yamaha_tenere_duben




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Sadil (2) napsal 03.08.2016 v 11:54

Tak jsme zpět.CCM zdolala 3800 km.ve všech režimech.V Alpách jsme mokli,na Balkáně se smažili.Motorka vše zvládala s lehkostí
a i nejtěžší úseky vyjela na totálně sjeté zadní silniční pneu.Spotřeba nepřesahovala 4,5l.Nic neupadlo,nic jsem nespravoval.Stroj už má za sebou za necelé 2 měsíce 6800km.testování.Silniční přesuny v rychlosti do 110km/h jsou příjemné a s dostatečnou rezervou pro akceleraci na předjíždění.
V terénu pak i v plné polní vévodí.Všechny nerovnosti žehlí jak má a pokud se dostanete do problémů,hravě je zvládnete díky nízké hmotnosti.
Fotky:djudjapes.rajce.ialkan_2016/dnes.cz/B

Johny89 (9) napsal 26.07.2016 v 16:23

Tak snad se příští rok sejdeme..

Kome (64) napsal 25.07.2016 v 19:32

že bych teda začal přemlouvat manželku .

rene-zelenka (7) napsal 25.07.2016 v 19:02

Johny89: Já už mám taky jasno, když to vidím každý den v akci.

Johny89 (9) napsal 25.07.2016 v 17:56+1

René> diskutujícím došli argumenty Nicméně já se těším až se svezu a asi bude rozhodnuto.

Stefix (2) napsal 25.07.2016 v 16:55

Super záběry kluci

rene-zelenka (7) napsal 25.07.2016 v 15:32

Nějak se nám tu diskuse zarazila. Čekal jsem zase něco na téma přetočení, nikam nedojede, drahý a tak. A ono nic.

rene-zelenka (7) napsal 23.07.2016 v 10:26+7

Ležíme ve Skadaru v Albánii a čtu si tady komenty o CCM. Zjevně tady dost lidí nepochopilo o co na této motorce jde. Motorka je určená pro cestování volnou krajinou a opravdový offroad. Není to pro lidi, kteří jedou na svém GS 1000 km po dálnici a pak si dají 20 km po šotolině a doma vyprávějí, jaké to bylo dobrodružství.
Předně - JEDEME PO OSE - já na Tiger 800XC
Máme za sebou 2000 km. Ani metr po dálnici a po hlavní cestě minimum. Většinou ty nejvíce vedlejší cesty a kde to jde offroad. Už ve Slovinsku šotoliny, Chorvatsko po ostrovech, Bosna 50% offroad, Černá Hora 70% offroad. Vyjeli jsme kopce přes 2.000 m.n.m.
Cestovní rychlost na asfaltu 100 - 110 km. Nikdy nejedeme za autama. Předjíždění zvládá CCM bez problému a rozhodně mě nezdržuje. Na těchto cestách se stejně rychleji jet nedá. V terénu jsem na tom o 100% hůře já. Výkon je mi k hovnu, váha na obtíž a tlumiče oproti CCM nemám žádné. Takže tam kde si Saďoch užívá, já bojuji abych projel a vyjel. Denně najedeme cca 300 km. Saďoch zjevně nemá žádný problém a jede si s úsměvem na tváři, ostatně jako vždy. Prdel nás bolí oba stejně.
Těžko to někomu vysvětlovat, kdo to nevidí na vlastní oči jako já.
Máme srovnání. Saďoch např. dojel na GS 1150 do Mongolska, dojel z Ománu na GS 650 v úpravě Touratech a teď jede na 450. Jak říká jde tím správným směrem. Váha na úkor výkonu a obsahu. A já to musím potvrdit. Toto je ten trend, kterým se budou ubírat lidi jako my.
Dakar se taky jezdil na velkých těžkých motorkách a dnes max. 450. Prostě vývoj jde vpřed.
Srovnávat CCM s novou Afrikou - zcela mimo mísu.
Na závěr ta cena. Za ty prachy máš hotovou motorku. Ani koruna navíc, můžeš z fleku vyrazit. Včetně super praktické bagáže. Je třeba počítat i další náklady. CCM jede za 4,5 litru na 100 km. Já za 6. Po 8.000 km vyměníš litr oleje a filtr a jedeš dál. A hlavně, když s tím praštíš o zem, zvedneš to a jedeš dál. Na Africe budeš za pade a kdo ví, jestli pojedeš dál. Pořizovací cena se vrátí na provozu. Pokud tedy máš motorku opravdu na ježdění a ne na masírování. Je to hold exkluzivní nářadí pro ty, kdo si to mohou dovolit. Taky neodsuzuji Porsche 911, za to, že na něj nemam.
RESUME: Měl jsem jet taky na CCM

Johny89 (9) napsal 22.07.2016 v 16:27

Asi tak nějak, je potřeba vidět a svézt se.. Za danou kategorii mi ta cena nepřipadá prestrelena, ano bral bych ji levněji, ale její přímé konkurenty budu mít za srovnatelné peníze..

pihrt (0) napsal 21.07.2016 v 16:47

Tak link na facebook sem nejde vlozit, tedy na FB si zadejte @ccm.cz

pihrt (0) napsal 21.07.2016 v 16:40

Vidím, že je třeba uvést pár drobností na pravou míru, je mi totiž jasný, že z fotek se ta zkušenost vyčíst nedá - proto taky každýho, kdo pochubuje zveme na testovací jízdu: motorka vás přesvědší líp než fórum plné dojmů a zatím všichní co se svezli, měli po jízdě velký úsměv na tváři.

Albáne po ose / na káře
Soccer: asi si se jen přehlédl a z toho odvodil milný závěr. O káře psali v článku ale pokud vím, žádná z motorek v CZ (3 kousky) nikdy nejela nikam na káře a už vůbec ne ta Saďochova, cituji "...vyrážím po ose do Albánie..." a v tuto chvili už má najeto z Čech 1.900km. Já sám jsem na ní najel 1.500km jen za 5dnů v tom Rumunsku - ruku na srdce, tohle se na EXC fakt nedá... A tisíce km opravdu nejsou "kolem komína", je to stroj na cestování a je to ještě k tomu zábava v terénu.
Fotky a aktuální zpravy např. z dneška od Sadocha odvézt si to obuté na drapákách na káře k horám nepovažuju za nesmysl, naopak. Děláme to jednou ročně (a to jsem doteď vozil velkou KTM990) a na špuntech pak trajdáme 12dnů po horách, vrátíme se k autu, které necháme píchnuté někde na půl cesty... i to mi vyhovuje. Např. Kavkaz byl takhle úplně super - nalehko a na špalkách, paráda.

Otáčky / cestovní rychlost
Motorka točí při 145kmh 8000 ot., pro při 110kmh je to 6.000 ot. a v uplnem klidu. Pohodlna rychlost kdy ti prijde ze nic nepretacis je téměr přesně 115kmh. Nad 120 už to pocitové poznáš ale v poho můžeš predjíždět do těch 130-135... nikdo tuším nemluví o konstantní rychlosti 145kmh na dálnici, tam pohoda už není.
Pozor, taky hraje roli, že 120kmh na tacho CCM je opravdu podle GPS 120kmh, většinou je reálná o dost menší (7-10km), např. na mé KTM990 je tacho 130 = gps 120kmh...

Váha / Cena
Jak to dělají, že to je tak lehký? Neskutečně lehký rám (pevný jak na velké ale zvedneš ho ve dvou prstech ruky) a nebo dutá kyvka opět lehká jak pírko. To dává té motorce vlastnosti, které jsem já jinde neviděl - nutno vyzkoušet na vlastní kůži.
A že všechny ty frézované díly něco stojí - ano, to je pravda, bez toho to asi nejde a už vůbec ne, když se to dělá v Anglii. Ale když si to prohlídnete zblízka, tak vám je jasný za co to je. Chápu i že značku CCM u nás moc lidí nezná, ale to neznamená, že to je no-name. Ono 45let výroby soutěžních strojů jednoho něco naučí a když vyhraje "manufacturers award" na Dakaru a dělají motorky pro armádu a policii, tak to taky asi taky něco vydrží... A kdo už dovybavoval motorku na cesty do terénu ví, jaký je rozdíl mezi holotou a vybavenou, taktéž nic levného. Kdyžtak tomu, kdo zrovna nemá ale chtěl by, umíme zařídit splátky.

Promo / vychvalování / obavy
Vše co zde píšu může znít i jako pouhé vychvalování tohoto modelu ale my dva (se Zooter) jsme si koupili tyhle motorky předtím, než se o dealerství začalo vůbec uvažovat. Tedy vše, čeho se teď obáváte vy, jsme si prošli taky - a právě absence toho si to moci vyzkoušet někde u nás byla největší překážka. Pak všechny ty problémky s dovozem, zarukou, dopravou z UK,... to tomu moc nepřidávalo. Ale po první jízdě jsme měli oba dost jasno, viz můj popis k motorce a jak jsme ji pořídili zde:
//www.motorkari.cz/motorka/?mid=107951
A od te doby uz jsme ji parkrát protáhli horama a kopečkama - a je to stále radost.

Tak at každému vyhovuje to, co si vybere a jezdí tam kam ho to táhne - hlavně at jste šťastný a užíváte si to. Kdo by si k této chtěl přičuchnout, osahat a pojezdit ať nám dá vědět. Rádi se s ním povozíme.

Pár fotek od Sadocha z aktální výpravy














soccer (480) napsal 20.07.2016 v 21:50

alexa7: prostě se mi zdá ujetý a ulítlý, že vyliješ 12 tis EUR za motorku, která má v názvu ADV a na výlet ji povezeš autem... to je všechno...

alexa7 (101) napsal 20.07.2016 v 21:13

soccer:nie dám si ju na príves. A nehanbím sa za to. Dám si niekde okruh na pár dní prírodou/tak 250km denne/ a sám ju drbnem na príves a idem domov. Mám tam všetko čo potrebujem, velku nádrž, držiak GPS, držiak batožiny,zásuvku, pohodlnejšie sedadlo... Moja WR 250F je na šport nie na turistiku ako toto. A čo mám chodiť v neznámom teréne autobusom ako Afrika ?
Mal som volakedy KTM 625sxc, tá bola vhodná na taku stredne drsnu turistiku a mala 135kg
bez žiadneho turistického vybavena, celkom sparťanským sedadlom vybrovala jak das a dal som za to takmer 10000 euro ešte to bolo v korunách.
Ked niečo miluješ , neni čo riešiť

Kome (64) napsal 20.07.2016 v 19:23

Podle //www.gearingcommander.com má g450x pri 110kmh cca 6300 ot/min, coz je ok.

Kome (64) napsal 20.07.2016 v 18:28

soccer: tak to po sadilovi zkus precist jeste jednou. A bohužel mas pravdu, cenove je to mimo me

soccer (480) napsal 20.07.2016 v 17:50

alexa7: tak mi ještě chvíli vypravuj, že s touhle motorkou pojedeš po vlastní ose do Rumunska nebo Albánie... Uděláš to? To je to, na co se ptám...

soccer (480) napsal 20.07.2016 v 17:47-1

Zooter: hele, připouštím, že 40 už mi bylo, ale tak starej, aby mě někdo opíjel rohlíkem, že 450 ccm na pátý kvalt je přetočený až ve 145 km/h, se necítím...

Sadil o pár komentů níž sám píše že jede na káře...

alexa7 (101) napsal 20.07.2016 v 17:43

soccer: Mám 50 milujem terén a pre mna je najúžitkovejšia hodnota 125kg.
Porovnávať cenu tejto motorky s Afrikou je scestné. Nemaju spoločné nič, ani zákazníkov.
Koho tu preboha zaujíma maximálka.
Mohli by sme sa baviť aj o cene Afriky vs os. auta , to by sme boli pri rovnakej "plodnej"diskusii

Zooter (5) napsal 20.07.2016 v 17:05

Soccer: K té rychlosti: V techničáku má maximálku 145 km/h, tam už je přetočená V 110 je to celkem v klidu. Sadil nikam na vozíku nejede pokud vím. Jede teď po vlastní ose Albánii.
Pravda je, že mechanickou vulvu jsem za ty prachy nenašel a ani si nejsem jist jestli bych jí preferoval
Na užitnou hodnotu se pořizují cihly zlata, ale motorku si snad kupujem pro zábavu, nebo?
Takže když to jde, tak se nudě na dálnici dá vyhnout třeba tím autovlakem.

soccer (480) napsal 20.07.2016 v 15:10

Melizoy: tak nemysli, já to pochopil dobře... stejně jako ty se domnívám, že motorka je na to, aby se na ni nasedlo a jelo...

o vozíku píše Sadil, kterej to vychvaluje do nebes a pak jede testovat s motorkou (v ceně Afry nebo KTM 1190) na vozíku...

Aby bylo jasno: mě se ta motorka líbí, ale neumím si představit na ní cestovat např do Rumunska po vlastní ose... pro mě je cestovní rychlost 110 na přetočenou pětku nepředstavitelná hlavně z důvodu toho, že ta motorka pak trpí, kdo tvrdí že ne, tak ať si nachystá krejcary minimálně na výměnu pětkovýho kola v převodovce...

Znovu říkám, motorka se mi líbí moc, ale poměr užitné a pořizovací ceny je katastrofa... (i kdyby měla zlatý řídítka a mechanickou vulvu proti nudě na delších cestách )

soccer (480) napsal 20.07.2016 v 15:01

Kome, pro tebe taky ne, když na to nemáš...

Kome (64) napsal 20.07.2016 v 14:27

soccer: evidentně není stvořená pro tebe. Ale jsou tu lidé jako jsem já, co tohle hledají. Jen ta cena.

Melizoy (7) napsal 20.07.2016 v 13:28+1

Soccer: myslim, že jsi účel opravdu špatně pochopil. Tohle není určený pro cestování na vozíku, ale pro cestování lehkým až těžkým terénem. Přestavoval jsem si před pár lety na podobné účely X-Challenge. Váhově to bylo s držáky, padáky, štítem a přídavnou nádrží o 30 kg dál, při stejném určení, a byl na tom horší podvozek. To, jestli se na tom cestuje po dálnici 110, vs. 125 nenahradí rozdíl 30 kg v ostrém nasazení. Já tomuhle popravdě hodně fandim. Lidi, co jezdí daleko, si časem poví sami, jestli je to dobré. Kombinace váha, výkon a dojezd na vlastní nádrž z mého pohledu jsou. Jo, zkusil bych jí rád!
Edit: 114 kg má prázdná moje už tedy letitá KTM EXC a tohle 125 kg! Nechápu jak!

soccer (480) napsal 19.07.2016 v 19:02-1+1

Mě se teda trend, kdy se na výlet veze motorka na vleku, v dodávce nebo ve vlaku nezamlouvá...

Ještě bych pochopil, že si parta kluků zajede s mx motorkama nebo hard endurama v dodávce nař. do Rumunska (činí tak můj soused)...

Ale dělat reklamu motorce za takový prachy, kterou na delší trip vezu na káře nebo ve vlaku, to je úúúlet...

Pokud někomu na delší cestu pět kvaltů a kilo cestovní rychlosti stačí, je to jeho věc, že za to vysolí tolik co za Afru... ale je to prostě úúúúlet...

PS: to CCM má v názvu ADV. A to je to ADV, když ji vezeš zakurtovanou na vozejku ??? To se mi nezdá...

SuperSic58 (1307) napsal 19.07.2016 v 07:02-2+1

Šilenej ranec za "noname" stroj... Nápad dobrej, ale ta cena to pohřbí..

sushi7474 (5) napsal 18.07.2016 v 23:47-1+2

Velmi fajn recenzia - klucova vec (pre mna) je moznost dvihnut nalozenu motorku v terene (a nie 1x ale povedzme 10x ) bez toho, aby si potreboval pomoc. Dlhsich presunov by som sa nebal - treba si len vybrat zaujimavu trasu, alebo hodit moto na vlak Wien-Livorno

Cena fit a urcite v sulade s tym, co by clovek dal za ADV-vybavenu crossku.

TomasK7 (3) napsal 18.07.2016 v 08:46-1+2

Moc hezky jsi popsal důvody tvého výběru, já moc nechápu argumenty typu "za tyhle prachy můžu mít Afriku" .. Jasně, že jo, ale každá motorka je úplně na něco jiného, Afrika bude nejvíc bavit člověka co jede na Fagaraš a cestou si dá nějaký lehčí offík, s tímhle si přeješ jet v terénu už cestu tam a hlavně nemusíš tolik přemýšlet jak je tahle stezka a tamten výjezd těžký :)

Zooter (5) napsal 17.07.2016 v 23:18+5

Ahoj. Jsem jeden ze (štastných) majitelů CCM GP450. Možná může někomu pár subjektivních zkušeností s provozem pomoct s rozhodováním. Motorku jsme kupoval ještě před tím, než tu kluci udělali Česko-slovenské zastoupení.
Vycházím z předpokladu, že neexistuje univerzální stroj. Mám za to, že každá motorka je o kompromisu. A záleží, co chcete obětovat.

Nejsem kdovíjak vyježděnej jezdec, spíš začátečník a motorku mám jako parťáka, díky kterýmu se dostanu do míst, kam bych se jinak těžko dostával, ale i na ježdění do práce (naštěstí mám cestou i nějakej ten terén). Mám rád přírodu a mám k ní hluboký respekt. Nechci v lese dělat bordel, ale být co nejvíc jeho součástí. I proto mám na blbnutí elektrickej Freeride od KTM.
Když jsem hledal ten svůj ideální ná/stroj, šlo mi o co nejnižší váhu, abych v klidu zvedl naloženou motorku v kopci v bahně sám (s řídítkama dolů - vyzkoušno) a abych se nebál s ní bouchnout o zem (už jsem s ní bouchnul 3x a poznat to není) a když na mě spadne, abych nemusel do špitálu (netestováno). Nechci obrovský kufry, do kterých sbalím všechno co nepotřebuju. Naopak nabrat toho co nejmíň je výzva a zároveň určitá svoboda.

Jako alternativy jsem zvažoval KTM 500 EXC s rallye kitem. Velkou inspirací mi byl Adam Riemann a Motonomads. Bohužel jeho kvalit ježdění jsem dalek, takže ten výkon nevyužiju. Testoval jsem i novou Afriku (krásnej a hodnej stroj, ale už něco váží - subjektivně je těžiště výše, než další dva jmenovaní). Zkoušel jsem jak KTM Super Adventure, tak i 990 R.

Pak jsem jel na testovací jízdu do Německa na CCM a bylo rozhodnuto. Byla obutá na drapácích a lehkost na silnici a pak v terénu mě dostala. Nevím jak to hoši udělali, ale ten podvozek je super. První cesta vedla do Rumunska (z Košic po ose). Ta lehkost dává svobodu nejen v terénu, ale i zakroucených silnicích a připomíná carving na lyžích. Geometrie je na rozdíl třeba od 500 EXC na úrovni dospělý motorky, takže i při rychlostech nad 100 km/h je příjemně stabilní a pohodlná. Když si trochu pohrajete s tlaky v kolech (do terénu stejně upouštíte), tak se i vibrace dostanou na více než snesitelnou úroveň. Za půl den jsme ujeli i přes 400 km a bylo to v klidu (a to fakt nejsem zvyklej).

Motorku jsem si vzal v Čechách na úvěr a s odpočtem DPH se za plně vybavenou motorku (brašny, ochrana motoru, LED přídavný světla, držáky na kufry/brašny, cush drive, úprava generátoru, lithiová baterka, zvednutí řídítek, vyhřívaný hefty...) dostal pod 300k, takže během tří let měsíčně kolem 8 tis. korun (bez akontace). Upřímně motorka naživo vypadá líp než na fotkách, navíc má fakt hodně krásných detailů. S tím se angláni vyblbli.

Mínusy:
Hodně jsem řešil jak se servisem. První výměnu oleje jsem si nakonec udělal sám a kluci z CCM450.CZ už mezitím servisní síť doladili. Osobně jsme ještě tenkrát mluvil přímo s Anglánama a přišlo mi, že posílání dílů v záruce a spol mají celkem dořešený. Motor BMW jak jsem stihl načíst patří celkem k povedeným. U CCM už jsou kousky, co mají nalítano k 50.000 km a prej dobrý. Základ je olej... Na mobile.de jsem zatím žádnou ojetou neviděl...tak se jich asi nikdo nezbavuje. Kluci anglánský nedávno vyhráli i nějakou rallye, tak to asi něco vydrží. Hodně motorek prodávaj jako armádní speciály a armády taky většinou spolehlivost řeší. Tak snad...

Pro někoho image: Jestli s ní chcete "být vidět", tak to prostě BMW nebo KTM není. Já jí mám bez polepů a těch červenejch prvků, ale mě se ta nenápadnost líbí. To platí i pro "budíky". Nemá ani otáčkoměr... Na rezervu ale určitě ujede min 20 (zkoušel jsem) a problémy s přeskakováním rychlosti nemám.

Cena: Je prostě dražší. Lidi jsou zvyklí, že s objemem roste cena. 450ka za tyhle peníze? Ale když se podíváte na cenu jednotlivých dílů, tak ono to prostě něco stojí a proto váží co váží a je potřeba porovnávat vybavenou mašinu a tam to na doplňcích rychle naskakuje. Kurz libry teď hodně pomůže...

Další cesta bude doufám Mongolsko, tak uvidíme s čím se vrátím :) Tak ať nám to všem ve zdraví jezdí a jestli nad CCM uvažujete, tak si jí vyzkoušejte. Názor si uděláte sami líp než z fotek :)

bmwpowertom (0) napsal 17.07.2016 v 18:08

Ahoj tento motor jezdím dlouho v bmw a podle mých informací je v CCM uplně stejný.S motorem jsem neměl za 7 let jediný problém z okruhu mých známých jsem zaznamenal 2 závady povolené zapalovaní na tento popud jsem ve 100 mth hodil motorku na bok a zapalování radši dal na lepidlo)a při častém startování prý muže odejít automatický dekompresor ale to jsem jen slyšel.Jinak základ je 30kw 9000 (lambda sonda a výfuk s katem) dále je u jednotky zasuvka do které když vložíte klemu a dáte otevřený výfuk tak máte 38kw 11 tis ot(cena výfuku + práce cca 15000kč ale prijdete o zaruku nebo na každý servis nastrojit zpátky a nesmíte dlouhodobě po silnici nad 9000 ot ale to snad každýmu jasný že nepojedou na 5 ku 11 tis furt ) další upravou je demontáž lambda sondy jednotka přepnutá na vyšší výkon nevyžaduje lambdu a při odpojení motorka necuká v nizkých otáčkách a nemá tendenci chcípnout při podtočení.vhodné to těžšího terenu .Poslední nejsilnější upravou je co jsem psal ale vyjmutí druhé klapky u vstřikování keihin málokdo ví že tam jsou 2 jedna mechanicky ovládaná a druhá ovládaná servomotorem je to z duvodu emisí a plynulosti nástupu výkonu po vyndání reaguje okamžitě na plyn a nečeká jak se pomalu otvírá druhá klapka . toto je už pro závodní použití Nakonec racing uprava pro opravdové závodníky (píst 13:1+ vačky+vyndaná 2 klapka +powercomander a plně otevřený výfuk např.RP tuning)toto je už opravdu strop tohoto motoru výkon cca 44kw Takže možnosti máte dost ,nejvíce to samozřejmě vydrží na uškrcený režim ale máte možnost jednoduchého ladění . Vše na motor mužete objednat v každém BMW do 4 dnu za ceny stejné jak v KTM.Samozřejmě vše toto platí i pro husqvarny 449 a 511 2011-2013.když to vyrábělo BMW. Snad tato informace pomuže enduru zdar Tom.

deluxa (347) napsal 16.07.2016 v 20:02+1

Osobne som natrieskal na lahkom jednovalci 100tis. a vzdy ma pobavia nazory ze take motorky nie su na cestovanie a spoznavanie. Hento vyzera fakt zaujimavo a ta vaha ma dostala. Horsie ze je ta cenovka hodne prestrelena a na 450kovy jednovalec bmw niekde tisice km od domu by som teda nevsadil ani vyndru.
Je jasne ze je to okrajova zalezitost lebo dnesny trh teda kupijuci su totalne zdegenerovani. Svoj podiel na tom maju aj vyrobcovia ked sa snazia kazdeho presvedcit ze k zivotu potrebujem prave ich silnu tazku neskutocne zlozitu a drahu motorku. Sam sa tak vlastne obmedzujem a pripravujem o miesta kam mozem vyrazit.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist