Z aut na skútry? Ano, připravte se!
Text: Petr Poduška | Foto: Motorkáři.cz , Press | Zveřejněno: 14.8.2012 | Zobrazeno: 115 567x
Novela zákona sice začne platit až od 19. ledna příštího roku, ale už teď je to tutovka. Všichni majitelé řidičských průkazů skupiny B budou moci legálně usednout za řídítka skútru nebo jiného jednostopého vozidla s automatickou převodovkou. Podmínkou je zdvihový objem motoru do 125 ccm a nejvyšší výkon 11 kW.
Kapitoly článku
Připravili jsme přehled všech dostupných skútrů na českém trhu, které splňují požadavky stanovené novelou zákona. Jinými slovy: kterýkoli z modelů může od příštího ledna řídit každý automobilista - respektive každý automobilista s řidičským průkazem skupiny B. Ještě totiž existují řidiči se skupinou B1, a ti mají smůlu, protože jim zákon dovoluje pouze jízdu na tříkolovém skútru s automatickou převodovkou a objemem motoru do 125 ccm.
V přiložené tabulce můžete porovnávat základní parametry jednotlivých strojů, v dalších kapitolách pak najdete obrázky a stručný popis každého skútru. Uvedené ceny jsou dovozcem doporučené prodejní ceny včetně DPH a platí k 14. 8. 2012.
Model | Cena (Kč) | Výkon (kW / k) | Velikost kol P/Z (") | Výška sedla (mm) | Hmotnost (kg) |
Aprilia | |||||
SR Max | 99 900 | 11 / 15 | 15 / 14 | 815 | 168 |
Sportcity One | 56 900 | 7 / 9,5 | 14 / 14 | 775 | 112 |
Sportcity Cube | 84 900 | 11 / 15 | 15 / 15 | 815 | 135 |
SR 125 Motard | 54 900 | 6,8 / 9,2 | 14 / 14 | 775 | 122 |
Mojito 125 Custom | 74 900 | 7,2 / 9,8 | 12 / 10 | 755 | n/a |
Benelli | |||||
Macis 125 | 49 900 | 8,8 / 12,1 | 16 / 16 | 775 | 137 |
Derbi | |||||
Boulevard 125 | 49 400 | 7,6 / 10,3 | 12 / 12 | n/a | 121 |
Rambla 125 | 79 300 | 11 / 15 | 15 / 15 | n/a | 148 |
Variant Sport 125 | 54 300 | 7,6 / 10,3 | 14 / 14 | 775 | 100 |
Generic | |||||
Zion 125 | 49 900 | 9 / 12,2 | 15 / 14 | 830 | 140 |
Gilera | |||||
Nexus 125 | 112 900 | 11 / 15 | 15 / 14 | 815 | 186 |
Runner ST 125 | 89 900 | 10,6 / 14,5 | 14 / 13 | 815 | 137 |
Honda | |||||
PCX125 | 59 900 | 8,6 / 11,7 | 14 / 14 | 760 | 125 |
SH125i | 69 900 | 10,1 / 14 | 16 / 16 | 785 | 136 |
Vision | 44 990 | 6,2 / 8,3 | 14 / 14 | 755 | 102 |
Kymco | |||||
Agility City | 46 990 | 7 / 9,5 | 16 / 16 | 780 | 123 |
DJ S 125 | 39 900 | 7 / 9,5 | 12 / 12 | 820 | 123 |
Downtown 125i | 93 990 | 11 / 15 | 14 / 13 | 775 | 175 |
Grand Dink 125 | 79 990 | 8,7 / 11,8 | 13 / 12 | 775 | 164 |
Like 125 | 49 990 | 7 / 9,5 | 12 / 12 | 765 | 121 |
People GT125i | 81 990 | 11 / 15 | 16 / 16 | 790 | 162 |
Super 8 125 | 49 990 | 7 / 9,5 | 14 / 14 | 780 | 120 |
Loncin | |||||
TH125A | 44 900 | 8,8 / 12 | 16 / 16 | 790 | 133 |
Malaguti | |||||
Blog | 74 900 | 7,7 / 10,5 | 13 / 13 | 770 | 138 |
Peugeot | |||||
CityStar 125 | 89 900 | 11 / 15 | 13 / 13 | 795 | 150 |
Geopolis 125 | 89 900 | 11 / 15 | 14 / 14 | 805 | 159 |
Satelis 125 | 99 900 | 11 / 15 | 14 / 13 | 765 | 160 |
Tweet 125 | 52 900 | 6,2 / 8,5 | 16 / 16 | 800 | 109 |
Vivacity 125 | 49 900 | 5,9 / 8 | 12 / 12 | 790 | 117 |
Piaggio | |||||
Beverly 125 | 104 900 | 11 / 15 | 16 /14 | 790 | 162 |
Fly 125 | 53 900 | 8,5 / 11,6 | 12 / 12 | 760 | n/a |
Liberty 125 | 63 900 | 7,7 / 10,5 | 16 / 14 | 795 | n/a |
Typhoon Sport 125 | 54 900 | 7,1 / 9,6 | 12 / 12 | 765 | n/a |
X10 125 | 129 900 | 11 / 15 | 15 / 13 | 760 | 183 |
Suzuki | |||||
Burgman 125G | 104 900 | 9,6 / 13 | 13 /12 | 735 | 159 |
Sixteen 125 | 89 900 | 9,6 / 13 | 16 /16 | 800 | 142 |
SYM | |||||
Fiddle II 125 | 42 900 | 5,8 / 7,9 | 12 / 12 | n/a | 109 |
HD 125 | 61 900 | 9,7 / 13,2 | 16 / 16 | n/a | 142 |
Jet 4 125 | 44 900 | 6,5 / 8,8 | 13 / 12 | n/a | 109 |
TGB | |||||
Bullet 125 | 44 900 | 6,3 / 8,6 | 13 / 13 | n/a | 118 |
Vespa | |||||
LX125 3V | 84 900 | 8,5 / 11,6 | 11 / 10 | 785 | n/a |
S125 3V | 87 900 | 8,5 / 11,6 | 11 / 10 | 785 | n/a |
LXV 125 | 94 900 | 7,9 / 10,7 | 11 / 10 | 785 | n/a |
Yamaha | |||||
BW´s 125 | 59 990 | 6,7 / 9,1 | 12 / 12 | 780 | 121 |
Cygnus 125 | 64 990 | 8,2 / 11,2 | 12 / 12 | 785 | 120 |
Vity 125 | 39 990 | 6,4 / 8,7 | 10 / 10 | 730 | 110 |
X-City 125 | 109 990 | 10,7 / 14,6 | 16 / 15 | 790 | 167 |
X-Max | 109 990 | 10,3 / 14 | 15 / 14 | 792 | 173 |
Xenter | 77 990 | 9,2 / 12,5 | 16 / 16 | 785 | 142 |
Pokud nemáte na nový skútr, zkuste se podívat k nám do bazaru na ojetý.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)