globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PetrHK (4) napsal 02.12.2018 v 17:25+2

Vidím dobře že má ST na 149 obrázku prasklej drát v zadním kole . Jak často se to stává u ST??

Jiri_V (8) napsal 25.11.2018 v 15:32

Nevypínatelné ABS, psáno v testu o Yamaze a považovat takovou motorku za vhodnou i do terénu...!
Koukni se na krátké video, tenhle to na BMW zapomněl vypnout, sice přežil, ale jeho trenýrky musely být hodně hnědé...
https://www.youtube.com/watch?v=OrD65i3FUcU

pavelsvagerka (4) napsal 22.11.2018 v 09:00

havranota "Multice topí jako prase" jel si na ní chlape ? Myslím na MS 1200 Enduro, má na ní najeto cca 15 000km a toho jsem si nevšimnul to třeba KTM 1190/1290 topí mnohem víc protože má zadní válec přímo pod sedlem, multice ho má po nádrží. Triumph Explorer 1200 topí mnohem víc než multoška, ale tedy na kolena ne pod zadek.

Siki (27) napsal 21.11.2018 v 15:02

GS rika "uz jsem to vzdal"

Kawasaka (37) napsal 21.11.2018 v 14:48+1

...no hlavně se z těch mezigalaktických dálničních krosek neposr...t.

Tifone (147) napsal 21.11.2018 v 14:21+1

Někdo to tu psal. Od motorky potřebuju emoce a i nával adrenalínu. Proto Ducati. Kdybych to nepotřeboval tak se jde svéz v 1,2HTP
Ale nic proti ostatním mašinám.

mardock (73) napsal 21.11.2018 v 10:01

JohnForest: Já myslím, že parametrově je na tom Yamaha pro jízdu v terénu nejhorší. Nejmenší zdvihy a největší váha. Z toho vyplývá, že jde motorka často na dorazy a tomu se musí přizpůsobit i rychlost jízdy. Za mě je v tohle Yamaha na pomyslném chvostu.

Mig_35 (345) napsal 20.11.2018 v 22:22

A jel jsi Johne na GS? Vyzkoušej. Zjistíš, že toho nebude moc co vyčítat. Točivý moment bude mít vyšší, použitelnost od nízkých otáček fenomenální, je to traktor, a pár kilo ušetříš. Navíc je Tenére trochu břichoplaz.
Ale samozřejmě, je to levnější, je to spolehlivá motorka a určitě s ní člověk nešlápne vedle.
...protože jsi tady psal, že jak je to jasné, že GS bude nejlepší... v univerzalitě, ano, v té vyhrává mnoho testů. Ducati bude víc zábavná. A Tenérka bude třetí, ale to neznamená, že to není skvělý stroj...
Ale žádné čipování z ní neudělá stroj, který by prohnal Multistradu:)

JohnForest (8) napsal 20.11.2018 v 21:46+1

Mám radost, že diskuse běží. Jen připomínám, že výkon není všechno. Důležitější je pružnost motoru, kroutící moment od nízkých otáček a plynulá výkonová křivka, která vede až skoro do nebe... Nejsem moc dobrý jezdec (začal jsem pozdě a už mě hlava nepustí tam co zamlada) a na Multistradě jsem nikdy v terénu nejel, tak se jen opírám o zkušenosti těch, kteří ji mají a jezdí lépe než já. Já mám Super Tenere už roky právě proto, abych snížil pomocí techniky výkonostní rozdíl mezi mnou a kamarády, kteří opravdu jezdit umí. Když použiju pocitovou technologi použitou v diskutovaném článku, tak si myslím, že Super Tenere bude v terénu, tedy při endurových přejezdech, proti Multistradě bezpečnější a ovladatelnější a díky tomu rychlejší, a samozřejmě odolnější (pokud tam někdo Ducatku vůbec vezme). Kdyby to někdo opravdu otestoval, byl by to jistě hodně čtený článek a mohli bychom se všichni pořádně pobavit i když venku sněží . PS: Terénem myslím třeba tohle: https://www.motorka...&act=fotogalerie

Jarda (268) napsal 20.11.2018 v 18:53

Motorbike: ok, ale michas to. V základu stojí GSA 433 000 a Super Tenere 339 000, takže na lehké enduro by ti muselo stačit 94 000

Nebo 558 - 484 tis za vybavené verze, tedy 74tis.

MajoKE (51) napsal 20.11.2018 v 16:41

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=119231 ak by niekto zaujímal iný názor.

Mig_35 (345) napsal 20.11.2018 v 16:24

MajoKe: toje hodně zajímavé, protože například Africu změřili na 83 koní...
https://www.cycleworld.com/2016-honda-crf1000l-africa-twin-adventure-motorcycle-review-dyno-test#page-2
ale když bezprostředně po sobě vytahuju z garáže Africu s DCT a GS, tak musím přiznat, že GS je pocitově o kus těžší...

Motorbike_Challenge (17) napsal 20.11.2018 v 16:15+2

Cena testovaného modelu GS je 558470 Kč... A není lepší si koupit základní SuperTénéré za 339 000 Kč a k tomu lehké enduro za 220 000?

MajoKE (51) napsal 20.11.2018 v 15:14

V súčasnosti má význam kúpiť si Yamahu St v základe, to tvrdím ako majiteľ tejto moto. V SR bol nedávno výpredaj za 11900e.

Koho by zaujímal pohľad motonovinárov z Francúzka, všimnite si skutočnú hmotnosť BMW, preložené cez translator...
https://moto-station.com/moto-revue/actu/bmw-r1200gs-vs-africa-twin-vs-super-tenere-la-technique/26128
Výkon a krútiaci moment meraný na kľukovom hriadeli (CE95 / 1):

BMW R1200GS (zelené krivky): 113,3 koní pri 7128 ot / min, 13,3 mkg pri 5462 ot / min
Honda Africa Twin (červené krivky): 103,3 koňských síl pri 7809 ot / min, 10,8 mkg pri 5858 ot / min
Yamaha Super Ténéré ZE (modré krivky): 114,8 koní pri 7119 ot / min, 13,1 mkg pri 5804 ot / min

Výkon a krútiaci moment obnovený na koleso:

BMW R1200GS (zelené krivky): 104,4 hp pri 7128 ot / min, 12,2 mkg pri 5462 ot / min
Honda Africa Twin (červené krivky): 94,7 koňských síl pri 7809 ot / min, 9,9 mkg pri 5858 ot / min
Yamaha Super Ténéré ZE (modré krivky): 101,9 koňských síl pri 7119 ot / min, 11,7 mkg pri 5804 ot / min

Rýchlosť a otáčky čítania, kalibrácia meracieho prístroja:
BMW R1200GS:

130 km / h, 126 km / h, 4 600 ot./min
90 km / h, aktuálne 86 km / h, 3200 ot./min

Honda CRF1000L Africa Twin:

130 km / h, 124 km / h, 4 300 ot./min
90 km / h, 85 km / h, 3200 ot./min

Yamaha XT 1200 ZE Super Ténéré:

130 km / h, 125 km / h, 4200 ot./min
90 km / h, 86 km / h, 3000 ot./min

Všimnite si, že tachometer nie je veľmi ľahko čitateľný, nedostatok dostatočných stupňov. Napriek tomu zisťujeme, že nová Honda Africa Twin má nízke zvyčajné rýchlosti napriek nižšej kapacite. Sľubný pre obnovenie tohto motora na inom modeli ... Tiež sme videli, že BMW R1200GS vďaka svojej kapacite motora dosť krátky, to čiastočne vysvetľuje jeho dynamiku v testoch.
Priemerná spotreba počas testu:

BMW R1200GS: 6,2 l / 100 km
Honda Africa Twin: 6 l / 100 km
Yamaha XT 1200 ZE: 6,3 l / 100 km

Priemerná spotreba dostatočne blízko pre tri motocykle, ale autonómia predovšetkým závisí od kapacít nádrží:

20 litrov pre R1200GS, cca. 320 km
18,8 litrov pre Afriku Twin, cca. 310 km
23 litrov pre Super Ténéré, cca. cca. 360 km

Hmotnosť všetky plné overené fakty:

BMW R1200GS : 249,4 kg (127,8 kg AV, 121,6 kg AR), oznámila sa 238 kg
Honda Africa Twin: 233 kg (116 kg AV, 117 kg AR), oznámené 232 kg
Yamaha XT 1200 ZE: 268 kg (135 kg vpredu, 133 kg vzadu), oznámená hmotnosť 265 kg

S celkovým testom 233 kg na bilancii moto-stanice je Honda CRF 1000 L o 16,4 kg ľahšia ako BMW a 35 kg, že Yamaha ... značná medzera, ktorá sa cíti po celú dobu: manévre bez motor, vziať do ruky, odbočiť na ceste, kolík a samozrejme v každom teréne, kde sa odvážime na palube Honda oveľa viac fantázií. Je pravda, že ostatné dva motocykle sú viac kocky a majú konečný prenos hriadeľom a kardanom, čo značne zvyšuje mechanickú časť. Nezabudnite, že BMW R1200GS stále zostáva ďaleko od váhy zobrazenej na dátovom liste. Falošný marketingový argument, ktorý uisťuje zákazníkov v koncesii. Nakoniec unikátna architektúra modelu R1200GS umožňuje rozšíriť väčšiu váhu vpredu než jej konkurenti, čo je z hľadiska agilosti (vzhľadom na jeho veľkosť) výhodnejšie, čo približuje klasické správanie ciest alebo roadsterov ,
Porovnávacia ochrana:

Dlaň najlepšej ochrany prechádza do modelu Yamaha Super Ténéré , ktorý má v tejto konfigurácii ZE vysokú, širokú, nastaviteľnú predsádku (z praktického hľadiska je to prakticky ťažko praktické), rovnako ako účinné chrániče rúk a zásobník tiež ochranný. BMW R1200GS tiež celkom dobre chráni svojho vodiča vďaka svojej správnej bubline alebo celkovej hlasitosti, aj keď sú medzi možnosťami aj rukavice. Majte na pamäti, že výrazné valce chránia nohy trochu. Avšak, ak je jeho čelné sklo ľahko nastaviteľné pomocou kolesa, je to perfektná ochranná strana a môže tiež brániť zraku svojimi mučenými okrajmi.
Honda Africa Twin ponúka dostatočnú ochranu, ale z celkového pohľadu je menej efektívna ako ostatné dva. Bublina, ktorá nie je nastaviteľná, nebude vyhovovať všetkým šablónam napriek pomerne dôležitému výkresu.
Kolesá a zavesenia:

Honda Africa Twin vyniká z davu dnešných ťažkých pretekárskych kolies s kolesami všetkých kolies: 21 palcov vpredu, 18 palcov v zadnej časti a úzke pneumatiky . Honda, v záujme hospodárnosti, nakoniec uprednostnila špicaté lúče s vnútornými rúrkami , ktoré zahŕňajú pravidelnejšie kontroly tlaku v pneumatikách. Aby sa predišlo prepichnutiu v teréne, niektorí špecialisti odporúčajú namontovať silnejšie vzduchové komory.
BMW a Yamaha sa rozhodli pre disky s tangenciálnymi lúčmi, drahšie , ale v oboch prípadoch veľmi pekné. Dve bicykle majú tiež svoje špecifiká: predné zariadenie Telelever pre BMW a viac axiálnych brzdových strún pre Yamahu, ktoré plnia svoju úlohu bez obáv! Títo výrobcovia tiež vybrali ráfiky v 19-palcovej prednej a 17-palcové zadnej časti , rovnako ako väčšina veľkých chodníkov na trhu. GS má veľkú zadnú pneumatiku 170/60 x 17 (pre Yamahu 150/70 x 17), čo zabezpečuje najlepší výkon na ceste.
Ak chcete vybaviť jeden z týchto troch motocyklov s typickými terénnymi pneumatikami , môžete ísť do Continental s TKC 80 a TKC 70 alebo Metzeler s Karoo3 alebo krátko v Micheline s Anakee Wild.
Sedlo, duo, nosič obalu:

Tieto chodníky majú nezávislé sedadlá pilotov a cestujúcich. Sedadlá BMW a Yamaha sú podobné. Sedlovou stranou je Yamaha najdostupnejšie , vrátane pre cestujúcich. Honda je najvyššia a je pre cestujúceho úplne vyliezť! Takže je na palube Hondy, že duo bude najmenej príjemné, bez toho, že by to bola fuška!
Tieto bicykle sú štandardne vybavené robustnými praktickými dverami s ergonomickými rukoväťami. V každom prípade každý balík dverí bude tvoriť základňu na uloženie top boxu; ďalšia fáza bude niekedy potrebná podľa najvyšších prípadových známok.
Ak sa rozhodnete pre oficiálnu batožinu výrobcu , môžete kufre a top box uzamknúť kľúčom kontaktu , každý deň viac. Výrobcovia katalógu batožín však nie sú vždy najlepšie, spomeňme si kufre Yamaha Super Ténéré, ktoré sa vyznačujú robustným, vodotesným, ale ktorého zámok je vždy tak nepraktický .
Na strane batožiny sa Honda a BMW rozhodli integrovať kotviace body na kus namontovaný na zadnom okruhu (voliteľné v BMW). Je to pekné, ale v prípade nehody môže tento kufor roztrhnúť kufor alebo skrútiť zadnú slučku rámu, čo sa náhodou nedá vymeniť na Honde (nešťastné na motocykli pre všetky terény naložené).
V Yamaha, oceľové rúrky naskrutkované na zadnú pracku zaisťujú kufor. V prípade skĺznutia (už zaznamenané po páde kolegu) sa tieto viazania môžu mierne deformovať bez poškodenia zadnej slučky rámu. V každom prípade motocykle zostávajú veľmi prezentované bez kufrov.

Prečítajte si osobné stretnutie medzi Honda Africa Twin a BMW R1200GS

Prečítajte si tvárou v tvár Honda Africa Twin a Yamaha Super Ténéré

Technické listy:

BMW R1200GS:

Motor : 1,170cc, 4-taktný, 2-valcový plochý, otvor 101 mm x zdvih 73 mm, chladený vzduchom a vodou, 2 ACT a 4-hp / cyl. , elektrický štartér, prenos hriadeľom a kardanom
Voľná verzia : 125 ch. (92 kW) pri 7 700 ot / min, krútiaci moment 12,5 daNm pri 6 500 ot / min Francúzska verzia : 107 č. (78,5 kW)
Časový cyklus : oceľový rúrkový rám a skrutková zadná slučka, vidlica Telelever deb. 190 mm, monostraktický AR a jednostenný paralelný zdvih 200 mm, AV brzdy strmene 4 radiálne piesty / 2 kotúče priem. 305 mm - hrúbka AR 2 piesty / priemer disku 276 mm, ABS štandardne odpojiteľné, bezdušové pneumatiky AV 120/70 x 19 - AR 170/60 x 17
Šablóna : rázvor 1,507 mm, úvrať 99,6 mm / uhol 25 ° 5, výška sedadla 850/870 mm, nádrž 20 litrov (rezerva 4 litre), plná hmotnosť vyrobená z 90% z celých 238 kg
Výkon : maximálna rýchlosť + 220 km / h (meter), priemerná spotreba 6,2 l / 100 km

Honda CRF 1000 L Africa Twin :

Motor : 998 cm3, 4-taktný, dvojitý valec 270 °, vŕtanie 92 mm x 75,1 mm zdvih, vodou chladené, Unicam 1 ACT a 4-hp / cyl, PGM-FI elektronická injekcia, , prevodovku dvojitej spojky DCT, reťazovú pohon
Voľná verzia : 95 ch. (70 kW) pri 7 500 ot / min, krútiaci moment 9,8 daNm pri 6 000 ot / min, francúzska verzia , ditto
Časť cyklu : Jednoduchá dvojitá oceľová kolíska, reverzná vidlica Showa diam. 45 mm a trojité nastavenie, jazda 230 mm, trojnásobné nastavenie AR Showa s jedným šokom, jazda 220 mm, predné brzdy 2 kotúčové diam. 310 mm / radiálna strmeň 4 piesty Nissin - AR kotúčová diam. 256 mm / 1-piestové posuvné meradlo, ABS so štandardným enduro režimom, rúrkové pneumatiky AV 90/90 x 21 - AR 150/70 x 18
Šablóna : rázvor 1,575 mm, lov 113 mm / uhol 27,5 °, výška sedadla 850/870 mm, nádrž 18,8 l., Celková hmotnosť vyrobená (továrenská): 232 kg (ABS), 242 kg -DCT)
Výkon : maximálna rýchlosť 205 km / h (meter), priemerná spotreba skúšky 6 l / 100 km

Yamaha XT1200ZE Super Ténéré:

Motor : 1.199 cc, 4-taktný, dvojválcový in-line, 98 mm vývrt x 79,5 mm zdvih, kvapalinou chladený, 2 ACT a 4 ventily / cyl., Elektronické vstrekovanie paliva, kompresný pomer 11: s olejovým kúpeľom, prevodom šachtou a kardanom
Voľná verzia : 112 hp (82,4 kW) pri 7 250 ot./min., Krútiaci moment 11, 7 daNm pri 6000 ot / min, francúzska verzia : 107 k (78,5 kw)
Časový cyklus : oceľový rám s hliníkovým ložiskovým motorom a zadnou sponou, obrátená vidlica. 43 mm elektronické nastavenie v kompresii a relaxácii, deb. 190 mm, zadný náraz 190 mm elektronické nastavenie predpätia, kompresie a roztiahnutia, predné brzdy 2 kotúčové diam. Posuvné meradlá 310 mm / 4 piesty - zadný disk s jedným zadným dielom. 282 mm / 2 piestové kliešte, elektronicky kombinované ABS, bezdušové pneumatiky AV 110/80 x 19 - AR 150/70 x 17
Šablóna : rázvor 1,540 mm, dĺžka 2,255 mm, sploštenie 126 / uhol 28 °, výška sedadla 845-870 mm, nádrž 23 litrov (rezervná NC), plná hmotnosť (výrobca) 265 kg
Výkon : maximálna rýchlosť nad 215 km / h, priemerná skúšobná spotreba 6,3 l./100

JA-NE (763) napsal 20.11.2018 v 14:54

ja som na zakladnu nechodil. hned ma dali na vejšku

Mig_35 (345) napsal 20.11.2018 v 14:38

z názvu "tři dvanáctky prosím!" by měl i člověk se základním vzděláním pochopit, že 1290 v tomto testu být nemohla...

JA-NE (763) napsal 20.11.2018 v 14:29-3

KTM 1290 super adventure by vsetky tri rozsekala na cucky...

Asumi (9) napsal 20.11.2018 v 12:36

Až zase to není špatné v Offu. https://youtu.be/wjpOR4WspdA

mardock (73) napsal 20.11.2018 v 10:28

JohnForest: Můžeš prosím upřesnit v čem Yamaha v terénu předčí Ducatku? Já jen jestli se bavíme o reálným terénu v kterým se tyhle cesťáky můžou pohybovat. Jednoho mám doma, tak by mě to zajímalo.

Mig_35 (345) napsal 20.11.2018 v 10:11

Johne Foreste, můžeš mi prosím tě říct, kde v Německu čipují tak, že z 95 koní udělají 160?
Buď rád, že se neměřilo, výkon má Tenere nejnižší a hmotnost nejvyšší. jInak je to ale velmi spolehlivý stroj.

Asumi (9) napsal 20.11.2018 v 09:43

Musím jenom souhlasit s Forestem. Mám také otevřené první tři rychlosti a je to jiný stroj !

JohnForest (8) napsal 20.11.2018 v 09:24-2+1

Dost trapný test. Od počátku je zřejmé, že zase vyhraje brambora. Nic se ve skutečnosti netestovalo, neměřilo, nevážilo. Po letech, kdy je Super Tenere na trhu, pořád testeři opakují, že nemá vypinatelné ABS. Ale brzdový systém Yamahy je jiný. Stačí nejprve zabrzdit zadní brzdou... Projíďka tereném vyřadí z testu Dukatku (opravdu krásná a rychlá, ale je určená jen na asfalt). Ale pokud chcete, můžete si Yamahu nechat "přečipovat" (v Německu). Motor má velké rezervy a vydrží to. Motorka je pak na turistický mód dobrá v terénu a ve sportovním může soutěžit s Multistradou na asfaltu.

BERGMAN (4) napsal 20.11.2018 v 07:14+4

Jezdil jsem GéeSo vzducháče a pak ho vyměnil za SuperTenérku. Byla to oproti Bramboře taková slušná, distingovaná ale nevýrazná dáma co Tě nezklame a vždycky udělá co má... Rozum říkal "Dobře jsi nakoupil chlapče" a pak vždycky když projel kolem Bavorák tak já věděl že ku.va něco nejni v pořádku... Teď jezdím GS Rallye (s normálním sedlem pro dva) a život je tak nějak krásnější Jinak pěkný článek 👍

havranota (15) napsal 19.11.2018 v 22:23

MiG_35 - Multice topí jako prase. Za jízdy je to v pohodě i pří 30 stupních ve stínu. Horší když zastavíš na semaforu. Spustí se ventilátor a za chvíli máš vejce na tvrdo-
Ale to je nešvar každýho dvouválu do V. Taková KTM topí mnohem víc.
Na Multici se opravdu pomalu nejezdí. U nás v pískovně jsem jezdil táhlé zatáčky driftem a koukám, že mám na tachecu 140. Sem se lek a pustil plyn, bo v té rychlosti se rozmáznout ...
Každopádně ten podvozek to všechno pobíral. Stál jsem ve stupačkách a vůbec si neuvědomoval, jak rychle to jede. Jen jsem ji koleny posílal do driftu na jednu a hned na druhou stranu.

Mig_35 (345) napsal 19.11.2018 v 22:08

Ridgeback: pokud jezdíš čistě na cestě, nebudeš mít s ovládáním sebemenší pocit. Dokonce bych řekl, že větší Adventure se u BMW vodí líp, než lehčí GS.

zmulin (370) napsal 19.11.2018 v 21:47

Ridgeback2 : ale ony skvěle ovladatelný jsou

Ridgeback2 (2) napsal 19.11.2018 v 21:42-1

Písať o radosti z jazdy a skvelej ovládateľnosti pri motorkách z ktorých má každá 80 - 90 kg nadváhu, neviem. Asi taká radosť ako obliecť si šedivé montérky, posadiť si na nádrž svokru, dozadu primontovat kredenc. A hurá do stupačiek. .

Marty--Mortimer (16) napsal 19.11.2018 v 21:36

Asi zůstanu u svého starého Caponorda...

pagliaorba (64) napsal 19.11.2018 v 21:14

Mig-35 Odhadl jsi to přesně. V terénu jsem s ní nebyl. Mě to tak nějak vůbec nebaví. Na krosku jsem si mohl sednout kdy mě napadlo, ale déle než 10 minut jsem na ní nejel. Terén nechávám jiným.
Pravdou je, že se na Multince pomalu nejezdí. Chceš jet kochačku, ale za pět minut se přistihneš, že ležíš v zatáčce ...
Přesně jak píše autor testu. Rozum by tam nějaký byl, ale po pár kilometrech začíná záhadně atrofovat.
Ale zas je na ní dobrý jet na krátko, jak jsi popsal. To tě pak nutí ubrat plyn, protože ti obtékající vzduch nechutně tahá za chlupy.
Teplo na nohy tady vyloženě není, ale po tom co jsem pár roků sedlal Guzzinu, tak se o teple nedá mluvit. Člověče, tam jsem měl při jízdě městem, nebo v koloně, lýtka úplně grilovaná.

zmulin (370) napsal 19.11.2018 v 20:58+1

Keyless je pecka,pokud má ta krabička v sobě možnost vytáhnutí nouzovýho klíčku a mít ho kam strčit..
Redaktory bych na těchhle třech motorkách poslal do nějakýho slabšího bahýnka,nebo měkčího podkladu aspoň.V tu chvíli by si uvědomili,jak se okus líp vedou gumy 110/150 oproti 120/170
Pak je taky možná důležitější světlá výška(tu sem v testu nenašel),než zdvihy.Ty sou na cesťáky dostatečný u všech třech.
Pokud se dívám na motorku jako na prostředek zábavy/milenku,tak eště tak nějak to GS na druhym fleku za Ducati.Špatná motorka to není.
Když se na to mrknu z pohledu pohodovýho cestování ve dvou,tak Yamaha,Ducati a až třetí BMW,páč má na velkocesťáka uplně napiču sedlo spolujezdce a to je myslim celkem důležitý.Dokonce bych řek,že důležitější,než to pilotovo

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist