husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha Race the Blue den

Kapitoly článku

Jiří Čepelák

U čtyřipade mě potěšilo, že nový zadní tlumič není tolik kopací, jako byl u modelu deset, jedenáct. Jelikož jezdím Yamahu od roku 2008, musím říct, že stará koncepce měla zadní tlumič ještě o trošku klidnější. Od té doby, kdy přišli s modelem s otočeným motorem, tak zadní tlumič dost nakopával. Stávalo se tak zejména při rychlém dojezdu do zatáček a motorka se stavěla na předek. Dokonce se mi to úplně nepodařilo odstranit ani další úpravou tlumiče. Když jsem se teď svezl na této sériové čtyřistapadesátce, tak mě potěšilo, že se konstruktéři na tento problém soustředili a zapracovali na něm. Dílo se jim určitě povedlo! Co se týče motoru, tak si myslím že je hodně povedenej. Od roku 2010 kdy s ním přišli, je motorka už v sérii hodně silná a poměrně agresivní odspodu. Osobně jsem s motorem dost spokojen a opravdu mi maximálně vyhovuje. Další předností oproti devítce je geometrie, která se fakt povedla. To je obrovský rozdíl. Těžko říct, do jaké míry za to může posunuté těžiště do středu, ale oproti staré koncepci je rám kompletně jiný. Díky tomu perfektně zatáčí, což samozřejmě platí i o této dvanáctce.
Po stránce podvozku nové YZ250F, kdy byl zesílen rám, se určitě jedná o změnu k lepšímu. Motorka působí pevným a lehkým dojmem, takže se mi na ní jelo dobře. Co se týká motoru, tak byl změněn difuzor a zvýšil se průměr karburátoru. Když byla motorka v nízkých otáčkách a přidal se prudce plyn, stávalo se u starších modelů, že měly díru od spodu a jakoby se dusily. U dvanáctkového modelu se mi to nestalo ani jednou, takže se karburátor stal velkým přínosem. Celkově jsem měl z motoru pocit, že jede o trošku víc. Došlo u něj k jistému odlehčení a to je vždycky vidět. Jelikož se točí o něco lehčeji, získává tím na větší agresivitě. A jestli mám vyzvednout nějakou nejsilnější stránku, tak je to lehkost motorky a snadná manévrovatelnost.
Stopětadvacítku jsem dnes jel krátce a je potřeba dodat, že se jedná o motorku pro juniory. Je jasný, že to není motorka do velkého českého mistráku, kde by těžko zajela nějaký výsledek, protože to tam válcují čtyřtakty. Každopádně ji pro juniorskou kategorii chválím, protože toho tolik neodpustí jako čtyřtakt. Je potřeba agresivní jízda, dobře odřazovat kvalty, takže jízda není nic jednoduchého. Jelikož se jedná o dvoutakt, tak kvalty netáhnou tak dlouho a na náročné rozbité trati je potřeba být komplexně připraven. Proto je ideální pro juniory, aby se na ní vyjeli. Motorka je parádně lehká na zatáčení super, takže spokojenost.


Honza Mrázek

Začnu od stopětadvacítky, na kterou jsem se těšil, protože jsem na ní leta neseděl. Je to ideální motorka na první naučení a oťukání. Motorka je lehká, ovladatelná a když člověk chce, tak jede taky dost. Pro mladý ambiciózní začínající kluky určitě ano. Pro zkušeného a staršího jezdce určitě čtyřtakt, protože ten je pohodlnej a ztratí se na něm chyby. U té stopětadvacítky určitej hendikep je. Tím nemyslím po stránce maximálního výkonu, ale po stránce jeho průběhu. Nicméně, stopětadváca je moc příjemná a nemám co bych jí vytkl.
Protože jezdím čtyřistapadesátku, je pro mě vzácnost svézt se na čtyřtaktní dvěpade. Jezdci určitě ocení její lehkost, protože je do ruky lehčí než čtyřipade, na kterou už musí být daleko zkušenější. Jednak výkonově, protože tam už se musí umět s výkonem zacházet, a pak je také pochopitelně těžší. Na druhou stranu, pokud má člověk sto kilo, asi rovnou sáhne po čtyřistapadesátce.
Se čtyřistapadesátkou jsem maximálně spokojen, co se koncepce týče, všechno funguje jak má, takže jí jen těžko budu něco vytýkat. U nového modelu není více podstatných změn, spíše se jedná o pár nových detailů na pérování a myslím si, že je někdo pozná a někdo ne. Ta motorka je sama o sobě dobrá, takže je těžké ji něco vytýkat. Jak vidíš, ke svým závodním potřebám mám motorku naprosto sériovou, takže sériový výfuk, sériové pérování, prostě tak jak jsem ji vybalil z krabice. Navíc mám pouze plech pod motorem a mám taky nahranou jinou mapu. Ta moje mapa je hodnější, není tak agresivní… prostě aby byla příjemnější na jízdu. A co na motorce oceňuji? To, že tak jak ji v krámu vyndám z krabice, tak se na ní dá závodit a není potřeba dalších investic.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist