Pět velkých naháčů v testu
Text: Tomáš Mikšovský , Tomas Mysliveček , Petr Poduška , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.10.2014 | Zobrazeno: 141 738x
Kapitoly článku
Tommy
Ducati Monster 1200 je model, který ve mně zanechal asi největší dojem, ale jen o píď před rakouskou bestií od KTM. Tu představu o dlouhé cestě k Jaderskému moři mám stále před sebou a z praktického hlediska jsem přehodnotil své mínění o králi nahatých strojů. Přestože je Ducati Monster druhým nejslabším motocyklem (145 koní) z našeho výběru, má v sobě něco, čím si získá srdce snad každého. Disponuje neuvěřitelným X faktorem, který dokáže rozpumpovat krevní oběh v žilách na takovou úroveň, že nebudete chtít přestat s italskou kráskou skotačit a zamilujete se do ní až na druhý pohled.Elkový, kapalinou chlazený Testastretta dvouválec má opravdu co nabídnout. Na letišti všichni pochopí, že naháči nejsou o rychlosti, ale spíše o tom, vychutnat si ten monstrózní zátah od nejnižších otáček motoru, potrápit pružící jednotky a rozpálit brzdové soustavy. Tahle dvanáctistovka má největší sílu v 7250 otáčkách a produkuje téměř 125 Nm. Dobře odstupňovaná a zpřevodovaná šestistupňová převodovka nechává motor ještě více vyniknout a motocykl se tak stává skvělou hračkou nadrženého stuntridera. Její chod je rovněž ukázkový a přesné a jemné řazení ve spolupráci s hydraulicky ovládanou spojkou je důkazem toho, že po mechanické stránce je Ducati na vrcholu.
Během jízdy mi dělala společnost přehledná přístrojová deska, která zobrazovala snad všechno, naco si vzpomenete, jen číslo zařazeného převodového stupně zde chybělo. Přestože se jedná o motocykl s vysokým zdvihovým objemem, zcela klidně bych ho doporučil i začínajícímu motorkáři, který má všech pět pohromadě a neříká si Valentino Rossi od prvních dnů, kdy vlastní řidičský průkaz. Ducati dává jezdci na výběr ze tří možných variant palivových map a při volbě té nejslabší je motocykl skutečně vstřícný. Ve spojení lehkosti, dobré ovladatelnosti a motoru, jenž umí naslouchat, bych doporučil tento stroj i něžnému pokolení.
Prochy
Je to Ducati, takže nervózní poskakování v pomalé rychlosti je tu na pořadu dne. Ovšem vyrazíte-li na okresky, má přesně to co má naháč mít. Výkonu akorát, silácké brzdy a vás na hrbu v poloze naštvaného borce. Není to uplně nejlehčí život, ale má to emoce a tohle já od motorky chci. S BMW bych objel zeměkouli, na KTM bych jezdil furt po zadním, stejně jako s Kawasaki. S Aprilií vyrazím na okruh, ale s Monsterem můžu všechno jako ostatní s pořádnou dávkou emocí navrch. Pecka!
Tom@s
Sumasumárum 2. místo.
Informace o redaktorovi
Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Tomas Mysliveček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 189 cm
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)