globalmoto_duben_nolan




Yamaha představila nový X-MAX 400

V segmentu maxiskútrů se značce tří ladiček už delší dobu hodně daří a její modelová skladba patří mezi nejširší. Poměrně dost nepokrytého prostoru ale dlouho zůstávalo mezi čtvrtlitrovým X-MAXem a loni inovovaným TMAXem 530. V katalogu skútrů Yamaha prostě chyběl model, který by uspokojil zákazníky dychtící po větším výkonu, a současně si zachoval kompaktní rozměry. A právě takový skútr Yamaha dnes představila.

Kapitoly článku

Rodinka sportovních skútrů X-MAX se s příchodem čtyřstovky rozrůstá o dalšího člena - doposud bylo na výběr mezi stopětadvacítkou a dvěstěpadesátkou. To ale neznamená, že by Yamaha jednoduše vsadila nový motor do hotových kapot. Nový skútr se chlubí celou řadou nových designových prvků, které zvýrazňují jeho dynamický charakter. Elegantní křivky a důmyslně vytvarovaná přední kapotáž dává osobnosti X-MAXe novou tvář a podtrhuje jeho sportovní potenciál. V podmračeném výrazu přední masky se ale geny nezapřou, takže na první pohled jasné, kam tenhle skútr zařadit. Kromě modernizovaných kapot jsou zásadní designovou novinkou přední poziční světla z LED, které Yamaha u svého skútru použila vůbec poprvé. Podle svítících diod poznáte čtyřstovku i zezadu.
Že se jedná o vyšší level je vidět i při pohledu na budíky. Kulaté rámečky přístojů nahradily ostře řezané hrany, které nápadně připomínají přístrojovku TMAXe. Za efektní kompozici analogového otáčkomeru a tachometru, doplněných centrálním displejem, by se ale nemusel stydět ani luxusní sportovní vůz. Zrovna tak i stupňovité dvousedlo září přepychem, a ani dlouhá cesta se spolujezdcem evidentně nebude žádný očistec. Díky menšímu zadnímu kolu (13" místo 14) najde pod sedačkou i dvoučlenná posádka dostatek místa pro uložení integrálních přileb, a s příplatkovým zadním kufrem se klidně může vydat i na týdenní trip. Vepředu naopak zůstává patnáctipalcový ráfek, takže o stabilitu ve vyšších rychlostech je postráno.
Nový čtyřventilový jednoválec DOHC vychází z osvědčeného a spolehlivého skútru Majesty 400. S výkonem 23,2 kW (31,5 k) v 7 500 otáčkách je o více než polovinu silnější než současný model X-MAX 250. S tak výrazným nárůstem výkonu – a ještě větším nášupem točivého momentu (33,88 Nm v 6 000) - je nový X-MAX 400 logicky nejvýkonnějším X-MAXem v celém rodokmenu. K silnému motoru patří také pořádné brzdy, a u skútrů Yamaha se příkladný účinek už tak nějak automaticky předpokládá. V tomto případě výrobce vsadil na dvě přední kotoučovky, a v průběhu sezóny přidá do nabídky také verzi s ABS.
Na to jak mu narostly svaly, X-MAX 400 nijak zvlášť nepřibral na váze, a proti 250 je s pohotovostní hmotností 211 kg jenom neznatelně těžší. Nízká hmotnost v kombinaci s kompaktními rozměry bude největším lákadlem pro všechny, kdo by rádi přesedlali na silnější skútr, ale nechtějí se vzdát snadné ovladatelnosti. X-MAX 400 bude naopak ještě všestrannějším skútrem, který se stejnou lehkostí zvládne každodenní cestu městem, jako dovolenou ve dvou.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist