globalmoto_duben_nolan




Z druhé ruky - KTM Superduke 990

Kapitoly článku

Flash Team s.r.o. - dealer KTM 


Vojta Hájek (servisní technik, vedoucí servisu)
(+420) 317 471 920 ; service@flash-team.cz



Co se týče modelů LC8 SuperDuke, lze říct, že jejich motory jsou již takřka bezproblémové. Nejvíce dětských nemocí si "vyžraly" modely 950 Adventure 03 a 04. Od roku 05, kdy se stále ještě vyráběly modely 950 (čili karburátor) vprovedení Adventure a SM plus 990 SuperDuke (vstřikování) mohu tyto motocykly považovat za velice spolehlivé. Od tohoto roku mají LC8 motory upravené mazání a odhlučněné rozvody a spojku, takže celkový dojem z motoru je důvěryhodnější nežli u starých 950 03/04, kde byl pro nezasvěcené mechanický hluk motoru trochu strašidelný. Nicméně ani tyto motory nejsou v porovnání s japonci nijak tiché, ale to už je prostě vlastnost a daň za to, že motor má jen 58kg a tenké stěny karterů a všech odlitků. Prostě je to KTM a hotovo :).

V KTM servisu pracuji už osm let a motocykly LC8 dělám prakticky každý den. Nicméně modely SD jsou vidět poměrně zřídka. Možná je to tím, že obecně nemají moc velkou popularitu kvůli své radikálnosti a nebo tím, že už jsou poměrně levné, takže s nimi už lidi nejezdí do aut. servisů. Zásadní problém, ale většinou paradoxně bývá právě jejich cena a tím technický stav. Pokud stojí takováto motorka do 150tis, tak už o ní někteří tolik nepečují a vysloveně zanedbávají a przní. Samozřejmostí jsou pak různé následky pádů a nehod. Při koupi této motorky, musí člověk mít oči opravdu všude, aby se co možná nejdřív odhalily problémy spojené s většímy pády.
Jinak obecně se dá říct, že motocykly netrpí žádnou globální závadou nebo poruchovostí. Doporučuji dodržovat servisní interval 7500 km na olej a 15000 km na svíčky a kontrolu ventilů. Olej vždy plnou syntetiku min. 10W50.

- U modelů 05 a 06 je dobré dát si pozor na vodní pumpu, spíše kolem 20 až 30 tis. jí zrepasovat (současné originální ND montované někdy od roku 07/08 jsou kvalitněji zpracované než předtím v prvovýrobě, takže už vydrží delší nájezd km)

- Občas se vyskytuje netěsnost spodního spojkového válečku, též lze řešit náhradou za novější, kvalitnější.

- Kolem 40 až 50 tis. km je dobré vyměnit sadu palivových filtrů v čerpadle.

- Dle stylu jízdy se může objevit předčasně opotřebovaná spojka.

- Je dobré při "velkém" servisu (po 15 tis. km) zkontrolovat, případně nastavit rovnováhu klapek obou válců.

- U modelů 05 a 06 se může objevit neřešený problém s kovovými zvuky při starování. KTM vydala k tomuto problému svolávací akci, na většině motocyklů se problém vyřešil, přesto se občas najde nějaký kus kde tento problém trvá. Většinou se problémy naplno projevili už při prvních 10 tis km.

- Spoustu motocyklů má namontované otevřené výfuky a filtry, určitě doporučuji při koupi zajet do aut. servisu a zkontrolovat popř. přehrát řídící jednotku. Softwarů pro různé ročníky a země původu je poměrně dost, stává se že na otevřených výfucích je nahrána mapa pro origo koncovky nebo dokonce naopak.

V každém případě doporučuji každému kdo bude pořizovat jetou KTM LC8, ať SD nebo SM apod. aby nejprve od majitele zjistil VIN motocyklu, podle kterého se v interní databázi KTM, skrze prodejce dá dohledat spoustu cenných informací: provedené servisy, reklamce, svolávačky apod. Popř. zavolat a dohodnout se zkušeným prodejcem KTM na předkupní kontrole motocyklu. U nás tuto službu nabízíme za symbolickou cenou, která mnohdy ušetřila zákazníkovy spoustu času, starostí a samozřejmě i peněz.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist