globalmoto_duben_nolan




Testujeme Husqvarny 2015

Čas letí jako voda a Husqvarna představuje své patnáctkové modely. V nabídce je opět kompletní motokrosová řada a chybět pochopitelně nemůžou ani soutěžní endura. My se chystáme na oficiální představení do Švédska, kde se o bílo-žlutých bahňácích dozvíme víc.

Motokrosová řada obsahuje tři dvoutaktní a tři čtyřtaktní speciály, tedy vše při stejném jako u modelového roku 2014. Modelem TC 85 myslí Husqvarna na juniory a dává jim na výběr ze dvou velikostí kol. Mezi novinky motokrosových speciálů patří třeba čtyřkomorová vidlice s uzavřenými cartridgemi, která byla přizpůsobena motokrosovému použití. Změny se dotkly také osy předního kola, geometrie a nebo zadního tlumiče s vyšším zdvihem o celé 4 milimetry. Čtyřtaktní FC 350FC 250 dostaly nový lehčí spojkový koš a malá TC 85 lehčí kyvku. Další inovace se týkají vzhledu, kterým se nyní motokrosy odlišují od svých enduro sestřiček.
Enduro řada pochopitelně staví na široké škále čtyřtaktních a dvoutaktních modelů. Dvoutakty jsou zastoupeny třemi modely a čtyřtakty čtyřmi. Mezi novinky patnáctkových endur patří třeba nová maska, přední blatník totožný s mx modely, a tím pádem předělané CNC brýle, které se přizpůsobily novému blatníku. Všechna endura mají čtyřkomorové vidlice s uzavřenými cartridgemi. Čtyřtaktní endura FE 250 a FE 350 ušetřila něco málo váhy, díky lehčímu spojkovému koši. Jejich menší čtyřtaktní sestřička dostala delší šestku pro jednodušší přejezdy a dvoutaktní dváca má nově naladěný karburátor, pro lepší plynulost, stejně jako TE 250.
Pokud vás něco zajímá, neváhejte a ptejte se ve formuláři pod článkem. Pokusíme se dozvědět od vedení Husqvarny vše, co bude v našich silách.

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

placka226
Dotaz od placka226 položen 30.06.2014 13:21

Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli se v roce 2015 budou více lišit endurové Husqvarny od KTM, nežli v r. 2014. V roce 2014 to byly jen přeplastované KTM s přepákováním. Z fotek vidím zatím pouze jiné plasty a přední blatník+již zmíněné přepákování, které endurové KTM nemají.

Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.07.2014 20:50

Ahoj placko226 > víceméně je to opět podobné, ale Husky mají jiné pérování WP… Jak píšeš, na zadku je přepákování a na předku nejnovější čtyřkomorové WP, které nastavíš nahoře na vidlicích bez použití nářadí. Je zde ale několik dalších "maličkostí", jako například jiné ráfky, skvělé nové sedlo, chránič řídítek apd. Díky za dotaz!

Pawka
Dotaz od Pawka položen 30.06.2014 22:00

Zdravim vas,chtel bych se zeptat,proc se uz neuvadi u motorek vykon a kroutak?

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.07.2014 20:50

U ostrých endur a u motokrosů výrobci výkony ve většině případů záměrně neuvádějí. Výkon je většinou +/- stejný a jde hlavně o jeho průběh a schopnost ho přenést na zem. Maximální výkon ve špičce použiješ na trati málokdy. Každopádně ve článku o patnáctkových Husqvarnách se hodnoty maximálního výkonu jednotlivých modelů dočteš :) Děkuji za dotaz Pawko!

Hawk
Dotaz od Hawk položen 01.07.2014 01:23

Ahoj Vláďo. Zajímala by mě spolupráce s FMF, především pro Evropu. Pokračuje ještě nebo se po ni zaprášilo? Díky a příjemný testování, Hawk

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.07.2014 20:49

Čau Hawku, díky za dotaz. FMF i nadále spolupracuje se závodním oddělením Husqvarna a mělo by tak být i nadále.

Derrick
Dotaz od Derrick položen 01.07.2014 10:54

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli Husqvarna vyjede letos se silniční řadou motocyklů.
Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.07.2014 20:49

Ahoj Derricku, vedení Husqvarny nechtělo být konkrétní, ale prý se máme na co těšit. V rámci milánské výstavy EICMA na nás prý něco silničního vytáhnout… prozradit víc nechtěli a popravdě ani nemohli :) Děkuji za otázku.

veteran94
Dotaz od veteran94 položen 01.07.2014 13:48

Ahoj !Zajímají mne motokrosy
Jaký je rozdíl mezi KTM 450 SX-F 2015 a Husqarnou 2015?
Jaká je koncepce a jak fungují v praxi na krosech nové 4 komory a jejich výhody nebo nevýhody oproti původním vidlím WP v předchozích modelech ?
Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 07.07.2014 20:48

Ahoj veterane94, dík za dotaz. Rozdíl je především v podvozku, kdy má Huska jinou přední čtyřkomorovou vidlici s uzavřenými cartridgemi. Výhodou je hlavně možnost kompletního nastavení "nahoře", kdy nepotřebuješ šroubovák, nemusíš zajíždět do depa a můžeš tedy nastavit okamžitě. Mimo to je prý zúročen vývoj a aplikovány nejnovější technologie a poznatky továrního týmu. Také se ušetřily nějakých pár desítek gramů :) na motokrosech KTM 2015 jsem se ještě nesvezl, ale například enduro FE 350 mi přišlo v sériovém nastavení oproti 350 EXC-F o něco tvrdší. Jak známo, ve finále vše stejně záleží na umění nastavit si podvozek (který nabízí fakt obrovské možnosti nastavení) podle svých potřeb, prostředí a trati, kde jezdíš.

Motokatalog.cz



TOPlist