globalmoto_duben_nolan




Ducati 999

Když v roce 1946 zahájil Adriano Ducati se svými dvěma bratry Brunem a Marcelem výrobu závěsného motoru pro jízdní kola, asi nikdo nepředpokládal, že se značka stane takovým pojmem mezi sportovními motocykly. Ovšem již během prvních deseti let svého působení mezi výrobci motocyklů začala značka Ducati sklízet první sportovní vavříny a do dnešních dnů vyprodukovala nespočet sportovních strojů, které se staly legendami a ceněnými sběratelskými kousky. Posledním počinem značky Ducati na poli supersportovních strojů je model 999, uvedený na trh v roce 2003.

Kapitoly článku

Design patřil vždy k silným stránkám motocyklů Ducati a nejinak je tomu v případě modelu 999. Velmi štíhlá a dlouhá stavba, perfektní aerodynamika a precizní zpracování každičkého detailu tvoří úchvatný celek, který spíše než motocykl připomíná moderní umělecké dílo. Design je tak dynamický, že 999 vypadá velmi rychle i když odpočívá na stojánku. Zvláště v tradiční červené barvě vyniknou propracované linie přední kapotáže s aerodynamicky tvarovanými zpětnými zrcátky s integrovanými blikači, maska se dvěma nad sebou umístěnými čočkovými světlomety i vyzývavě poodhalený trubkový rám. Dlouhá štíhlá nádrž, jejíž víčko připomíná vzácný drahokam a pod ní na levé straně obnažená hlava zadního válce, skromně čalouněné sportovní sedlo pod nímž jsou skryty výfukové svody a jejich tlumič, stejně jako černě lakovaná elegantní kola Marchesini dotvářejí výjimečnost a exkluzivitu tohoto italského plnokrevníka.


Stejný pocit dokonalosti na jezdce dýchne při usednutí za řidítka. Kokpitu dominuje analogový otáčkoměr s bílým pozadím a pod ním umístěný velký informační displej s rychloměrem. Strojírensky krásně zpracovaný je frézovaný můstek vidlice, k němuž je zároveň uchycen sériově montovaný tlumič řízení. Stroj je díky koncepci neobyčejně štíhlý a navozuje tak pocit skvělé ovladatelnosti. Pozice jezdce je velmi sportovní, hmotnost dopředu nachýleného trupu spočívá do značné míry na rukou, ale zajišťuje tak aerodynamicky optimální posez. Široké sedlo je velmi tvrdé, ale díky promyšlenému tvarování není nepohodlné a zajišťuje bezprostřední kontakt jezdce s motocyklem.


Motocykly Ducati se nikdy neúčastnily bitev výrobců o titul nejvýkonnějšího motocyklu, takové ambice si nečiní ani „devětdevětdevítka“, nicméně za svých 140HP dosahovaných při 9.750rpm se rozhodně nemusí stydět. Vidlicový dvouválec „Testastretta“ je vrcholným dílem italských motorářů, má objem 998ccm, elektronické vstřikování paliva Marelli a 4 ventily na válec s dnes již pro Ducati tradičním desmodromickým ovládáním. Suchá vícelamelová, hydraulická spojka přenáší výkon motoru na šestistupňovou kazetovou převodovku. Motor je uchycen ve velmi tuhém příhradovém rámu z ocelových trubek, který se velmi výrazně podílí na skvělých jízdních vlastnostech, které jsou pro Ducati pověstné. K těm dozajista přispívá i přední plně nastavitelná vidlice Showa Upside-down s průměrem kluzáků 43mm, stejně jako vedení zadního kola dvouramennou kyvnou vidlicí odpruženou nastavitelnou jednotkou Showa monoshock.


Informace o redaktorovi

Michal Moucha - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist