Testujeme Husqvarny 2014

Jestli se o nějakém výrobci dá říci, že jeho historie je úzce spojená s terénními motocykly, pak je to právě Husqvarna. Výroba Husek byla letos v rámci změny majitele značky přesunuta do rakouského Mattighofenu, kde je už všechno připraveno k odstartování nové éry. Modelová řada pro příští rok čítá šest nových motokrosů (včetně juniorské 85ky) a sedm enduro modelů.

Testujeme Husqvarny 2014
Pro novinářskou prezentaci novinek si Huska vybrala rodné Švédsko, a náš kolega Vláďa už pomalu balí kufry, aby se zítra mohl zúčastnit jejich testování. Na trati Uddevalla, kde se každoročně koná Velká cena Švédska v motokrosu, čekají jeho oblíbené dvoutakty v kubaturách 125 a 250 ccm,  i čtyřtaktní modely s motory o objemu 250, 350 a 450 ccm. Jestli ho uveze i dětská pětaosmdesátka, to se teprve uvidí. Každopádně mu přejeme, aby měl šanci pořádně vyzkoušet pevnost polyamidové podsedlovky, kterou jsou premiérově vybaveny všechny motokrosy.
V kategorii enduro má Husqvarna připraveny dvoutaktní TE125, 250 a 300 a čtyřtakty FE250, 350, 450 a 501. Všechny modely dostaly pro příští rok novou přední vidlici s oddělenými komorami, a vylepšený zadní tlumič, který má lépe vyhovovat potřebám enduro jezdců. Všechny modely kromě TE125 jsou vybaveny elektrickým startérem.
První dojmy z jízdy najdete na tomto místě v nejbližších dnech. Do té doby můžete posílat dotazy na testmena Vláďu nebo členy vývojového týmu Husqvarny prostřednictvím tradičního formuláře pod článkem.


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - Výška redaktora: 186 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

Dotazy je možné vkládat do 11.10.2013 12:00
Vláďa Novotný bude odpovídat mezi 14.10.2013 06:00 a 14.10.2013 15:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

HALIK96
Dotaz od HALIK96 položen 08.10.2013 v 13:40

Husqvarna skončí se supermotem? Motardy už se nebudou vyrábět?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:37

Ano, se Supermotardovým modelem počítáme. Zatím není rozhodnuto, jak to bude se závoděním. Je totiž otázka, jaká je vůbec budoucnost supermoto závodů.
(Oliver Gohering)

Nori
Dotaz od Nori položen 08.10.2013 v 15:34

Pravděpodobně je to identická motorka jako je , nebo byl-Husaberg.Zůstalo technicky vlastně něco z původní Husqvarny?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:50

Ano, dá se říci, že modely 2014 jsou v základu Husabeg. Z italských modelů Husqvarna není převzato vůbec nic.
(Vláďa Novotný)
Ne, není. Startujeme úplně od začátku. Technologie přebíráme od Husabergu. Technologie ze staré produkce Varese, ale i od BMW nebo Kymco motorů nebudeme používat. (Oliver Gohering)

alfonzo
Dotaz od alfonzo položen 08.10.2013 v 17:59

Chtěl bych se zeptat, jestli převezme Husqvarna již vyvinuté motory se 70° sklonem válce v modelech FE 390,450,570, které KTM letos hodila do skladu.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:37

Je to náš patent a jak se říká, nikdy nevíš, ale v nejbližší době to není v plánu. V KTM group máme nejpokročilejší dostupné technologie motorů. Vyvíjet něco úplně nového by mohlo být „overkill“ zabíjející. Pokud by se tak stalo, znamenalo by to, že by cena motocyklů dramaticky vzrostla.
(Oliver Gohering)

Motors
Dotaz od Motors položen 08.10.2013 v 19:02

Husqvarna přebrala označení modelů po Husabergu? Dříve byly WR 2takty, TE 4takty a nyní TE 2takt a FE 4takt. Takže je to jen "Husaberg-KTM" s logem Husqvarny? Děkuji za odpověď.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:37

Označení jsme převzali od Husabergu. Pro všechny je tak viditelné, že nová Husqvarna vznikla spojením Husqvarny a Husabergu. Z mého pohledu je navíc označení mnohem logičtější než označení starých Husqvaren. T jako two stroke (dvoutakt), F jako four stroke (čtyřtakt), E jako Enduro, C jako kros (Cross), takže velice jednoduché pro všechny.
(Oliver Gohering)

aprill
Dotaz od aprill položen 09.10.2013 v 00:25

Jsem s toho pěkně smutný. Tohle považuji za konec nejen Husabergu ,ale i Husqvarny . Jsou to úplně rozdílné motorky.Jediné co je spojuje je historie Husqvarny, kdy při koupi italskou Gagivou od Švédského výrobce ,byla veškerá technologie odvezena do Itálie a v podstatě Švédští zaměstnanci na truc ,začali z výrobou konkurenčního Husabergu. Od té doby jde každá s těchto značek svojí cestou. Tohle co předvedla KTM s Husqvarnou je jen vytvoření muly a já nejsem zastáncem globalizace . Za chvilku budeme jezdit jen na jedné motorce .Nová Husqvarna , postrádá charakter , krásu a lehkost bývalé Italky. I návrat k modro,bílo ,žluté mě tak trochu zklamal. Vím ,že KTM dělá výborné motorky , které nemájí konkurenci , ale tohle pan Pierer ,,nedal".Přelepený Husaberg , mě zkrátka neoslovil.Podotýkám ,že jsem dlouhodobý Fanoušek Husqvarny ,ale s toho jsem hodně zklamaný a uvažuji o změně značky.Chtěl jsem se zeptat vývojářů , jestli to tak nadále zůstane ,nebo je to jen přechodné ??? Chápu ,že vývoj je velmi nákladný a nebude to hned. Tohle ,myslím nejen mě ,ale i hodně dalších fanoušků značky z Evropy a podle reakcí i v zahraníčí ,neoslovilo.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:37

U prvních modelů jsme chtěli, aby se nové Husqvarny podobaly Husabergu. V budoucnu bude mít Husqvarana jasně rozdílný design a půjde svojí cestou.
(Oliver Gohering)

Jerryyy
Dotaz od Jerryyy položen 09.10.2013 v 01:19

Jak říká „aprill“, je mi z toho hodně smutno, né-li do breku…! Jezdím celej život a léta Husqvarnu. Mám doma TE 250 a TC 449. Endurem a motocrossem žiju, s Huskou jsme prožili mnoho, změnu barvy, vývoj 250sátkovejch 4t motorů, přechod k BMW, vývoj 449, dřívější nedostatky dílů a nevím co vše… A když teď jako srdcař vidím co se děje, že vzali něco od KTM, hodili tomu kabát Husabergu a polepili to nálepkami Husqvarna, je mi divně… Berete mi kus mýho života… Bude mi asi dlouho trvat, než se s tím smířím, že neuvidím tu krásnou Italku, co byla vždycky tak jiná než ostatní… Uznávám práci KTM a Husabegu, ale teď tím Husce vzali duši ! No uvidíme, třeba se mýlím, ale tohle už ono nikdy nebude… Značce která něco znamenala se nechala už jen nálepka s písmenem „H“

dávač
Dotaz od dávač položen 09.10.2013 v 07:04

Naprosto souhlasím s Jerryyyim, jsem taky husqvarňák celou dobu co jsem začal tenhle krásný sport sledovat a provozovat, ale najednou vše končí, tohle není husqvarna a nikdy nebude, ktmce se podařilo zničit 2 značky najednou, je mi to hodně líto. Nejde o nic jiného než o značku husqvarna a prodeje v usa, tam má tato značka daleko lepší jméno než ktm a proto ji koupili, uvidíme jak se to bude vyvíjet do budoucna, ale žádné velké změny asi nelze očekávat.

MikiberG
Dotaz od MikiberG položen 09.10.2013 v 09:36

Já jsem zase srdcař od Berga do r. 2008 kde se přetrhla vývojová kontinuita.
Takže dotazy na vývojáře:
- proč se zahazuje mnohaletá práce, vývoj HQ,HSB a ničí se individualita jednotlivých značek ?
- proč je nám předkládána normalizovaná motorka?
- kde vidíte prostor pro pokračování vývoje HQ
Pro testmena:
- je možné najít větší rozdíl mezi KTM a HQ nebo klidně i HSB?
- má smysl dokola testovat v podstatě to samé?
- jak těžké je napsat verdikt aby se lišil a neurazil?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:35

Odpověď víceméně stejná jako pro Noriho a Alfonza.

VN: Určitě to není o tak kontrastním rozdílu, jako když sedneš na Husqvarnu 449 a z ní přesedneš na Husaberg poslední generace. Na rovinu, zásadní rozdíl mezi Husabergem, KTM a Husqvarnou 2014 jsem nepostřehl.
Testovat to smysl stoprocentně má. Kdybych nové Husqvarny nevyzkoušel, jen těžko bych ti odpověděl na předchozí otázku.
Záleží, od čeho a od koho by se měl verdikt lišit a koho by neměl urazit? Je to vždycky dost subjektivní záležitost. Tak například někomu sedí čtyřtakty a někomu zase dvoutakty. Právě v tomto se může verdikt dost lišit. Ideálním příkladem může být nedávno představený Freeride 250. Někdo ho zbožňuje a jiný mu absolutně nemůže přijít na chuť. Ve finále, přední výrobci dnes vyrábějí pouze velice dobré motorky a dávají si veliký pozor, aby si své jméno jen tak nepoškodili. Proto také mají špičkové testovací jezdce a do vývoje cpou spoustu peněz.

bledemon
Dotaz od bledemon položen 09.10.2013 v 10:44

-má ještě husaberg nějaké vývojové oddělení ve Švédsku, nebo je již vše dávno v Rakousku?
-do kdy přibližně budou v nabídce husabergy 2014
-za kolik let je v plánu zavřít fabriku v Itálii, která již vyrábí pouze díly na "starší" husqvarny?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:31

OG: Samozřejmě, že máme dva inženýry ve Švédsku, kteří nejvíce času věnují závodnímu týmu. Pokud od nich přijde nějaký dobrý nápad, jako byl například sedmdesátistupňový motor před několika lety, tak se ho budeme snažit využít u sériové produkce.

Fusioon
Dotaz od Fusioon položen 09.10.2013 v 11:56

Mrzí ma /pekne povedané/ že nový majiteľ úplne ignoruje staršie modely - pravé Husqvarny v Katalogoch - doplnky, súčiastky. Na druhej strane čo sa dá čakať od rakúšanov, radšej už nič nepíšem....

Ale ted otazka: Aký máju názor nový majitelia na 200 prepustených pracovníkov, z výroby, vývoja....

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:40

OG: Bylo jim nabídnuto zaměstnání v Mattighofenu, například jako dostal nový produkt manažer Frederico Valentini . Někteří mají šanci pracovat v distribuci pro Itáli a další například najdou uplatnění v rámci náhradních dílů. Výroba bude v Itálii ukončena koncem tohoto roku.

Janek
Dotaz od Janek položen 09.10.2013 v 16:25

Ahoj, dotazy na vývojáře.
- V čem u modelové řady Husqvarna 2014 spočívá slibovaný návrat ke švédským kořenům? Je to jen v barevné kombinaci nebo je ještě něco, co je skryté očím?
- Proč se dále nevyužívá např. výstupní hřídel v ose kyvky a vcelku pěkně provedené přepákování z předchozího modelu?
- Co na nové modely říkají zaměstnanci Husqvarny?
- Není Vám z toho všeho trochu smutno?
Děkuji za zodpovězení, Janek
Díky

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:40

VN: Všem zaměstnancům Husqvarny, které jsem během prezentace ve Švédsku potkal, se pochopitelně nové modely líbí. Asi bys neočekával něco jiného,že? Na první otázku je stejná odpověď jako pro Noriho.

Janek
Dotaz od Janek položen 09.10.2013 v 17:18

Ahoj, chystá se tým Husqvarny na Rallye Dakar?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:46

OG: Ne, Dakar letos Husqvarna nepojede. Chceme jít krůček po krůčku a nyní se budeme soustředit na motokros a enduro.
Když byla Husqvarna ve Švédsku, tak v padesátých, šedesátých a začátkem sedmdesátých let zažívala dny slávy a byla synonymem pro motokros. My bychom chtěli připomenout tuto historii a také proto jsou první Husqvarny z Mattighofenu v retro vzhledu.

huskyman
Dotaz od huskyman položen 09.10.2013 v 18:38

Ahoj, dovoluji se jen optat, bral nový majitel v potaz nějaké know how Husqvarny, nebo koupil tuto značku vyloženě s cílem vytvořit si monopol na trhu a zazdít konkurenci?Je to sice trošku rýpavá otázka, ale pro mě jakožto fans a majitele pár Husqvaren to byl totální šok a znechucení, jak lze zazdít image Husky a zároveň konec Husabergu. Uznávám, modely jsou to hezké, ale proč se nový majitel nesnažil spíše udržet jakousi rovinu určité zdravé míry konkurence a hecování majitelů Husqvaren např. vůči KTM, když by měl obě značky stejně pod svými křídly a zisky z prodeje by mu šly tak i tak? A využít např. motory 125, 250 a 310, se kterými přišla Huska dá se říci nedávno? Díky mnohokrát, i když odpověď asi není lehká

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:28

Stejná odpověď jako pro Noriho. Navíc k tomu Oliver Gohering dodal:
Máme nyní nejlepší možné motory v porovnání se starými technologiemi Husqvarny, které byly deset let staré. Nemá tedy cenu vymýšlet a vyvíjet něco jiného.

čejkyn.
Dotaz od čejkyn. položen 10.10.2013 v 12:46

Ahoj,předem musím říct, že Husky je moje srdeční záležitost a těžko se muset smířit s tím, že tyhle italský krasavice už jsou historií. Takže dotaz zní: jaká bude dostupnost náhradních dílů na doposud v Itálii vyráběné modely?, kolik let musí KTM-HuskyBerg držet zásoby?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:28

Stará továrna ve Varese bude místem, kde budou soustředěny náhradní díly. Všechny náhradní díly a zákaznický servis na staré italské Husqvarny bude tam a máme povinost dodržet sedmiletou lhůtu. Budeme se snažit majitelům motocyklů Husqvarna vyhovět.
(Oliver Gohering)

miksha1
Dotaz od miksha1 položen 10.10.2013 v 15:47

Zdarec,
jsem taky příznivec HQ mám už několikátou v řadě,a hodně mě štve to co se stalo s Huskou, je evidentně jasný o co těm oranžovým rakušákům jde, zlikvidovat všechnu konkurenci a pokrýt uvolněné trhy, nikdy jsem neměl nic proti KTM, jsou to kvalitní stroje, ale to co teď předvedli - nový model Husabergqvarnaktm, s nápisem H, super. To se fakt povedlo!
Jenom bych chtěl vědět, co bude s modelama vyráběnýma do teď do roku 2013, jestli bude dojíždět výroba nebo tu fabriku v Itálii zbourají a hotový výrobky dají do šmelcu a jak dlouho bude fungovat servis a dostupnost náhradních dílů na tyto modely.
PS: asi to prodám a koupím si koňa.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 14.10.2013 v 09:28

Podle informací se staré modely budou doprodávat. (Vláďa Novotný)
Stará továrna ve Varese bude místem, kde budou soustředěny náhradní díly. Všechny náhradní díly a zákaznický servis na staré italské Husqvarny bude tam a máme povinost dodržet sedmiletou lhůtu. Budeme se snažit majitelům motocyklů Husqvarna vyhovět. (Oliver Gohering - Managing Director)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.83
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist