husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha TCROSS 530 - maxiskútr nebo kroska?

Co vznikne, když se zkříží TMAX a YZF450? To vyzkoušela partička italských úpravců motorek, které dal dohromady časopis Riders Italian Magazine. TCROSS je v pořadí už čtvrtá část projektu Yamaha TMAX Hyper Modified, a podle nás se jedná o zatím nejvíc radikální výsledek.

Kapitoly článku

Až doposud to vypadalo, že povedenou přestavbu z dílny Rolanda Sandse nic nepřekoná - po předchozích opatrnějších pokusech Ludovica Lazaretha a Marcuse Walze nám Sandsův nápaditý výtvor doslova vyrazil dech. Od jeho představení uběhl celý rok a už se zdálo, že projekt TMAX Hyper Modified je pro Yamahu uzavřená kapitola.
Mezitím se ale v Itálii zrodila další úprava známého maxiskútru, která má s původní podobou ještě méně společného. Na jejím vývoji se podílel tým customérů, vybraný redakcí časopisu Italian Rider Magazine, v čele s Riccardem Girardellim. Ten se v minulosti specializoval na přestavby motokrosových modelů na silniční motorky, a řadu zkušenosti nasbíral také jako mechanik v MotoGP. Další klíčovou figurou byl Rodolfo Frascoli, dlouholetý návrhář studia Marabese Design.
První fáze přestavby pánové začali pěkně zgruntu - po odstrojení zůstal na montážní lavici jenom rám, motor a přední vidlice. Pak padlo rozhodnutí naroubovat na vzniklé torzo základní tvary z motokrosu YZ450F. V plánu se postupně přibývaly větší drátové ráfky s terénními pneumatikami (ten přední včetně vidlice), široká řídítka s jediným tlačítkem chcípáku, vysoko zdvižený výfuk a řetěz sekundárního převodu.
"Dvě největší výzvy pro nás představovala zadní kyvka, která byla v originále příliš krátká na to, abychom mohli použít větší zadní kolo, a úhel hlavy řízení. Ten udělal v kombinaci s delší přední vidlicí z TMAXE čopra. Proto jsme se rozhodli prodloužit kyvku o 20 mm, aby se místo patnáctipalcového ráfku vešla sedmnáctka. Hlavu řízení jsme prostě odřízli a znovu přivařili pod menším úhlem. Díky specialistům v našem týmu se nám podařilo nechat vyrobit můstky vidlic a držáky stupaček na zakázku v rekordně krátkém čase." vysvětluje šéf týmu Girardelli.
Pak už stačilo jenom napasovat na TMaxe sedlo, plasty a nádrž z motokrosu, k čemuž pomohl přídavný rám, posílit přední brzdu a vymyslet nějakou originální barevnou kombinaci. Vyhrála to bílá s hnědou - ta se na krosce hned tak nevidí. Výsledek je skutečně povedený, a podle akčních fotek bude TCross učitě i hodně zábavná motorka.
Technické specifikace Yamaha TCROSS Hyper Modified:

  • přední vidlice z YZ450F se zdvihem 250 mm 
  • úhel hlavy řízení zmenšen o 6° v porovnání se standardním modelem TMAX
  • přední ráfek 2.50 x 19 s bezdušovou pneumatikou 110/80/19
  • zadní ráfek 4.50 x 17 s bezdušovou pneumatikou 150/70/17
  • přední brzdový kotouč o průměru 280 mm s třmenem z YZ450F
  • zadní brzdový kotouč o průmeru 260 mm s třmenem ze standardního modelu TMAX
  • výška sedla 900 mm
  • světlá výška 280 mm
  • rozvor 1 650 mm
  • provozní hmotnost bez paliva 164 kg

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist