Yamaha ukázala inovovaný X-Max 400

Model X-Max 400 je jedním z větších zástupců „Max“ skútrů, tématicky navazujících na klasické a oblíbené skútry T-Max. Na trhu je model se čtyřstovkovým motorem již od roku 2013, a proto nastal čas na trochu změn.

Yamaha ukázala inovovaný X-Max 400

Kapitoly článku

Vnějším kabátem se X-Max 400 připodobnil menšímu a mladšímu modelu X-Max 300, po kterém zdědil mimo jiné přední dvoubarevnou kapotáž se zamračenými světlomety. Zadní a částečně i přední osvětlení je obstaráváno LED diodami a nechybí ani prostorné sedlo s kontrastním prošíváním.

Yamaha se neopomněla pochlubit tím, že i přes kompaktní vnější stavbu, pojme inovovaný X-Max víc nákladu, než předtím. Zvětšil se zejména prostor pod sedlem, který je nově osvětlený a schopný pojmout dvě integrální přilby. Co se hmotnosti týče, oproti dosavadnímu provedení zhubl skútr o pět kilogramů na výsledných 210 kg. Velikost kol zůstala na původních hodnotách, tedy 120/70 15" vpředu a 150/70 13" vzadu.

O lepší a jistější ovládání je skútr vybaven novou teleskopickou přední vidlicí motocyklového typu. K výletům mimo město by mělo nabádat také zadní odpružení, optimalizované na delší cestování. Pohodlí dále zvyšují řídítka nastavitelná do dvou poloh a stejně tak i nastavitelný větrný štít. Ve výbavě nechybí ani ruční parkovací brzda, která pomáhá s parkováním skútru ve svahu nebo na nerovném povrchu. Bohužel bez větších úprav je výfuková koncovka, která u předchozího modelu v zadní části skútr nepříjemně zvětšovala. Nabízí se tak výměna za laděný Akrapovič.

Z další výbavy nechybí systémy ABS a kontroly trakce, přístrojový štít s LCD displejem nebo systém bezklíčového zapalování Smart Key. Pokud máte klíč u sebe, můžete jen otočením spínače nastartovat motor, odemknout řízení, prostor pod sedlem nebo se volně dostat k 14litrové nádrži. Stiskem tlačítka na dálkovém ovládání můžete X-Max 400 také zamknout a lokalizovat.

O pohon se i nadále stará jednoválec o objemu 395 ccm s DOHC rozvodem a vstřikováním. Výkon motoru činí 33 koní, točivý moment 36 Nm, tedy stejně jak předchozí model a motor pochopitelně dostojí ekologické normě Euro 4. Bezpečné zastavení zaručují dva přední kotouče vpředu a jeden vzadu, všechny o shodném průměru 267 mm.

X-Max 400 pro modelový rok 2018 je k dispozici již od srpna letošního roku a bude v prodeji ve třech barevných provedeních (Phantom Blue, Sonic Grey, Blazing Grey). Cena zatím nebyla stanovena.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.43
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist