globalmoto_duben_nolan




Motokrosy Husqvarna 2016: živě z USA!

Husqvarna teprve před pár dny oficiálně představila motokrosové modely pro příští rok, a my už víme jak jezdí. Náš off-roadový specialista Vláďa se právě vrátil z velkého testování na trati v Budds Creek, a sepisuje svoje dojmy, aby se s vámi o ně mohl podělit. A co je vlastně u motokrosů Husqvarna nového? Skoro všechno!

Vývojáři se tentokrát zaměřili hlavně na řadu čtyřtaktních modelů, kde se novinky mohou pochlubit výraznou úsporou hmotnosti, novou konstrukcí motoru, kompletně předělanými plasty a karbonovým podsedlovým rámem.

Za řeč stojí hlavně ušetřené kilogramy: FC 450 je v porovnání s předchozím modelem lehčí o 5,2 kg, FC 350 váží o 4,7 kg než v roce 2015, a model FC 250 shodil rovná čtyři kila. V materiálech se také hodně píše o centralizaci hmotnosty, změnách v geometrii, nebo přidání systému Launch Control pro optimální využití výkonu na startu.

Ze dvoutaktů se nejvíc makalo na modelu TC125, který je díky použití kompaktnějšího motoru a dalším úpravám lehčí o 3,2 kg. Kromě toho nový agregát posílil o dva koně, a jeho maximální výkon teď činí přesně 40 k.

Drobnější změny pak proběhly na dvoutaktní dvěstěpadesátce a úplně bez povšimnutí nezůstal ani juniorský model TC85. Všechny nové motokrosy Husqvarna 2016 by měly být u dealerů v září tohoto roku, ale čtenáři tohoto webu se o nich dozvědí víc už příští týden. Jízdní dojmy z prvního testování vám přineseme jako jediná redakce z České republika a Slovenska.

Jako obvykle máte také možnost pokládat konkrétní dotazy zástupcům značky Husqvarna i našemu testmenovi Vláďovi. Formulář pod článkem bude otevřen do čtvrtka odpoledne.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Press - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Belgarda
Dotaz od Belgarda položen 06.08.2015 12:26

Dobrý den .
Tak mně by zajímalo zda je Huska jen přeplastovaná ktm a nebo jde svojí vlastní cestou . ?A včem se tedy od ktm liší ,pokud není rozdíl jen už v tak přemrštěné ceně . No a jaké bylo testování u amíků jiné než v evropě ?
A co jste si tam dali k jídlu ...

Odpověď od Vláďa Novotný z 10.08.2015 14:43

Ahoj Belgarde, díky za dotaz. Motory jsou s SX modely stejné a víceméně i rám. Podsedlovka je ale z kompozitu, který obsahuje 30% karbonu. Podle lidí z vývoje je však jiná geometrie a úplně jinak nastavené pérování.Jiné jsou také komponenty jako řidítka apd. Určitě se pokusím dostat motorky obou značek v jednu chvíli na jednu trať a zjistit, jak to je v praxi.

Testování u Amíků bylo fakt zážitkem, tím spíš, že se jezdilo na tak známé trati, jako je Budds Creek. Trať se svým profilem až tak od evropských nelišila a dalo se slušně povozit. Horší to bylo s mojí aklimatizací, protože jsem měl s časovým pásmem docela hoňky a při testování jsem byl dost fyzicky vyždímanej. To jsem si myslel, že mě to jen tak nerozhodí :o)

K jídlu? No jasně že došlo i na hambáče, ale asi bych tuhle stravu dlouho jíst nevydržel. Na některých místních bylo fest vidět, že jim fastfoodová strava jede a pár desítek kil nad metrákem jim nedělá vrásky. Jinak steaky neměly chybu :o)

Díky za dotaz a na případné další odpovím pod připravovaným článkem, který zde co nevidět vyjde.




TOPlist