globalmoto_duben_nolan




Testujeme Hondu VFR800F

Hned co grupa českých a slovenských novinářů trochu vstřebala zážitky z ježdění na nové Hondě CB650F, dali si kluci nášup v podobě znovuzrozené VFR800F 2014. A protože je každá motorka z úplně jiného soudku, dali jsme prostor pro vaše dotazy v extra článku. Odpovědi pod ním najdete právě teď.

Po krátké pauze se do nabídky značky Honda vrací populární sportovně-cestovní univerzál VFR800F. Designéři znovu zrozené legendy jako by chtěli zavzpomínat na slavná léta vidlicových čtyřválců - podívejte se na to přední světlo nebo výfuk svedený do jedné postranní koncovky. Z moderního světa už pochází LED osvětlení a dva displeje na přístrojovce, které doplňují klasicky vyhlížející analogový otáčkoměr. Novinkou je například ukazatel zařazené rychlosti nebo automatické vypínání blinkrů. 
 
Základem novinky je samozřejmě stejná koncepce motoru, tedy V4 se systémem VTEC. Ten se momentálně montuje ještě do Crossrunnera, před použitím v letošní VFR ale prošel modernizací, takže nabízí o fous lepší parametry – konkrétně výkon 106 k (10 250 ot.) a točivý moment 75 Nm (8 500 ot.). Úpravou časování se pak nejvyšší točivý moment posouvá o 1 500 otáček níž než u Crossrunnera.
Hliníkový rám je odpružen přední 43 mm vidlicí HMAS (Honda Multi-Action System) s nastavitelným předpětím, vzadu je plynový centrální tlumič HMAS na jednostranné kyvce Pro-arm, rovněž s nastavitelným předpětím. Dva přední kotouče o průměru 310 mm brzdí radiální třmen.
A nakonec nezbytná elektronika. V základu je vypínatelná kontrola trakce TCS a dvoukanálové ABS, za příplatek si pak můžete VFR dovybavit rychlořazením. V nabídce příslušenství najdete i škálu cestovních potřeb od kufrů přes vyhřívané rukojeti až po vyšší plexi a další.
Jak si nová Honda povede na španělských silnicích se na tomto místě dočtete už brzy. Odpovědi na vaše otázky z minulého týdne byly právě zveřejněny pod tímto článkem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Press - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

zmulin
Dotaz od zmulin položen 04.04.2014 14:24

O kolik by to zdražila přední USD vidlice?
O kolik se jim podařila snížit spotřeba oproti předchůdci?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:21

To se nedá vyčíslit. Musím přiznat, že jsem při představení VFR v Miláně také koukal na přední vidlici mezi prsty. To mi trvalo do chvíle, než jsem se svezl. Funguje výborně a s VFR si dokáže skvěle poradit.
VFR dostávalo celkem za uši a jezdilo se v dost vysokém tempu. Na konci dne jsem viděl 6,7l/100km. Díky za dotazy zmuline!

JP
Dotaz od JP položen 04.04.2014 15:02

Dobrý den,před lety zmizela z nabídky legenda VFR, Transalp, Varadero. Mělo opravdu smysl tyto legendy nechat "umřít"? Nebylo by koncepčnější na těchto legendách dále pracovat, protože měly pořád co nabídnout a upgrade by rozhodně nestál tolik jako vývoj nových modelů (CB, NTX)? Letos má být vzkříšení VFR 800, přiší rok bude uveden Crossrunner 800(s motorem práve z VFR)...

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:21

Jde o strategii Hondy, tak uvidíme. Třeba budeme v budoucnu překvapeni…Díky za dotaz.

Sancho-7935
Dotaz od Sancho-7935 položen 04.04.2014 15:15

Měl bych otázku :) Jak by pánové z Hondy vysvěltlili že oproti VFR 800 r.v. 1998, které nemělo V-TEC, vyrobí o 16let později "následovníka" který má o 4k méně o 4Nm méně (ve stejných otáčkách) a ke všemu o 16kg těžší? Má to o tolik lepší obratnost a vyváženost že si řekli že si můžou dovolit technické zhoršení? Design krásný ale nástupce legendy? Porád se ptám proč? To už by bylo lepší vzít 800 Fi a dát na ní podvozek Ohlins, bremba a věřím že svezení by bylo o 30% lepší než na 2014 a to pořád s nižší cenou... Zajímal by mě váš názor, děkuji.

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:23

Nejedná se o technické zhoršení, ale o změnu, která by se měla projevit na lepším průběhu výkonu a tím pádem jeho použitelnosti. Záleží, kolik by podvozek Öhlins a brzdy Brembo koštovaly a jak velkým přínosem by byly... Po svezení musím říct, že se podvozek a zejména brzdy velice povedly. Trošku jsem bojoval s pocitově vyšší váhou, manévrováním na místě a obratností v hodně utažených a pomalých zatáčkách. Naopak parádní jsou brzdy, stejně jako jízdní vlastnosti v dlouhých a táhlých zatáčkách. Mašina jede jako po kolejích.Také motor s úžasnou zvukovou kulisou potěší parádním středním pásmem a chutí upalovat ve vysokých otáčkách. Díky za dotaz!

Interceptor
Dotaz od Interceptor položen 04.04.2014 15:20

Jak se Vám jeví projev motoru a dynamika v porovnání s předchůdci Vtec a 98-01Fi? (je znát alespoň nějaký posun?) Co Vás na novince během jízd nevíc zaujalo, co jste si zamilovali a co je dle Vás největší "kaňka" modelu?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:23

Díky za dotaz Interceptore! Na modelu 98-01Fi jsem bohužel nejezdil. Ohlasy jiných redaktorů během prezentace naznačovaly, že nové VFR je o velký kus dál, ovšem vazbu na své předchůdce nezapře. Prý povedené pokračování „story“ VFR… super je zvuk a projev motoru, stabilita ve vysokých rychlostech, brzdy a parádně čitelná inverzní přístrojovka. Škoda, že se nedá ovládat tlačítkem na řidítkách. Nadchl mě jednoduchý a čistý design, který mi připomíná evropské mašiny. Kaňka? Asi pocitově vyšší váha a tím pádem těžší jízda v pomalých utažených zatáčkách a náročnější manévrování na místě. Díky za dotaz.

mag.
Dotaz od mag. položen 04.04.2014 15:46

Můžu si už konečně pustit Full HD film na panelu přístrojovky?
Nebo bude umět jen 4k rozlišení?
Jakej bude mít zvuk? DTS, DB, Dolby TrueHD ...
Co záruka a jak to dlouho asi vydrží?
Má to něco extra, kromě ceny?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:24

Má, je to povedená motorka. Popravdě, cena 319.900,- není úplně nejnižší a osobně jsem ji očekával těsně po 300.000,- Co se audio a video týče, asi si na „svý“ moc nepřijdeš. Skoč do CineStar a budeš to mít levnější…

kotleta
Dotaz od kotleta položen 04.04.2014 16:41

Planuje Honda vytvorit i nasledovniky modelu VF750 Sabre a Magna? Nahac a nebo chopper s VF motorem trochu chybi.

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:25

Inženýři nic nepotvrdili, ani neprozradili…Díky za dotaz kotleto

Míra
Dotaz od Míra položen 04.04.2014 17:07

Transalp mi v nabídce taky schází.
Mít silnější motor 75-85 HP,šestirychlostní převodovku a větší nádrž,tak si ho jdu koupit.

Místo toho koukám po F 800 GS za 357 025 Kč.
A za tuhle cenu je myslím i bez kufrů.

Plánuje Honda držet krok s konkurencí?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:25

I tak ti doporučuji nové VFR vyzkoušet. Myslím, že to za to stojí a třeba ti nasadí brouka do hlavy. Díky za názory Míro!

Don_Pedro
Dotaz od Don_Pedro položen 04.04.2014 17:29

Hodna řadí VFR 800 do své kategorie Touring, bude pro VFR k dispozici sada originálních kufrů jako pro ostatní modely této kategorie jako třeba u větší VFR 1200?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:26

Na prezentaci bylo k vidění VFR s kufry v barvě motorky, takže ano. Vypadalo moc hezky! Díky za dotaz Pedro!

sims
Dotaz od sims položen 04.04.2014 19:27

Je změna časování otázka mechaniky motoru nebo to řeší firmware v řídicí jednotce? Mířím tam zda je možné u Hondy koupit do Crossrunnera nový software a tím dostat krouťák níže? Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:26

To prý není možné a Crossrunnera bys tímto způsobem „nenatunil“.

Fullgas1
Dotaz od Fullgas1 položen 04.04.2014 20:35

Podarilo sa Honde znížiť spotrebu VFRky?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:27

VFR mi na konci dne ukázalo spotřebu 6,7l/100km. Nutno dodat, že se během testování poměrně tlačilo na pilu a v horských serpentinách jezdilo dost často na vytočenou dvoujku-trojku-čtyřku. Prostě Fullgas1:-) Myslím, že „normálně“ by se dalo bez problémů dostat pod 6. Díky za dotaz!

Quikec
Dotaz od Quikec položen 04.04.2014 20:44

taky by me,jako vlastnika stareho v-tecu zajimalo,proc pri celkove modernizaci motoru nezvysili vykon alespon o par koni? Narust vykonu o cca 1 kone me nejak neuchvatil. Teda jestli spravne pocitam ze puvodni vtec 80kw=107,3HP a po modernizaci 108HP=80.54kw..? neni to trosku skoda? diky

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:27

Stejně jako odpověď pro RickVRF. Díky Quikec za dotaz

RickVFR
Dotaz od RickVFR položen 04.04.2014 23:16

VFR 800 FI r.v. 2000 so 106 k 78 kw sem mal. bola parádna rozvody ozubeným súkolím. teraz mám VFR 800 VTEC 2009 so 109 k a 80 kw. aj keď má novinka o 10 kg menej prečo parametre výkonu a krútiaceho momentu stále klesajú? prečo keď sa povie novinka, má to stále nižšie parametre ako ich predchdcovia? čo tým inžinieri z japonska sledujú? :D

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.04.2014 14:27

Ahoj RickVFR, inženýři nechtějí jít po maximálním výkonu ve vysokých otáčkách , ale po lineárním průběhu a použitelnosti ve středním pásmu. Určitou roli hraje také spotřeba, životnost apd. Díky za dotaz!

Motokatalog.cz



TOPlist