journeyman_brezen




Jaká bude nová KTM RC 390?

Je to jen pár dní, kdy KTM oficiálně představila RC 390 a my jsme vám přinesli první informace a další technické specifikace. Jsem rád, že nezůstane pouze u teoretické stránky věci a už za pár chvil se na oranžové kapotované novince svezu v Itálii na okruhu Modena. Také nyní máte možnost mě zavalit dotazy, na které se pokusím najít odpověď přímo z místa akce.

Kapitoly článku

Asi nemá cenu připomínat, že rakouská značka už nějaký čas závodí v nejprestižnější silniční sérii MotoGP a je fakt, že se ji poslední dobou daří. Možná i to je impulsem, že v těchto dnech představuje sériové malorážky RC 125 a RC 390, které jedou na supersportovní vlně a budou se prát o srdce všech příznivců rychlých kapot. Naše redakce dostala pozvánku na mezinárodní představení, kde větší RC 390 sednu za řidítka a vyzkouším si ji v provozu i na okruhu v Modeně.

Velice podrobný článek představující novou KTM RC 390 připravil před pár dny Honzis, a tak se o technice nebudu více rozepisovat. Každopádně si jenom připomeňme, že jde o čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 373,2 ccm s výkonem 44 koní při 9000 ot./min, se šestistupňovou převodovkou a antihoppingovou spojkou.

Testovací kousky budou nejspíš vybaveny oboustranným rychloražením, které ale není sériovou záležitostí a musí se připlatit, což je škoda. Pohotovostní hmotnost „ercéčka“ je rovných 164 kg, což znamená, že suchá váží o devět kil méně. Samozřejmostí je stavitelný podvozek WP Apex a elektronika v podání kontroly trakce a ABS, které má na povel víceosá řídící jednotka. Pokud vás něco zajímá, využijte formulář pod článkem a vložte svůj dotaz.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

wild38
Dotaz od wild38 položen 03.09.2021 19:24

1. Na jakém modelu pneu vyjede z továrny?
2. Dojezd na 1 nádrž (styl jízdy okruh, a kochačka)?
3. pro jak velkou osobu je motorka vhodná / ještě příjemná (bude tam asi více lidí, tak by bylo zajímavé porovnat, jak se na tom sedí prckovi, obrovi a normálnímu člověku... a jak na ně fouká přes štítek.

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.09.2021 10:32

Ahoj wild38, RC 390 má v sérii pneumatiky Continental ContiRoad 110/90 R17 a 150/60 R17. Na silnicích jsem jezdil kolem 3,5 l/100 km přičemž do nádrže se vejde 13,7 l benzínu, na okruhu je to pochopitelně dost individuální, ale troufám si říct, že 200-250 km na nádrž dá bezpečně i ten největší palič :) Pro mě s výškou 173 cm úplně v klidu, pro jezdce do 185 cm dobrý, nad 190 cm už horší skládání. Díky za dotazy.

KX500
Dotaz od KX500 položen 03.09.2021 22:29

Jaké má zrychlení 0-100 km/h?

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.09.2021 10:36

KX, díky za dotaz. Takové měření uděláme v klidu v rámci klasického testu u nás doma. Každopádně motor je hezky živý, a když dobře řadíš a využíváš otáčky až těsně k hranici omezovače (kolem 10500ot./min.) RC 390 dokáže valit pěkně svižně.

WadeGYTR
Dotaz od WadeGYTR položen 05.09.2021 08:04

Cena a dostupnosť?

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.09.2021 10:38

Finální cena bude teprve oznámena, zatím mi ji nikdo neprozradil. Dostupnost v březnu 2022. Dík za dotaz WadeGYTR.

Helitechnic
Dotaz od Helitechnic položen 05.09.2021 08:20

Budou na to hed k dispozici základní "CUP-ový" doplňky? Jako je vana pod motor, sedlovej laminát, plégo aby se daly dát pryč světla a přepákování pro obrácené řazení, jiný kotouč. Nebo tam budou některé věci sedět z modelu 2021. Co motor? Neustále se tady řeší jeho spolehlivost od "No problem" po "Shit všech Shitů". Jako základ pro kategorii SSP300 je to totiž papírově zajímavý. Nicméně konkurence R3 a Ninja 400 je veliká. Co cena u nás?

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.09.2021 10:46

Ahoj Helitechnicu, díky za otázky. Během prezentace v Itálii byla šance vyzkoušet speciální verzi RC 390 s nejrůznějšími "racingovými" díly a její fotka leccos prozrazuje. Šlo o prototyp a lidé z továrny potvrdili, že KTM na vývoji součástek a doplňků pracuje. Něco bude originál KTM a něco budou prodávat další výrobci, kteří se zabývají závodními speciály, tím mám na mysli laminátové kapoty, přepákování, brzdy apd. Cena u nás zatím není stanovena a abych něco dokázal říct o spolehlivosti motoru, musel bych tu motorku vlastnit a minimálně sezonu na ni dát kombinaci okruh/silnice.


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist