yamaha_demo_tour




Yamaha MT-09 Tracer: přijíždí nová TDM?

Tahle otázka se přímo nabízí, přestože Yamaha svojí letošní tříválcovou novinku s opěvovanou (a později oplakávanou) TDM nedává do nejmenší souvislosti. Tak či onak, Tracer má momentálně největší ambice zaplnit ve výrobním programu uvolněné místo po univerzální cestovní motorce, která se za dvacet let stala pro mnohé legendou.

Kapitoly článku

Podle toho, jak má Yamaha v poslední době našlápnuto, to vypadá na ještě větší úspěch. Tah s řadovým tříválcem se ukázal jako téměř geniální hned po uvedení prvního modelu MT-09 na trh, a drobné mouchy se za ty dva roky určitě podařilo vychytat. A Yamaha teď tenhle skvost předkládá v cestovně-univerzálním balení, a navíc za hodně slušnou cenu. Už teď kvůli ní má Tracer zaděláno na titul podpultovka roku...
Že jsou univerzální motorky momentálně v kurzu, o tom není pochyb. Jenže obětovat na úkor všestrannosti faktor zábavy, to by taky nemuselo u protřelého zákazníka projít. Yamaha MT-09 Tracer ale nebude zrovna ten případ - alespoň pokud můžeme odhadnout na základě pozitivních zkušeností se staršími nula-devítkami. Tříválce jsou obecně dost návykové motory, a tenhle se Yamaze fakt moc povedl. A těch pár věcí, které se daly motorce vytknout, si ve fabrice jistě vzali přes zimu k srdci.
Agregát s názvem CP3 zůstal v podstatě beze změny, ale dostal nové palivové mapy pro všechny tři jízdní režimy. Základní mód Standard by měl mít o něco více pochopení pro klidnou turistiku, sportovnější Áčko se zbavilo ucukaného projevu v pásmu těsně nad volnoběžnými otáčkami, a režim B zůstal omezený na 95 koní jako bezpečná varianta pro jízdu po mokrém či jinak záludném povrchu. Přepínání palivových map lze samozřejmě provádět za jízdy, stačí jen zmáčknout příslušné tlačítko a na okamžik zavřít plyn. V menu zůstala i kontrola trakce s možností vypnutí.
Solidní základ byl tedy k dispozici, a úkol pro kontruktéry zněl: postavte na něm motorku, která kromě svému majiteli přidá ke každodenní dávce adrenalinu možnost pohodlně dojet ráno do práce nebo o dovolené hltat kilometry při cestách napříč kontinentem. MT-09 proto společně s přívlastkem Tracer obdržela fešáckou sportovně střiženou přední masku, poskládanou kvůli lepší aerodynamice a snížení hluku z několika vrstev. Do ní je zabudovaný výškově stavitelný plexištít (ve třech polohách po 15 mm). Aby byla motorka skutečně univerzální, dá se nastavit také výška sedla (845/860 mm) a poloha řídítek v podélném směru. K tomu slouží jejich excentrické otočné držáky. Příjemným doplňkem jsou u cestovní motorky také kryty rukojetí a tady je dostanete hned v základu.
Nejen moderní design, ale hlavně větší účinek a úsporu energie přináší dvě zbrusu nové přední světla s LED diodami. Možnost seřídit na motorce sklon světel podle zatížení  bez použití nářadí zatím není úplně běžná, ale Tracer ani tuhle funkci nepostrádá, stejně jako populární LED pásky denního svícení
Multifunkční charakter a cestovatelské ambice prozradí také větší 18litrová nádrž, která by i při svižném tempu měla vystačit na 300 kilometrů na jedno natankování. Z hlediska dlouhodobého komfortu banda potěší svým tvarováním v oblasti kolenou, který navazuje na zúženou střední část a nechá jezdce usednout přímo do motorky.
Přístrojovka Traceru se zdá být sdílnější, nebo přinejmenším přehlednější než panel u základní MT-09. Levá část s tachometrem a otáčkoměrem vysvětlivky nepotřebuje, v menším obdélníčku vpravo je pak informací paradoxně víc. Vzhled displeje se dá do určité míry přizpůsobit a vejde se na něj mimo jiné i ukazatel nastavení intenzity vyhřívání rukojetí - pokud si je přikoupíte. Nabídka originálního příslušenství Yamaha zahrnuje mnohem víc cestovatelských doplňků, jako jsou třeba boční kufry nebo vyšší plexi, ale třeba za hlavní stojan neutratíte ani korunu navíc, ten už je v ceně.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist