husqvarna_svartpilen_801_2




První jízda 2015: KTM 1290 Super Adventure – Ready To Luxury?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
martin.hsb (5) napsal 04.05.2015 v 17:52+1

Pánové, pánové...
Musím se upřímně smát některým komentářům.
Tahle 1290-ka je super cesťák, na kterém bude radost jezdit křížem krážem Evropou. Nehraje si na žádné lehké enduro do lesa, tak nevím o co Vám jde...
A třeba asistence rozjezdu do kopce? A proč ne?! Kdo už něco trochu najel s velkou a těžkou motorkou, tak už se určitě v životě setkal s takovou situací, kdy by to velmi uvítal... Velká, vysoká a těžká motorka, kufry, spolujezdec a něco nebo někdo, co Vás přinutilo zastavit se strmém kopci.
Mám 1190-ku R-ko rok, najeto sice jen 13tis., ale ta motorka je naprosto skvělá.
Všichni, co tu píšete o tom, jak už jsou tyhle motorky na nic, se na nich nejdříve svezte... Já jezdil už hodně motorek a s klidným svědomím říkám, že tahle, je ta nejlepší co jsem kdy jezdil! Nejrychlejší, nejvýkonnější, nejovladatelnější a nejzábavnější!!!
Tak asi tak...

puffybodie (390) napsal 28.04.2015 v 06:35

Do CRF 250 Rally snad tolik blbin Honda cpat nebude, pokud to tedy vubec budou vyrabet. A obavam se, ze novy True Adventure bude nejaka namichanina tohohle //www.motorkar...m4-vultus-30446.html

Zelinář (292) napsal 27.04.2015 v 22:29

To uz je moc velka diskoteka. Jeste to ABS se na motorce da, ale vic uz na motorku si myslim nepatri. Tohle je motorka pro nekoho kdo ma moc penez, neresi servis ani pruser na ceste, proste nekam zavola a panove se uz postaraj. To bych mel strach si koupit po 10 letech i jetý. To co jsem driv nesnasel na BMW uz prebrala KTM.

puffybodie (390) napsal 27.04.2015 v 11:01

Tohle bylo enduro (typ motorky) na expedice https://en.wikipedia.org/wiki/Mondo_Enduro nebo toto //www.guzzioverland.co.uk/ , jednoduche, bez zbytecnych blbin a opravitelne kymkoliv a kdekoliv za par penez. To co se tady hrne nema nic spolecneho se zazitky na motorce a nemusi jit zrovna ani o takove expedice. Jiste omezene vyuziti pro to je v ramci cestovani po zapadni Evrope nebo USA, ale jen do doby dokud si clovek nemusi platit vlastni servis. Ale jinak proc ne, jen at si to lidi kupuji, aspon je pak sranda jako znamy co jel s Land Roverem novym do Afriky na vypravu a zpatky platil nekolik stovek tisic za odtah a transport lodi, protoze holt elektronika byla dobra tak na cestu po Evrope a ne na to na co se to inzeruje Nicmene po teto zkusenosti dostal rozum (jako uz i par dalsich) a koupil si mnohem starsi klasicky terenak bez takovychto kravin.

To ani nemluve o cenach za takove motorky.

krf (2) napsal 22.03.2015 v 15:01

Asistent rozjezdu do kopce to už fakt moc, bez elektroniky by to bylo pro normálního človeka neovladatelný a nebezpečný

LADIS007 (20) napsal 21.03.2015 v 19:58

Twl, to video, to je silenost. Ze to toci cápek, co ma nadrz po kozy, to preziju. Ale, ze je KTM pozvala na kanary, aby na balkone vykoktali tuhle hruzu uz musim rozdejchavat...

voloda.m (480) napsal 13.03.2015 v 20:40

No, asi se na tom jede dobře, ale co mě fascinuje, je to video!!!
Video z testování motorky si představuji docela jinak, tady ani nezavrňel motor, to, co tam ten hejsek mluví, mohl klidně napsat, což bych si v klidu přečet a hotovo.
Video je snad o něčem jiném, no ni???

Georgik (76) napsal 12.03.2015 v 14:01

LEFT: jasně i tak se na to dá dívat. Já na tom teda nic smutného nevidím. A předlohu pro tuhle motorku v Dakaru fakt nehledej. Tohle je prostě další stupeň. Parník určený výhradně na silnici. Žádný Dakar v tom nehledej.

Left (30) napsal 14.02.2015 v 21:53-1+1

Smutné kam až došla motorka jejíž předloha jezdila Dakar. Tento soubor hi-tech vychytávek co dělá z motorkáře málem hráče počítačové hry možná působí omračujícím dojmem na papíře, čtené někým kdo chce nějakou imidžovku na pochlubení se co vše to má a dělá samo, pro někoho kdo cestuje na východ dál jak do Chorvatska a nebojí se terenu je doslova k pláči. Myslím, že ji stavěl nějaký ajťák s disajnérem a konstruktér byl na hanbě za dveřmi.

SuperSic58 (1307) napsal 14.02.2015 v 15:31

Je to všechno moc pěkný, fakt parádní mašina, ale k čemu je těch tisích elektronickejch šidítek, když na tom zmoknete tak jako tak

matuS (26) napsal 11.02.2015 v 16:16-1+1

Vilemx> ano, cim maju motorky/auta vacsiu vybavu, tym viac bude zavad a nemoze to byt naopak.
Ja si myslim, ze vacsina zavad je sposobena uzivatelom - bud nespravnym uzivanim alebo zanedbanou udrzbou. Ved kto z nas dava airbagy menit po 10 rokoch, ako by sa malo robit?

Ta elektronika nam dava nove moznosti, o nieco viac pohodlia - a nieco stoji viac a nieco stoji menej. Skuste si vypocitat, kolko by vas stalo davat nastavovat podtlaky u karbcov kazdy rok, ako sa ma robit...

Co je vyhoda u dnesnych motoriek, ze si mozes vybrat model nalozeny vybavou a aj model holy - za holy model beriem 1050 aj 1190R, kde nie je aktivne pruzenie, t.j. je tam v podstate len vstrekovanie a ABS, co su dnes bezproblemove veci.

Frankie (731) napsal 10.02.2015 v 23:52

Jako přehlídka toho kam až došel vývoj, dobrý, ale já bych to nechtěl. Na mě je tam těch drátů už moc a z veškerých těch asistentů mám pocit, že mi někdo nedůvěřuje, že bych dokázal ovládat motorku i bez nich. Nesnáším když mě někdo podceňuje a radí mi co mám dělat, nebo mi pomáhá. Kde jsou ty doby kdy si na litrovou mašinu mohl dovolit sednout jen někdo, kdo už má sakra něco najeto...
Na takovýhle motorky jsem asi už moc starej i když věřím tomu, že se na tom bude skvěle jezdit. Ale neměl bych ten pocit že si jízdu zasloužím, ale že mi dal někdo něco zadarmo.

vilemx (228) napsal 10.02.2015 v 22:25+1

Běžný kupec této funglovky ji stejně chvíli po uplynutí záruky vymění za nový (ještě lepší a vybavenější) model. Takže mu může být jedno, jestli za nějakých deset let bude všechno fungovat nebo z toho bude pokladnička plná duchů v elektrice. Takže nějaké fňukání o spolehlivosti se odrazí maximálně tak v ceně ojetin, což pro nás, plebs, může být jen pozitivní . Naopak další a další elektro vychytávky přivedou od konkurence spousty kupců.

Nesouhlasím se Seikosem, že se ta elektronika moc nesere. Když projíždím kolonami, tak mě zaráží, jak moc velkému procentu autů svítí nějaká ta kontrolka (motor, ABS, airbag). Koresponduje to s tím, kolik deseti-patnáctiletých aut má nějaký ten problémek s ABS, airbagem, centrálem, sporadickými závadami v ECU, atd. Všechno to jsou otravné prkotiny, jejichž odstranění je naprosto neekonomické. Mám obavu z toho, že elektronikou napěchované motorky míří do stejných vod.

Tahle motorka se veze na módní vlně crossoverů. Lidé to kupují nikoliv proto, že s tím budou jezdit i mimo asfalt, ale kvůli představě, že to vozítko zvládne. A kdyby oni sami chtěli/uměli, mohli by tam vyrazit také.

seikos (975) napsal 10.02.2015 v 14:05-1+3

Komoreth: jestli to nebude tím, že ona se ta elektronika až tolik nesere, jak se to démonizuje. Nehledě na to, že 90% lidí co špačkujou že se "to nedá opravit kladivem a šroubovákem" si v reálu neumí ani vyměnit svíčku

Komorerth (60) napsal 10.02.2015 v 13:12

sranda je ze je tu flame o tom, ze elektro vychytavky su zle a nikomu nevadi vstrekovanie. karburatorove masiny na vas!!

chooki (100) napsal 10.02.2015 v 11:37

Adviky su 4 typy..od 1050, cez 1190, 1190R (21/18 kola, zvyseny, bez el.podvozku) az po 1290 co je cestovny korab. Takze ten kto chce jednoduchsi, alebo viac do terenu si vyberie asi iny ako 1290..
Spolahlivost..mate nejake konkretne info co je nespolahlive ? Tak ako ta nestastna formulacia o sroubovaku..na beznu udrzbu (kvapaliny, filtre, retaz, brzdy, ziarovky atd) staci bezne naradie ako pri inych motorkach. A 15000 km interval na servis je viac ako dost. Ta el.regulacia brzdenia motorom funguje v milisekundovych intervaloch, o nejakej nebezpecnosti nemoze byt rec..Treba sa na nich previezt bud u dilera alebo na ktm festivale a potom si vytvarat nazor

olha (4) napsal 10.02.2015 v 04:36

Na svezení dobrý, ale za cenu skoro půl mega ne. A jak je to s tím plynem, že zůstane při rychlém ubrání ještě pootevřený?. Není to nebezpečný?.

Rakosnicek. (14) napsal 09.02.2015 v 22:24

Musím uznat že na takovém stroji bych se projel rád . Jen ale s tím někde v "terénu" křápnout o zem, to si pak na opravu vzít hypotéku na druhou stranu když je to tak supermoderní, tak by mě to spadnout nenechalo ani kdybych chtěl
Myslím že zájemci o tuto mašinu by uvítali kardan, ten je v této kategorii už celkem standart.

Steve-CZ (259) napsal 09.02.2015 v 22:19-2

Majitelé Range Roverů se díky "spolehlivosti" těchto vozů prý zdraví slovy "hodně šťastných metrů". Tady to bude něco podobného v jedné stopě ...

wil (-8) napsal 09.02.2015 v 22:01

Pro všechny, co mají obavy o životnost motoru, můžu uklidnit. V prosinci jsem potkal testovacího jezdce Ktm u Rožmberka na Superadventure. Zastavil, když nás viděl na ktmkách a dali jsme řeč. Okukovali jsme jeho novej model a na budíkách svítilo 93000km. Ptal jsem se ho, jestli už něco dělali s motorem, tak prý už měnili olej

ST-M (43) napsal 09.02.2015 v 21:40+2

Každá motorka má svoje kouzlo a všichni víme, že tu platí kofolí heslo "když ji miluješ..."

Někdo bude fičury hájit, jiný možná hanit.

Pravdou zůstane, že solidně zručný motorkář, zvyklý si v nouzi pomoci sám ocení spíš motorku bez fičur a elektroniky.

Na opačném pólu budou ti, kdo si novinky užívají plnými doušky a nemají problém se sebemenší závadou zajet do servisu.

Stejně si ale myslím, že kdyby měl každý z nás tu možnost, rád by vyzkoušel všechny typy motorek co kdy jezdily... Jen tak, pro pocit...

A to se týká i téhle oranžády, věřím že i ten kdo se k ní vyjadřuje kriticky, by se s ní rád projel třeba skrz Vysočinu...

Špatný svezení to jistě nebude...

Tuji (29) napsal 09.02.2015 v 21:11

Asi nám je všem líto, že z cestovních endur se stávají víc cestovní nez endura. Nemám nic proti komfortu když jsem v sedle týden, ale všechny ty phičury dělají motorku strašně nespolehlivou. Asi člověk nedostane od výrobce už nic spolehlivějšiho než 1100 a 1150 GS. Od KTM jsem čekal jiny zaměřeni než jako nový BMW GS. Škoda. Jestli jste někdo šikovnějši než já a umíte urvat elektroniku od motorky kromě vstřikování, tak si na to udělejte firmu. Bude nás hodně co k vám přijdeme jako zákaznici, co chtějí spolehlivej stroj na cestování. Představte si tenhle stroj bez elektroniky a o 40 kg lehčí. Nesli by jste do toho? Ja jo!!!

MajoKE (51) napsal 09.02.2015 v 21:06

1300cm, 249 kg, 30l nadrz, skvele, ked im to bude aj fungovat este lepsie :´-

Destroyer (237) napsal 09.02.2015 v 17:37

palec hore, vyzerá parádne, starší KTM design mi nebol až tak po srsti - tieto "z novej dielne" by som zaradil k skvostom ako Ducati, skrátka moderné sexi mašiny. Avšak nejaké štuplové obutie by jej prospelo trošku viac, nuž verím že všetky doplnky budú k dispozícii čoskoro od adventure doplnkových výrobcov, takže v konečnom dôsledku sa možno že s turistu stane poriadny kus aj v teréne...
samozrejme všetko závisí od hrúbky tvojej peňaženky
>> čo sa týka toho šroubováku - preto ja ostávam pri GS

banditt (77) napsal 09.02.2015 v 17:21

Seikos... tak tys mě dostal Asi si fakt budu muset zkusit,co to znamená jet na těžký motorce v terénu.Možná by jsme se mohli domluvit a ukážeš mě nějaký svoje fintičky a uděláš mě enduroškolu,což? Mimochodem,přečti si to znova...nepíšu o přední,ale naopak o zadní brzdě
Chooki-manévrování s vysokou motorkou je jen o zvyku,ne o asistentech.Kdybys na tom najel víc,než par set km,jak píšeš,zvykl by sis.Nevím kolik cm v sedle má Rko,ale já měl v origo stavu 91 a teď mám o 3cm zvýšenej podvozek(tím pádem i sedlo) díky tlumičům.Pramálo situací se dá vypotit,kdy nemůžeš použít zadní brzdu...prakticky jen jediná a to při stání kolmo ve svahu na pravou nohu,ale i to se dá vyřešit.Sice krkolomě,ale vzhledem šanci,že se ti to stane,to budu řešit radši,než mít na motorce takovou zhovadilost.Vždycky jsem si nějak pomohl a jak naznačuje seikos...nejsem asi žádnej chytrák ani zručnej jezdec,takže tím spíš nechápu,jak to někdo může potřebovat

Redguy (116) napsal 09.02.2015 v 16:34+1

Buellrider - elektronika za tebe neridi, jen ti pomaha. Spousta lidi nadava na tempomat, ale na dalnici je to bomba, v aute ti neztuhne koleno v noze, na motorce si za jizdy muzes nastelovat treba to zmineny plexi, ktery ma aretaci na pravy strane. I jezdcum moto GP podklouzne kolo pri brzdeni nebo akceleraci, sterk nebo zrni v zatacce prekvapi kazdyho a budu radsi kdyz me zachrani elektronika nez fnukat nad rozbitou analogovou masinou. Jestli tyhle veci nechces, tak si nekupuj cestak ale krosku nebo si je vypni.

Buellrider (79) napsal 09.02.2015 v 16:19+2

Na věc určitě není správný nebo špatný názor, měřítkem je pouze komerční úspěch. Tedy zatím, eurokomunismus nás ještě naučí. Hádky nepomohou. Trh se bude nejspíš dál vyvíjet směrem "image maker", protože většinový zákazník chce vypadat dobře a žádnej stres. Ta menšina, co chce jednoduchý věci, co se v Albánii opraví izolačkou a kladivem, nikoho nezajímá. To je trh. (Pevně věřím, že stejný trh definitivně semele Jawu s tou novou hrůzou).

Mají šanci vydělávat malosérioví výrobci nebo tuneři. Já bych si třeba takhle pěknou motorku i koupil, ale jen v kitu, který by vybrakoval všechny asistenty na úroveň vstřikování. Nepočítejte s tím, že lépe dopadne následník Africa Twinu, kupte si starou.

Jen ti, co na motorce jezdí proto, že chtějí "řídit motorku" nefandí elektronice, která řídí za ně (vstřikování za nikoho neřídí, ani elektronický zapalování místo kladívek a rozdělovače za nikoho neřídí, protiprokluz, stabilizace, ABS a asistenty rozjezdu asi spíš jo). Vždycky mě napadne přirovnání, který jsme slyšel kdoví kde: Představte si, že jste nadšený golfista, přijdete do nebe a najednou se vám plní všechna přání. Při odpalu si přejete trefit jamku - a vždycky se taky trefíte... Je to ještě zábava? Ano, je lepší si nerozbít hubu díky ABS. Ale není pro mě zábavný dávat prostě furt plnej a čekat, jak motorka vystřelí ze zatáčky sama...

chooki (100) napsal 09.02.2015 v 15:39

Banditt. ja tiez nie som velky fanda elektroniky ale fakt je ten, ze ked mas nalozene velke enduro a nie si zrovna najvacsi chlap na idealne rovnom parkovisku, tak taketo veci ti pomozu..jasne ze viem o zadnej brzde ale ak potrebujes pravu nohu mat na zemi kvoli svahu alebo ze sa spolujazdec pohne kam nema, tak uvidis.
Ja som v lete spravil par sto km vo dvojici na R-kovom adviku (o 3cm vyssi ako normalny) a aj ked nejaky ten rok jazdim, tak kazde manevrovanie na parkovisku alebo na cervenu preplietanie medzi autami bola nocna mora..
Este k dlhsim servisnym intervalom..piesty su kovane, klzne plochy niektorych lozisk, rozvodov maju super odolny povrch DLC, v olejovom okruhu su tri cerpadla, viacnasobna filtracia, chladic oleja, snimac tlaku, hladiny aj teploty oleja..chladiaci okruh ma napr. ventilator s premenlivymi otackami podla teploty atd atd..takze motor pracuje vzdy v co najlepsich podmienkach, co spolu s kvalitnymi kvapalinami dovoluje dlhsie servisne intervali. Vyvoj jednoducho nezastavis

Sefo (59) napsal 09.02.2015 v 15:39

Tak to jsem celkem rád, že tam nemám žádné el. pomocníky, sice to může být pohoda, ale pro pohodu si na výlet vezmu radši auto, motorka má být o zábave .ú

seikos (975) napsal 09.02.2015 v 15:38-1

banditt: že má motorka i zadní brzdu a stačí ji použít, to může říct pouze někdo kdo nesjede z asfaltu. Zkus sednout na 300 kilo těžkou motorku, zajet s ní do lesa a zakempovat někde ve výjezdu. Chci vidět jak tě udrží jen přední brzda. A chci vidět jak si na tom štěrku ještě šlapeš na zadek, když máš plný brejle to vůbec udržet vzpřímeně. Tady ti pomůže jen duchapřítomně tu motorku chcípnout a nechat stát zadní kolo na kvaltu.
Samozřejmě souhlas. Motorkář by se měl umět bez problému rozjet do kopce bez jakéhokoliv hillholderu. Ale pokud má motorka režim "offroad" a počítá se s ní na lehké offroadové cesty, tak se asistent rozjezdu do kopce někdy na štěrku a hlíně docela hodí

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist