Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Parádní článek.. kdysi jsem měl tu čest projet starý domino, xtz i dr, a když jsem se před časem vracel k motorkám, vybral jsem otevřenou FMX 650. Chtěl jsem něco s modernim podvozkem a nezáludnýho. Musim říct že těch pár let na tom byla jen a jen radost. Byl jsem s ní v Mejtě, po letištích a vozila mě do práce. Nestačil jsem jen když jsem narazil na skupinku rovinkářů na přesunu kde jsem ji nechtěl trápit. Moji kluci ji milovali, sousedi obdivovali :) po zvuku se každej ohlídnul .. Teď když jsem ji bez důvodu prodával, čistě ze zvědavosti abych zkusil něco jinýho, vlastně se mi po ní stejská :) jednoválec pro mě znamená jeden z nejpřirozenějších motorů a nevim co ještě a jestli vůbec něco prodám za cenu za jakou jsem ji koupil :)) teď pokukuju po Dominu, jako druhym stroji na toulání se špuntama ;)
Super pocitanicko!Mam SLRko a sice bol problem z karbosom,ale teraz musim povedat,ze tento jednobuch ma svoje obrovske caro a aj ked trosku trase urcite bude u mna v garazi dllho.Nehovoriac,ze ho non stop tunim:o)))))
Měl jsem Domino a osobně mi to moc nesedělo-jak jízdní vlastnosti v zatáčkách tak poměrně neandrtálská charakteristika motoru s výše zmíněnou nechutí práce v nižších (kochacích :) ) otáčkách,zkrátka necítil jsem se na tom jistě ; to Dakar 650 co jsem měl potom byla jiná liga kultivovaný motor i vypočitalnější jízdní vlastnosti; PS ale zvuk mělo domino pěknej -při startu se nestalo aby se okolí neohlédlo
Dominátor byl můj sen který se mi nikdy nesplnil. Když jsem po revoluci, hned na jaře 1990 vyrazil poprvé do Německa, hned v prvním městečku za čárou na něm jezdil sem a tam nějaký němčour a mě se hrozně zalíbil. Než jsem si ho ale mohl dovolit, zestárnul.
Skvělý článek Měl jsem Domika jako druhou motorku k ostrému enduru a bral jsem ho jako motorku k dennímu používání a výletům v rámci republiky. Na okresky je myslím vymyšlený Pak je nájezd 3 tis km v pořádku a pro mě jedna z nejspolehlivějších strojů života (je mi 47, mám už celkem z čeho srovnávat
Mr.Petr: Se vším souhlas. Jen u té výměny oleje nejde o těch 15 minut práce, ale spíš o to, že to leze do peněz to furt měnit (zvlášť, když konkurence má povětšinou dvojnásobný interval).
Domino jsem měl 3 roky a kdyby byly Lowe nechal bych si ho klidně dál.Vše co napsal WÁCA a MR.Petr sedí...byl to pracant se zátahem lokomivy..vzpomínám rád
Na učení je to super stroj.
Přes loňskou zimu jsem si ho trochu doladil vzhledově.
Letos v létě se mi ale přihodila nemilá věc. Zůstala mi viset rychlost 5.
Tak jsem motor rozebral a zjistil, že za zaseknuté řazení může kus železe vypadnutej z převodovýho kolečka.
Takže jsem sehnal na ebay celou převodovku za 200€ (cca cena jednoho novýho origo kolečka) sice ojetou, ale neměla vymlácený cementování a vyměnil. Přitom jsem zjistil, že válec je tak trochu zrytej takže výbrus a novej píst.
Tady mám pár fotek :) //1url.cz/WG6W
Přitom to při koupi vypadalo, že motor bude v poho. Olej byl snad měněn pravidelně a nijak nemile se neprojevoval :)
Dominátor je moje první velká motorka takže mě kromě nějakejch těch základů ježdění naučila i jak si vyndat a rozebrat motor :D
i přes moje závady na něho rád vzpomínám ...co se týče startů po delší odstávce tak jsem neměl větší problém. Jediný co mě na NX chybělo byla absence chladiče oleje, jelikož s teplotou oleje nebyl problém dostat se na hodnotu i přes 120°C
Pěkný článek Co se týká často diskutované výměny oleje po 3tis.km, není to zase taková hrůza, pro zkušené záležitost cca. 15min i s filtrem. Při provozu ve vyšších venkovních teplotách se vyplatí měnit i dříve. Absenci kickstarteru bych neviděl zas tak dramaticky, v nouzi není problém motorku roztlačit. Moje baterka je na motorce z výroby 12 let furt původní a šlape OK. Problémové starty po delší odstávce jsou klasika -řešitelné, jak je uvedeno v článku, vypuštěním plovákové komory karburátoru vypouštěcím šroubem po delším stání. Celkově je Domino obratná, snadno ovladatelná a spolehlivá mašina. Co vidím jako největší nevýhodu, vzhledem k ukončení výroby v roce 2003 je v dnešní době celkem problém objevit mašinu v dobrém stavu, o kterou majitel pečoval a nepodceňoval zejména zmíněné výměny oleje, které bych viděl jako kritické pro celkovou spolehlivost stroje. Pokud se nepodcení, je to solidní pracant s nízkými pořizovacími i provozními náklady. A hlavně - je to jednobuch!!
Dominator:Každý vidí na tom pomyslném žebříčku něco jiného.U mě je tam KLR
Ale řekl bych,že v tomto segmentu jsou síly vyrovnány.Domino je v podstatě takový spolehlivý dělník...
Pěkný článek. Já ho sice nikdy neměl, ale pár tisíc jsem najezdil na kámošovo NX 500 (verze pro ARGENTINU). Parádní stroj.
Jako největší nevýhody bych viděl absenci kickstartéru (mimo první ročníky) - což když vytřískáte baterku docela zamrzí. Dál pak malá nádrž na cestování - zvlášť těch 13 litrů u prvních ročníků. Taky plasty jsou dost tvrdé a rády praskají - zvlášť pokud máte v úmyslu s tím nějak víc mlátit o zem. Krom těchdle drobností je to prima motorka která Vás odveze na konec světa. Jen ten olejový interval by moh být delší.
Krásny članek DIK!!!
Měl jsem jich více i toho prvního najezdil jsem s nima všude možně spostu km.,troufam si řici nejlepši 650 v enduru co se kdy vyrobila!
Parádní článek.. kdysi jsem měl tu čest projet starý domino, xtz i dr, a když jsem se před časem vracel k motorkám, vybral jsem otevřenou FMX 650. Chtěl jsem něco s modernim podvozkem a nezáludnýho. Musim říct že těch pár let na tom byla jen a jen radost. Byl jsem s ní v Mejtě, po letištích a vozila mě do práce. Nestačil jsem jen když jsem narazil na skupinku rovinkářů na přesunu kde jsem ji nechtěl trápit. Moji kluci ji milovali, sousedi obdivovali :) po zvuku se každej ohlídnul .. Teď když jsem ji bez důvodu prodával, čistě ze zvědavosti abych zkusil něco jinýho, vlastně se mi po ní stejská :) jednoválec pro mě znamená jeden z nejpřirozenějších motorů a nevim co ještě a jestli vůbec něco prodám za cenu za jakou jsem ji koupil :)) teď pokukuju po Dominu, jako druhym stroji na toulání se špuntama ;)
Super pocitanicko!Mam SLRko a sice bol problem z karbosom,ale teraz musim povedat,ze tento jednobuch ma svoje obrovske caro a aj ked trosku trase urcite bude u mna v garazi dllho.Nehovoriac,ze ho non stop tunim:o)))))
To je fakt,sice KLE už mám ale takovéhle počtení by potěšilo.
Článek je perfektní ale velice bych ocenil taky takový článek ale o Kawasaki kle 500... chci si jí letos koupit tak sbírám o ní informace kde se dá
Když jsme u těch šálků,taky jsem si loknul
Článek perfektní, opravdu příjemný čtení! TOhle je můj šálek
Kvalitní článek a zřejmě i neméně kvalitní legendární stroj
super stroj, já na něm srazil prase a ohnul sem akorát řídítka
Domík je prostě domík, jednobuch který o sobě dá vědět když se zatáhne za heft, naprosto pohodová mašina a článek supr.
Měl jsem Domino a osobně mi to moc nesedělo-jak jízdní vlastnosti v zatáčkách tak poměrně neandrtálská charakteristika motoru s výše zmíněnou nechutí práce v nižších (kochacích :) ) otáčkách,zkrátka necítil jsem se na tom jistě ; to Dakar 650 co jsem měl potom byla jiná liga kultivovaný motor i vypočitalnější jízdní vlastnosti; PS ale zvuk mělo domino pěknej -při startu se nestalo aby se okolí neohlédlo
Nadčasový domino nikdy nezestárne
Dominátor byl můj sen který se mi nikdy nesplnil. Když jsem po revoluci, hned na jaře 1990 vyrazil poprvé do Německa, hned v prvním městečku za čárou na něm jezdil sem a tam nějaký němčour a mě se hrozně zalíbil. Než jsem si ho ale mohl dovolit, zestárnul.
Skvělý článek Měl jsem Domika jako druhou motorku k ostrému enduru a bral jsem ho jako motorku k dennímu používání a výletům v rámci republiky. Na okresky je myslím vymyšlený Pak je nájezd 3 tis km v pořádku a pro mě jedna z nejspolehlivějších strojů života (je mi 47, mám už celkem z čeho srovnávat
Mr.Petr: Se vším souhlas. Jen u té výměny oleje nejde o těch 15 minut práce, ale spíš o to, že to leze do peněz to furt měnit (zvlášť, když konkurence má povětšinou dvojnásobný interval).
Domino jsem měl 3 roky a kdyby byly Lowe nechal bych si ho klidně dál.Vše co napsal WÁCA a MR.Petr sedí...byl to pracant se zátahem lokomivy..vzpomínám rád
tak tak,ted budu mit domino uz patym rokem jako dalsi moto a nemuzu si stezovat
Na učení je to super stroj.
Přes loňskou zimu jsem si ho trochu doladil vzhledově.
Letos v létě se mi ale přihodila nemilá věc. Zůstala mi viset rychlost 5.
Tak jsem motor rozebral a zjistil, že za zaseknuté řazení může kus železe vypadnutej z převodovýho kolečka.
Takže jsem sehnal na ebay celou převodovku za 200€ (cca cena jednoho novýho origo kolečka) sice ojetou, ale neměla vymlácený cementování a vyměnil. Přitom jsem zjistil, že válec je tak trochu zrytej takže výbrus a novej píst.
Tady mám pár fotek :) //1url.cz/WG6W
Přitom to při koupi vypadalo, že motor bude v poho. Olej byl snad měněn pravidelně a nijak nemile se neprojevoval :)
Dominátor je moje první velká motorka takže mě kromě nějakejch těch základů ježdění naučila i jak si vyndat a rozebrat motor :D
Jo a jezdí i po mém zásahu.
i přes moje závady na něho rád vzpomínám ...co se týče startů po delší odstávce tak jsem neměl větší problém. Jediný co mě na NX chybělo byla absence chladiče oleje, jelikož s teplotou oleje nebyl problém dostat se na hodnotu i přes 120°C
Pěkný článek Co se týká často diskutované výměny oleje po 3tis.km, není to zase taková hrůza, pro zkušené záležitost cca. 15min i s filtrem. Při provozu ve vyšších venkovních teplotách se vyplatí měnit i dříve. Absenci kickstarteru bych neviděl zas tak dramaticky, v nouzi není problém motorku roztlačit. Moje baterka je na motorce z výroby 12 let furt původní a šlape OK. Problémové starty po delší odstávce jsou klasika -řešitelné, jak je uvedeno v článku, vypuštěním plovákové komory karburátoru vypouštěcím šroubem po delším stání. Celkově je Domino obratná, snadno ovladatelná a spolehlivá mašina. Co vidím jako největší nevýhodu, vzhledem k ukončení výroby v roce 2003 je v dnešní době celkem problém objevit mašinu v dobrém stavu, o kterou majitel pečoval a nepodceňoval zejména zmíněné výměny oleje, které bych viděl jako kritické pro celkovou spolehlivost stroje. Pokud se nepodcení, je to solidní pracant s nízkými pořizovacími i provozními náklady. A hlavně - je to jednobuch!!
Jo , co je zde psáno je vše pravda.
Dominator:Každý vidí na tom pomyslném žebříčku něco jiného.U mě je tam KLR
Ale řekl bych,že v tomto segmentu jsou síly vyrovnány.Domino je v podstatě takový spolehlivý dělník...
moc dik za clanek, prave vybiram masinu a jedna z alternativ je i domino
hm a já její sestru SLR 650 v sobotu prodal.. ani nevim proč, když byla bez problému
Pěkný článek. Já ho sice nikdy neměl, ale pár tisíc jsem najezdil na kámošovo NX 500 (verze pro ARGENTINU). Parádní stroj.
Jako největší nevýhody bych viděl absenci kickstartéru (mimo první ročníky) - což když vytřískáte baterku docela zamrzí. Dál pak malá nádrž na cestování - zvlášť těch 13 litrů u prvních ročníků. Taky plasty jsou dost tvrdé a rády praskají - zvlášť pokud máte v úmyslu s tím nějak víc mlátit o zem. Krom těchdle drobností je to prima motorka která Vás odveze na konec světa. Jen ten olejový interval by moh být delší.
taky sme jí měli v hledáčku, ale výměna oleje po 3000 km a celkově nejistota, že to bude past za pastí mě nakonec odradila.
Krásny članek DIK!!!
Měl jsem jich více i toho prvního najezdil jsem s nima všude možně spostu km.,troufam si řici nejlepši 650 v enduru co se kdy vyrobila!