globalmoto_duben_nolan




Yamaha MT-25 pro Asii, Evropa si počká na MT-03

Nejnovější přírůstek do řady Yamaha MT byl představen o uplynulém víkendu v Indonésii a podle očekávání nese název MT-25. Moderní naked bike vychází z kapotovaného sportovního modelu R25, a s největší pravděpodobností ho čeká podobná budoucnost. Pokud japonská značka dodrží stejný časový harmonogram, na podzim se nejspíš dočkáme evropské verze s motorem vyšší kubatury.

Indonéská Yamaha si pro představení novinky vybrala akci Biker Street Night Party, a načasovala jej podobně jako loňské uvedení supersportu R-25 na asijské trhy. O necelý půlrok později se pak veřejnost v Evropě oficiálně dočkala modelu s označením YZF-R3, který se od čtvrtlitru liší prakticky jen kubaturou. 

Design nové MT-25 nezapře inspiraci u ostatních modelů rodiny MT, kterou Yamaha za dva roky stihla rozšířit na sedm členů: MT-09, MT-09 Street rally, MT-09 Sport Tracker, MT-09 Tracer, MT-07. Mt-07 Moto Cage a MT-125.

Jako pohonná jednotka posloužil stejný kapalinou chlazený řadový dvouválec, který se montuje do sportovní YZF-R25. Osmiventil dává ze zdvihového objemu 249 ccm maximální výkon 36 koní při 12 000 otáčkách, špička točivého momentu má hodnotu 22,6 Nm a je dostupná v rovných deseti tisících otáčkách. O distribuci výkonu se stará šestistupňová převodovka.

Podvozek je postaven na trubkovém rámu, odpruženém klasickou přední vidlicí a zadním centrálem. Sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměrech 110/70-17 vpředu a 140/70-17 vzadu, a na každém z nich najdeme po jednom brzdovém kotouči. Pohotovostní hmotnost 165 kg je jenom o kilo nižší než u kapotované R-25.

Kromě designu se MT-25 od své sportovnější předlohy liší výškou řídítek, která přinese víc pohodlí a vzpřímenější jízdní pozici. Má tak ještě lepší předpoklady k tomu, stát se motorkou pro každý den - podobně jako například Kawasaki Z300, která nejspíš už letos na podzim dostane konkurenta v podobě Yamahy MT-03.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist