Testujeme KTM Adventure 1190

Dnes nás čeká první ostré seznámení se zbrusu novým rakouským maxi-endurem, které značka KTM představila na podzim. Na ostrově Tenerife už je připravena zhruba 300 km dlouhá trasa, a to už by mělo o kvalitách nové KTM Advenure leccos napovědět.

Testujeme KTM Adventure 1190

Kapitoly článku

Zásadní otázkou, která nás bude zajímat, je nový motor. Rakušané srovnali krok se zbytkem světa a posunuli zdvihový objem modelu Adventure na úroveň dnešního standardu 1 200 kubíků. Posloužil k tomu motor převzatý ze superbiku 1190 RC8R, ve kterém zůstalo po nutných úpravách pořád úctyhodných 150 koní. To je při hmotnosti 235 kg pořádná síla.
Další podstatnou novinkou jsou rozměry kol. Pro ortodoxní vyznavače ryzího off-road stylu zůstává v nabídce kombinace 21"/18", nastrojená na modelu Adventure R, ale ti co toho víc najezdí po asfaltu mají možnost sáhnout po standardní verzi s 19" předním a 17" zadním ráfkem. Právě tenhle model bude frát v  dnešním testu hlavní roli.
A pak je tady spousta nové elektroniky, včetně kontroly trakce, ABS s volitelným režimem Off-road, přepínatelné palivové mapy a elektronicky stavitelný podvozek. Jak se všechny tyhle chytré systémy projeví na jízdních vlastnostech, to prověříme během dnešního testu. Po jeho skončení pak budeme klást zvídavé dotazy přítomným zástupcům vývojového týmu, a jestli se s nějakou otázkou do diskuse chcete připojit i vy, můžete k tomu využít formulář pod článkem. Ptát se můžete jak na jízdní dojmy, tak i na věci ohledně techniky. Odpovědi zveřejníme v reportáži z testování hned v pondělí po návratu.

Oficiální video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - Výška redaktora: 186 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist