globalmoto_duben_nolan




Honda Crossrunner - první jízda

Hlásím se z Malorky, kde jsme dnes vyzkoušeli další novinku z letošní bohaté nadílky značky Honda. Největší světový výrobce motocyklů se letos rozhodl skoncovat s krizí, a uvedl na trh celkem čtyři nové a čtyři faceliftované modely. Testování většiny z nich už proběhlo v uplynulých týdnech – reportáže o třech nových modelech CBR jsme zveřejnili jako první – a na největší z Baleárských ostrovů zbyl úplně nový Crossrunner. Po skončení testovacího dne musím konstatovat, že se potvrdilo známé rčení „to nejlepší nakonec“.

Dnešní testovací skupina B čítala včetně česko-slovenské partičky celkem patnáct novinářů ze šesti evropských zemí. Kýženému momentu, kdy nás pořadatelé konečně pustili za řídítka, předcházela v předvečer samotného testování nejdřív prezentace všech podstatných vychytávek a nápadů, aplikovaných na zbrusu novém modelu. Okolnosti, za kterých vznikl nápad vytvořit Crossrunner, poodhalil hlavní designér projektu Teo Plaza, který navrhoval také vzhled Hondy VFR1200. Zástupce firmy Pirelli zase velmi živě popisoval, jak se v jejich vývojovém oddělení vymýšlela speciální pneumatika s označením Scorpion Trail, určená přímo na Crossrunner.
Náležitě vybaveni teoretickými znalostmi jsme se dnes ráno mohli konečně vydat v sedlech Crossrunnerů podél pobřeží Malorky, které je doslova prošpikované zatáčkovitými úseky. Silnice se kroutí střídavě nahoru a dolů, doprava a hned zase doleva, prostě motorkářský ráj. Bohužel se informace o zdejším příznivém počasí a kvalitním asfaltu rozšířily také mezi cyklisty, kteří se tu v současné době vyskytují jednotlivě i ve velkých hejnech a občas trochu brzdí provoz.
Počasí je, jak už bylo řečeno, další významnou devizou Malorky. Dnešní teplotní maxima sice nebořila historické rekordy, ale celý den bylo slunečno a asfalt příjemně prohřátý,  na což  pozitivně reagovaly zmiňované speciální Pirellky. Celá dnešní trasa měřila dohromady necelé dvě stovky kilometrů, a kromě pobřežních silniček zahrnovala částečně i dálniční úsek , kde se dal vyzkoušet výkonový potenciál Crossrunneru a také efektivita čelní kapotáže, která na první pohled nebudí příliš velkou důvěru. Při zpáteční cestě na nás v hlavním města Palma čekala i nefalšovaná dopravní špička, takže došlo také na zkoušku stability v nízkých rychlostech, a průchodnosti motocyklu mezi zpětnými zrcátky aut. Funkci systému VTEC jsme prověřili už v kopcích, kde se také mohly v plném světle předvést brzdy s kombinovaným duálním ABS. Kompletní článek s objektivními závěry testu i osobními dojmy z jízdy zveřejníme hned začátkem příštího týdne, a těšit se můžete také na videoreportáž.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (42x):



TOPlist