yamaha_mt09




Z motorek v autoškolách zmizí druhá řídítka

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Herman98 (2) napsal 31.10.2016 v 08:33

to je ale změna, dříve jsem dělal jízdy na motorce s instruktorem. Je to už nějaký ča, ale stále na motorce jezdit umím. Rád jezdím na motorce zejména v terénu. Terenní enduro je super. //www.cotezajima.cz/studenti-nasi-autoskoly-maji-skvelou-prilezitost-ziskat-ridicsky-prukaz/

PeterUK (0) napsal 23.02.2016 v 10:50

Prinasam zkusenosti z autoskoly v UK.

Tu je povinnostou si najprv urobit CBT (compulsory basic trainig) na 125ku, kde vas naucia uplne zaklady a daju papier na to ze muozete jazdit na 125kach s Lkom (znamena ze sa ucite a nesmiete vozit spolujazdcou a ist na dialnice (na rychlostne cesty muozete)).
Ak idete rovno na plny vodicak CBT je sucastou autoskoly.
Tam sme mali cca 8 2 hodin ma motorkach. Prva (dvojhodina) bola cisto na cvicisku kde sme trenovali zaklady (klasika rozbiehanie brzdenie, zakruty, kuzely, U-turn, Intenzivne brzdenie, vyhybajuci manever s intenzivnym brzdenin), dalsia cast na cvicisku a cast na ceste v premavke. 1-2 instruktory na vlastnych motorkach sleduju ziakov (1-2 na instruktora). Samozrejme kazdy ma zodpovednost za seba, nieco ako druhe riaditka tu nepoznaju a neviem si predstavit ze by som sa mal ucit ovladat motorku so XX kilovym zavazim za sebou (nie som moc nadseny ani s priatelky za sebou na vyletoch kedze si este len robi vodicak).
Dalsia 2-hodina stale 125 ale cely cas v premavke a potom 2-hodina na velkej na cvicisku, trenovat na prvu skusku.
5 hodina v premavke, pricom sa ide aj na skusku MOD1 co je skuska na cvicisku s predpisanymi ukonmi (v podstate to iste co sa navrhuje u vas).
Dalsie hodiny su v premavke a na konci je skuska MOD2 kde policajt nahradi instruktora a hodnoti vasu jazdu (sucastou tejto jazdy je parkovanie, rozbiehanie do kopca, U-turn, myslim ze aj rychlostna cesta).
Je pravda ze takyto vodicak je podstatne drahsi (mna vysiel na 800 libier), ale ziak ma lepsie skusenosti, vie ze ma sam uplnu zodpovednost sam za seba a ostatnych ucastnikov premavky. Je na instruktorovi zhodnotit jeho jazdu a vediet ci uz muoze do premavky a pod...
Autoskola ma poistene motorky, takze ked sa nieco stane, ide to z poistky (samozrejme to poistenie asi nie je male, ale ziak ho preplati v cene kurzu).
Osobne si fakt neviem predstavit ze by som sa mal ucit na motorke kde za mnou este niekto sedi, musi to byt fakt tazke (neviete motorku ovladat tak dobre ako ked ste na nej sam).

xxxMACHRxxx (0) napsal 23.02.2016 v 10:04

Napadá mě jedna úsměvná situace, kdy žák který jede vepředu učiteli ujede, protože učitel někde zůstal viset v křižovatce. Tak žák jede a jede sám pořád dál, možná ani neví pořádně kam. Nebo se lekne, že se učitel v zrcátku ztratil tak přibrzdí a pojede pomalu při krajnici a kolem něj už budou lítat auta, že bude chudák celej vystresovanej. Mezitím tomu učitel musí dát pořádně napít, aby žáka dohnal a to vše v neustálém řevu do komunikátoru. Nebo se možná mýlím a není to až tak problémové, když už všude v zahraničí se to podobně dělá.

Dněprák (16) napsal 22.02.2016 v 06:48

chvostík - myslím si, že zrovna Maty z Kolína nepatří k těm borcům, kteří k tomu aby měli klientelu nutně potřebují takovou reklamu. A pokud mu to tímto způsobem prospěje, ale hlavně se veřejnost dozví jak to podle novelizace všechno je , tak proč ne.

Maty_Kolin (25) napsal 21.02.2016 v 11:45+1

chvostík: Tímto úhlem pohledu by se dalo říct, že je vlastně každý článek svým způsobem reklama. Mou snahou bylo komplexně a erudovaně informovat laickou veřejnost o tom jaké zásadní změny od letoška nastanou a nastínit jak to asi bude v praxi probíhat.

chvostík (-2) napsal 18.02.2016 v 22:14-2

No vidim,ze borec si tady z toho udelal reklamu na svou autoskolu.

JohnnyS08 (211) napsal 18.02.2016 v 18:01-5+1

Maty_Kolín> Děkuji za odpovědi. Otázky byly záměrně položeny trochu „mimo téma“ a jsem rád, že odpovědi vyjadřují vaše osobní názory.

Vyplývá mi z nich, že jste člověk přesvědčený o tom, že (minimálně v oblasti silniční dopravy) je vhodné omezovat osobní zodpovědnost a svobodu jednotlivce prostřednictvím vzrůstající státní regulace, což je názor, s nímž hluboce nesouhlasím. Odpověď na poslední otázku naznačuje, že tak činíte „z přesvědčení“ a ne čistě ze zištných zájmů; alespoň to je mi sympatické.

Domnívám se, že stát zde není od toho, aby dělal občanovi chůvu. Z dlouhodobého hlediska posilování opatrovnické náruče státu vede jen k tomu, že jisté skupiny občanů se chovají čím dál tím víc idiotsky (teď nemám na mysli jen oblast dopravy).

Je jisté, že v některých oblastech je jistý stupeň státní kontroly nezbytný. V minulosti náš právní řád poměrně logicky rozlišoval, zda je činnost potenciálně riziková zejména pro jejího původce (volit, chlastat a kouřit, sportovně střílet, řídit auto) a věková hranice, od které provozování těchto činností povoloval, byla 18 let (u některých činností i méně). Vyšší věková hranice byla vyhrazena činnostem potenciálně rizikovým i pro okolí (být volen, nosit nabitou zbraň, řídit autobus, pracovat s výbušninami).

Jízda na motocyklu je činnost nebezpečná zejména pro řidiče, a mělo by být jen jeho zvážení, zda se už v 18-ti cítí na silnou mašinu. Závěrečná zkouška by pak měla prokazovat elementární schopnost řidiče ovládat vozidlo v běžném provozu – kličkování mezi kužely dle mého elementární není, navíc s běžným provozem nemá nic společného.

Dále je vhodné zmínit, že stejně jako je zvýšená státní regulace zbytečná, je i neúčinná (ono to jde ruku v ruce). Stejně jako zrušení neomezeného A-čka v 18-ti nevedlo k signifikantnímu snížení nehodovosti, ani současná podoba závěrečné zkoušky na ní nebude měřitelný vliv. To samé se dá říct i o nově upravených pravidel STK – nevěřím, že by něco změnila na technickém stavu tuzemských vozidel, který mimochodem obecně považuji za dobrý.

Jsem přesvědčen i o tom, že vysoce postavení státní úředníci a politici jsou si zbytečností a neúčinnosti nových regulací vědomi. Důvodem, proč je tak vehementně prosazují, je, že se tím posiluje role státních orgánů, které tak neustále mají větší raison d’etre a tím i přístup k většímu množství financí. Dalším důvodem je tlak lobbistických skupin, které bojují za své finanční zájmy.

Jako užitečná stafáž slouží armáda různých „výzkumných“ a neziskových organizací. Vzhledem k tomu, jací „odborníci“ v nich pracují, lze předpokládat, že valná část z nich je přesvědčena o smysluplnosti svého konání. Problém je, že aby tito lidé vykázali nějakou práci, přicházejí s čím dál tím extrémnějšími návrhy a hledají problémy, které by mohli řešit, i tam, kde vůbec žádné nejsou.

Smutné je, že velká část motorkářů utahování šroubů schvaluje, přestože jim to kromě zvýšených výdajů nic nepřináší. Bude-li nastolený trend pokračovat, můžeme se dostat do stavu, že jízda na motorce bude natolik svázaná různými omezeními, že už nezbyde žádný prostor na to nejdůležitější – na zábavu...

JeckyllHydova (28) napsal 18.02.2016 v 12:26

Dělal jsem řidičák s instruktorem, který má fakt 150kg a 190cm. Pak sedl za mě komisař, co připomínal oteklou nit a málem jsem nás při výjezdu z autoškoly vysypala, jak jsem nebyla připravená na to, co mi motorka udělá. O tohle budou ti chudáci ošizeni.

Haunter (0) napsal 17.02.2016 v 23:43

Já to asi nevydržím a instruktorovi pláchnu z recese

Maty_Kolin (25) napsal 17.02.2016 v 23:43

To JohnnyS08:

I když některé Vaše dotazy trochu odbíhají od tématu odpovím. Upozorňuji že se jedná o mé osobní subjektivní názory.

Celkově ano, začátkem devadesátých let tady ještě moc silných motocyklů nebylo, takže kdo si udělal v 17ti řidičák A (bez omezení) jezdil většinou max. na JAWĚ 350, ovšem pak se sem houfně začali tahat silný stroje a začali na tom lítat čerství řidiči bez zkušeností, proto ta regulace omezeného výkonu od 18 a silný stroj až po nějaké té praxi nebo v "dozrálejším" věku. Zastávám názor, že postupný jezdecký vývoj a navyšování kubatury a výkonu je ideální. Zvýšené požadavky při zkoušce by byli v pořádku pokud by byli splnitelné. V současné době tomu tak bohužel není

Jasné že to není úplně spravedlivé, ale řízení auta je přeci jen o něco jednodušší.

Ale ona tam ta progrese přece je - právě tím ani ne tak výkonem jako hlavně rozměry a hmotností stroje. Rozhodně je snažší ty slalomy, osmičky apod. projet na 125 než na "velké" motorce. A brzdění nebo vyhýbání by měli umět všichni, bez rozdílu jestli jedou na skůtru nebo na 300kg hárleji.

Nejsem osobně zastáncem všemožných regulací a usměrňování z EU, ale dokázal bych si to představit. Kdo má potřebu lítat víc než 160 by měl jezdit na okruhu a né po normálních silnicích. V těch rychlostech do 150 se to ještě tak nějak relativně bezpečně dá, ale v rychlostech okolo 200 a víc stačí opravdu drobnost a může to skončit fatálně. Možná se mnou spoustu lidí nebude souhlasit, ale myslím že motorky nejsou o tom lítat 250 na rovinkách.

Steve-CZ (259) napsal 17.02.2016 v 21:54-1

Vzpomínám čím dál raději, jak jsem dělal řidičák na Jawě 350 před 30 lety, rovnou na všechny motorky nad 50 ccm, za nějakých 200 Kčs, všechno bylo v klidu ... děkuji,pane Bože, že jsem se narodil v roce 1967 a ne později nebo asi nejhůře až dnes, moc děkuji

IronDave (87) napsal 17.02.2016 v 15:31

Dotaz od _SHIFT_ me rozsekal Za mnou sedelo dokonce 120kg prase

Psanec666 (-2) napsal 17.02.2016 v 09:58+1

Ty vole ,,motorkáři,, běžte fakt do prdele. Víc sráčů na jednom místě najít nelze.

SPV (816) napsal 17.02.2016 v 09:34+2

Zakon je ocividne napsany tak, ze autoskoly muzou pouzivat jak motorku se dvema riditkama, tak system zadatel sam a ucitel za nim. Je tedy na kazde autoskole a zadateli, at si zvoli, co chteji.

Jedno je ale jasne ale mnozi to stale nechapou. Autoskola uci zakladum jizdy a pripravuje zadatele pro provoz. A to se jim dari. Zadna autoskola nemuze jezdce dokonale naucit jezdit na motorce za par mesicu. Je na kazdem zadateli, aby si uvedomil svoje moznosti a dal se ucil postupne jizde na motorce. Proste jezdit a jezdit a hlavne zacit pomaleji a s rozumem, nejlepe i na slabsim stroji. Fatalni nehody zavinene motorkarem se deji jen z toho duvodu, ze jezdec precenil svoje moznosti. Za to autoskola nemuze.

JohnnyS08 (211) napsal 17.02.2016 v 08:05

Dobrý den pane Lando,

chtěl jsem vám včera též položit dotazy, ale bohužel jsem text odklepl až pár minut po časovém limitu a nebyl tedy vložen. Protože vidím, že jste i tady v diskuzi, zkusím to ještě tady.

Považujete za správný a prospěšný trend posledních let, kdy dochází ke zpřísňování požadavků na získání ŘO (zrušení neomezeného A-čka v 18-ti letech, zvýšené požadavky při závěrečné zkoušce)?

Považujete za vyváženou aktuální úpravu, která umožňuje v 18-ti letech získat ŘO na libovolně výkonný automobil, ale neumožňuje v témže věku řízení libovolně výkonného motocyklu?

Současná úprava předepisuje při závěrečné zkoušce zvládnutí stejných úkonů pro žadatele o řidičák na 125-ku i na výkonově neomezenou motorku. Nebyla by zde podle vás na místě jistá progrese?

Z EU občas zazní názor, že vhodným nástrojem ke snížení nehodovosti motorkářů by bylo povinné zastropování maximálního výkonu a maximální rychlosti nově homologovaných/prodávaných strojů (uvažovalo se tuším 100k a 160km/h). Jaký by byl váš názor na opatření tohoto typu?

Předem děkuji za odpovědi!

S pozdravem

Jan Čížek

Blesk90 (11) napsal 17.02.2016 v 08:04-1+1

Když to vidím, jsem rád, že ty noty už mám. Viděl jsem, jak jízdu zkoušeli např. Abraham a například s krizovým manévrem měl velké problémy jak on tak přizvaný policista, přizvaný absolvent si na některé disciplíny ani netroufl. Jsem rád, že přítelkyně, která chce dělat ŘP jej bude dělat až následující rok, kdy se snad ´´vychytají´´ nedostatky stejně jako v STK... Samostatná jízda je rozhodně zlepšení, nicméně zodpovědnost je vážně na pytel, jednou jsem přeci ŽÁK a jak tedy mohu mít zodpovědnost za něco, co se učím? Pokud není jednoznačné, že jsem to udělal naschvál, nemohu přeci platit žádnou spoluúčast... Tohle hodně žadatelů odradí od autoškol, které nebudou mít kvalitní pojištění, které na tuto situaci myslí. Praktické zkoušky na ploše jsou celkem dost přísné a podle mě nesmyslné. Kdo kdy viděl, že by se někdo zranil při parkování motorky, nebo si snad něco udělal při stání na semaforech? Mají dokázat, jak umí žadatel ovládat motocykl v opravdu nízkých rychlostech a kolikrát diametrálně jiný motocykl, nežli ten, který si v reálu koupí. troufám si říct, že pár disciplín je až diskriminací menších osob a především žen. S tím bude souviset i pořádná selekce autoškol se starým a těžkým vozovým parkem...

Maty_Kolin (25) napsal 17.02.2016 v 00:18+1

stráťa - řikal jsem si že na komentáře k článku reagovat nebudu, ale tohle mi nedá. Kde píšu že žák nese plnou odpovědnost? Bude to případ od případu. Přečti si pojistný podmínky a zákon o pojištění odpovědnosti než tady začneš vířit vody... Pokud žák způsobí škodu 3. osobě nebo jinému vozidlu tak se to normálně hradí z povinného ručení - je to řidič se vším všudy. O riziku zranění musí vědět a může si sjednat soukr. úrazové pojištění. Jediné dohady budou ve vztahu k poškození výcvikového vozidla a to už si musí autoškola s žákem nějak vyřešit...

stráťa (105) napsal 16.02.2016 v 23:39-1

Hmmm, podle odpovědí nese plnou odpovědnost žák - to bude opravdu radost když způsobí nehodu. Z ručení to nepůjde protože snad každá pojišťovna má v podmínkách držení řidičského oprávnění, učitel mohl mít třeba pojistku na blbost ale skoro určitě ji nebude mít žák takže z čeho se bude platit škoda?

A k čemu tam ještě ten učitel je když nemá možnost zasáhnout a nenese odpovědnost? To už je pak na úrovni obyčejné společné vyjížďky a né výcviku v autoškole.

deluxa (347) napsal 16.02.2016 v 23:12

Ja osobne sa na vycvik v autoskolach pozeram s velkou davkou skepse. Ked ma niekto taky nazor ze zopar jazd a koleckovanie pri kuzelke vas pripravy na to co zazijete v realnej kazdodennej premavke tak to je omyl ako diva svina. Rocne najazdim na moto cez 50tis. a vyvalal som sa uz neraz ale to co vidim z roka na rok ma len viac znepokojuje. Mladi ludia co absolutne neovladaju svoju motorku, nevedia ako sa sprava na mokru, v zakrutach, v krizovke, v smyku, na roznych povrchoch, co robit, ako sa obliect, absolutne ziadne predvidanie a odhad, nazor ze 100k motorka je pre zaciatocnikov a podobne nezmysly ktore denne citaju. Vysledok je ze minuly rok som osobne videl tak zo 20 moto nehod na vacsinu nie je prave pekny pohlad. Bohuzial aj smrtelne a tento rok ich u nas na Slovevensku bolo privela :/ Kazda zmena je na nieco dobra ale moj nazor je ze by sa autoskola mala postarat o motocyklistu komplexnejsie, nie len odbyt test jazdu a hura, toto proste nestaci, ci uz budu vzadu riaditka alebo nebudu alebo sa nebude chodit s instruktorom vzadu, problem to stale neriesi...

Zedsdead (293) napsal 16.02.2016 v 22:13

..falkomas
Bohužel máš pravdu. Sám jednoho takového pozéra znám. Naštěstí alespoň měl rozum a prodal motorku.

Matess18 (93) napsal 16.02.2016 v 21:52-1

No já za mou kariéru, teď už bývalého řidiče kamionů jsem viděl docela dost mocyklovych nehod , které měly buď fatální,doživotní nebo jen lehké následky ,no nic příjemného to nebylo a u velké většiny těch nehod, byli z velké většiny mládí kluci! Není to samozřejmě pravidlem,ale čím lépe vás autoškola připraví na život za řiditky motocyklů tím víc se předejde těmto nepříjemným věcem! Takže vše co vede ke zkvalitnění výcviku budoucího motorkáře Je jen a jen dobře! Mimochodem mě jakož to vybodovaného řidiče mě tyhle zkoušky zhruba za měsíc čekají a jsem na to velice zvědavý a docela se na to i těsim No a pak tady mužů napsat jaké to bylo a jestli jsem vůbec uspěl!!!

ZombiRider (29) napsal 16.02.2016 v 20:01-1

Psanec666 a nakonec jako rodič je ještě k tomu notebooku sám posadíš ať máš svůj klid, tomu se říká paradox

Valheru_KOKr (0) napsal 16.02.2016 v 19:58

Tak jsem si chtěl udělat papíry a pak koupit smrčka, ale teď to vypadá, že jej budu potřebovat dřív než papíry :D

luciferr (-1) napsal 16.02.2016 v 19:40-1

dobrý den všem,co už řidíčák máme,no jsem s toho trochu mimo jak zde bylo psáno kdo bude řešit následné ůrazy žáků rozbité motorky a další škody způsobené elévem autoškoly ,víme co dokáže neukázněný slušně řečeno motorkář na silnici natož expert který je rád že je rád. Kdo a jak ho zastaví ,to jsme zase něco v rámci evropského bordelu vymysleli věc...

Psanec666 (-2) napsal 16.02.2016 v 18:30

SPV: když nám bylo těch 10, 12, ..., tak nás taky nikdo neučil jezdit na fichtlech s druhejma řidítkama-prostě sedli sme a jeli. Dneska se ty ucha těžko naučej řadit a držet balanc na notebooku, nebo chytrým telefonu.

Milan.. (0) napsal 16.02.2016 v 18:27

//motolisy.cz/nezarazene/nove-zkousky-autoskol-test/

elvis78 (132) napsal 16.02.2016 v 17:46

Vyjet Stelvio a podobný je taky dobrá škola, ne?
Ve francii prej jezdí instruktor za žákama. Každej na svým stroji.

falkomas (43) napsal 16.02.2016 v 16:36+4

Jo jo mladý prskaj, ale nůžky se rozevřely a mezi novými adepty je na jedný straně dost těch co jsou s motorkama už dávno sžilý a pro ty to bude myslím v poho, no a na straně druhý taky namistrovaný pozérci co si vlastnictvím motorky potřebujou něco dokázat, těm naopak přísnější podmínky jen prospějou. Mi to někdy připadá že lidi si myslej, že na řidičák maj tak nějak automaticky nárok a že je to formalita, ale provoz houstne a já nestojím o to potkávat v něm typy co neudržej na motorce balanc...

SPV (816) napsal 16.02.2016 v 14:54+5

luk.luke: přesně takovou formulaci používají politici v souvislosti s imigranty. Prý se na západě imigranti úplně krásně a mírumilovně integrují, jenom Češi ty znásilnění, krádeže, stavby mešit a vyhozené peníze vůbec nechápu...

13223: myslím, že si právě odkryl velkou podstatu, proč v aktuální době mají žadatelé o řidičák problémy s rovnováhou. My všichni starší jsme začínali v pár letech jezdit na kole, a někdy i tak trošku jezdili na motorce po polích a lesích, i když nám ani nebylo 15 nebo 17. Že dneska mladí už moc nemůžou lítat po polích je jasné. Ale spousta z nich dneska ani nejezdí na kole, které je skvělou průpravou na motorku.

Psanec666 (-2) napsal 16.02.2016 v 13:03-3+3

V autoškole taky nejsou dva volanty.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist