yamaha_demo_tour




První jízda: motokrosové Kawasaki 2016

Neuvěřitelné jak ten čas letí. Sotva jsme stihli vstřebat patnáctky, už před námi stojí šestnáctky. Před několika dny jsme vyrazili do mrazivého Pacova oťuknout nejnovější přírůstky zeleného motokrosového klanu. I když se ručička teploměru sotva překulila přes nulu, na trati bylo docela horko...

Kapitoly článku

Pozvání na první jízdu jsme přijeli od firmy Harness bike, která si teprve před nedávnem vzala Kawasaki pod křídla a stala se tak oficiálním prodejcem zeleného jednostopého nářadí. Harness do Pacova přivezl kompletní motokrosovou řadu, tedy dva dospělé čtyřtakty KX450F a KX250F a dva juniorské dvoutakty KX65 a KX85. Když jsem se marně pídil po dvoutaktní dváce, bylo mi řečeno, že ji Kawasaki nechala ze své nabídky zmizet a ať se mi to líbí nebo ne, je nadobro zmizelá :o)

S modelovým rokem 2016 se u zelených všechno točí kolem velkého čtyřtaktu KX450F a dvěpade je víceméně stejná jako patnáctková. Právě nářadí královské třídy MXGP je zcela nové a nutno přiznat, že to vzalo pěkně podlahy. Velká pozornost se věnovala redukci váhy a ve výsledku se inženýrům podařilo ušetřit téměř tři a půl kila. KX450F vypotila dvě kila na motoru, který posílil o 2kW. Čtyřtaktní jednoválec dostal upravený sací kanály, což by se mělo podepsat na lepším výkonu ve středu a vršku. Jiný je také tvar pístu a sacích ventilů, jejichž vačka dostala jiné časování. Stěny karterů zhubly z 2,8mm na 2,4mm a kliková hřídel byla posunuta o 8,5mm dozadu pro lepší centralizaci rotačních hmot. Kompletně nová je kliková hřídel, ale i vyvažovací hřídel včetně ozubených kol.

Nový design se podepsal také na airboxu, který z důvodů plnění hlukových limitů není tolik „otevřený“ a nasává vzduch pomocí otvorů za sedlem. Úpravy se dotkly i převodovky, která je nyní o 250g lehčí a má tenčí hřídel. Jiné je  vstřikování paliva Keihin, palivová pumpa a o deci se zvýšil objem nádrže na 6,2 litrů. Jiný je chladič i řídící jednotka.

S modelovým rokem 2016 Kawasaki přichází s novým kalibračním kitem. Jde o krabičku, pomocí které můžete do motokrosových Kawiček ládovat sedm přednastavených map a ty si dále podle libosti upravovat. Na ladění tedy už nepotřebujete PC. Kalibrační kit můžete použít také na starší modely, konkrétně KX450F od roku 2009 a KX250F od roku 2011. Pro starší modely je ovšem nutné dokoupit jiný kabel v řádech několika set korun.

Čtyřipade dostala úplně nový rám s vyšší tuhostí. Rám se dokonce zúžil  o 6mm a celkovou váhu snížil o 400g. Podsedlovka dostala hliníkové profily o dva milimetry silnější. Také kyvka doznala změn a dokonce i přes úsporu hmotnosti 220g dokázala navýšit torzní tuhost. Úpravami prošlo i přepákování včetně zadního tlumiče.

Po stránce odpružení zůstává vše při „starém“ a na předku se stále jede na vzduchu. Přední vidlice SFF-Air TAC má v levé trubce tlumení a v pravé pneumatické odpružení, které je složeno ze tří komor. Proto si vlastní nastavení nastavíte pouze pomocí speciální pumpičky a věřte, že záleží na každém šťouchu a desetince. Pro každou komoru je pak předepsán tlak úplně jiných hodnot. Přední vzduchová vidlice redukovala hmotnost a optimalizovala tuhost pomocí různé tloušťky stěny a dostala nová gufera vodítka pístu. Vidlice je s rokem 2016 jinak nastavena.

Je patrné, že si pořádně mákli také páni designéři a podle mého odvedli velice slušnou práci. Kromě akčního vzhledu museli brát v potaz funkční stránku věci a jezdci tak zaručit ideální pohyb v sedle. 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist