Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tak jsem si zájmem přečetl komentáře k mému článku, pokusim se jet po bodech
- ano jsem letitým autorem modelářských, leteckých a motocyklových periodik včetně Novinek MPM
- ano v článku mám řadu gramatických chyb, nechci se hájit, MÁTE PRAVDU a
příště se vynasnažim (JICH MIT ALESPOŇ MÉNĚ )
- to proč se řemen nerozšiřil mi nikdo dosud rozumně nevysvětlil a myslim že se o tom dá pouze polemizovat a to je tak vše co s tim mužeme dělat
- článek jsem se pravda snažil psát trochu odlehčeněji, nevim...asi je na každém soudruhovi co upřednostňuje
- slova pár ecelán byla psána hovorově - samo mohl jsem je napsat spisovně
Jinak za obsahem článku si stojim ! Kdysi dávno jsem na ni najezdil 11 000 km za půl roku a bylo to uuužasné ježděni!
Ted předně NENI TO OBHAJOBA - co je v článku pro vás dležitějši?
Chybějici čárka nebo nesmysly či nic neřikajici suchopárné věty???
Dost by mne zajímal váš názor
Každopádně děkuji všem za názory a těm které článek "pobouřil" vzkazuji
Možnost psát má každý, tedy i vy, a rád si přečtu vaše články.
ano,takisto suhlasim ze clanok nie je uplne najpresnejsi a je pisany volnejsie,ale mozno to bol zamer autora,predstavit takuto motorku a nie tam od slova do slova pisat presne tecnicke udaje a terminologie.ja som si ten clanok precital rad.a nie len preto ze motorka na fotkach je moja
To IvanDvoutakťák:
ano změna je možná , ona Kawa focená v článku je r.v.1983 a to byla doba kdy se vyráběla JEN na řetězu (prozrazují to hlavně boční plasty jaksi tam chybí samolepka BELTDRIVE, která je na pozdějších ročnících s BELTDRIVEm). Nutno říct, že v případě, že chceme dodržet originalitu je třeba rozhodit motor a vyměnit výstpní hřídel převodovky-"jiný upínací systém" řetězového kolečka vs. řemenového, případně laborovat a vyrábět podložky na stávající hřídel. Taktéž je třeba říct, že Kawa 305 na originál řetězu používá jiný "převod" a je o kus dynamičtější než s řemenem, ovšem na úkor v-max. Mě víc seděl a dodnes sedí řemen, tak jsem to tenkrát překopal . ND mám někde v archivu možná.
"Něco" pro Radka a potvrzení, že ozub. řemen se opravdu "ropou" nemaže :
nejlíp kdyby odpověděl Son, jestli je na GPZ305 možná změna sekundáru na
řetězovou sadu ... "Originalistl" teď sice zaúpí , ALE opotřebenej, vytahanej
a případně lajdácky mazanej řetěz dělá takovej kravál, že je (většinou) vyměněn
ještě než se přetrhne, což ale se u řemenu opravdu může stát "raz-dva"
Krytyzovat umý každej, ale gdo s těchhle remcalú něco dokázal.
Já sem si článek přečet a nějaký pravopisný chyby neřeším. Ono napsat každej tejden tolik článků, tak se sem tam nějaká chyba nacpe.
A jestli je někde měkký nebo tvrdý i y, tak Čech to pochopí.
Mě se osobně ta motorka moc libí a klidně bych jí mohl mít.
Sice sem zastáncem řetězů, ale už mám doma 3 kardanový motorky od Yamahy a Hondy z osmdesátých let.
Děkuji za zajímavý článek a nenechte se nasrat remcalama, který si většinou neumí vyměnit olej, ale jsou strašně chytrý.
Řemen měla taky moje bývalá Kawa EN 500 - ač byla na jednom místě procvaknutá dirka od kamínku tak vydržel (nový jsem nekupoval, origo stál 12tKč) a trochu vrzal, byla to super bezúdržbová záležitost (pozdější zkušenosti s řetězem u ZR7). Jo a v článku se mi nějak nezdá info o údržbě kapkami oleje, v servisní příručce bylo tuším, že se na něj mastnota dostat nesmí žádná...
Sorry panove, ale ja v tomto souhlasim s mariano(nom/nem?). Pokud jsou motorkari.cz elektronicky noviny a redaktori (byt treba na castecnej uvazek) do nich pisou clanky a recenze, ma to mit nejakou gramatickou uroven. Kdyz bude programator psat skript a udela v nem 3 boty a preda to zakaznikovi, taky nebude pochvalen. Kdyz ja pri administraci serveru zapomenu nastartovat nektery sluzby, budu pokaran a nebo potrestan. Proste clovek ma za svou praci odpovidat (ikdyz vim, ze statni urednici a politici v tomto zrovna prikladem nejdou), to je muj nazor.
Když pominu důvod zveřejnění takového článku, musím říct že to je pěkná, jednoduchá motorka. Dnes se už takové bohužel nedělají, protože by vzducháč neměl šanci proti emisnímu diktátu EU.
A nezbývá mi než se těšit, až pomine současná módní vlna kafáčů, scramblerů a jim podobných a přijde zase jiná, třeba inspirovaná osmdesátkami a hranatým až krabicoidním designem
tak abych nebyl "usměrněn" na "nahlášení nepřesností" (musel bych komentovat a uvádět na pravou míru každou třetí větu) vyhnu se hodnocení lehce zcestného článku .
Palec nahoru však majiteli (nejedná se o autora článku!) na Slovensko je vidět, že mou podmínku dodržuje , ba co víc, zdokonaluje co ještě dokonalé nebylo , až mám ten pocit že z Kawky dělá sběratelský kousek do obyváku a né motorku na ježdění BRAVO pacik1 .
to Turista:
s těmahle motorkama mám bohaté zkušenosti a "prozatím" jsem nejezdil nic pohodlnějšího. Na Kawě jsem dal 600km na zátah a po příjezdu domů jsem šel ještě rýt zahradu. Na Raptoru jsem dal nejvíc 500km, ke konci, už jsem musel dávat časté a dlouhé pauzy a následné dva dny jsem se z toho "léčil".
Varování pro všechny případné majitele-měnit oil po 10 000km dle zde uvedených dat znamená smrt motoru!!! Jedná se o vzduchem chlazený motor bez chladiče oleje a už po 3tis.km se to v kontrolním okénku černá jak v jedné nejmenované soc. vyloučené lokalitě.
Tak řetěz má na své straně pozitiva nižší ceny a nižších ztrát než má řemen. Stačí se zakoukat do stránek Friction Facts. Jsou tam i nějaká měření. Jasný pozitiva je čistota a tichost provozu. Pokud zrovna neškrvrká, což se občas stává. A naštve a dokáže to jednoho vytáčet do běla - jako mého kamaráda s Triumphem Thunderbird. Mimochodem mu prasknul řemen v Chorvatsku a měl kolem toho strašné trable. S řetězem je to řešitelné snadněji.
Na druhou stranu uváděná životnost řemenu bývá občas velmi teoretická.
Stačí se zde v Článcích podívat na zkušenosti s motorkou Buell. Během 80 tis. km uživatel přetrhl 3 řemeny. Vždy mu tam vlítl nějaký kamínek, který řemen načal a po chvíli ho doklepal k smrti. Bohužel na českých silnicích nepanují ideální podmínky.
Jinak cestovat se dá na všem. Teď v Cestopisech vyšel telegrafický článek o cestě na nějakém Stadionu kolem Chorvatska. Jen ne každý má na dovolenou 14 dní. A musí volit pečlivě cestu, vyhýbat se horám, a obtížným úsekům.
Já radši silnou motorku přes 100 koní, s kterou si můžeš užít v utahovácích ve vysokých horách, než se mrcasit dole v údolí padesátkou přes vesnice.
Být tato motorka k sehnání tak ji beru všemi deseti. Na cestování perfektní stroj, dostatečný výkon, spolehlivost, nízká váha, nízká spotřeba a bezúdržbový řemen.
Díky moc za tento článek
No není nadto hodnotit v první řadě detaily a gramatické chyby (které tam popravdě jsou), a vůbec nekomentovat podstatu článku jako sdělení a chuť autora se těmito "malými objemy" mezi youngtimery zabývat. Za mě . Jen se chci autora zeptat, jestli je vyobrazená Kawasaki jeho motocyklem a pokud ano, jaké jsou jeho zkušenosti, pokud jej používá k cestování. Děkuji.
Paulo: ČEPRO, a.s. je obchodní společnost, která vznikla 1. ledna 1994 na základě privatizačního projektu státního podniku Benzina. Do 31. prosince 2005 byl jediným akcionářem Čepra Fond národního majetku ČR. S platností od 7. února 2006 je jediným akcionářem Ministerstvo financí České republiky. Do 3. listopadu 1997 nesla společnost název ČESKÉ PRODUKTOVODY A ROPOVODY (ČEPRO je jeho akronym). Činnost Čepra spočívá především v přepravě, skladování a prodeji ropných produktů. Provozuje síť čerpacích stanic pod obchodní značkou EuroOil a ochraňuje zásoby státních hmotných rezerv.[2] V 17 střediscích a skladech[3] má Správa státních hmotných rezerv uloženy různé druhy paliv v takovém množství, aby v souladu se závazky České republiky, vyplývajícími z členství v Evropské unii, dosáhly tyto zásoby (spolu se zásobami ropy v zásobnících firmy MERO ČR, a.s. a u dalších ochraňovatelů) 90násobku průměrné denní spotřeby.[4] Areál skladů tvoří nadzemní a podzemní zásobníky, manipulační nádrže, plnící lávky automobilových cisteren, objekty pro stáčení a plnění železničních cisteren, dílny, technologické rozvody, kotelny, administrativní budovy, hasičské zbrojnice, laboratoře, strojovny, požární nádrže, elektrické rozvodny, železniční vlečky aj. Laboratoř kontroluje kvalitu přijímaného a vydávaného zboží, které se dále ze skladu přepravuje autocisternami, železnicí nebo produktovodem. Už seš chytřejší? :D
že se často v článku objeví nepřesnost či "gramatická zvláštnost" už jsem si všiml...ale zde je toho trochu víc.
- "par excelan" a "keten" - když už autor chce použít cizí slova, ať je použije v původním tvaru
- chybějící čárky mezi větami či vsuvkami ve větách, jakož i čárky nad dlouhými písmeny
- a připočtu grafický balast - tedy, k tomu, jako, ten, to - patrně aby měl článek dost znaků a vypadalo to, že autor umí psát v souvětích (opět jsem si vzpomněl na chybějící čárky mezi nimi...)
když nemáte korektora, nemohl by si článek aspoň někdo přečíst, než ho plácnete na web?
a proč se používá řetěz místo řemenu by měl vědět jakýkoli autor článku na bulvárním motoserveru po osmi pivech ve tři ráno...že to někomu (a nějaké motorce) sedí víc nebo míň už je "kůže nebo textil"
Tak jsem si zájmem přečetl komentáře k mému článku, pokusim se jet po bodech
- ano jsem letitým autorem modelářských, leteckých a motocyklových periodik včetně Novinek MPM
- ano v článku mám řadu gramatických chyb, nechci se hájit, MÁTE PRAVDU a
příště se vynasnažim (JICH MIT ALESPOŇ MÉNĚ )
- to proč se řemen nerozšiřil mi nikdo dosud rozumně nevysvětlil a myslim že se o tom dá pouze polemizovat a to je tak vše co s tim mužeme dělat
- článek jsem se pravda snažil psát trochu odlehčeněji, nevim...asi je na každém soudruhovi co upřednostňuje
- slova pár ecelán byla psána hovorově - samo mohl jsem je napsat spisovně
Jinak za obsahem článku si stojim ! Kdysi dávno jsem na ni najezdil 11 000 km za půl roku a bylo to uuužasné ježděni!
Ted předně NENI TO OBHAJOBA - co je v článku pro vás dležitějši?
Chybějici čárka nebo nesmysly či nic neřikajici suchopárné věty???
Dost by mne zajímal váš názor
Každopádně děkuji všem za názory a těm které článek "pobouřil" vzkazuji
Možnost psát má každý, tedy i vy, a rád si přečtu vaše články.
Zdraví vás Martin
ano,takisto suhlasim ze clanok nie je uplne najpresnejsi a je pisany volnejsie,ale mozno to bol zamer autora,predstavit takuto motorku a nie tam od slova do slova pisat presne tecnicke udaje a terminologie.ja som si ten clanok precital rad.a nie len preto ze motorka na fotkach je moja
To IvanDvoutakťák:
ano změna je možná , ona Kawa focená v článku je r.v.1983 a to byla doba kdy se vyráběla JEN na řetězu (prozrazují to hlavně boční plasty jaksi tam chybí samolepka BELTDRIVE, která je na pozdějších ročnících s BELTDRIVEm). Nutno říct, že v případě, že chceme dodržet originalitu je třeba rozhodit motor a vyměnit výstpní hřídel převodovky-"jiný upínací systém" řetězového kolečka vs. řemenového, případně laborovat a vyrábět podložky na stávající hřídel. Taktéž je třeba říct, že Kawa 305 na originál řetězu používá jiný "převod" a je o kus dynamičtější než s řemenem, ovšem na úkor v-max. Mě víc seděl a dodnes sedí řemen, tak jsem to tenkrát překopal . ND mám někde v archivu možná.
Autor článku je Martin Decarli... jednoho Martina Decarli znám z modelářských novinek , je to náhoda nevíte někdo ?? děkuji za odpověď...
Ivan:
"Něco" pro Radka a potvrzení, že ozub. řemen se opravdu "ropou" nemaže :
nejlíp kdyby odpověděl Son, jestli je na GPZ305 možná změna sekundáru na
řetězovou sadu ... "Originalistl" teď sice zaúpí , ALE opotřebenej, vytahanej
a případně lajdácky mazanej řetěz dělá takovej kravál, že je (většinou) vyměněn
ještě než se přetrhne, což ale se u řemenu opravdu může stát "raz-dva"
Krytyzovat umý každej, ale gdo s těchhle remcalú něco dokázal.
Já sem si článek přečet a nějaký pravopisný chyby neřeším. Ono napsat každej tejden tolik článků, tak se sem tam nějaká chyba nacpe.
A jestli je někde měkký nebo tvrdý i y, tak Čech to pochopí.
Mě se osobně ta motorka moc libí a klidně bych jí mohl mít.
Sice sem zastáncem řetězů, ale už mám doma 3 kardanový motorky od Yamahy a Hondy z osmdesátých let.
Děkuji za zajímavý článek a nenechte se nasrat remcalama, který si většinou neumí vyměnit olej, ale jsou strašně chytrý.
Kawasaki krásna a kvalitní
Řemen měla taky moje bývalá Kawa EN 500 - ač byla na jednom místě procvaknutá dirka od kamínku tak vydržel (nový jsem nekupoval, origo stál 12tKč) a trochu vrzal, byla to super bezúdržbová záležitost (pozdější zkušenosti s řetězem u ZR7). Jo a v článku se mi nějak nezdá info o údržbě kapkami oleje, v servisní příručce bylo tuším, že se na něj mastnota dostat nesmí žádná...
no hlavne, Slávek-TDM keď sa tu už oháňaš gramatickou úrovňou bolo by pekné používať aspoň diakritické znamienká
Sorry panove, ale ja v tomto souhlasim s mariano(nom/nem?). Pokud jsou motorkari.cz elektronicky noviny a redaktori (byt treba na castecnej uvazek) do nich pisou clanky a recenze, ma to mit nejakou gramatickou uroven. Kdyz bude programator psat skript a udela v nem 3 boty a preda to zakaznikovi, taky nebude pochvalen. Kdyz ja pri administraci serveru zapomenu nastartovat nektery sluzby, budu pokaran a nebo potrestan. Proste clovek ma za svou praci odpovidat (ikdyz vim, ze statni urednici a politici v tomto zrovna prikladem nejdou), to je muj nazor.
Krásny youngtimer.
Frankie
Když pominu důvod zveřejnění takového článku, musím říct že to je pěkná, jednoduchá motorka. Dnes se už takové bohužel nedělají, protože by vzducháč neměl šanci proti emisnímu diktátu EU.
A nezbývá mi než se těšit, až pomine současná módní vlna kafáčů, scramblerů a jim podobných a přijde zase jiná, třeba inspirovaná osmdesátkami a hranatým až krabicoidním designem
tak abych nebyl "usměrněn" na "nahlášení nepřesností" (musel bych komentovat a uvádět na pravou míru každou třetí větu) vyhnu se hodnocení lehce zcestného článku .
Palec nahoru však majiteli (nejedná se o autora článku!) na Slovensko je vidět, že mou podmínku dodržuje , ba co víc, zdokonaluje co ještě dokonalé nebylo , až mám ten pocit že z Kawky dělá sběratelský kousek do obyváku a né motorku na ježdění BRAVO pacik1 .
to Turista:
s těmahle motorkama mám bohaté zkušenosti a "prozatím" jsem nejezdil nic pohodlnějšího. Na Kawě jsem dal 600km na zátah a po příjezdu domů jsem šel ještě rýt zahradu. Na Raptoru jsem dal nejvíc 500km, ke konci, už jsem musel dávat časté a dlouhé pauzy a následné dva dny jsem se z toho "léčil".
Varování pro všechny případné majitele-měnit oil po 10 000km dle zde uvedených dat znamená smrt motoru!!! Jedná se o vzduchem chlazený motor bez chladiče oleje a už po 3tis.km se to v kontrolním okénku černá jak v jedné nejmenované soc. vyloučené lokalitě.
To mariano:
Pod clankem mas napsano "nahlasit nepresnost" Realizuj se priste tam.
Clanek super.
Tak řetěz má na své straně pozitiva nižší ceny a nižších ztrát než má řemen. Stačí se zakoukat do stránek Friction Facts. Jsou tam i nějaká měření. Jasný pozitiva je čistota a tichost provozu. Pokud zrovna neškrvrká, což se občas stává. A naštve a dokáže to jednoho vytáčet do běla - jako mého kamaráda s Triumphem Thunderbird. Mimochodem mu prasknul řemen v Chorvatsku a měl kolem toho strašné trable. S řetězem je to řešitelné snadněji.
Na druhou stranu uváděná životnost řemenu bývá občas velmi teoretická.
Stačí se zde v Článcích podívat na zkušenosti s motorkou Buell. Během 80 tis. km uživatel přetrhl 3 řemeny. Vždy mu tam vlítl nějaký kamínek, který řemen načal a po chvíli ho doklepal k smrti. Bohužel na českých silnicích nepanují ideální podmínky.
Jinak cestovat se dá na všem. Teď v Cestopisech vyšel telegrafický článek o cestě na nějakém Stadionu kolem Chorvatska. Jen ne každý má na dovolenou 14 dní. A musí volit pečlivě cestu, vyhýbat se horám, a obtížným úsekům.
Já radši silnou motorku přes 100 koní, s kterou si můžeš užít v utahovácích ve vysokých horách, než se mrcasit dole v údolí padesátkou přes vesnice.
pernik92: máš ji zde v bazaru...
Presne. Neni duvod porad do vseho rejpat jak do hovna. Vidim clanek, zajimavou motorku, poctu, neco se dozvim a vic neresim. Chyby jsou vsude...
..., já myslím že řetěz oproti řemenu je asi pevnější na přenos síly ...,
Být tato motorka k sehnání tak ji beru všemi deseti. Na cestování perfektní stroj, dostatečný výkon, spolehlivost, nízká váha, nízká spotřeba a bezúdržbový řemen.
Díky moc za tento článek
No není nadto hodnotit v první řadě detaily a gramatické chyby (které tam popravdě jsou), a vůbec nekomentovat podstatu článku jako sdělení a chuť autora se těmito "malými objemy" mezi youngtimery zabývat. Za mě . Jen se chci autora zeptat, jestli je vyobrazená Kawasaki jeho motocyklem a pokud ano, jaké jsou jeho zkušenosti, pokud jej používá k cestování. Děkuji.
R.a.g.n.a.r: Tys mi dal, to byla fuška to přečíst. O čem to vlastně bylo?
Paulo: ČEPRO, a.s. je obchodní společnost, která vznikla 1. ledna 1994 na základě privatizačního projektu státního podniku Benzina. Do 31. prosince 2005 byl jediným akcionářem Čepra Fond národního majetku ČR. S platností od 7. února 2006 je jediným akcionářem Ministerstvo financí České republiky. Do 3. listopadu 1997 nesla společnost název ČESKÉ PRODUKTOVODY A ROPOVODY (ČEPRO je jeho akronym). Činnost Čepra spočívá především v přepravě, skladování a prodeji ropných produktů. Provozuje síť čerpacích stanic pod obchodní značkou EuroOil a ochraňuje zásoby státních hmotných rezerv.[2] V 17 střediscích a skladech[3] má Správa státních hmotných rezerv uloženy různé druhy paliv v takovém množství, aby v souladu se závazky České republiky, vyplývajícími z členství v Evropské unii, dosáhly tyto zásoby (spolu se zásobami ropy v zásobnících firmy MERO ČR, a.s. a u dalších ochraňovatelů) 90násobku průměrné denní spotřeby.[4] Areál skladů tvoří nadzemní a podzemní zásobníky, manipulační nádrže, plnící lávky automobilových cisteren, objekty pro stáčení a plnění železničních cisteren, dílny, technologické rozvody, kotelny, administrativní budovy, hasičské zbrojnice, laboratoře, strojovny, požární nádrže, elektrické rozvodny, železniční vlečky aj. Laboratoř kontroluje kvalitu přijímaného a vydávaného zboží, které se dále ze skladu přepravuje autocisternami, železnicí nebo produktovodem. Už seš chytřejší? :D
Marně se snažím přijít na význam slova nečeproidní.
že se často v článku objeví nepřesnost či "gramatická zvláštnost" už jsem si všiml...ale zde je toho trochu víc.
- "par excelan" a "keten" - když už autor chce použít cizí slova, ať je použije v původním tvaru
- chybějící čárky mezi větami či vsuvkami ve větách, jakož i čárky nad dlouhými písmeny
- a připočtu grafický balast - tedy, k tomu, jako, ten, to - patrně aby měl článek dost znaků a vypadalo to, že autor umí psát v souvětích (opět jsem si vzpomněl na chybějící čárky mezi nimi...)
když nemáte korektora, nemohl by si článek aspoň někdo přečíst, než ho plácnete na web?
a proč se používá řetěz místo řemenu by měl vědět jakýkoli autor článku na bulvárním motoserveru po osmi pivech ve tři ráno...že to někomu (a nějaké motorce) sedí víc nebo míň už je "kůže nebo textil"
Uprednostnuju remen. Bo kdyz se pretrhne, tak je lepsi dostat po zadech kšandou jak retezem