globalmoto_duben_nolan




Honda CBR1000RR 2017: japonská vysokoškolačka

Kapitoly článku

Svoje nové nářadí si v portugalsku vyzkoušel také Jan Halbich, který za tým Holzhauer Honda letos pojede svou třetí sezónu v německém šampionátu IDM ve třídě Superbike. A tady jsou jeho dojmy:

V pondělí jsem měl tu možnost otestovat jako první z Čechů novou Hondu CBR 1000RR, a to jak základní verzi, tak SP1. Před testem jsem měl smíšené pocity, protože motorka vypadá hodně podobně jako starší model, ale přesvědčil jsem se, že změny jsou výrazné.
Nejdříve jsem měl možnost svézt se na standardní motorce. Chvilku mi trvalo, než jsem se rozjel, protože na silniční motorce jsem od srpnového zranění neseděl. Standardní model byl osazen pneumatikami Bridgestone S21, které se úplně nehodí na okruhové ježdění, už jen kvůli jejich profilu. Motorka byla neochotná zatáčet a přední kolo bylo dost odlehčené. Trochu jsem se obával gripu zadní pneumatiky, ale nová kontrola trakce si s tím dokonale poradila. Honda využívá pro kontrolu trakce regulaci předstihu, což je modernější a čistější způsob kontroly prokluzu. Motorka je vybavena ride by wire, takže elektronika dokáže omezovat výkon i díky ovládání škrtící klapky. Mód 1 (nejmenší omezení), který jsem používal, dovoluje motorce jít do mírného prokluzu. Když už je moc velký, tak elektronika plynule bez jakéhokoliv cuknutí vrátí motorku zpátky.

Poté jsem přesedl na verzi SP1, která byla osazena slicky Bridgestone V02. Už při průjezdu boxovou uličkou jsem cítil pozitivní změnu v geometrii motorky díky vhodnějšímu profilu pneumatik.
Na motorce jsem se cítil skvěle. Nový model je lehčí a lépe ovladatelný, mírný nárůst výkonu + novodobá kontrola trakce zaručuje plynulý a rychlý výjezd ze zatáčky. Všechny verze jsou vybaveny ABS systémem, který je funkční, ale jako závodník jsem se s ním nedokázal moc sžít.
Z čeho jsem byl hodně překvapený, byla převodovka, která ve spolupráci s quick a down shifterem funguje dokonale. Řazení a podřazování bylo naprosto čisté i v plném náklonu. Motorka je také vybavena novou spojkou, takže ani rychlé podřazení dvou rychlostí nezpůsobuje vibrace nebo smyk zadního kola.

Motorka je velmi dobře ovladatelná, zároveň stabilní a klidná. Minimalistické kapoty zajišťují dobrou aerodynamiku. Ovšem při zalehnutí na nádrž jsem měl problém s plexisklem, které vlivem středového zalomení mírně zkresluje výhled. Verze SP je vybavena elektronickým podvozkem, který funguje dobře a automaticky se přizpůsobuje stylu jízdy + umožňuje nastavit stabilitu brždění, průjezd zatáčkou a stabilitu z výjezdu.

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist