Testujeme BMW R1200R
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 10.12.2014 | Zobrazeno: 13 069x
Dvouválec boxer, klasický roadster a značka BMW - tyhle tři věci k sobě patří už od nepaměti. Od příštího roku nám ale mnichovská fabrika chce servírovat výrazně modernější stroj, než na jaký jsme byli zvyklí. Erko dostane místo vzduchu a oleje částečně kapalinové chlazení, převrácená přední vidlice nahradí Telelever a hodně do sportovna se změnil také design. Jaké bude s novým modelem svezení? To právě jedeme vyzkoušet do Španělska!
Podvozek tvoří nový rám, vpředu odpružený novou převrácenou 45mm vidlicí, vzadu zůstal systém EVO Paralever - tedy letmo uložené kolo poháněné kardanem. Změnou je ale přesunutí systému na levou stranu, přičemž výfuk se nastěhoval doprava. V základní výbavě nového modelu najdeme ABS, stabilizační systém ASC a dva jízdní režimy Rain a Road. Uvidíme, zda na některém testovacím kousku bude něco z příplatkové výbavy, jako třeba režim Pro s dynamickou kontrolou trakce (DTC), elektronicky stavitelný podvozek ESA, denní svícení LED nebo řadící asistent.
Pokud vás zajímají nějaké konkrétní dojmy z testování nebo máte technické dotazy na lidi z BMW, ptejte se prosím v tradičním formuláři pod článkem.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Press - (Odebírat články autora)