husqvarna_svartpilen_801_2




Jawa 660 Sportard - první dojmy

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Frankie23 (3) napsal 14.03.2013 v 18:35+1

Neměl jsem tu čest se svézt asi jako většina, a asi se ani nikdy nesvezu což mě mrzí, protože motorka je jako celek moc povedená a vypadá hodně zajímavě. Jako motorkáři a spotřebiteli mi příde že toho Sportarda buď neuměj nebo nechtěji prodat, reklama a zase reklama umí zázraky. "pár" jawa dnů kde se náhodou nachomejtne pár stovek čumilů tu motorku vážně neprodá. Jako zarytýho Jawistu mě to hodně mrzí že je to tak jak to je

Marty93 (23) napsal 25.09.2011 v 00:36

Mrzí mě že to došlo tak daleko.. Designér jawky žije tak 10-15 let z5, to by tahle motorka mohla konkurovat a kdo ví jestli Mrzí mě to... design by šel vymyslet mnohem lepší i na české poměry, tohle si fakt koupí jen fandové. Zachvilec budou muset vykrádat banky aby tohle ufinancovali

Petr-RSV (38) napsal 10.05.2011 v 13:12

Tohle jsem se dozvěděl na netu:
"...podle ředitele Hrušky by Jawa chtěla navázat na tradiční linii konstrukce. "Předchozí modely, jako například Dakar 650, z naší tradiční produkce trochu vybočovaly. Litr by měl víc navazovat na tradiční konstrukci a design." To ale neznamená, že Jawa vezme nový motor a ten zabuduje do upraveného podvozku kejvačky. Naopak označení "retro" se ředitel Hruška brání. "Nechceme udělat něco jako je Triumph Bonneville." Pokud bychom se chtěli pustit do spekulací, představovali bychom si klasického naháče designově vycházejícího z Jawy 640, který je podle našeho mínění z novodobých modelů vzhledově nejpovedenější. Na trhuby se tak mohl pokusit konkurovat například Hondě CBF1000 nebo Suzuki Bandit."

Montyjawa (4) napsal 07.05.2011 v 09:47

první dojmy - jede to hodně, a musí se pořád řadit - prostě jednoválec.

rade.b (0) napsal 06.05.2011 v 21:24-1

tak to je hnus zlatá 350.

danion (6) napsal 04.05.2011 v 13:19

Jen nechápu, proč, pokud to chtějí prodávat (cemuž se mi ani nechce věřit, nepoužili nějaký minimalistický design - třeba FGR motorka by to byla krásná i kdyby to nebyl jen výstavní kousek - a Jawce by něco podobného taky slušelo...

SuperSic58 (1307) napsal 03.05.2011 v 17:57

Mě přijde, že manageři Jawy žijou na jiné planetě nebo někde v pseudoosmdesátkách, jakoby vůbec neznali realitu. Mě to příde jak motorka pro svědky jehovovi...

prochi20 (26) napsal 02.05.2011 v 22:53

Moderní kejva? Kupte si starou a zrenovujte ji, vyjde vás to levnějc, než kdyby vyráběli retro kejvu. Jen si vezmi, kolik by stál ten motor, aby vypadal podobně a přitom plnil dnešní normy. Tudy cesta nevede. Držme Jawě palce

devastator (-4) napsal 02.05.2011 v 20:59-1

tragedie zoufalstvi...nechapu to...designer byl asi v limbu...

David69 (0) napsal 02.05.2011 v 20:43

Když už je řeč o retru, dělal se přece New Pionýr, tuším že 555 ks, nevím jak dlouho se prodávali ale to se nedá srovnat protože tahle kategorie není pro retro to nejlepší.

David69 (0) napsal 02.05.2011 v 20:37

A Velorexe 560 k tomu. Pulitr byl podobný, třeba by ho zase brali policajti.
Paradox by byl kdyby prohlásili že to nejde protože už spotřebovali všechny kapkový nádrže.

DeCarli (112) napsal 02.05.2011 v 19:04

Nevím jak by vypadala v podání současných designerů Jawy ale kejvačka jako taková je dle mého vysoce subjektivního názoru jedna z nejkrásnějších motorek-z Jaw asi nejkrásnější...

czm175 (-1) napsal 02.05.2011 v 18:53

Moderní kejvačka to neni vůbec špatnej nápad, dyť ta motorka je v podstatě geniální a designově na výši. Dyby to mělo moderní motor původního vzhledu s tak 50 koňama, lepší brzdy a zadní vidlu tak bych byl první zákazník.

DeCarli (112) napsal 02.05.2011 v 16:44

sxs525: je to usměvně napsaný ale smutný je to že to tak nějak bude pravda

sxs525 (138) napsal 02.05.2011 v 14:22

jo věřim že jawský manažeři se pustěj do vývoje retro něčeho
budou na to 10 let čerpat státní dotace 20mega každej rok a pak odhalej naleštěnou kejvačku se stříkačkou kterejch prodaj 23 sběratelům a pak se zase bude vymejšlet další pitomost

prochi20 (26) napsal 02.05.2011 v 13:15

To ano, jen si nějak neumim představit situaci, že by jawa zkusila prorazit s retrem na zahraniční trhy, přičemž u nás by prodávala max. desítky motorek ročne(vloni celkem 85 motorek na našem trhnu vč 50 ccm). Každopádně jakákoliv změna strategie značky by asi byla lepší, než co se děje teď.

DeCarli (112) napsal 02.05.2011 v 12:23

Právě že s Bonevilama, Thunderbirdama a jejich odnožema prorazili do Ameriky. Kdo se chce lišit, ten má téměř jedinou šanci"těžký" retro ...Ano Ural je vyjímečná a to v pravém slova smyslu značka. Jinak český trh - ano, tady se prodá víc Triplů, možná i Dayton, ale na západ od nás je situace dost jiná. A jak řikám, neuvažujme o vice jak 3-5000 kusech ročně.

prochi20 (26) napsal 02.05.2011 v 12:16

Tak Ural je kapitola sama o sobě a myslim, že podobnou cestou by se Jawa skutečně mohla vydat - dělat motorky pro obyčejný lidi, který jsou blbuvzdorný a hlavně bytelný. To by ovšem chtělo mít svůj vlastní motor (dle tradice řadový dvouválec) a nervat tam ty čínský šunty.
Jinak Triumph a 75 procent retra mi nějak nesedí. Když vidím tuhle značku, tak je to Street Triple nebo tak něco. Bonnevilla sem neviděl ani nepamatuju

DeCarli (112) napsal 02.05.2011 v 11:02

prochi: Ono máš i nemáš pravdu s tim že postavit výrobní program na retru.
Nebudem si nic nalhávat, v době největší "slávy" 650tek se prodávalo 120 kusů ročně. 12 šitů kdosi byl schopen koupit. Jawa už nikdy nebude vyrábět 20, ani 30 000 motorek...to je čirý alibismus. Muže existovat jako "malovýrobce" a tady je prě ta možnost zaměření na retro...Delat 5000 ročně 2 typů super retra, věřím tomu že bude i mírněš v plusu. Jakýkoli snahy o moderní větší stroj jsou v době Banditů za 134 000 apod totálním zoufalstvím a nápadem idiota bez ekonomických rozvah

Nicméně říkáš že se nedá držet jen retra, ale vždyt Triumph má 75% prodeje reter a Ural 100% A to jsou rozhodně jiné počty než o kterých jsem uvažoval pro retro jawu.

Takže dle mne jestli to nemá být dojná kravka na dotace je šance zaměření na malovýrobu reter nebo na zavření podniku...Nic mezi bohužel mi nepřipadá realné.

prochi20 (26) napsal 02.05.2011 v 10:15

Jawa je v troskách, to je jasný. Těžko ale může fungovat na základě výroby "retro" kusovek. Žádná větší fabrika nežije jenom z toho, že by dělali retro motorky. Takže jak tu někteří dáváte příklad kawy 800 nebo triumph bonneville... to by jawu nezvedlo, kdyby začali dělat péráka nebo pětikolo. Kdo z vás by si to koupil? Ten litr to bude akorát mega propadák, ještě horší než 660. MZťáckej motor a spoustu dílů z 640 co maj na skladech. Takže co s dnešní Jawou? Zatím pořád chrlí 350-ky na export, motorky, jejíž základy sahájí do 50.let...

DeCarli (112) napsal 01.05.2011 v 23:36

to Glymbleid: Lepší bych to nevyjádřil
to sxs525: Jawa je typycký přiklad chcíplý ryby-smrdí od hlavy, největší podíl má samo vedení a směr kam to ubíra, ale řemeslníci, ty echt řemeslníci tam teda fakt nejsou. Když srovnám jejich (ač třebas prototypy) a 2 bráchy co maj autodílnu o 2 vesnice dál, který postavili tako vymakanýho trika že z toho klucí z redakcí se sem na to jezdí dívat...když vidím jak ted staví další 2 kouskly ještě vymakanějších kusů, všechny s Tatrou 613...když vidím jejich zpracování, technický myšlení...u obyšejnejch kluků z vesnice tak mě ani ve sne nenapadne mluvit o tom že v Jawě ještě pracují odborníci...

sxs525 (138) napsal 01.05.2011 v 22:12

myslim že by bylo nespravedlivé se strefovat do lidí co ty stroje přímo vyrábějí věřím že to bude precizní řemeslná práce to co selhává je v hlavách toho nejužšího vedení podniku

Gwynbleidd (0) napsal 01.05.2011 v 15:09

TO: memphis.unv Myslíš že je to o čecháčkovství? Je to o tom, že má málokdo peněz na rozhazování, aby si koupil designově nevydařenou motorku s chabou servisní sítí, když si může za stejné prachy koupit Japonce, který je na tom technicky lépe, po republice má dobrou servisní síť (alespoň Honda) a design je neporovnatelný. Je jen málo srdcařů s nekonečnou šrajtoflí, kteří budou kupovat Jawu jen proto aby ji finančně podpořili. Japonské, německé, italské i britské motocykly jsou designově propracované do posledního detailu, ne takové paskvily jako poslední Jawy. Kdyby se Jawa dala cestou např. URAL, Triumph a dělala retra svých starých špic, určitě by se to prodávalo ve vetším a spolklo by to mnohem míň peněz na vývoj.

Když jsou nové Jawy tak super mašiny, tak je podpoř a nějakou si kup, místo staré 350ky.

Já mám Jawu rád, kdybych měl prachy na novou mašinu, tak první se budu dívat do katalogu Jawa, bohužel tam ale nic podařeného a k výrobě připraveného nenajdu a budu muset koupit Hondu nebo BMW, které neprodávají víceméně prototypy, ale hotové kusy.

czm175 (-1) napsal 01.05.2011 v 11:03

Na toho litra se moc těším, taky si vůbec nedovedu představit jak to bude vypadat ale myslím že to bude povedený.

sxs525 (138) napsal 30.04.2011 v 12:57

hele ten litr co s nim furt strašej to je MZta s jinejma víkam motoru prostě to vod soudruhů z NDR koupili

Interceptor (108) napsal 30.04.2011 v 12:01

Ze zadu vypadá celkem dobře, z přední strany je to asi o vkusu každého, ale překousnul bych to. Co mě alespoň z fotek zaráží je palubka, to zpracování (snad klame foto) se zdá otřesné. Taky se absolutně nic neudělalo s těmi schránkami pod sedlem, na které si snad všichni co na tom jeli stěžovali, že zavazí. No nic jdu mrknout do garáže na svoji kyvačku

SuperSic58 (1307) napsal 30.04.2011 v 11:35

Takže teď nezbejvá, než zas jen čekat na další výtvor z Brodců Na toho litra sem zvědavej a absolutně si neumim představit, jak to bude vypadat Jesli s tim teda vubec vyjedou na trh

memphis.unv (17) napsal 30.04.2011 v 10:51

DeCarli: lidi jako ty by se neměli už z principu vyjadřovat

DeCarli (112) napsal 30.04.2011 v 09:53



(a kus poctivé práce?...jestli to měl být ftip tak dobrý )

Trebeach (4) napsal 30.04.2011 v 07:42

kdybych měl na stole prachy, tak si nekoupím motorku kterou je potřeba doladit a oproti konkurenci je někde jinde :)

Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující



TOPlist