Buell CityX XB9SX
Text: Michal Moucha | Foto: Michal Moucha | Zveřejněno: 6.6.2005 | Zobrazeno: 30 522x
Je to on. Ničím nezaměnitelný, úchvatný, od pohledu jiný.
Je krátký a výborně ovladatelný, do zatáček se vodí jedna báseň. Podvozek je spíše pohodlný, ovšem nemá na silnicích žádný problém a v zatáčkách je i při rychlém kličkování v silném provozu stabilní. Já si s ním rozuměl báječně a i přes výkonový handicap, jsem podstatně silnějšímu stroji stačil. Když pomineme dynamiku, samozřejmě. Už dříve jsem jezdil na tomtéž stroji ale s 12tkovým motorem. Ten rozdíl mi nepřijde ve výkonu nijak dramatický, ovšem celkový dojem mám jiný.
Nevím jak to popsat, ale tato motorka mě bavila snad víc než ta předchozí. Jestli jsou použity jiné podvozkové komponenty nevím, ale prostě rozdíl tam nějaký bude. Už protože cena je o sto tisíc níž. A ještě jeden rozdíl. Oproti silnějšímu modelu, mi tento nepřišel tak protivný při brždění v náklonu. Zkrátka jsem nepociťoval snahu o napřímení při brždění. Brzda je zde opět jednokotoučová a šroubovaná k ráfku. Její velký průměr zajišťuje dostatečnou účinnost a netřeba tedy druhého kotouče. Zde však mi nástup brzdy přišel takový mdlejší, nicméně velmi dobře dávkovatelný a motorku stavějící do role zábavného společníka na jízdu po předním kole. Zadní brzda je hodná a pokud chcete kolo zablokovat, tak se musíte do pedálu hodně opřít. Má to své výhody. Můžete intenzivně brzdit bez nebezpečí nechtěného podklouznutí. Stejně dobře jako na přední, jde motorka i na zadní a to i na druhý rychlostní stupeň, někde kolem šedesátky. Chce to trošku „grif“, ale jde to.
Naprosto famózní je zvuk motoru. „Haryk“ se v něm prostě nezapře. Hluboký, sytý zvuk, vycházející z tlumiče umístěného pod motorkou na sebe upoutá pozornost okamžitě při zaslechnutí. Zvukový balzám vidlicového dvouválce. Žádný kravál, ale dospělácký zvuk. Také bych řekl, že tento motor je oproti většímu točivější. Šel až někam na sedm tisíc, ale není třeba ho hnát do úplného maxima. Má slušný zátah odspoda a dobře je mu kolem 4-5 tisíc. Pokud ale chcete jet rychle, je dobré ho držet pod krkem - nijak se tomu taky nebrání. Trochu víc než zdrávo mi přišlo měkké sedlo. Ono je tedy velmi pohodlné. Působí jako gelové a je určitě jiné než bylo na dvanáctce. Jenže po dvou hodinách za řidítky jsem neměl už tak dobrý pocit a kdybych si mohl vybrat, bral bych radši sedlo tužší.
A nějaké resumé? Mám rád dvouválce a hezký zvuk. Motorky hravé a přívětivé. A jak už jsem jinde psal, tak i pozornost ostatních mi nevadí a Buell vám jí obstará požehnaně. A pěkného svezení, jen co je pravda. A jestli někoho zajímá maximálka, tak se mi na tachometru objevilo nejvíc stodevadesát.
Prostě Buell
. A zvlášť tento s průhlednou „nádrží“. Vypadá jak výrobek od Apple. A ty se mi moc líbí. Nebudu ho popisovat detailně, neb to zde již učiněno bylo, nicméně v kostce přeci jen. Je poměrně malý, ale dobře se na něm sedí. Vyšší lidé sice na něm vypadají jako vosa na bonbóně, ale to je při jízdě zcela nepodstatné. Sednul jsem a byl jsem doma. Ruce, nohy, zadek, kolena – vše mi „páslo“ a nikde jsem si nepřipadal ošizený.Je krátký a výborně ovladatelný, do zatáček se vodí jedna báseň. Podvozek je spíše pohodlný, ovšem nemá na silnicích žádný problém a v zatáčkách je i při rychlém kličkování v silném provozu stabilní. Já si s ním rozuměl báječně a i přes výkonový handicap, jsem podstatně silnějšímu stroji stačil. Když pomineme dynamiku, samozřejmě. Už dříve jsem jezdil na tomtéž stroji ale s 12tkovým motorem. Ten rozdíl mi nepřijde ve výkonu nijak dramatický, ovšem celkový dojem mám jiný.
Nevím jak to popsat, ale tato motorka mě bavila snad víc než ta předchozí. Jestli jsou použity jiné podvozkové komponenty nevím, ale prostě rozdíl tam nějaký bude. Už protože cena je o sto tisíc níž. A ještě jeden rozdíl. Oproti silnějšímu modelu, mi tento nepřišel tak protivný při brždění v náklonu. Zkrátka jsem nepociťoval snahu o napřímení při brždění. Brzda je zde opět jednokotoučová a šroubovaná k ráfku. Její velký průměr zajišťuje dostatečnou účinnost a netřeba tedy druhého kotouče. Zde však mi nástup brzdy přišel takový mdlejší, nicméně velmi dobře dávkovatelný a motorku stavějící do role zábavného společníka na jízdu po předním kole. Zadní brzda je hodná a pokud chcete kolo zablokovat, tak se musíte do pedálu hodně opřít. Má to své výhody. Můžete intenzivně brzdit bez nebezpečí nechtěného podklouznutí. Stejně dobře jako na přední, jde motorka i na zadní a to i na druhý rychlostní stupeň, někde kolem šedesátky. Chce to trošku „grif“, ale jde to.
Naprosto famózní je zvuk motoru. „Haryk“ se v něm prostě nezapře. Hluboký, sytý zvuk, vycházející z tlumiče umístěného pod motorkou na sebe upoutá pozornost okamžitě při zaslechnutí. Zvukový balzám vidlicového dvouválce. Žádný kravál, ale dospělácký zvuk. Také bych řekl, že tento motor je oproti většímu točivější. Šel až někam na sedm tisíc, ale není třeba ho hnát do úplného maxima. Má slušný zátah odspoda a dobře je mu kolem 4-5 tisíc. Pokud ale chcete jet rychle, je dobré ho držet pod krkem - nijak se tomu taky nebrání. Trochu víc než zdrávo mi přišlo měkké sedlo. Ono je tedy velmi pohodlné. Působí jako gelové a je určitě jiné než bylo na dvanáctce. Jenže po dvou hodinách za řidítky jsem neměl už tak dobrý pocit a kdybych si mohl vybrat, bral bych radši sedlo tužší.
A nějaké resumé? Mám rád dvouválce a hezký zvuk. Motorky hravé a přívětivé. A jak už jsem jinde psal, tak i pozornost ostatních mi nevadí a Buell vám jí obstará požehnaně. A pěkného svezení, jen co je pravda. A jestli někoho zajímá maximálka, tak se mi na tachometru objevilo nejvíc stodevadesát.
Honza Cihelka
|
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip