yamaha_demo_tour




Yamaha Race the Blue den s modely 2013

Kapitoly článku


Libor Podmol

Libore, viděl jsem tě jezdit na WR450F, jak se ti líbí?
Wéerko je opravdu dobrá motorka. Myslím si, že je to pohodová motorka do lesa a sedne hobbíkům. I mě by se na enduro ježdění líbila, protože je měkoučká a mírná. Tím myslím, že není tak tvrdá a ostrá jako krosová čtyřipade. Každopádně když potřebuješ a naložíš jí, výkon rozhodně má!
Kromě své speciální dvoutaktní dvěpade jezdíš YZ450F. Jde hlavně o trénink nebo si ji testuješ pro freestyle?
Motokros je pro mě nejlepší průprava, jak po stránce fyzičky, tak po stránce cvičení postřehu. Motokros mě hrozně baví, protože jsem na něm vyrůstal a jezdil vlastně od malička. Na čtyřtaktní čtyřipade si občas zaskáču i na rampě a musím přiznat, že jsem dost přemýšlel o tom, že začnu skákat na čtyřtaktu. Letos jsem to zkoušel, ovšem stále se mi nejvíc líbí dvoutakt, kterej je mi daleko bližší. Ještě minimálně příští rok chci zůstat na dvoutaktu a uvidíme, kam se bude freestyle vyvíjet.
Můžeš stručně porovnat rozdíl čtyřtaktu a dvoutaktu pro potřeby FMX?
Dvoutakt je lehčí a na všechny triky do stran je ovladatelnější. Když mu uberu, tak letí víceméně pořád stejně, kdežto čtyřtakt trošíčku brzdí motorem. Když jezdíme v malých arénách, tak na dvoutaktu daleko dřív zabrzdíš. A hlavně má hezčí zvuk :o).

Jiří Čepelák

Jirko, můžeš mi něco říct o své motorce a úpravách nad rámec série?
Co se motoru týká, je moje motorka vybavena Rinaldi kitem. Rinaldi kit obsahuje jiné CDI, vačky a odlehčený píst. Ten je oproti tříkroužkovému v sérii dvoukroužkový. Na motoru je navíc hydraulická spojka a jak je vidět, mám také laděný výfuk od Sharonu. Pérování mám upravené od firmy LK racing, které používám už delší dobu. Pro letošek mám namíchané pružiny, takže jedna je tvrdší a druhá měkčí. Brzdové kotouče mám od firmy Steelpro. Přední je dvěstěsedmdesátkový plovoucí. To jsou asi tak nejzásadnější rozdíly oproti sérii.
Model 2012 tě nadchl lepším odpružením zadního kola, můžeš mi říct, jestli je něco podobného i na třináctkovém modelu?
Motorka v podstatě zůstala totožná. Oproti loňskému roku se jednalo především o grafické změny. Líbí se mi spolehlivost a životnost motorky, protože motor je čtyři roky téměř totožný, což platí i o podvozku.
Jak se ti líbí nové WR450F?
Loni i letos jsem se zúčastnil závodu cross country, který jsem absolvoval na své motokrosové motorce. Bylo po dešti, a proto byl závod poměrně náročný. Ať je to jak chce, tak kroska se pro enduro či cross country nehodí. Na enduru je potřeba projíždět téměř na volnoběh, což je na agresivním motokrosu problém. To wéero je fantastický, protože funguje v téměř volnoběžných otáčkách. Když pak potřebuješ přidat a zrychlit, motorka okamžitě reaguje. Motor je příjemně měkký, takže to třeba přes kořeny neklouže. Navíc se vstřikováním neexistuje, aby to mělo díru. Líbí se mi jeho rám, protože se krásně vede stopa. Vůbec je to motorka příjemná do ruky.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist