globalmoto_duben_nolan




Letíme do Mandella otestovat Moto Guzzi V100 Mandello

Před rokem Guzzi představila svoji přelomovou novinku, první vodou chlazený moderní motor s válci do stran. A já ho už zítra vyrážím krátce otestovat na první novinářské jízdy. Kam? To bylo vzhledem k názvu tohoto modelu předem jasné, bude se jezdit v okolí historické fabriky Moto Guzzi v městečku Mandello del Lario u alpského jezera Como. Podívejme se ještě před testem na hlavní technické rysy. Jestli vás zajímají konkrétní věci, na které se mám zeptat designérů a konstruktérů, ptejte se ve formuláři pod článkem.

Konstruktéři a designéři nové V100 měli hodně velkou odpovědnost. Oslavit sto let od založení značky moderním strojem s nejnovějšími technologiemi, ale zároveň zachovat charisma všech motocyklů z této italské fabriky. Samozřejmě se nemohli vzdát véčkového motoru s válci do stran, V-twin 90° je totiž zárukou jedinečného způsobu přenosu točivého momentu a nenapodobitelného zvuku Moto Guzzi. Současně ho ale museli posunout do dnešní doby, a to znamenalo jediné řešení – vodou chlazený agregát. A výsledek vypadá na papíře docela slibně.

Zdvihový objem je 1 042 cm3, nová konstrukce motoru je přitom hodně kompaktní a lehká, čtyřventilový motor je o 103 mm kratší než blok menšího modelu V85TT. Nový dvouválec se od všech posledních motorů postavených v Mandello del Lario liší tím, že hlavy jsou otočeny o 90 stupňů. Díky tomu se mohlo přesunout i sání a elektronické vstřikování a zbývá víc místa pro posádku. Výkon 115 koní a točivý moment 105 Nm jsou hodně konkurenceschopné hodnoty, ale ještě důležitější je, že 90 % je k dispozici již od 3500 ot/min a omezovač otáček zasáhne až na 9500 ot/min. Tak to by zítra mohlo být hodně svižné svezení!

Nová stavba motoru umožnila jiné řešení kardanu v jednostranně zavěšené kyvce zadního kola. Nízko posazené zavěšení už nepotřebuje pomocný nosník pro záchyt reakce a celá stavba je tak čistší s odkrytým kolem z jedné strany umí pěkně pohladit oko. To ostatně platí pro celá design, V100 je na jednu stranu moderní a štíhlá, na druhou stranu široký světlomet a polokapotáž pěkně navazují na historii předchozích modelů Guzzi. No jo, ale pro mě je zásadní hlavně otázka, jestli bude tento stroj pohodlný i pro nás dlouhány, a co na to naopak řeknou menší kolegové novináři. A všechny nás také bude zajímat potvrzení provozní hmotnosti, zatím mám k dispozici jen neoficiální údaj 233 kg a to by vůbec nebylo špatné.

Během jednodenního testu se chystám kromě motoru, cestovních vlastností a chování v zatáčkách hodně zaměřit i na adaptivní aerodynamiku, která by měla poprvé u sériového modelu nabídnout vyšší úroveň komfortu a ochrany před vzduchem. Systém automaticky upravuje polohu deflektorů na bocích 17,5litrové nádrže v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu (v nabídce je Travel, Sport, Rain a Road, které řídí 3 různé mapy motoru, 4 úrovně kontroly trakce, 3 úrovně brzdění motorem) a odklání tlak vzduchu na jezdce prý o 22 %Tady jsem hodně zvědavý, jestli to bude opravdu znát, nebo jestli je to spíš marketingová „fíčura“.

Novou mašinu už jsme si před měsícem osahali na výstavě EICMA v Miláně, teď přišel čas na první svezení. Předpokládám, že nám výrobce k prvním jízdním testům připraví vyšší verzi „S“ s možností nastavení poloaktivního odpružení Öhlins Smart EC 2.0, které dokáže automaticky přizpůsobit hydrauliku okamžik po okamžiku zvolenému typu jízdy a podmínkám na asfaltu. Zítra V100 Mandello společně s dalšími novináři z celého světa otestujeme, máme slíbenou celodenní trasu po alpských silničkách, kde bude dost příležitostí na důkladné prověření motoru, brzd i chování v zatáčce, ale po celodenním pobytu v sedle asi budeme moci trochu posoudit i cestovní vlohy a pohodlí. A otestovat třeba i quickshifter, jeho zařazení rovnou k novému modelu je od Guzzi docela ambiciózní krok.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
TZ - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Filip Tichý

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Simier
Dotaz od Simier položen 18.10.2022 11:14

Ahoj. Zajímá mě, pro jak velkého jezdce je motorka ergonomicky vhodná (nějaké rozmezí např. 165 a méně je naprd a 190 a více taky). Jak je to s hmotností motorky při manipulaci na místě? A co ochrana před větrem, plexi vypadá celkem malé - bude k dispozici i nějaké větší (chápu, že se bude se zvyšující rychlostí samo vysouvat - ale stejně)? A co příplatková výbava - kufry (malé-velké, jen boční nebo i topcase), ochranné rámy atd.? Chování nového jádra i převodovky učitě pěkně popíšeš
Díky

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:34

Pro mých 195 cm úplně na pohodu, dost prostoru na kolena, mašina mezi nohama pěkně úzká, takže ani nižší postavy nebudou mít problém. Manipulace na místě velmi slušná, těžiště nízko (převodovka a kardan o dost niíž než u předchozích MG, nádrž je protažená pod sedlem). Plexi hodně vymakaný tvar, nadělá turbulence, ale víc zjistíme až při delším testu na jaře. Plexi se dá objednat větší turistické, ochranný trubkový rám je v nabídce. Je tam příprava chytů na boční kufry, tzn bez pomocného rámu, lze objednat rovnou v barvě kapot. Topcase už vyžaduje výměnu zadních madel spolujezdce.

Honzus75
Dotaz od Honzus75 položen 18.10.2022 11:23

V podstatě se připojuji k Simierovi a přidal bych dotaz na USB zásuvku, dočetl jsem se, že bude pod sedlem, tak jestli bude možnost jako u V85 i na palubce, z fotek se mi zdá, že klasická poloha vlevo od displeje má připravený výlisek..
Díky.

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:35

V100 jedině pod sedlem, vzhledem k možnosti propojení MIA s přístrojovým displejem v podstatě odpadá nutnost mít napájení u přístrojovky a řešit uchycení mobilu na řídítka.

DaxiTom
Dotaz od DaxiTom položen 18.10.2022 11:32

Ahoj,
Jestli budeš jezdit ty s těmi 195 Cm, tak si udělám trochu referenční hodnotu, Ja mam 192cm. Příští sezónu si chci pořídit novou Guzzinu, mam bobbera, kterej bolí a vzhledem k tomu, ze chci jezdit delší trasy, tak by mě zajímalo, jak se na Mandello poskladam a nebo zůstanu u svého favorita 85TT. Zkuste zjistit, jestli bude možno dat QS i na základní variantu, to bylo nej. A za kolik bude u nás, vysondoval jsem ceny pouze v EUR, nicméně mi mohlo něco uniknout.
At to jezdí a užijte si to.

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:45

K výšce - viz odpověď Simierovi. Ceny 389 900 Kč standard, model S s Ohlinama 455 900 Kč. Qiuckshifter lze přiobjednat i na základní variantu.

Saxman
Dotaz od Saxman položen 18.10.2022 11:50

Ahoj, zajímá mne zvuk nového motoru, je quickshifter oboustranný, jaký objem má palivová nádrž?
Děkuji a užij si to!!!

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:46

Zvuk moc pěkný, při stání na křižovatce nádherně duní, skoro jak když sedím na Ducati, za jízdy kultivovaný. QS je oboustranný, Palivová nádrž 17.5 L.

Tuji
Dotaz od Tuji položen 18.10.2022 12:08

U italské motorky čekám, že bude mít charisma na rozdíl od většiny produkce z jiné části země.

Proto mě zajímá, jestli je fakt hezká nebo ten světlomet a zbytek motorky je tak nudné, jak to vypadá na fotkách a jako nudný motorky z Asie?

Má to konečně super zátah nebo je to jak jawa nebo jejich novodobá V7?

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:50

Na živo působí elegantně, mě osobně se i ten širokej světlomet a navazující tvary moc líbí, ale to je o vkusu každýho „diváka“. K zátahu - hodně slušnej a rovnoměrnej zátah a docela pěkná ochota k vytáčení nad 6 tis a sportovnějšímu svezení. Ale ten brutální gumovej katapult jako má třeba poslední generace R1250 to neni (u bawce je přeci jen ještě polovina krouťáku navíc).

Duranga
Dotaz od Duranga položen 18.10.2022 12:26

Plánují s tím novým motorem postavit i jiné motorky, např. se sportovnějším zaměřením?

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:52

Určitě plánují, podle neoficiálních náznaků bych to tipoval na nějaké cestovní endurko. Ukážou v průběhu příštího roku a něco naznačí formou konceptu už za měsíc na EICMA v Miláně. Ale na dotaz na sportovní model se tvářili spíš vyhýbavě.

vencysta
Dotaz od vencysta položen 18.10.2022 14:25

Mě zajímá, jestli plánují postavit s tímto motorem nové cenduro (nové Stelvio nebo výkonnější V85TT).
Kdy bude možné vyzkoušet Mandello u našich prodejců?
Dík

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:53

Určitě plánují, podle neoficiálních náznaků bych to tipoval na nějaké cestovní endurko. Ukážou v průběhu příštího roku a něco naznačí formou konceptu už za měsíc na EICMA v Miláně. Předpokládám že na jaře budou první testovací kusy i u ČR prodejců.

Kybergreg
Dotaz od Kybergreg položen 18.10.2022 14:49

Ahoj,
mě by dost zajímalo, jak moc je V100 použitelná pro cestování (i dlouhý) ve dvou. To zadní sedlo nevypadá úplně nouzově jako na 99% současných motorek, ale zkuste vzadu chvíli posedět a nebo se i povozit a zhodnotit, jak je to akceptovatelný pro batůžka, co sama není vyloženě motorkářka. Chápu, že jako goldwing to nebude.
Díky

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:55

V100 má dvě tváře, jednu "Fun" tzn lehce sportovní, druhou touringovou. Na dlouhý cesty bude podle mě perfektní - ani obří koráb, ale ani naháč. Zadní část sedla je příjemně měkká, v porovnání s dnešními naháči to bude luxus, ale křeslo jako u velkých cesťáků to není, na fotkách skoro vypadá větší než ve skutečnosti.

zolik.
Dotaz od zolik. položen 18.10.2022 14:50

Neplánuje MG válce za sebou zdvojit a udělat s powercruiserem konkurenci novému Rocketovi? 14kový motor v již nevyráběné řadě Californií by si o většího nástupce říkal, orientace rozvodu /kolen výfuků též, po x-letech by bylo v sekci V4- do-boku na co koukat. Pokud by si nebyli jistí, zda to půjde, tak kontakt na Allena Millyarda je běžně dostupný...

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:56

Obávám se, že na to v dnešní době nikdo peníze neinvestuje, od toho mají v koncernu Aprilii a její V4.

K167
Dotaz od K167 položen 18.10.2022 16:37

Ahoj kluci,
zeptejte se, jestli tam mají nějaké třeba poškozené motory (i nekomletní), které se v rámci podzimního úklidu chystají vyhodit. Že bych si to vzal do obýváku.
Jinak přeji hodně radosti ze zkoušení V100.
Grazie mille.

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 11:56

Prodávaj jen nové, poškodit si ho musíš sám ;-)

2val
Dotaz od 2val položen 18.10.2022 16:38

Ahoj, mám sportku 1200 2V. Vyplatí se uvažovat o nové?Euro 5,ride by wire, zvuk výfuku....233 bude opravdu provozní?všechny 3 oleje,plná nádrž? Díky za info,Tom

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:00

Určitě bych o přestupu uvažoval (u Sportky 2V, u 4V bych váhal, ta je nejen nádherná, ale i silná, i když taky dost cvalík) - ten výkonový skok a snížení těžiště i hmotnosti jsou o generaci jinde. 233 Kg je provozní hmotnost s náplněmi a 90 procenty paliva v nádrži.

tomasd.
Dotaz od tomasd. položen 18.10.2022 16:45

Ovladatelnost z pohledu sportovnější jízdy, kdyby někdo hledal univerzální motocykl...? Ptám se pro kamaráda!

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:01

Jedním slovem perfektní. Vzorné neutrální chování, klopný efekt motoru s válci do stran téměř nepostřehnutelný.

alespilot
Dotaz od alespilot položen 18.10.2022 17:52

Ahoj, zajímalo by mě porovnání s Moto Guzzi Norge 8V. (ergonomie, výška sedla, manipulace na místě, obratnost v zatáčkách a stabilita při vyšších rychlostech... ) To byl podle mě sportovní cesťák a tohle vypadá jako jeho pokračovatel. Díky moc a užijte si to !

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:03

Stylem resp přístupem k jízdě je to opravdu trochu podobná emoce, ale V100 je pocitově podstaně lehčí, obratnější a kultivovanější. Stabilita i nad 130 km vzorná.

Jofré
Dotaz od Jofré položen 18.10.2022 18:21

Ahoj, mě by zajímalo, jestli kryty výfukových svodů jsou jen pro oko nebo to má nějaký technický podtext.

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:04

Prý hlavně design, svody časem hodně mění barvy, ale s přibývajícími roky se to určitě projeví i na výdrži.

Guzo
Dotaz od Guzo položen 18.10.2022 20:00

Ahoj!
Opýtaj sa,prečo už konečne neprejdú na koncepciu radového dvojvalca a prečo tá motorka nevyzerá,ako hmyz
Lebo trh,ľudia si to tak želajú.
Dík.

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:07

Taky nejsem dvakrát odvázaný z toho, že všichni přecházej na řadový dvouvál, chvála MG že drží tenhle speciální V2. Na druhou stranu, kdyby to lidi nekupovali, tak by to výrobci nedělali....

Slow
Dotaz od Slow položen 18.10.2022 20:09

Plánuje MG naked s tímto motorem jako připomínku modelů V11, nebo alespoň clasika s kulatým světlem a rozumným stylingem??

Tenhle křiženec TDM se starou Hondou CBF snad nechtějí realně nabízet lidem...škoda tolika práce na pohonné jednotce

Díky

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:07

Další modely určitě budou, odhaduji že každý 1-2 roky teď vyjede nov litrový model.

Petr7474
Dotaz od Petr7474 položen 18.10.2022 22:22

Ahoj.
1) Jaké jsou servisní intervaly?
2) A co pohodlí a prostor spolujezdce?
3) Možnosti upevnění zavazadel, nebo se nehodí pro cestování?
Díky,
Petr

Odpověď od Filip Tichý z 21.10.2022 12:10

1) 12 tisíc km 2) řekl bych, že obojí nadstandardní, ale záleží na tom, s čím se to srovnává. Každopádně jako motorka pro dva vypadá velmi slibně, vyzkoušíme důkladně na jaře při redakčním testu. 3) Plexi se dá objednat větší turistické, ochranný trubkový rám je v nabídce. Je tam příprava chytů na boční kufry, tzn bez pomocného rámu, lze objednat rovnou v barvě kapot. Pro cestování se jednoznačně hodí.

Autor článku obdržel prémii 30 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Michal_ přispěl 15 Kč
ZdenalH přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist