tvary přední kapotáže, blinkry filigránsky integrované do zpětných zrcátek, stejně rudý příhradový rám z ocelových trubek a decentně odhalená hlava zadního válce ve velmi štíhlé stavbě celého Stroje. Záměrně píši Stroje s velkým S, protože z Ducati doslova čiší technická dokonalost, která má v sobě zároveň tolik hřejivého života. Každý detail je zpracován s láskou a smyslem pro harmonii. Na celém motocyklu nenajdete nic, nad čím byste se nedokázali dlouhé minuty rozplývat nadšením. I palivové víčko působí jako drahokam, zdobící štíhlou a dlouhou nádrž.




Pod kapotami obou motocyklů jsou rozdíly ještě větší. Spojuje se snad jen palivo potřebné k jejich provozu a zdvihový objem jeden litr. Řadový čtyřválec Hondy disponuje úctyhodným výkonem 172 koní při 11.250ot.1/min a papírově italského plnokrevníka deklasuje na celé čáře. Jeho vidlicový dvouválec s desmodromickými rozvody produkuje výkon „pouze“ 140 koní a „lovci čísel“ mají jasno už v tuto chvíli.




Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Michal Moucha - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist