globalmoto_duben_nolan




Triumph Tiger 1200 Explorer vs. BMW R1200GS – souboj digitálních motorek

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sam0101 (0) napsal 24.10.2018 v 22:06

Máte prosím někdo, už něco více najeto na novém Triumphu.Zajímá mě,zda se něco sere atd.Díky

sam0101 (0) napsal 24.10.2018 v 21:53

Projel jsem obě motorky a to na každé jen 100 km a to v rámci testovací jízdy.
A mé postřehy jsou..
BMW: podvozek,brzdy super, jízdní mapa dinamik velice sportovní jízda.Řazení bez spojky,je nutno vyvinout větší tlak na řadičku a zařazení není úplně plinulé,možná to chce cvik...
Jinak malá zpětná zrcátka,ze sedla jsem sjížděl k nádraži, kde mě nejspíš tlačilo uchycení sedla.Co mi nejvíce vadilo,tak to byl šílený hluk vlivem náporu větru v rozmezí rychlosti cca 110-140.Plexi nastaveno na max,co mám zjištěno zvíšené nepomůže a bylo to v kombinaci ze zadním kufrem🤔.Při průjezdu i malé nerovnosti,jsem dostával od podvozku pod sedlo zvláštní vybrace.Ovládací prvky jsou jednoduché a vše přehledné

Triumph: brzdy,podvozek super.Trochu lenivější i když je mapa na sport,ale jak mile jsou otáčky,tak to peláší.Zvuk z laděného výfuku nic moc.Zrcátka super výhled,ale při cca rychlosti150 km dochází k jejich vybrování a výhled je pak rozostřen.Ovládací prvky super, jednoduché a intuitivní.Co nejvíce chválím je ochrana jezdce,jedině kam jsem schytá val nápor větru bylo u nohou a to jen od kotníků dolů,jinak nádrž,krásně nohy schová.Posed mi vyhovoval a sedlo pohodlné,akorát to pod ním lehce topilo🤔

Můj závěr při zvážení všech pro a proti je vítězem Triumph

lubin (13) napsal 06.02.2017 v 21:38

S tou suchou hmotností Tigera...mě vychází dle webu dovozce suchá na cca.235 kg, ale třeba počítám něco špatně. Co se týče motoru...snad nový báwo jede dobře, ale starší boxery tedy nejsou moc živý a to ve srovnání s Tigerem ani na spodku. Velmi dobré má Báwo odpružení pro delší cesty, chtělo by to ale lepší odezvu od předního kola k jezdci...je prostě tak dobré, že ztrácíš pocit, co se děje pod kolem...starej Tiger měl předek horší, ale jak se rozjezdil, tak to celkem šlo. Doufám, že novej je vychytanej. A co se týče spotřeby...můj Tiger si vezme na dlouhý štreky v průměru 4,8-5,3 litru...záleží, s kým jedu Starší model báwa si vzal vždy o půl litru více...
Jinak obě mota dobrý, Triumph je víc "železo", masivněji udělanej, báwo je technicky vyspělejší. Tiger mě připadá lepší na asfaltu a třeba v serpentýnách...báwo se mě vždycky překlápělo hůř, bylo neobratný, jako bys ho musel prosit Bod jsem dal Tigerovi, ne proto, že ho mám, ale proto, že jsem si ho už tenkrát vybral z více "cendur" jako nového, projel jsem Yamahu, Báwo, Multinu...zbytek se mě tenkrát nelíbil. Později jsem se dostal i nové Hondě...ta je asi nejovladatelnější a nejmrštnější.

GSpetr (1) napsal 06.02.2017 v 18:54

SuperSic58: A jaký báwo máš ,že se sype v záruce? Mám GS 2014 a nic se nesype.

SuperSic58 (1307) napsal 22.01.2017 v 11:25-1

seikos: to vše ukáže čas.. Vždyť ty nový báwa se sypou už v záruce

seikos (975) napsal 12.01.2017 v 22:49+2

SuperSic58: to samé se říkalo když přišlo vstřikování, ABS, kontrola trakce, TPS, lambda sondy a katalyzátory, interní diagnostiky... A div se, oni ty motorky veskrze jezdí dodnes A i v tom Rumunsku dnes poměrně běžně seženeš ajťíáka s laptopem

SuperSic58 (1307) napsal 12.01.2017 v 22:25-4+1

Je to tak. Čim víc hejblat a elekrofičur, tim větší pravděpodobnost poruchy, kór když to neni japonec.. Kdo tohle koupí za pár let ojetý, tk má zaděláno na bezesný noci.. Bohužel, doba je taková.. A už vidim, až se to hardcore turistům někde v rumunskejch horách vysype a bude tam shánět mezi těma divochama ajťáka s laptopem..

Mig_35 (345) napsal 10.01.2017 v 18:23

Nechces se mi věřit, že by výrobce měl zapotřebí klamat v informaci tak snadno ověřitelné...

Tech (43) napsal 10.01.2017 v 18:07

Mig_35: Zdroj je, "jsem někde četl na foru". Proto píšu, že by bylo fajn mít je v reálu relevantně zvážené, pěkně připravené k jízdě, s plnými nádržemi.

JiPe1 (0) napsal 10.01.2017 v 16:50

Velmi, velmi slušně zpracovaný porovnávací test - asi by se nechalo "dopilovat", ale to lze říci téměř o čemkoli Každopádně bych si dovolil drobnou opravu čí upřesnění - u GS (min. z r. 2016) je možné částečně upravovat zobrazení informací na LCD...

VladCB1300 (15) napsal 10.01.2017 v 09:37+1

Pěknej test. Po 4 letech s předchozí verzí GS ( vzducháč, dvojvačka) bych doplnit jen toto: když už kupovat GS, tak jedině nové, a po 50 tis. km se ho zbavit. Jako ojetina to bude pro dalšího majitele past na peníze, hlavně pokud to nebude holoverze a pokud nejezdilo jen po asfaltu.

vencysta (78) napsal 10.01.2017 v 07:11

seikos:
Dík za spotřebu.
Zůstanou u těchto motorek po vypnutí zvolené jízdní režimy a další navolené charakteristiky? V testech některých motorek jsem se dozvěděl, že musíš před jízdou vše opět navolit.
Test chválím

Mig_35: Souhlas

Mig_35 (345) napsal 10.01.2017 v 00:13+4

A pak je tady možnost, že jezdíš celkem normálně, ale stane se ti, že ti někdo nedá přednost a budeš potřebovat plně naloženej s batůžkem zabrzdit, nebo že potkáš neslizenej štěrk po zimě atd atd atd. A potom ti taková blbost může přijít vhod. Za mně každej pád, který to ohlídá, je fajn.
Servisní náklady jsou úměrné ceně motorky...

Steve-CZ (259) napsal 09.01.2017 v 23:57-2+2

No jo, hlavně ta nepřeberná řada digitálních pomocníků, která "dbá o moje bezpečí", tak ta mě spíš děsí. Buď jsem idiot a zabiju se na čemkoliv a nebo mám všech pět pohromadě a neléčím si komplexy tím "že za to vezmu" a že mě to nějak už "pohlídá". A servisní náklady na všechny ty nesmysly si už ani nedovedu představit. A nedej Bože, když se něco po záruce pos . . e

Mig_35 (345) napsal 09.01.2017 v 23:27

Spotřeba mi ukazuje za prvních 12 000 5.9 a asi jí dávám trochu za uši. Stejně je to irelevantní.
Tech: slyšet je pěkný, nějaký relevantní link by neškodil.
Petrgsxr: když chceš nadupaný cenduro, můžeš srovnat Triumpha s čistě cestovním XR. Anebo vezmi Explorer do terénu s jeho nadváhou... GS je, byl a bude univerzál, tam je jeho místo. Že není točivej? No protože jeho síla je ve spodku, to je jako srovnávat atmosférickej benzín s turbodieselem...

Tech (43) napsal 09.01.2017 v 21:12+2

Dobrá, ještě škoda, že tam není skutečná hmotnost. Slyšel jsem z různých zdrojů, že GS váží víc než píší.

seikos (975) napsal 09.01.2017 v 21:08+1

Tech: ano, omluva. V testu jsem naměřil u BMW reálnou spotřebu 5,6 litru při svižné jízdě. U Triumpha jsem se doměřil 6.1 litru při podobném tempu.
kratkej01: Údaje, které si "nalže" palubní počítač, aby to v laických testech vypadalo úsporně, neberu v úvahu. Reálná spotřeba se měří u pumpy - od víčka po víčko.

kratkej01 (51) napsal 09.01.2017 v 20:03

Tech pokud tě zajímá spotřeba tak si půjč předváděčku a palubní počítač ti to spočítá,už to dokázala i dvouvačka a sakra záleží jak za to taháš

Petta (377) napsal 09.01.2017 v 19:22+1

Hosi, hosi, nezapominejte, ze ten test mate zdarma. Pokud chces srovnani veskerych tabulek a namerenych hodnot, kup si motorrad za 4 eura. Tim nechci rict, ze je to amatersky napsany. Asi v ramci moznosti testu v CR se vic neda. Vic osobniho nazoru by neskodilo, ale za me dobry.. diky

martinn1313 (55) napsal 09.01.2017 v 19:15

Ke spotřebě: Můj Explorer 2012 bral od 4,7 do cca 7,5 podle toho, jak jsem tahal ...

Tech (43) napsal 09.01.2017 v 19:12

Seikos: Asi jsem slepý, ale nevidím to. Možná by bylo fajn všechny reálně naměřené údaje dávat do zvláštní tabulky, ideálně spolu s hmotností (opět reálnou, výrobci můžou kecat), objemem nádrže, spotřebou při ustálené rych. třeba 130km/h a pružným zrychlením.

Myslím, že není takový problém to změřit a profesionalita testu by se hodně zvedla.

Netuším ale na jak dlouho ty motorky máte půjčené, třeba je to nereálné.

martinn1313 (55) napsal 09.01.2017 v 19:10

Beast: třeba BMW S1000XR je myslím dost sportovní 4 válec

petrumr (-185) napsal 09.01.2017 v 19:07-2

seikos, dal jsem ti plus A nebudu to tady rozvádět za co, sice tos tam měl napsat, ale nebudu se ptát proč k tomu nedošlo a divým se, že ta komunita sem ještě nedorazila.

seikos (975) napsal 09.01.2017 v 18:50-1+1

vencysta: v tabulce jsou jen tabulkové údaje. V textu je reálná spotřeba obou motorek

Beast1186 (9) napsal 09.01.2017 v 17:58

Anti: Versys 1000 jsem loni otestoval dosytosti a byl jsem nadmíru spokojen, jen dvě chybky:
nenastavitelná výška sedla a přední brzdy fakt nic moc, ale je to kandidát. A taky jedinej čtyřvál v
této kategorii, i když Versys se 17" kolama je fakt silniční motorka.

Bubel (16) napsal 09.01.2017 v 17:33+1

super..., skvelý test... mnohí motoristickí novinári by si mali brať príklad, ako sa robí porovnávací test, k dokonalosti mu chýbajú podľa mňa len dve veci... porovnanie množstva batožiny, uchytenia kufrov, prepravnej kapacity apod., keďže sa primárne bavíme o motorkách určených na dlhšie trasy, ďalej mi chýba hodnotenie a porovnanie kvality svietenia u oboch, pretože pri dlhých presunoch aj v lete sa človek niekedy nevyhne jazde v tme a ešte mi tam chýba pohľad a pohodlie spolujazdca, pretože si myslím, že to význam má.
Sú to obe skvelé motorky, ja by som si asi nevedel vybrať, na každej mi vadia nejaké maličkosti - Triumph ovládače - každý pes iná ves, mnohé veci vyzerajú ako dolepené a dokúpené na blšákua a u BMW celkový dizajn, už je tých zobákov strašne veľa, neviem sa s tým vyrovnať nejak
Ale je skvelé, že existujú také stroje a každý si môže vybrať podľa vkusu, chuti a objemu peňaženky

Anti (391) napsal 09.01.2017 v 17:26

Beast:Versys v litru.

Beast1186 (9) napsal 09.01.2017 v 17:05

chooki: díky za poklonu k GSXR, ale jaký jiný sportovní enduro?? Když potřebuji 4-válce

kratkej01 (51) napsal 09.01.2017 v 16:51-1+2

V anketě postrádám možnost ani jednu

chooki (100) napsal 09.01.2017 v 16:45

anti, pisane od seikosa, ziadne remcani, nerozumiem :)
beast, mozno by som sa pozrel este po inych, sportovejsich cestovnych endurach. inak, tvoja gsxr bola velka inspiracia kedysi :)

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist