husqvarna_svartpilen_801_2




Aprilia SL 1000 Falco

Kapitoly článku

Závěr:


Aprilia SL 1000 Falco je zdárným příkladem kvalitního evropského motocyklu, který v naprosté pohodě dokáže konkurovat a v mnohém zastínit stále rostoucí tlak ze strany japonské produkce. Pokud Vaše volba padne na tohoto dravce rozhodně se neztratíte v davu. Vzhledově patří podobně jako mnoho dalších ze slunné Itálie tradičně do kategorie těch nepřehlédnutelných. Naštěstí dokáže potěšit nejen sexy vzhledem, ale také použitou technikou, která si nic nezadá s konkurencí. Osobně si myslím, že svým cestovně sportovním duchem má šanci potěšit opravdu širokou škálu jezdců. Na druhou stranu je pravdou, že u nás si značka Aprilia zatím hledá místo a důvěru, což jistě chvíli potrvá, avšak Falco bude v tomto ohledu jistě dobrým pomocníkem. Z konkurence se jeví asi jako největší rival na trhu Honda VTR 1000F Firestorm a možná novější Suzuki SV 1000S. Pokud máte na funglovku v podobě Aprilie zálusk, pro případnou koupi Falca, ale i jiných modelů této značky je více než vhodná doba, protože právě probíhají podzimní slevy. V akci lze nyní Falco pořídit za 284 990 Kč.
Lukáš Růžička

Názor dalšího redaktora (Filip):


Mít tuhle motorku, sháním si permanetku na Mostecký okruh. Jedině tam má člověk šanci vypustit celé stádo koní, čítající díky kitu a laděným výfukům pravděpodobně více než 125 kusů. Aprilia Falco mě nejprve trochu vyděsila, ale za pár hodin jízdy po všech typech silnic i dálnic jsme se moc skamarádili a užili si spolu pořádnou dávku adrenalinu. Dvouválcová plynulá křivka náběhu výkonu vám dá dostatek síly na kterýkoli převodový stupeň, výborný podvozek a tlumiče umožňují cestovní jízdu na rozbitých okreskách i tryskové dálniční přesuny. Pokud bych sháněl motorku, na které se neztratím na okruhu, ale zároveň s ní můžu vyrazit každý víkend na výlet po malých silničkách a jednou ročně na delší dovolenou, patřila by Falco do užšího výběru. A hlavně - ta mašina je prostě krásná.

Plusy:


motor
- drsná síla i plynulý náběh krouticího momentu již od 2000ot/min
- slušně brzdí motorem ergonomie
- umožňuje turisticky vzpřímené usazení i sportovní zalehnutí na nádrž
- dobře tvarovaná plastová nádrž se dá dobře obejmout koleny
- dostatek místa pro nohy i pro vyšší jezdce
- po přikrčení velmi účinný větrný štítek - 160 je dlouhodobě pohodlná dálniční cestovní rychlost odpružení - skvělé, zvládá rozbité silnice i náklony ve vysokých rychlostech, trvalý pocit sucha a bezpečí ;-)

se vším souhlas navíc od Lukáše:


- pěkný zvuk laděných koncovek
- bytelná madla spolujezdce
- sexy vzhled

Mínusy nebo "pro Filipa nezvyklé jevy":


- prodleva po přidání plynu v nižších otáčkách (asi kvůli laďáku a kitu) (

Lukáš:

souhlas nejspíš je na vině to poladění) - tuhá spojka (ale možná lze nastavit)
(

Lukáš:

asi je tak normálně byla kapalinová nevím??) - páčka přední brzdy se nesnadno uchopuje (ale i to by šlo vyřešit pootočením)
(

Lukáš:

přišla mi v normě) - při sportovnějším usazení se člověk dostává zadkem do škvíry za sedlem
(

Lukáš:

souhlas) - v malých rychlostech (např. při zatáčení na křižovatce) vyžaduje zatáčení trochu opatrnosti - má jakoby sklony padat do zatáčky
(

Lukáš:

myslím, že je to běžný jev u těchto strojů) - brutální síla motoru mi někdy při přeřazování docela škubla motorkou a vzhledem k tomu, že levačka se musela potýkat s tuhou spojkou, mě to párkrát vcelku vyděsilo
(

Lukáš:

kouzlo dvouválce :o), se spojkou lehce souhlasím, ale např. na VTR SP-1 byla ještě tužší) - přední brzda - slušná
(

Lukáš:

souhlas) -zadní brzda - nepříliš účinná
(

Lukáš:

řekl bych slušná, mohla by být účinnější ale celkově v normě, možná trochu na vině vyšší výkon tohoto stroje)

Lukáš navíc:

- opravdu nepříliš vydařený tvar policajta a to neberu v potaz fakt, že u testovaného stroje byl ulomený výstupek na snadné vyklopení nohou
- +/- nutno zvykat na přehozené ovládání směrovek a houkačky proti japonským strojům
- na můj vkus nepříliš vydařený design blinkrů (každý na to nahlíží jinak)

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist