globalmoto_duben_nolan




Yamaha dokončila World Raid. Další krok: sériová Ténéré 700

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
avalanche8 (0) napsal 30.10.2018 v 19:35

Snad bude nakonec lehčí jak new afrika,a dvouvál z mt7?Co máte proti?

Houska60 (7) napsal 27.10.2018 v 19:30

Zatím musím pět chválu a upřímně tomuto stroji tleskám. V době, kdy veškerý endura kypí a rostou do obřích objemů je tento stroj požehnánim všem, kteří od cestovního endura právem očekávají hravé a agilní chování mimo silnici. Jezdit a objevovat v krajích, kde se dá jezdit pořád v pěkném terénu s ženskou za sebou není prostě ono. A tahat se s těžkou motorkou po lese si rozmyslí každej, kdo má s jizdou mimo silnici svoje zkušenosti. Tím nemyslím občasnej výlet po “standardni” polňačce. Tahle mašina spolu s KTM 790 adventure snad bude parádní volbou, pokud dokáže udržet hmotnost pod 190 kg. Doufejme jen, že to tak bude. 👍👍👍

SuperSic58 (1307) napsal 27.10.2018 v 00:51+2

Prototyp vypadá velmi dobře, pláč místních kritiků je úsměvný Vana, svody, srovnávání s veteránem nebo retro scramblerem, k popukání... Nechte horké hlavy vychladnout a počkejme si na ofiko finální produkt.

hrochi (155) napsal 26.10.2018 v 19:15

Mig35: U tý 690/701 je fakt převodovka divná. Šest kvaltů, ale moc u sebe. Poskládat převody uměla Yamaha koncem 80tých let. Nebo pak taky Italové v Cagivě a Husqvarně. Tak uvidíme, jestli se to Yamaha zase naučila?

hrochi (155) napsal 26.10.2018 v 19:02

karf: vývoj ale nesmí být založen na větší-těžší-silnější-vytočenější a tak. Čím třeba překonali xr600r spolehlivostí-jednoduchostí-lehkostí-odolností a tak. Možná ta 690/701 je srovnatelná s výkonem jako plus. Ostatní budou jeden plus na tři mínusy.

SWM nebrat, pokud se nesmíříš s čínským podvozkem. Když na to koupíš podvozek, brzdy, prostě vše ... bude drahá a pořád těžká. Radši koupím starou TE630 se stejným motorem a delší převodovkou (Shineray/SWM vzal totiž převodovku z motarda).

Těším se na 390 enduro. To ale asi nebude.

Kome (64) napsal 26.10.2018 v 08:58

Mig_35: ten superdual X je taková větší CRF250l. Na 390 jsem taky zvědavý, jestli tady někdy bude.

Mig_35 (345) napsal 26.10.2018 v 08:51

701/690 - zbytečně moc výkonu, divně poskládaná převodovka. Těším se na 390 Adventure, to by mohlo splňoval všechno.
Ještě je tu SWM Superdual 650X, ale nejel jsem na něm, každopádně za dobré peníze. 169 kg pořád není tak strašně moc. Každopádně je to alternativa.

Slávek-TDM (129) napsal 26.10.2018 v 07:02

Pokud vsichni ze Slovenska touzi po lehke adventure motorce, doporucuju zkusit se projet na AJP PR7. Akorat vam pak nesmi byt lito pustit chlup

karf (54) napsal 25.10.2018 v 22:28

jaro27: vždycky se bude tahat líp 130kg motorka, než 230kg. To nezpochybňuju. Na druhou stranu se tu bavíme o motorkách a o tom, že na nich jezdíme. Ostatně i bazin. psal o poježdění, nikoliv o nošení motorky pod paží nějakou džunglí. To je pak lepší vzít spíš dobrou krosnu, než motorku. Spíš jsem tím chtěl říct, že v posloupnosti R1200gsa -> LC8 -> XTZ660 -> 690 můžeš váhou jít spíš do crf250rally, než do nějaké historie s podvozkem, který je prostě za zenitem jak fungováním, tak parametrama.

MotoTraveller (18) napsal 25.10.2018 v 21:53

hrochi:
Ve předu jasná 21" a jestli bude vzadu 17" nebo 18" je celkem jedno vždycky se dá nějaká chlupatá guma sehnat

hrochi (155) napsal 25.10.2018 v 21:43

MotoTraveller: To jóó.

K mímu dotazu na ráfky: Guma na obrázcích a videích je Pirelli Scorpion Rally https://www.oponeo.cz/moto-pneu/pirelli-scorpion-rally takže rozměr může být 17 i 18.

MotoTraveller (18) napsal 25.10.2018 v 21:31+1

jaro27:
Tady to,ale vypadá, že bude mít dost pod 200kg . Yamaha přišla kvůli emisím o XT 660 Tenere a nástupce XTZ 750 Super Ténéré tu nebyl přes 20let. Yamaha má v nabídce WR 250 a 450 jenže tam jsou krátký servisní intervaly. Pak už jen XT 1200 Super Ténéré, takže dvouválcová T7 je pro Yamahu logická volba a vyplňuje mezeru. Bylo by fajn kdyby Yamaha ještě přišla s jednoválcem o obsahu 400-600ccm s normálníma servisníma intervalama. Pak by měla kompletní modelovou řadu . Jjo je to má Adventure úprava pro delší expedice

hrochi (155) napsal 25.10.2018 v 21:23

Takže jsme zjistiti, že 690/701 je nejlepší a taky jediné vyráběné enduro, co někam dojede a tam něco předvede. Těžkejch SUV je mrtě a tak bude o jednu víc. A Lehká tupá bude jen jedna a dostanou ji Amíci a my ji budeme mít zavřenou a dráž. Vlastně ještě velkej Ajp někam dojede, něco uveze a něco předvede.

Vlastně jaké budou kola na Yamaze 21/18? To by taky něco napovědělo.

Pedl (177) napsal 25.10.2018 v 20:07

Taky jak tak lehká motorka bude dobrá na silnici a kolik toho uveze, jaký bude mít dojezd...

Pedl (177) napsal 25.10.2018 v 20:00

Jaro27: no tak se 130kg jednoválcem úplně mimo mimo civilizaci, ať náhodou z toho bahna netaháš zadřenou motorku. Jak MotoTraveller psal trasu si vybereš podle toho jak jedeš. A do terénu v takových místech je lepší jet ve více lidech.

jaro27 (78) napsal 25.10.2018 v 19:08

MotoTraveller: No veď o to ide, čo nakoniec napísal aj hrochi. 200kg cestovných "endúr" je celkom dosť. Ak by T7 mala byť jednou z nich, tak stačilo dať na Tracer 700 vypletané kolesá a 50mm vyššie zdvihy a nové cenduro pre bosenské šotoliny je hotové. A zvládlo by aj kde-jaký balvan na ceste v Albánsku.
Ale sám používaš dve moto a to už musíš trocha vedieť, do čoho ideš, ktorú moto vziať. DR400 váži ako 690E. A to "Adventure", to je na nej tvoja výroba, tak? A stačilo by pomerne málo od výrobcu, aby tu bola 690E ADV a je vymaľované. A to by som čakal od Yamahy, že príde s ekvivalentom 690E ADV a nie s ekvivalentom Afriky. No ale uvidíme. Zatiaľ nevieme.

hrochi (155) napsal 25.10.2018 v 17:48

Těhle SUV je výběr dostatečný. Chtělo by to víc alternativ k HQ701E a nemyslím stejnou KTM. A ještě horší je to v kategorii do půl litru. Tam se to pokusila zachránit Honda, ale tu evropskou verzi posr... . Co ta Kačena 390? Bude to lehké tupé enduro nebo těžké ověšené adventure?

MotoTraveller (18) napsal 25.10.2018 v 15:17+1

Jaro27:
Záleží co od té motorky chceš. Pochopil jsem, že jsi byl v Rumunsku solo. Pokud tam chceš jezdit off tak je nejlepší volbou lehké jednoválcové endurko. T7 je zaměřená na motorkáře, který chtějí vyrazit kamkoliv do světa a je jedno jestli na západ, na východ, Afrika či jiné. Rumunsko, Ukrajinu, Albánii jsem projel na XTZ 750 jak v jednom tak i ve dvou. Dle toho volíš trasu kudy pojedeš a projedeš toho na ní opravdu hodně. Záleží jak se kdo bojí. Ale jsou místa kam bych s ní nejel, protože mi rozum říká, že by to nebyl dobrý nápad např. (strže, přes popadaný stromy) . Na to mám lehkou Suzuki DR-Z 400 S Adventure a s ní si jezdím solo na off výlety kam bych si s XTZ netroufnul a nebo bych si jí tam nechtěl rozbít. Pro tebe je dobrá volba KTM 690 pro jiné bude dobrá volba T7.

jaro27 (78) napsal 25.10.2018 v 14:52

karf: Som presvedčený, že ak by si bol niekde v zahraničí (a to nemyslím Slovensko, Nemecko, Francúzsko...), niekde aspoň 10 km od najbližšieho ľudského obydlia, bez mobilného signálu, bol si sám a nechtiac by si zapadol v bahne, alebo by si potreboval prekonať 100-200 metrov ťažkého stúpania a nechtiac by si sa zastavil pod vrcholom, radšej by si mal so sebou starú šunku vážiacu 130 kg, ako supermodernú pecku s 230 kg.

MotoTraveller: V nedeľu som sa vrátil z Rumunska. Časť trás som šiel to (na 690E), čo pred pár rokmi na XT660Z. Strmé stúpania s podkladom hladkej hliny sa mi šli na 690 určite lepšie, ale o podvozku to byť nemohlo, keďže "cesta" bola hladká. A časť nových ciest s kameňmi a balvanmi a popadanými stromami by som na XTZ nedal. Kvôli váhe. Zlé cesty môžu tvoriť len pár percent z celého tripu, ale ak ich neprejdem, tak otáčam. A preto ja osobne volám po ľahkom cestovnom endure. 200kg je veľa.

Mig_35: Hej, bude. V rade EXC im chýbala 690, tak bude. A zas sa bude riešiť lepšia ochrana pred vetrom na asfalte, väčši dojazd, lepší posed, kde a jak dať batožinu. Pre mňa je EXC 690 ďalší zbytočný počin.

Mig_35 (345) napsal 25.10.2018 v 13:05

jaro: 690ka bude příští rok znovu v sortimentu KTM... a navíc 390ka...

MotoTraveller (18) napsal 25.10.2018 v 12:27+2

Po přečtení pár zdejších příspěvků bych k ní ještě řekl pár slov. Uvidíme v listopadu v Miláně jak bude doopravdy vypadat a jaké bude mít parametry. Hanět jí kvůli "váze" či něčemu jinému není na místě pokud to není oficiálně známo. A to není. Dle informací co mám by měla být ve 2 provedeních - standartní verze a dražší verze s lepším podvozkem Ohlins, Akrapovičem atd. Jestli to tak bude tak je to paráda. Váha by měla být mokrá okolo 180kg což je taky paráda. Motor je prověřený z předchozích modelů Yamahy MT-07 a Tracer 700 - kdo na těchto motorkách jezdil tak si motor chválil jak skvěle jede. Takže za mne výběr super. Hlavně je to dvouválec, což na cestování ve dvou je k nezaplacení. Měl jsem Biga a teď Super Tenerku a vím o čem mluvím. Na XTZ 750, která váží 235kg jsem procestoval kus světa a pokud bude mít T7 váhu do 200kg, tak za mne je to super. Nikdo si nestěžuje, že KTM 990 váží 230kg a při tom je to skvělej stroj na Adventure výpravy. Kdo chce jezdit hard off tak si najde jednoválcovou motku s váhou do 140kg. No a nádrž - doufám, že bude větší než 15l - to je fakt málo

karf (54) napsal 25.10.2018 v 12:08

bazin. Já si teda nejsem úplně jistej, co myslíš pod pojmem "pojezdit s prstem v nose" u motorky s tak prehistorickým podvozkem, jako má to SL-ko. Zdvihy tipuju na 95mm. S tím musí být vskutku pošušňání jet po polní cestě, natož řešit něco složitějšího. Nemluvě o tom, když chceš ujet pár stovek kilometrů a ještě si sebou nabalit věci na spaní.
Kvality těhle historických podvozků jsou vidět třeba na závodech hoby motokrosů/veteránů. Každej je hrdej na svojí čízu, ale má tam centrál a vidle z nějaký novější kačeny, který mají životnost, dají se servisovat a hlavně fungujou.
Já na tý 700tenere teda nejel, ale věřím, že to bude skvělá motorka a nástup motorek jako CRF1000, 790Adventure a 700Tenere je supr.

MotoTraveller (18) napsal 25.10.2018 v 11:48

VYPADÁ NÁDHERNĚ KONEČNĚ ZASE POŘÁDNÉ CESTOVNÍ ON/OFF ROAD ENDURO. UŽ SE TĚŠÍM AŽ JÍ UVIDÍM NA ŽIVO

bazin. (-2) napsal 25.10.2018 v 11:10

Před 46-ti letama to šlo. Rok 1972 Honda SL350
2V, vzducháč, el. startér, 25koní, 25Nm, 139kg

Před 46-ti letama to šlo. Rok 1972 Honda SL350 2V, vzducháč, el. startér, 25koní, 25Nm, 139kg
Uplynulo 1/2 století vývoje a máme tu co... Nový krám který by tahle babička v enduro cestování pojezdila s prstem v nose.

jaro27 (78) napsal 25.10.2018 v 10:40

Slovo "terén" v spojitosti s "adventure" by som rozlíšil na na dva druhy.
Prvý je taký, ktorý sa dá prejsť v pohode s Jawou 350 aj keby mala 300kg.
Druhý je taký ako ten prvý, ale sú tam 100-200 či viac sto metrové úseky, kedy motorka potrebuje mať vlastnosti endura. A tými sú podvozok, svetlá výška, úzka zástavba a čo najnižšia hmotnosť.
Na prvý typ terénu je dosť "enduro" motoriek.
Počuť iba plač (vrátane môjho), že chýba motorka na druhý typ terénu. Stále v spojitosti s Adventure cestovaním. Je jasné, že ak tá motorka má byť ľahká, nemôžem rátať, že nabalím 50 kg batožiny a žienku. Kvôli pevnosti rámu.
Aj napriek nášmu náreku, výrobcovia nám strkajú pod nos 200 kilové edvenčr mašiny za cenu priemerných áut.
Namiesto toho, aby KTM jemne upravila 690E, aby bola trocha viac ľudská aj na asfaltový presun, prišla s novou motorkou. Ak bude skutočne mať tých odhadovaných 170 kg suchej, tak u mňa môže ísť tak do prdele, ako aj ostatní so svojimi superadvenčrami a mastodontami.
Do prdele môžu ísť aj všetky TFT displeje s blututami, prehrávačmi mp3, automatickými vypínačmi smeroviek a kde-jakými bludmi. A nepotrebujem ani 100kW, nejdem pretekať na alpské priesmyky, či lámať rekordy na diaľnice. Na chlpatých gumách mi je rýchlosť 200 zbytočná.
Jazdil som na XT660Z a teraz na 690E. XT bola výborne riešená "užívateľsky", 690 je beštia v teréne. Ak by Yamaha inovovala XT, aby sa jej enduro vlastnosti priblížili 690, bola by to skvelá motorka. Ak sa doťahujú na mastodonty, zbytočný počin.
Za chvíľu sa vyjasní.

bazin. (-2) napsal 25.10.2018 v 10:28

Jo, jo 15L nádrž toho moc nenacestuje, to je tak na 1/2 denni výlet kolem komína a deluxe to vystihl.
Je zajímavé že to jinde jde, Triumph dělá trošku odlišnou koncepci svých moto a přece dokáže na stejném motoru a rámu udělat 2-3 odlišné stroje. Bonneville T120 mají na silnici, změnily kola na 21" 17", jiný tvar blatníků, výfuk vrchem, delší zdvihy tlumíčů a je tu ůplně jiná motorka na stejném základu. A to si ještě můžete vybrat XC a XE verzi.
Na cestování "jakože-enduro" mají Tigera (na jiném motoru) a i ten má lauf po endurácku nahoře.
Z téhle T700 vylezl bohužel takový Praso-Pes. Doufali jsme v lehkou 2V hadimršku a poslali nám silniční oplastovanou nánu tvářící se jako enduro, která zvládne dojet na jedno nakrmení jen kousek za humna maximálně po polní cestě.

Navrc.WR-F (34) napsal 25.10.2018 v 10:18

Deluxa- souhlas. Mám obě a R je asi ve všech směrech lepší, jenom na tom víc fouká. Nevěřil bych že bude hlavně pocitově tak velkej rozdíl mezi oběma verzema. Hlavně je blbá ta velká nádrž vysoko a vepředu. Ale baví mě to se Zkem aji v terénu, ikdyž se nadřu. Ale když přesednu na to R přímo ze Z tak se to zdá jak kdyby to byla trialka

deluxa (347) napsal 25.10.2018 v 09:25+1

No ak mam porovnat staru XT-R a novsiu XT-Z tak to bol krok spat bohuzial. Vacsia nadrz, plasty, 2 brzdove kotuce,abs a gebuziny ma absolutne nezaujimali. Rko bolo proste lepsie a rychlejsie na asfalte aj v terene. Dovod je jednoduchy, bolo podstatne lahsie. Ak to bude atakovat 200kg tak to bude len dalsi plastovy nezmysel a o nejakej univerzalnosti mimo asfalt nemoze byt ani reci. Obavam sa aj toho ake vlastne pruzenie pouziju na seriovu moto. Lebo toto co dnes predvazdaju ohladom setrenia niektori moto vyrobcovia na podvozku uz ani nie je zabavne ale skor na zaplakanie. Na zaplakanie je aj ta doba vyvoja a uvedenie na trh. Pre mna je najpodstatnejsia info vaha, ak to bude pritazke, tak jedina ako tak univerzalna a zabavna enduro motorka zostane 690ka od ktm/husq. A toto je v dnesnej dobe na dalsie zaplakanie Zrejme dnes fici nieco ako...kupim si pol tonovu "enduro" obludu, pozriem marketingove fotky a potom mam pocit ze mozem ist kamkolvek. Nikdy tam samozrejme nepojdem a cely cas jazdim po asfalte a obcas po super rovnej polnacke... ale ten pocit a sebapresvedcenie mi staci, ked to uz stalo tolko prachov musi to byt pravda... tesim sa na eicmu co z toho bude az to bude...

vilemx (228) napsal 25.10.2018 v 09:22

Koukam, ze ani neni shoda na kategorii, do ktere tahle motorka patri nebo by mela patrit. Ma to byt spis motorka na blbnuti? Nebo na cestovani? Pro ofroudackeho fajnsmekra? Nebo civilni moto pro masy? Nevim, asi to bude chtit videt konecnou seriovou verzi a tech. udaje.

Uz jen udajna nadrz na 15 litru je pro cestovatele mimo civilizaci pekny orisek. Kdo vi, kolik motorka zere v pisku nebo blate, tak bude mit dilema vydat se k cili vzdalenemu vic jak 50 - 80 km od pumpy, aby mel na cestu zpet + rezervu na bloudeni.

Nevim, jak je vysoky clovbrda v galerii, ale podle jeho vysednuti tipuji sedlo nekde k 90 cm. To neni vyska pro mainstream, ale pro skalni. Snizit to asi bude problem, aby se z motorky nestal brichoplaz.

Vyfuk pod sedlo? Vzhledem k jeho vaze to asi nebude vhodne.

Opravdu se jeste necham prekvapit, jestli seriovka bude spis cestovnejsi nebo sportovnejsi.

Komik64 (3036) napsal 25.10.2018 v 08:56

vilemx - to si klidně rejpni... Ale myslím, že to nemá bejt úplně vostrý, ale zase furt "jen" hlavně cestovní enduro a na něj kufry prostě/rozhodně patří. Proto tam asi taky byl ten maník z Touratechu... A dokonce, teď si zase rejpnu já , právě ten "speciální" tvar kufru nutí k použití širších = tedy jak Ty píšeš obrovských... A pak je právě velikej rozdíl v šířce, jestli použiješ kufry "45" nebo "jen" něco kolem 30l a jak "těsně u motorky" jsou. Třeba na mej Tenerce* mohly bejt bez problémů "ty menší" = ?37? (od SW-Motech...) ještě blíž (= jejich nosiče mohly bejt "do strany o něco kratší"...) a bylo by to úplně skvělý... Jinak já* chtěl jen popsat můj osobní pocit, že "na první pohled" (nemluvím o poněkud nesrovnatelném dvouválci, jeho výkonu apod.) za těch dlouhých 10 a víc let asi až zase tak moc nepokročili... Prostě čekal jsem víc a tak nějak "šikovněji".

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist