husqvarna_svartpilen_801_2




První jízda na KTM 1190 Adventure

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Míra (210) napsal 29.03.2013 v 20:31

Líbí se mi.

zmulin (371) napsal 17.02.2013 v 19:19

Na takovej jsem se ptal.Podle mě nemá moc smysl tam dávat něco,co ten svod neschová.

Pete-Biggy (15) napsal 16.02.2013 v 18:11

Každopádně by to ale chtělo něco většího a bytelnějšího tak, aby to pokrylo i ten svod. A tam už by ta světlost byla nižší.

Pete-Biggy (15) napsal 16.02.2013 v 18:05

Řekl bych, že už v základu je kryt, akorát plasťák. Doplňkový se bude montovat místo něj, bude "plechový", tudíž odolnější, ale místo navíc nejspíš nezabere...

zmulin (371) napsal 16.02.2013 v 08:44

P.P. díky za odpověď.Trochu by mě zajímalo,jak může dekl pod motorem neovlivnit světlou výšku,protože v tom případě by asi uplně všecko nekryl...???

vencysta (78) napsal 14.02.2013 v 08:04+1

alexa7: Že jsou v testech chyby nic nemění na faktu, že velký BMW GS je jedničkou svojí kategorie a když ne kvůli vítězství v testech, tak určitě díky prodejům.

alexa7 (101) napsal 13.02.2013 v 19:14

neviem čo má každý s tým kardanom.
predchádzajúcu motku som mal reťaz so scottoiler-om, a pohoda, po ceste som utrel reťaz suchou handrou a to bolo všetko a bola vždy ako nová. Teraz mám kardan, nemusím ani to ale preto by som si motorku nevyberal a u KTM by ma kardan až sklamal.

vencysta: tie testy nestoja za nič. Ani len hmotnostné údaje nesedia.

Babci (1) napsal 13.02.2013 v 13:45+1

Treba mazat suchym sprejom a nebudes mat nic spinave.

Georgik (76) napsal 13.02.2013 v 09:00

a kdyby tam byl kardan, tak tu budete psát, že je to kopie GS
jinak: o motorce nepochybuju, bude to bomba. Mrzí mě jen ten "unifikovaný" vzhled a to dost. Už to prostě není na první pohled kačena. Asi to tak lidi chtěj

ZZR1200 (127) napsal 12.02.2013 v 18:57

matuS: Ja jsem ale ten paprda, tak se mi kardan v jednoramenne kyvce libi víc. Prekrasne technicke reseni. Z principu mi vadi řetěz, do ktereho se dostává voda, prach a pisek z okolí a který sviní další casti motorky.

Krtecek (23) napsal 12.02.2013 v 18:12+1

matuS> a vlastne mas pravdu!

matuS (26) napsal 12.02.2013 v 16:59

ZZR> kardan je pre paprdov, je to tazke, ucukane, potrebuje to komplikovany servis a ked sa to niekde vysype, tak si v prdeli.

Ked si lenivy obcas namazat retaz, kup scootoiler, stoji to menej ako sada tesneni na kardan a mozes sa smiat od ucha k uchu.

matuS (26) napsal 12.02.2013 v 16:57

Krtecek> na Island aj do Senegalu 690, takze uz nejako das aj ten nordkapp na tej 690 KTM neni pre baby!

Ale 990 je super, to je bez debaty

ZZR1200 (127) napsal 12.02.2013 v 15:53

Jízdou mě hodně zaujala Multistrada (testoval jsem model S-2012). Vadil mi jen chybějící kardan, vzhled zepředu a motor pod 3000ot. Tohle kardan taky nemá, světlo taky nic moc, ale furt míň "japonské", než na Multistradě, motor má stejný výkon, pod 3000 se prý chová kultivovaně. Elektronický podvozek a podobný blbinky to má taky, navíc delší servisní intervaly a větší nádrž, to vše o 100tisíc míň. Mám proto v KTM nového horkého kandidáta. Jen ta jednoramenná kyvka by byla hezká...

drippera (32) napsal 12.02.2013 v 15:31

Brej strojek! Motor bude super, komponenty špica a vzhled gutt. Teda až na ten lauf. Je to nutný, takovýhle kamna???

Krtecek (23) napsal 12.02.2013 v 15:17+1

matuS> Takze tim chces rict tohle? Ze ten kdo chce jet na Nordkapp, tak si koupi 1190 ADV, kdo na Island, tak 1190 ADV R. a kdo do Senegalu tak 690 R v Rally úpravě?
Aha, ale kdyz chci jet na vsechni tri mista 3 roky po sobe, tak co si koupim? Za me teda ojetou 990 ADV R. Proste KTMka byla s Advíkem neco ojedineleho, ale s 1190 se zaradila mezi cendura a nechala po sobe díru. Neco ala Afrika...

vencysta (78) napsal 12.02.2013 v 13:58

BRUTUSSS: Mrkni se na tento test, který vyšel v časopisu Motocykl (8/2012) a podobný test se shodným vítězem (BMW R 1200 GS) vyšel i v časopisu Supermoto (6/2012).
//www.motocykl-online.cz/testy/Megatest_cestovnich_endur_2012
Nejsem obdivovatelem motorek BMW a vím, že výše zmíněné testy nám neodhalí všechno (např. jak bude motorka vypadat a jezdit po několika letech používání), ale přece jenom nějaké informace z nich se dají využít. Navíc BMW má pro letošní rok vylepšenou verzi velkýho GS a právě proto se teším na srovnávací test těchto dvou motorek.

milanek81 (29) napsal 12.02.2013 v 12:54

Mně se to MOC libí - na verzi R se těším ještě víc a taky se mi libí nová brambora GS - jsem divnej když se mi líbí obě ?

BRUTUSSS (16) napsal 12.02.2013 v 11:56

tak se mi zda, ze BMW je v dnesni dobe uz oznacovano za krale maxiendur jaksi nepravem.. Vykonove na jina maxi-endura uz jaksi ztraci, takze na silnicich je uz nekde za polovinou, spolehlivosti zrovna posledni dobou taky neoplyva a pruchodnost v terenu ...hmm, v cem bude tahle KTM, Explorer, SuperTenerka horsi??. V cem BMW porad vynika je cenovka a tam mu zdatne konkuruje Multistrada.

matuS (26) napsal 12.02.2013 v 10:03

Krtecek> vela som na tuto temu rozmyslal a moj nazor je, ze nieco okolo 800ccm nema zmysel. Pri razantnej redukcii hmotnosti by sme sa dopracovali niekam ku 200kg, co je do terenu stale vela.

Myslim, ze teraz je vyber jasny: kto chce chodit vo dvoch zoberie 1190, kto chce sotoliny zoberie 1190R, a kto chce seriozne cestovat mimo cestu tak zoberie 690, ktora je napriek veku stale vynimocna (bez konkurencie).

STV4ever (6) napsal 12.02.2013 v 10:02

No tak snad to "eRko" bude o fous blíž "starýmu" dobrýmu Advíkovi... přeci jen - bude mít vyšší zdvihy a 21" vepředu! Ale asi je jasný, že 990 Adv. už plnohodnotného nástupce nedostane - "moderní" klientele se zkrátka trochu zmenšili koule a výrobci musí kvůli zeleným číslům reagovat
Král je mrtev... ať žije Robokrál

Juky (1) napsal 12.02.2013 v 08:56+2

Takže to bude motorka viac na silnice a už menej terén. Menšie a širšie kola tomu naznačujú, zvýšený výkon taktiež. Ďalší model dostane kapotáž a bude z neho supersport. Ale jeho off-road vlastnosti zostanu nezmenené, ba ešte lepšie

Krtecek (23) napsal 11.02.2013 v 23:39

Jsem z toho docela smutny.
Odpoved na dotaz ohledne SMT: KTM rozhodně nechystá použít motor 1190 do modelu SMT. Vedení si uvědomuje, že se jedná o motorku pro jiný typ jezdců a bude chtít zachovat jeho specifický charakter.
A odpoved na srovnani s Adv: Nový model se s předchozím skoro nedá srovnávat, je to úplně jiná motorka.

Takze co ten "typ jezdcu" ktery si chteji zachovat specificky charakter 990R? Vzdyt 990 adv proste byla vlajkovou lodi KTM! Aha, treba pro nas udelaji nejakou rally 800.
Odpoved na KTM off 800: úvahy na téma nového off-road modelu v kubatuře 800 ccm KTM vyloženě neodmítá, ale v současné době pro značku tato kategorie není prioritní.

A poskední reakce: 1190 je mnohem univerzálnější , což je plus hlavně na silnici. ??? (!) To snad nemysli vazne, víc univerzální než 990R rozhodne neni (Tedka nenerážím na srovnani ktery model je lepsí nebo horsi ale na podstatu slova univerzální motorka!)

Krtecek (23) napsal 11.02.2013 v 23:24

Anti: KTM překoná Multistrádu v poměru hmotnost/výkon !! :)) Snad je opravdu tak vyladěná jak P. P. říká a nebude to druhý, jak už tady někdo zmiňoval, superbike na velkých zdvizích.

ZZR1200 (127) napsal 11.02.2013 v 19:20

Anti: Dobře řečeno.. Ale co si budeme povidat, v tehle tride udava trend GS. Nový model měl vzdy o 50kubiku vic a zastavení na 1200 me upřímě překvapilo. Proto myslim, ze se hon za objemem pribrzdi a casem i možná otoci. U auťáků zaclo být trendem snižování objemu a používání turba. Cekam to casem i tady..Turba se hodně zmensuji. U naháčů již snizovani objemu zacalo. Kde je nastupce FJ1300, CB1300? Me nejlepsi jizdni zazitky se kazdopadne tykaji kubatury cca 1200ccm, takze za mne nic proti.

Anti (390) napsal 11.02.2013 v 17:19

Takže "povinná" třída 1200ccm pro KTM splněna.Vzhledem k tomu že tento model beru jako přímou odpověď na Multistradu se divím,že nešli alespoň pár koní nad její výkon..
Ták,výrobci,a kdo první odhalí cestovní enduro s kubaturou 1400 a víc?

STV4ever (6) napsal 11.02.2013 v 15:52

Děkuji Petře za perfektní článek a za odpovědi... už se těším na plnohodnotný test a hlavně na to, až někdo vyzkouší to "Rko" (!)

Pěkný den

ZZR1200 (127) napsal 11.02.2013 v 15:00

Na jednu stranu všichni brečí nad ztrátou terénních kvalit velkých cestovních endur. Ok. Pravda to je.
Pak jsou ale zákazníci, co jsou zvyklí na silnice ale zastárli, mají rodinu a chtějí něco klidnějšího a hlavně pohodlnějšího (i pro manželku), ale ať to má výkon. Tohle je jedna z možností. Když jsem se svezl na Multistradě, neměl jsem pocit endura ale superbiku na dlouhých zdvizích. Taková motorka mě baví a takovou chci. Tohle KTM by mohlo být díky svým parametrům něco podobného. Takže líbí. Terén je mi šumák.

Honza-TA950 (12) napsal 11.02.2013 v 14:56

Samostané elektroniky se nebojím...bojím se ošizené elektroniky v podobě úspory nákladů či nedostatečného testování v méně tradičních podmínkách (ostrý písek, prodřená izolace atd.) takže uidíme jak to bude fungovat v praxi
samotný návrh za dané peníze né vždy funguje správně - to co v počítači vše splńuje násedně může ukazovat že to celkově moc nevydrží

crxjet (258) napsal 11.02.2013 v 13:41+1

souhlas s brutussem, první koukatelná KTM, srovnání s GS a Triumphem bych taky ocenil

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist