globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
willsteven (5) napsal 29.01.2021 v 19:40

Pěkný článek BMW má každopádně nepříjemné vibrace, nepřesnou a tuhou převodovku a i životnost dílů vzhledem německých recenzí uživatelů malou. Naopak Suzuki vibrace nezná, převodovka je přesná a troufnu si říct,že najede jednou tolik. Smrk vypadá velmi dobře, že by mu to mohly větší kubatury závidět. Pro někoho kdo to má na cestování, které je hlavně o času je dobrou volbou

kývaj (2) napsal 19.10.2020 v 22:15-1

Čo si vziať z tohoto výberu? Japonská precíznosť a praktickosť je síce lákavá, ale vzhľadom na súčasné možnosti ponúk cena/kvalita/výkon/hmotnosť strojov na trhu by som si vybral čínske cestovné endurko Zontes 310 T.

Jenislav (8) napsal 25.03.2019 v 13:32

...hrušky,jablka...

SuperSic58 (1296) napsal 16.02.2019 v 11:32-1+2

To je zas pláče.. Nemělo by se to tu přejmenovat na motoplačky.cz? Beztak nejvíc naříkaj ti, co je zkrátka sere, že nemaj škvarky na fungla Jinak muj názor, ten strom je neskutečnej humus zepředu, zezadu už vypadá k světu. Báwo vypadá už líp. V tomhle segmentu bych ale volil mezi versysem a crf l/rally, přičemž ty jednoválce jsou o dost lehčí, třeba to crf je výborná hadimrška ovladatelná jak kolo, pružnej úspornej motůrek bez vibrací, podvozek vyfiltruje český hrůzasilnice a dával jsem za fungla 104, tady není důvod k nářku

vilemx (228) napsal 13.02.2019 v 14:29

JoskaH: zajdi si někdy do muzea a projdi si ucelenou řadu konkrétní motorky. Ať nechodíme úplně mimo kategorii, tak můžeme vzít (c)endura třeba řady XT a XL/NX/SLR od střední 250 po vellký 650 objem. Potom třeba fakt uvidíš, jaký je rozdíl v provedení a parametrech na začátku až půlce devadesátých let a potom jak to najednou šlo s provedením i parametry z kopce. Kdybys ty rozdíly neviděl, tak si zkus porovnat třeba malou Ninju 400 nebo CBR 400 RR z devadesátých vs. tu parodii na supersport 300-500 ccm, co se vyrábí dnes.
Tady to není kňourání nad dávnými časy a nadávání, jak současné předpisy (emise, ABS) zmrvily motorky. Ale spíš povzdech nad tím, že stávající motorky nejsou moderní verzí svých předchůdkyň, ale jejich optimalizovanou verzí. Prostě parametrem pro optimalizaci byly výrobní náklady, nikoliv technický a technologický pokrok. Když výrobce chce nabídnout současnou motorku, která má své předchůdce převálcovat, tak se mu to bez problémů povede (třeba ostrá endura, litrové supersporty, velké cesťáky).

papiboy (1244) napsal 13.02.2019 v 14:13

Fakt sa už do toho nechcem miešať, ale Targus dosť s vami manipuluje.

Výkon V-Strom 250? Inovovať motor alebo dať väčší objem je drahé. No ano. Európska múmia nedovoluje vyrobiť lepšie. No ano. Silnejšie. No ano. Blablabla.

No a JoskaH?
My starí tu vraj plačeme... atď...Bruhahahaha. Vysoká úroveň argumentácie, fakt.

JoskaH, prečítaj, čo si na úplnom začiatku vyžadoval, aké si mal podmienky. Minulosť a tak...
Prídeme s niečím z minulosti a odrazu je problém.
A neklam, že o čem si mluvil, keď si o tom nemluvil. Topiaci sa aj stebla chytá?

K dnešku a o ponuke na trhu:

Targus si asi ale nevšimol, že napr. len také Kawasaki za poslednú dobu mal (resp. má) v ponuke Ninju 250, 300 a 400.
Že mal (resp. má) v ponuke Z250, 300, aj 400.
A k tomu všetkému samozrejme malý Versys.
Všetko malorážky.

Že sú všetky silnejšie a ľahšie , ako Inazuma či V-Strom 250 s archaickým dvojventilom.
Ja ale proti žiadnej Suzuki nebojujem, sám som už mal a jednu mám aj teraz.

Dokonca ani proti Inazume ani proti Bonsajovi nemám nič, jasne, že komu sadnú (výkonom, finančne alebo parametrami), si ich kúpi. Nič proti.
Tiež si pokojne kúpim hocikedy motorku, o ktorej testeri napíšu, že je napr. pre ženy, pre začiatočníkov, atď.

Ale Targus aspoň vysvetli dôvod malého výkonu malého Bonsaja: tá európska múmi a fakt je kua, obmedzuje len Suzuki.

Chlapci, ja neplačem, ja sa smejem. Veľmi dobre viem, aké motorky som mal a aké budem mať, ani problémy so súčasnou ponukou na trhu nemám. To ste vymysleli vy.

Som zvyknutý, že keď dôjdu argumenty, prídu osobné útoky, zosmešňovanie a poučovanie od mudrcov a k tomu rôzne balasty a blablabla.

O nič mi neide, len sa nudím.
Je dôležité, že celý vývoj debaty sa tu dá odsledovať.
Úplne konkrétne otázky a úplne konkrétne odpovede...

Komik64 (2970) napsal 13.02.2019 v 09:40

Targus apod. to píšou dobře... A mimochodem, T. přirovnání některých motorek k transformerům taky sedí (kolikrát jsem si říkal... ). A na závěr - některé požadavky na motorky se samozřejmě navzájem celkem vylučují - těžko může být současně lehká, levná, spolehlivej "robustní držák bez slabejch článků" atd. atd. atd. - vždycky se něco musí obětovat (jen máme asi někdy pocit, že dost přehnaně a zbytečně...- asi bychom každej dovedli konstruktérům minimálně svých strojů poradit, co mělo bejt jinak - svoji naprosto spolehlivou a s tímhle i poněkud srovnatelnou Tenerku mám rád, ale připomínek bych měl dost a nemyslím, že nová "700" všechno vychytala, někde se mi dokonce zdá, že se mohla z XT 660 Z víc poučit...)...

JoskaH (439) napsal 13.02.2019 v 09:22

deluxa...Tak určitě, těsně po Velkém třesku byly motorky nejlepší a od té doby jdou do kelu A dneska už není na trhu pořádná motorka. Po pár kilometrech se to rozpadá, přesně jak píšeš, to je prostě tak smutný ...

Kome (64) napsal 13.02.2019 v 09:18

deluxa: svět objedeš i na WR250, Versysovi x300 i CRF250l nebp CRF250 rally. A veřím, že i to maly Géčko od BMW to dá taky.

deluxa (347) napsal 13.02.2019 v 09:12

vilemx tazko niekomu vysvetlis na akej urovni boli tie starsie mensie objemy xt,dr,xr ak ich videl tak akurat na fotke mozno ani to.Ti co maju moznost porovnat a jazdili na tom, tak ti napisu ze toto co sa dnes vyraba je odpad uz v ked to vyslo z vyrobneho pasu. Zober staru xt a obides nou bez problemov svet. Zober hen tu gebuzinu a rozpadne sa ti pri prechode cez prve zeleznicne priecestie. On ti tresne ze sa tu vyplakavame a riesime davno stare casy. V tych "davno starych casoch" sa robili motorky z lepsich/kvalitnejsich materialov a 100x poctivejsie. To je jeden nevyvratitelny fakt...on zije vo svojej imaginarnej bublinke pokroku takeho o nicom nepresvedcis ma svoju pravdu. Mozno mu je tak lepsie lebo ak o nicom netusis tak mas v podstate bezstarostny zivot.

Anti (389) napsal 12.02.2019 v 16:08

Na zobák sere pes.Ale kouknu na první model VStromu a poté na poslední je mi jasné kdo stál "modelem",včetně té barevné kombinace.
Zaplať pámbu za KTM,Super Tenere nebo Afriku které se nepotřebují opičit a jdou vlastní cestou..

Jacob82 (141) napsal 12.02.2019 v 14:11

Víc koní neznamená automaticky "lepší"... Víc koní víc žere a víc (se) se*e..

Targus (428) napsal 12.02.2019 v 11:00+2

ZdenalH
Proč nemá motor víc koní.
Odpověď o něco níž.
Honí se emise, tudíž když přidáš koně na stříkačce nevejdeš se do nich. Takže musíš zvětšit objem, a jelikož tzv. převrtání motoru už dnes moc nefunguje (zase ty emise plus precizně vypočítaná možná zátěž motoru bez jakékoli možnosti ji alespoň minimálně zvýšit bez fatálních následků), musíš spočítat a pak vyrobit motor nový, což stojí balík, a to se neslučuje s požadavkem trhu na cenu.
Neřešitelný problém. Pětatřicet kobyl se odkládá na neurčito...

ZdenalH (70) napsal 11.02.2019 v 23:02

Už zase hádky o zobák Ja jen nechápu proč to nemá víc koní, když legislativa umožňuje řídit až 35 kW.

MartinXL650V (169) napsal 11.02.2019 v 20:56+1

Re: Anti
V klidu se odšokuj. Jenom jsme se nepochopili. Já se snažím říct, že Suzuki někdy v roce 88 ten věčně skloňovaný zoban vymyslela pro velké DR. Jeli s tím myslím Dakar a přetavili to na civilní cenduro. Nebo to bylo obráceně a civilní verze byla první... to už nevím. Každopádně Strom má zoban jaksi v rodokmenu a BMW to udělo později... prostě to okoukali pro svou GS 1100. Nebo je to celé náhoda a měli stejný nápad a Suza to teď kopíruje zase zpátky... je to fuk... světu mír

Brukev (841) napsal 11.02.2019 v 20:53

Pro mladý myslim ok. Mě třeba se aktualni motorky libėj mooc a rad bych si jich asi tak 10 koupil. Každý ma nepřeberné možnosti a může si koupit motku pro vlastní účel... vůbec nezatracuju starší kousky... ale sem rád za ty aktuální..
Jinak pěkný test

Anti (389) napsal 11.02.2019 v 20:40

MartinXL650V bez RE:
Opravdu?Pro mne šokující zjištění.Odkdy ho má GS a odkdy VStrom?

Co mi to připomíná...

Meli (195) napsal 11.02.2019 v 20:28

Hlasuju pro V-Strom a doufám že se na něm co nejdřív budu moct svézt

Targus (428) napsal 11.02.2019 v 20:16+3

Chlapi,
fakt nevím, co furt řešíte.
Jistě, bylo krátké období, kdy motky byly na dosti vysoké výkonové úrovni, přičemž do stavby zároveň nastoupily nové = lehčí materiály, např. hliníkové slitiny, hořčík, titan, atd., takže jejich hmotnost byla opravdu příjemná.

Jenže pak se situace obrátila a k veslu se dostali zelení ekoteroristé a euroemisní zaříkávači.
V tu ránu motorky ztěžkly, protože bylo třeba stabilizovat podmínky spalování, což je při požadavcích na vlastnosti motocyklů pro konstruktéra doslova tragédie.
Takže z chlazení vzduchem se hromadně přefičelo na vodu, na laufy se začaly montovat kaťáky, karbce vystřídaly složité a hlavně těžší stříkačky.
A do toho přišla móda plastových = lehkých nesmyslů, aby motky nevypadaly jako motky, ale jako transformers, nebo zmutovaní čmeláci.
Jistě, že plasty jsou lehké, ale jsou povětšině navíc.
Kdo z vás má to srdce a zbytečné prachy, popadněte flexu a ošmikejte z motky všechny ty 3,14-čoviny, zkuste si to hezky dát na hromadu a zjistíte, že se dostanete na rozdíl hmotnosti, která je mezi dnešní "těžkou" motkou a lehkou atletkou starou třeba dvacet nebo třicet let.

papiboy (1244) napsal 11.02.2019 v 19:49

JoskaH , veď ja som to už vzdal.

Ale veď každý príspevok kvalifikuje predovšetkým autora, nie oponenta.

JoskaH (439) napsal 11.02.2019 v 19:31+1

papiboy, stále srovnáváš nesrovnatelné. Když chceš srovnat V-strom, srovnej ho s V-stromem, tedy adekvátní kategorií. Nemůžeš srovnat vše se vším, nebo možná třeba můžeš ale...
Já mluvil o tom, že ano NĚKTERÉ motorky byly dřív lehčé, ano třeba měly víc koní ze stejného objemu (obvykle teda i víc baštily...), některé byl větší (některé rozhodně ne), některé pohodlnější (a jiné zase taky ne)
Ty pláče nad tím, že dneska jsou motorky v globále dražší (to fakt nejsou), v globále horší (pokud se přestanou vypichovat "ty správné" jednotlivé vlastnosti jednotlivých motorek u starých a "ty špatné" u nových, tak rozhodně nejsou dnes horší), těžší (i to je exaktně blbost...) jsou fakt jen stařecký pláč nad mládím které už se nevrátí a nad "starými dobrými časy"...
Dneska je takový výběr motorek že si můžeš vybrat fakt lehké, silné, krásné a ano, budou drahé, tak jako byly vždy, a mezitím je spoustu motorek s různými kompromisy, mimo jiné i vůči peněžence a to nejen v pořizovací ceně, ale i v neposlední řadě v (čím dál podstatnějších) servisních nákladech.
Ale ok, už nebudu rušit zdejší pláč nad ošklivou novou dobou (vtípek)

papiboy (1244) napsal 11.02.2019 v 18:47+1

JoskaH , sám si vyzval pridať lehký, levný, silný, atd. motocykle.

Ja som pridal SV 650 zo starej školy, ktorá má naviac len 1 kg, ako je V-strom 250.
Pritom SV má dvojkotuč, motor do V, čo má rozvody o dosť zložitejšie, ako to radový motor 250.

stráťa trefne porovnáva jednu cenu z praveku a druhú dnešnú. Fakt trefné.

Skutočnosťou je, že SV 650 stojí dnes 161 900,- Kč a V-Strom 250 139 900,- Kč , teda cena SV je 1,16 násobok ceny V-Stroma 250. Tak aký dvojnásobok?

Ja som ale pôvodne nechcel riešiť ceny, ani porovnať rôzne kategórie.
Chcel som poukázať na to, že do tej váhy cca 188-189 kg kedysi vošli aj oveľa silnejšie mašinky, ako sú tie dnešné rozpočtovky.

Čo sa zrýchlenia týka, je to aj na jazdcovi. Údaj 3,2 sec. mám z anglickej stránky a vzťahuje sa na SV 650 (1999 - 2002), samozrejme tie údaje sa rozchádzajú a aj nemecký MOTORRAD priznáva, že to závisí v značnej miere aj od jazdca.
SV 650 síce nie, ale veľa silnejších motocyklov hravo prekročí 100 km/h už na jednotke, teda nemusím ani radiť. Tam skôr ide len o to, aký si smelý a skúsený, kto to skúšal, vie.

Nemienim ďalej tu bojovať, o nič nejde, len si každý mele svoje. Aj ja...

Frankie (717) napsal 11.02.2019 v 18:10+1

Jo jo, kde jsou všechny ty XT, XR, DR...ať už v objemu 350, 400 nebo 600...
Jednodušší, výkonnější, lehčí...ohledně téhle kategorie platí, že nejlíp už bylo.

MartinXL650V (169) napsal 11.02.2019 v 18:05+7

RE:Anti
Strom se "adventure zobákem" nepodobá BMW. Naopak - všechny BMW se opičí už léta po Suzuki. Najdi si jak vypadal Suzuki DR 750/800 Big ať víš, kde BMW ten svůj nápad na zoban vzalo :-p

JoskaH (439) napsal 11.02.2019 v 17:57

srovnejme srovnatelné kategorie...ne krosku, cenduro naháč...to bychom k tomu mohli nakonec ještě přidat čopra...a co píše Straťa o ceně je velmi trefné

jehann (1) napsal 11.02.2019 v 17:30+1

Kdo by to kdy řekl, že Strom bude vypadat vic jako BMW, než BMX samo?
A mimochodem, ten kryt motoru u Stroma vypadá , jako že mu "spadla brada" a čumí na to bawo s votevřenou pusou.

blondak39 (26) napsal 11.02.2019 v 17:27

papiboy SV 650 z 0 na 100km/h za 4,2s

papiboy (1244) napsal 11.02.2019 v 16:16

stráťa , ja som vyberal podľa požiadaviek, čo stanovil JoskaH.

Teda nepíde mi divné nič, SV-čka patrili vždy medzi najlacnejšie vo svojej kategórii, navyše ceny sa nikde na svete neurčovali podľa priemernej mzdy v CZ.

Ale viem, že sú ľudia, ktorí by chceli, aby slušná šestpade bola za cenu nejakej Inazumy 250...

Ide to všetko dolu vodou, akumulátory prídu, a za majlant. Potom riešme priemernú mzdu...

Len pre srandu, notoricky známa skica úpravy SV od Bezziho. Koľko by asi vážilo?

Anti (389) napsal 11.02.2019 v 16:00-2+1

Prej „adventure zobák“
Tak jak jsem psal u většího Stroma,podobnost s GS čistě nenáhodná

stráťa (105) napsal 11.02.2019 v 15:59+1

papiboy: Nepřijde ti trochu divný srovnávat drahej silniční naháč a levným malým cendurem? To SV tehdy stálo skoro dvojnásobek toho co dnes stojí ten malej stromek a to byla průměrná mzda v ČR ani ne poloviční.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist