globalmoto_duben_nolan




Yamaha těží ze široké nabídky skútrů

Skútry, a především ty se zdvihovým objemem do 125 ccm, jsou žhavým tématem letošního jara. Že k jejich řízení stačí od ledna papíry na auto už ví snad každý kdo čte noviny, a podle očekávání se tahle novinka v legislativě stihla také rychle projevit v prodejních statistikách. Yamaha, která má v segmentu skútrů nejsilnější modelové zastoupení ze všech značek, hlásí ve stopětadvacítkách meziroční nárůst o víc než 200 procent!

Situace na českém motocyklovém trhu už pár let není zrovna růžová, a novela vyhlášky o řidičských průkazech tak zapůsobila na skomírající křivky prodejů jako živá voda. Po sečtení výsledků za první čtyři měsíce jsou určitě hodně spokojeni v českém zastoupení značky Yamaha, kde už vyskladnili skoro tolik 125 ccm skútrů jako za celý loňský rok. V dosavadním počtu prodaných kusů tvoří všechny skútry Yamaha víc než polovinu, a současně šla nahoru i celková čísla, což je s ohledem na opožděný začátek sezóny jistě potěšující zpráva.
Pravda je, že u Yamahy mají zákazníci z čeho vybírat. Celková nabídka skútrů a maxiskútrů činí bezkonkurenčních 27 modelů, a z toho šest jich spadá do kategorie "béčkařských" stopětadvacítek. I v tomto počtu je Yamaha na českém trhu nedostižná.
Když se nejprve podíváme trochu blíž na nové modely, pak nejžhavější novinku představuje X-Max 400. Sportovní maxiskútr, představený letos v dubnu, přichází právě v těchto dnech na prodejny. Jeho největší devizou je - kromě povedeného designu - kombinace nízké hmotnosti, snadné ovladatelnosti a výkonného motoru. O tom, že proplétání městským provozem bude v jeho sedle stejně zábavné a jednoduché, jako rychlý přesun po dálnici, nás určitě přesvědčí už brzy v redakčním testu.
Pro fajnšmekry Yamaha letos připravila exkluzivní edici kultovního T-Maxe s názvem Black Max. Na ulici jí pozná každý podle zlatých ráfků, kombinace lesklého a matného lakování, černých vík motoru, luxusně polstrovaného sedla nebo gravírovaného emblému na řídítkách. A jestli ani tohle nestačí, pak zvuk sériově montovaného Akrapoviče vzbudí pozornost spolehlivě.
V nejmenší kubatuře letos najdeme hned tři nové padesátky, přičemž zásadní modernizací prošel hlavně sportovní Aerox R. Hbitý a dynamický dvoutakt staví svojí skvělou pověst na kvalitním podvozku, špičkových brzdách a novém designu agresivně tvarovaných kapot, zakončených zadním světlem ve stylu R1. Jeho jízdní vlastnosti jsme prověřili minulý týden, a ve městě tenhle malý štírek může směle konkurovat větším skútrům. Více podrobností najdete na webu během pár dní.
Dalšími dva přírůstky do padesátkové řady jsou cenově dostupnější "easy" verze modelů Neo´s a BW´s.
Kolekci stopětadvacítek pak tvoří samé známé modely v čele s luxusním X-Maxem (viz redakční test), který se letos místo verze Sport objevuje ve speciální edici Momodesign. Pro konzervativnější zájemce zůstává v nabídce varianta Bussiness s kufrem a ABS v základní výbavě.
Štíhlý Xenter (test modelu 150 ccm) na velkých šestnáctipalcových kolech je oficiálním skútrem paddocku MotoGP pro rok 2013, ale stejně dobrou práci odvede i v civilním provozu. Můžete ho však mít ve stejných barvách, do jakých ho oblékl pro svoje potřeby hlavní promotér světového šampionátu.
Yamaha má v zásobě i skútry pro ty, kdo dávají přednost užitným vlastnostem a hledají nenáročný skútr na každý den, u kterého nějaký ten šrám zas tak moc nezamrzí a pořizovací náklady budou mít rychlejší návratnost. Do této kategorie můžeme zařadit decentní Cygnus X, BW´s (test) s odvážnějším vzhledem, kterou používá pro výcvik i motoškola Bezpečně na motorce, a nejmenší stopětadvacítku Vity, s níž jste možná už potkali v našem povídkovém seriálu Skútrismus.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist